Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsComedown MDMA - Ervaringen?

Comedown MDMA - Ervaringen?

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
crazyb00Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Yoo. Vroeg me af of iemand dit gevoel herkent & wat ertegen kan gedaan worden.

Ik ga regelmatig eens naar techno feestjes. MDMA bommetjes zijn mijn go-to.
Dit is een gemiddelde avond.
23.00 - eerste bommetjes. (1x lichaamsgewicht)
01.00 - een bom bijnemen. (0,5x lichaamsgewicht) --> peak uren tussen 1-4
(03.00 - soms nog een bom bijnemen. (0,5x lichaamsgewicht))

4.30u - tot hier ga ik lekker. maar rond dit uur word ik pots super neerslachtig, ben ik totaal niet sociaal & wil ik niet meer dansen. Tegelijk wil ik ook allesbehalve naar huis. Het voelt als een soort paniekerig gevoel van 'ik wil niet dat het stopt' ofzo. Maar neem ook niet meer bij. Vind dit gevoel echt vreselijk. Meestal vertrek ik een uurtje hierna.

Mijn vrienden hebben daar totaal geen last van, met dezelfde dosis gaan zij lekker tot 7u.

Dagen erna weinig last behalve moeilijk slapen.

Dus aantal vragen:
- nog iemand die zo'n comedown-gevoel heeft gehad? ervaringen?
- Waaraan kan het liggen ?
- Kan ik iets doen om het te vermijden ?
- Kan ik iets doen op het moment zelf ?
- Ben niet flink wat de 3-maanden betreft. maar sowiezo minstens anderhalf maand. Ik heb het ook als er meer dan 3 maanden hebben tussen gezeten tho.

Is gewoonweg later beginnen misschien een oplossing ? Lijkt me gwn niet leuk als iedereen al in die vibe is en ik nog niet.
Was aan het denken om evt. sleutel Keta/4mmc te snuiven als vriendjes het beginnen voelen, en dan op hetzelfde moment mijn eerste bommetjes zodat die inwerken als de ket/4mmc uitwerkt. Het zou sowiezo bij die ene sleutelpunt blijven want wil zo weinig mogelijk combineren. (Ik weet dat het 'volgens de regeltjes' sws niet mag, maar vraag me af wat iemand met ervaring ervan denkt)

Lemme know what you think :tongueout:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tweede redose eigenlijk niet doen. Verder zijn je doseringen goed. Houd je je aan de 3 maanden regel?

Later beginnen klinkt logisch. Je zou je eens kunnen verdiepen in 6-APB, dat werkt langer dan MDMA maar lijkt er wel op.

En anders lekker een keer nuchter naar een feestje ๐Ÿ‘
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kan proberen later te beginnen met nemen.
En dan 1,3 en 5 nemen.

Of, maar dan neem je teveel, om 5 nog een extra dosis toevoegen.

Nemen je vrienden wel langer pauze? Dat je vaak maar 1.5 maand tussen hebt zorgt er ook voor dat je meer moet nemen en 't korter werkt. En je comedown dus al eerder inzet.

Ik zit niet in waarom je aan 't begin 4mmc zou nemen, dan kan je beter extra x nemen. Zelfde idee en je skipt het combineren
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Comedown accepteren is het enige wat je kunt doen.
c
crazyb00Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Later beginnen klinkt logisch. Je zou je eens kunnen verdiepen in 6-APB, dat werkt langer dan MDMA maar lijkt er wel op.
Klik om te vergroten...
Zal ik doen, thanks !
& nuchter lukt wel op mijn eentje, maar met vrienden geraak ik nogal snel in verleiding xd.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoort erbij met XTC of MDMA.
Je kan dit voorkomen door iets later te nemen.
Je kan het niet langer rekken dan een bepaalde tijdspanne (5 a 6uur).
Dan is het gevoel echt wel done en ben je mentaal klaar om naar huis te gaan en slapen.
c
crazyb00Lid
01-01-2024, 00:00
#7
jackhan zei:
Ik zit niet in waarom je aan 't begin 4mmc zou nemen, dan kan je beter extra x nemen. Zelfde idee en je skipt het combineren
Klik om te vergroten...
Wil niet te ver boven aanbevolen dosis zitten, daarmee dacht ik mss iets anders zoals 4mmc. Heb ondertussen lijstje gevongden met risico van combinaties. 4mmc blijkt niet zo slim te zijn. o.a. Keta & cannabis stond onder 'laag risico'. Denk dat het een van deze 2 zal worden om te beginnen, en anderhalf uurtje later ga ik aan de M.

Druggers zei:
Comedown accepteren is het enige wat je kunt doen.
Klik om te vergroten...
Een punt heb je zeker. Probeer gewoon een manier te vinden waarop ie wat later komt. Rond 6 ofzo zou al goed zijn.

Ik ga vanavond naar techno feestje, en ik ga gewoon wat later beginnen met de M, wat ik daarvoor doe weet ik nog niet, maar zal jullie morgen op de hoogte houden!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
crazyb00 zei:
Zal ik doen, thanks !
& nuchter lukt wel op mijn eentje, maar met vrienden geraak ik nogal snel in verleiding xd.
Klik om te vergroten...
Ja, krijg je wel een flink vibe-verschil van ๐Ÿ˜‡
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk dat 6-APB wel misschien iets voor jou. Staat genoeg informatie over op het forum dus misschien leuk om eens door te lezen๐Ÿ˜Š
c
crazyb00Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey!
Geweldige nacht gehad for sure. Beginnen nemen rond half 1, bijgenomen om 2 en nog eens rond 3.
Comedown rond 6u. Dan nog jointje gerookt en naar huis vertrokken. Mijn vriend was erbij en bleef ook slapen, dat heeft het echt veel gemakkelijker gemaakt. Heel de nacht heerlijk gedanst, gepraat met iedereen en veeeel sidequests gedaan ๐Ÿ˜Ž. Heb zelfs handtekening van DJ alignment gefixt en een babbeltje geslaan bij de EHBO (was mijn sleutel kwijt, ze hadden zeker door dat ik high was maar waren super vriendelijk. De sleutel bleek uiteindelijk gwn in de zak van een vriendin te zitten). Gister plafonddienst en vannacht goed geslapen.

gewoon wat later beginnen is dus zeker een goede oplossing. Ga het in 't vervolg altijd zo doen: ervan uit gaan dat ik 5 en half uur na het nemen een comedown krijg. Zo vermijd ik een onverwacht rotgevoel & kan ik me aanpassen aan wanneer ik naar huis zou willen. Ja, de nacht duurt wat korter. Maar kwaliteit > kwantiteit, right?

Torchic zei:
Denk dat 6-APB wel misschien iets voor jou. Staat genoeg informatie over op het forum dus misschien leuk om eens door te lezen๐Ÿ˜Š
Klik om te vergroten...
Heb toevallig iemand ontmoet bij die 6APB had gebruikt :)
Hij leek wel lekker te gaan en noemde het zelf 'MDMA Lite' xd. Hij leek wel wat in zijn eigen wereld te zijn. niet zo sociaal, maar dat zal van persoon tot persoon afhangen wss.
Zal er me zelf ook eens in verdiepen! Thanks!

Nu examens, dus een aantal maandjes rust voor mijn lichaam xd. Bedankt voor de tips guys!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."