Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweewekelijks XTC gebruik met kleine hoeveelheid of microdosing?

Tweewekelijks XTC gebruik met kleine hoeveelheid of microdosing?

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit werkt niet mdma. Naast dat er zoiets is als een treshhold dosage heb je veel langer dan 2 week nodig om te herstellen van je gebruik.
S

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Stratora
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze is voor een vriend,...

Wat is het effect als je bijvoorbeeld om de 2 weken of zo XTC gebruikt in kleine hoeveelheden?
Ik hoorde een verhaal van mensen die bv. met kwartjes aan het spelen gaan en dan een bv dosering van 3 kwartjes van een totale pil van 120 mg over 1 avond weg werken. Dit gebeurt dan wel eens in een periode van 1 a 2 x per maand.

Hoe valt dit voor een mens? En zou je bv ook kunnen micro doseren met XTC?
Normaal feestje zou zijn de max hoeveelheid in verhouding lichaamsgewicht na 3 a 4 maanden maar hoe werkt het dan als je met kleine hoeveelheden gaat werken in kortere tijd?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
3 kwartjes van 120mg is gewoon 90mg.
Of als je 80kg weegt gewoon 1,1mg/kg lichaamsgewicht.

Geen idee wat daar microdoseren aan is.


Maar er zullen wel wat mensen met meer kennis reageren.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeehond zei:
Niet kloten met mdma!
Klik om te vergroten...
Was ook mijn advies en zeker de pauze termijn in acht nemen.
het verhaal dat ik te horen kreeg was dat men bv begon met 30mg en dan na 2 uur weer 20mg nam en dan vervolgens na 1 uur weer 30 mg.
Dit speelde zich dan eens in de 2 a 3 weken tot max een maand af.
Mijn advies aan de betrokken was dan ook om bij gebruik als eerste dosis 3/4 van je max te pakken en dan na 2 uur de resterende 1/4 om wat te verlengen en dan zeker de pauze tijd tussen uitspattingen door hanteren.
Ik ben daar zelf zeer strikt in en voor mij werkt het vooralsnog goed op deze manier alhoewel ik wel merkt dat er een zekere tolerantie op lijkt te treden, zo tof als de eerst keer wordt het niet zo snel meer...
Ik vroeg me allen af of er zoiets mogelijks is als microdosering met mdma , net zoals met Truffels bv. Nu ben ik met een microdoseringskuurtje Truffels bezig en ik merk dat je daar jezelf toch ook wel heel tof onder voelt, erg subtiel maar zeker merkbaar.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stratora zei:
Wat is het effect als je bijvoorbeeld om de 2 weken of zo XTC gebruikt in kleine hoeveelheden?
Klik om te vergroten...
Dat effect wil je niet leren kennen.
Serotonine voorraad structureel op.
Basis voor langdurige psychische klachten.

Een lage dosering betekent niet dat je serotonine voor de helft aangesproken wordt bijvoorbeeld.

Niet kloten met mdma!
Gewoon pauze in acht nemen (een maand is echt te kort), dan kun je blijven genieten van dit unieke stofje.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kleine dosis of niet, ik geloof dat alle serotonine ineens wordt vrijgelaten, onafhankelijk van je dosering. Dus zover zover ik heb begrepen is microdosing is niet echt mogelijk.

Als je ‘slim’ XTC/MDMA wil gebruiken pak je 100% van je aanbevolen hoeveelheid. 80 kg lichaamsgewicht = 80 mg, en als het nog nodig hebt zo’n 2 uur later nog een 50% van je aanbevolen hoeveelheid. In dit voorbeeld nog 40 mg. En dat zou je niet vaker dan eens per 12 weken moeten doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kunt natuurlijk microdoseren. Dat is een kwestie van een tiende van een gangbare dosis innemen. Maar of het nut heeft, dat is wat anders.

Voordat je die vraag kunt beantwoorden moet je eerst een idee hebben welk effect je wil bereiken, of de microdosis in die hoeveelheid daadwerkelijk dat effect heeft, snappen via welk mechanisme het werkt en weten welke bijwerkingen er zijn.

Bij LSD was het idee dat een microdosis werkt omdat het molecuul in de receptor blijft hangen en daardoor al in lage dosis vrij veel effect blijft uitoefenen. Daarna dachten mensen 'zou een lage dosis paddo's dan ook werken', en nadat daarover een hype uitbracht ging men ineens met alles microdoseren en draaide het niet eens meer om het middel maar slechts nog om het idee dat je er weinig van neemt en toch effect hebt.

Ik ben daar skeptisch over. Eerst zien dan geloven. Maar om jezelf daarvoor als proefpersoon te lenen zonder professionele begeleiding of controlegroep, ik weet niet of dat zo nuttig is.

Een lastig punt van MDMA is dat het een 'dirty drug' is in de zin van dat het allerlei verschillende soorten receptoren activeert. De meeste focus ligt op serotonine, maar MDMA activeert bijvoorbeeld ook antihistamine, alfa-adrenergene, muscarine, en taar1-receptoren.
Die verschillende soorten receptoren worden niet even hard gestimuleerd als de dosis oploopt. Mede daardoor is er een fijne grens tussen wat een werkzame dosis is (80-160 milligram), of een lagere of hogere dosis. Als je minder MDMA neemt dan is het effect niet alleen minder, de balans tussen de verschillende verschijnselen verandert. Je krijgt dan dus een ander type space.

Wat voor soort space je dan krijgt en waarvoor die mogelijk nuttig is, dat is volgens mij speculeren.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."