Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc gebruik na 1 maand wachten.

Xtc gebruik na 1 maand wachten.

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het eerlijke antwoord is volgens dat t voor een keertje wel kan. De vraag is of t echt voor 1 keer is. T smaakt vaak toch naar meer, vooral omdat t dan goed gaat. Je komt er pas achter dat je t te vaak doet, nadat je t te vaak hebt gedaan en daarna is t gewoon veel minder leuk.

ik heb deze zomer ook een keer een pauze van maar 5 weken, maar neem tussen okt en april geen mdma. Verder let ik veel op voeding, sport, rust etc.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als het kalf verdronken is, dempt men de put
F
Fernando1305Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo ik zal mezelf even snel voorstellen. Ik ben fernando 19 jaar oud man.

Ik ben dus net begonnen met drugsgebruik en dan gaat het over xtc. Ik lees dus overal dat een pauze van minimaal 2 maanden toch echt wel wordt aangeraden tussen gebruik.
Ik heb op 11 juni 2 xtc pillen gebruikt. Dit was de 2e keer xtc voor mij. de eerste keer xtc was nog 3 maanden hiervoor. Nou zijn er heel veel vrienden van mij die over 35 dagen weer naar een rave willen. Mijn vraag is of het nou heel slecht is om niet minimaal 2 maanden te wachten of dat dat wel kan voor 1 keer. Het is niet dat ik hiervan een gewoonte wil gaan maken. Weet niet of dit uitmaakt maar ik heb ook nog nooit een dinsdag dip ervaren zoals mensen dat noemen.

alvast bedankt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fernando1305 zei:
Hallo ik zal mezelf even snel voorstellen. Ik ben fernando 19 jaar oud man.

Ik ben dus net begonnen met drugsgebruik en dan gaat het over xtc. Ik lees dus overal dat een pauze van minimaal 2 maanden toch echt wel wordt aangeraden tussen gebruik.
Ik heb op 11 juni 2 xtc pillen gebruikt. Dit was de 2e keer xtc voor mij. de eerste keer xtc was nog 3 maanden hiervoor. Nou zijn er heel veel vrienden van mij die over 35 dagen weer naar een rave willen. Mijn vraag is of het nou heel slecht is om niet minimaal 2 maanden te wachten of dat dat wel kan voor 1 keer. Het is niet dat ik hiervan een gewoonte wil gaan maken. Weet niet of dit uitmaakt maar ik heb ook nog nooit een dinsdag dip ervaren zoals mensen dat noemen.

alvast bedankt.
Klik om te vergroten...
Ja het kan. Nee het is niet verstandig.

Laat je je pillen testen? Oftewel, weet ke hoe hoog je doseert? Twee pillen van 57 mg valt namelijk wel mee, twee pillen van 250mg is zegmaar dik te hoog gedoseerd (tenzij je 250a 333 kilo weegt, in dat geval kruip ik weer in mijn hoekje en heb ik niks gezegd.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pauze pauze pauze en testen. Hoe vaker je de euforie voelt hoe vaker je wil. Die craving om weer te voelen hoe je laatste feestje was.. het kan wel hoor voor een keertje. Maar dan niet stiekem smokkelen en de hele zomer elke maand wat erin gooien want dan kook je gaar!

Hou je aan de 3 maanden regel, daar ga je serieus veel fijner op!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet doen.
F
Fernando1305Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Ja het kan. Nee het is niet verstandig.

Laat je je pillen testen? Oftewel, weet ke hoe hoog je doseert? Twee pillen van 57 mg valt namelijk wel mee, twee pillen van 250mg is zegmaar dik te hoog gedoseerd (tenzij je 250a 333 kilo weegt, in dat geval kruip ik weer in mijn hoekje en heb ik niks gezegd.
Klik om te vergroten...
De pillen die ik gebruik bevatten 120mg per stuk. Ik weeg 90kg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fernando1305 zei:
De pillen die ik gebruik bevatten 120mg per stuk. Ik weeg 90kg.
Klik om te vergroten...
Een leidraad die met MDMA wel wordt genomen, is 1 tot 1,5 mg per kilogram lichaamsgewicht innemen per keer. Voor jou zou dat dan per keer zijn: 90 tot 135 mg. Met 1 van die pillen zat je al bijn aan die 1,5 mg/kg. Met 2 pillen dik daar boven. Het is je eigen keuze, maar in de regel heb je meer kans dat het met de tijd langer leuk blijft als je niet te vaak en niet teveel gebruikt.

Ik denk overigens ook dat 1 keertje kort op de vorige keer doen over het geheel op zich wel kan qua dat je er niet meteen dood aan gaat of wat ernstigs aan over houdt, maar ook hier weer: meer kans op dat je MDMA voor jezelf verpest.

Ook die 2 maanden die je normaliter wilt aanhouden is wat aan de korte kant. Niet dat er officiële regels zijn, maar vaak wordt toch wel 3 maanden gezegd.

Het lijken maar kleine dingetjes, maar tel het eens op: normaliter 2 ipv 3 maanden, bijna 2 keer zoveel gebruikt volgens de 1-1,5 mg/kg lichaamsgewicht "regel" en nu dus plannen om een keer korter op elkaar te gebruiken dan je normaliter doet. Samen bij elkaar opgeteld is het én een stuk ongezonder én je hebt grote kans dat je MDMA verpest voor jezelf op deze manier als je dit zo aan blijft houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."