Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en medicatie

XTC en medicatie

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Eigenlijk moet je mdma/xtc/ drugs die op serotonine werken echt vermijden met anti depressiva. Waarom het nou zo gevaarlijk is weet ik ook niet precies.
(Kans op serotonine syndrome I know maar waarom?)

Maar je moet echt nooit mdma nemen als je nog anti depressiva slikt!
G
Gebruikersnaam1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal.

Een aantal weken geleden heb ik voor het eerst in bijna 20 jaar weer eens XTC gebruikt. Het was getest (150mg). Ik ben begonnen met 1/8 en heb na 1,5 uur weer 1/8 bijgenomen. Ik weeg 47kg. Ik voelde toen nog niks, maar heb netjes weer 1,5 uur bijgenomen en toen voelde ik uiteindelijk vanalles.

De reden dat ik zoveel tijd ertussen heb laten zitten is omdat mijn ervaring zoveel jaar terug niet heel fijn was. Ik nam te snel bij en teveel waardoor ik niet lekker ging. Dat heeft er ook voor gezorgd dat ik al die jaren niks meer heb genomen. Daarnaast gebruik ik medicatie (25mg sertraline en 1,25 aripiprazol) voor oa een angststoornis. Ik heb een goede nacht gehad, alles is goed gegaan en heb maar 1 moment gehad dat ik even ergens rustig moest zitten, maar de trip zelf was totaal anders dan de keren in het verleden.

Ik was heel rustig, in mijn hoofd (waar het normaal vrij druk is), maar ook fysiek. Ik stond veel stil tijdens een dj-set. In gesprek vergat ik constant waar ik het eigenlijk over had en voor mijn gevoel heb ik hele stukken gelopen. De afstanden leken eeuwig te duren en als ik liep leek mijn doel niet echt dichterbij te komen. Ook had ik op den duur mijn telefoon in mijn hand, maar ik herkende ‘m even niet als zijnde mijn telefoon. Ik zat veel in mijn eigen hoofd, alsof ik droomde en was dan gewoon even weg. Mijn omgeving merkte weinig van mijn gebruik.

Al met al vond ik het geen onprettige ervaring, maar het is wel totaal anders dan ik mij uit het verleden herinner. Kan het komen door de medicatie die ik gebruik, dat ik ouder ben geworden of herkennen mensen dit van XTC gebruik? Ik word namelijk niet veel wijzer van het internet.
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Sertraline is een SSRI, die spelen niet zo fijn samen met MDMA en kunnen aanleiding geven tot serotonine syndroom. Daarvoor moet je alvast uitkijken.

Ook is het met 1/8 van een pil moeilijk doseren. Mijn partner weegt ook +-47 kg en om die reden zijn we overgeschakeld op de pillen pletten, wegen en in capsules doen. Zo heb ik 1/4 van een pil die we liggen hadden gewogen (asymmetrische uilekop), en het bleek 40% van het gewicht van een hele pil te zijn. Zij voelt typisch pas ook iets als ze bijneemt.

Je gewaarwordingen laat ik over aan de meer ervaren leden. 😅
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor het delen van je ervaring! De gewenste effecten van mdma worden gedempt door zowel SSRI’s als antipsychotica. (Er zitten wel grote verschillen tussen individuele antipsychotica, dus in hoeverre dat voor aripiprazol precies geldt is moeilijk te zeggen.) De meeste mensen merken nog wel wat van mdma, maar meestal valt het een beetje tegen. Dus wat je hier zegt is normaal:
Gebruikersnaam1 zei:
de trip zelf was totaal anders dan de keren in het verleden.
Klik om te vergroten...

Daarnaast kun je SSRI’s beter niet combineren met mdma vanwege het risico op het serotonine syndroom (zoals @xeno1975 terecht opmerkt). De combinatie met een antipsychoticum kan ook gevaarlijk zijn, maar complicaties met aripiprazol en mdma komen relatief weinig voor (verwijzing).

Ik zou je aanraden om mdma even te laten staan zolang je de genoemde medicaties gebruikt. En stoppen met je medicatie om mdma te gebruiken is sowieso een slecht plan, maar dat snap je zelf ook wel 😉
G
Gebruikersnaam1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
xeno1975 zei:
Sertraline is een SSRI, die spelen niet zo fijn samen met MDMA en kunnen aanleiding geven tot serotonine syndroom. Daarvoor moet je alvast uitkijken.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik bekend mee. Voor zover ik weet ligt vooral het gevaar in dat je niks voelt (door de SSRI), vervolgens steeds gaat bijnemen en daardoor dus je hersenen fried met serotonine. Ik heb om die reden gehouden aan de max dosering met mijn gewicht, tijden en dosering in mijn telefoon bijgehouden en rekening gehouden met het feit dat ik misschien niets zou gaan voelen en dus niet meer mocht nemen dan die max dosering.

Ik lees iets over moeilijk te doseren als het pillen zijn vanwege de spreiding van de mdma over de pil. Zijn mdma kristallen beter te doseren icm testen, berekening maken, afwegen en in een capsule?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."