Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoesingsadvies gevraagd bij zware antibiotica kuur

Voesingsadvies gevraagd bij zware antibiotica kuur

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat voor antibiotica heb je?
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
En die kak raced snel hoor!
Klik om te vergroten...
Zeg dat! En met een zuurtegraad, dat hou je niet meer voor mogelijk. Het glazuur springt spontaan van de pot.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dus echt zin in rijst maar daar zit dus weer magnesium in.
Kan broccoli kwaad denken jullie?.
Zo vervelend dat op zaterdag apotheek dicht zit.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Thanks πŸ‘πŸ˜˜
Ga het proberen te kijken maar ben onwijs moe helaas.
Maar super dat je meedenkt!! πŸ’“
Klik om te vergroten...
Graag gedaan, net als psychedelica heerst er een bepaald beeld over voeding, wat deze gemeen hebben is dat er een indrustrie achter zit die geen baat heeft bij jou gezondheid, een andere leuk is "What the health" eveneens op netflix.. is wat meer gericht op sensatie.. maar desondanks ook een eye-opener.. maargoed je ziet het vanzelf wel. De trailer spreekt boekdelen
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Ik heb dus echt zin in rijst maar daar zit dus weer magnesium in.
Kan broccoli kwaad denken jullie?.
Zo vervelend dat op zaterdag apotheek dicht zit.
Klik om te vergroten...
Broccoli zit ook magnesium in.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou dat word dus uithongeren 7 dagen lang πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Nou dat word dus uithongeren 7 dagen lang πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Klik om te vergroten...
Je zou toch moeten eten, Sylliebilly. 😁
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb net maar ff de apotheek van het ziekenhuis gebeld.
Zuivel mee oppassen inderdaad en rijst kon volgens haar geen kwaad en kon ik gewoon eten.
Dus ik ga maar wat rijst maken,op hoop van zegen πŸ™πŸ˜Š
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Magere yoghurt met granola?
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Syl zei:
Heb net maar ff de apotheek van het ziekenhuis gebeld.
Zuivel mee oppassen inderdaad en rijst kon volgens haar geen kwaad en kon ik gewoon eten.
Dus ik ga maar wat rijst maken,op hoop van zegen πŸ™πŸ˜Š
Klik om te vergroten...
Okay dan. Eet smakelijk alvast! πŸ˜‹
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekz zei:
Magere yoghurt met granola?
Klik om te vergroten...
Zuivelproducten word afgeraden.
Dit is wel goede tip voor naar de kuur dan word yochurt juist geadviseerd. πŸ‘
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Pas wel op met veel fruit eten @Syl, je krijgt dan heel veel suiker binnen. Dat is ongezond en werkt op den duur ook laxerend. In 1 flinke sinaasappel zitten bv 3 a 4 suikerklontjes.
Klik om te vergroten...
Niet mee eens.
Als je puur en enkel naar de suikers kijkt..niet gezond.

Maat als iemand compleet gezond en puur eet. Dan geloof ik niet dat iemand obesitat of andere ziektes krijgt.

En een korte periode veel fruit ook niet.
Kan je juist goed doen.

Als je kijkt naar het buitenland waar heel veel fruit word gegeten..nog nooit iemand gezien met klachten of overgewicht.

Het gaat om het totaalplaatje. Omdat de rest van de voeding tekort schiet gaan we suikers van fruit beperken..helaas..

Bij een echt goed voedingspatroon..denk aan de armere landen maar rijk qua biologisch en puur onbewerkt voedsel..hoef je je niet eens bezig te houden met de vraag of je teveel suikers binnen krijgt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Niet mee eens.
Als je puur en enkel naar de suikers kijkt..niet gezond.

Maat als iemand compleet gezond en puur eet. Dan geloof ik niet dat iemand obesitat of andere ziektes krijgt.

En een korte periode veel fruit ook niet.
Kan je juist goed doen.

Als je kijkt naar het buitenland waar heel veel fruit word gegeten..nog nooit iemand gezien met klachten of overgewicht.

Het gaat om het totaalplaatje. Omdat de rest van de voeding tekort schiet gaan we suikers van fruit beperken..helaas..

Bij een echt goed voedingspatroon..denk aan de armere landen maar rijk qua biologisch en puur onbewerkt voedsel..hoef je je niet eens bezig te houden met de vraag of je teveel suikers binnen krijgt.
Klik om te vergroten...
Het ging mij ook meer om de diaree klachten die je van heel veel fruit en dus ook de suiker er van kan krijgen. @Syl krijgt waarschijnlijk al een rommelende buik en misschien diaree van de antibiotica (ik meestal wel enigszins). Dan ook nog meer producten eten die KUNNEN laxeren lijkt me niet handig.
Fruit is gewoon gezond, zeker.
Ik had in de periode dat ik zo heel veel fruit at stoelgang klachten. Mijn diΓ«tiste legde mij dat effect van de suiker toen uit. Ik at toen naast fruit ook wel wat zoet op brood of soms anders koek, snoep etc. Was toen fulltime trucker en helaas zo een ongezonde. Balletje hier, vulkoek daar etc.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Het ging mij ook meer om de diaree klachten die je van heel veel fruit en dus ook de suiker er van kan krijgen. @Syl krijgt waarschijnlijk al een rommelende buik en misschien diaree van de antibiotica (ik meestal wel enigszins). Dan ook nog meer producten eten die KUNNEN laxeren lijkt me niet handig.
Fruit is gewoon gezond, zeker.
Ik had in de periode dat ik zo heel veel fruit at stoelgang klachten. Mijn diΓ«tiste legde mij dat effect van de suiker toen uit. Ik at toen naast fruit ook wel wat zoet op brood of soms anders koek, snoep etc. Was toen fulltime trucker en helaas zo een ongezonde. Balletje hier, vulkoek daar etc.
Klik om te vergroten...
Ja klopt
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat kan ik juist wel en wat juist niet eten tijdens zware antibiotica kuur?.
Heb al wel beetje op google gezocht maar niet heel veel wijzer geworden.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Syl je microbioom is een extensie van jezelf en is je immuunsysteem en bepaald voor het grootste gedeelde je gezondheid en verhelpt vele ziektebeelden. Zonder er een label/catergorie aan te hangen waarmee we vervallen in een bepaald beeld van iets.. stigma.. kijk en haal er zelf uit wat je kan gebruiken.

Zoek op youtube Colin Campbell, Esselstyn, Klaper, Barnard en je vind vanzelf meer.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
MetalGuy zei:
Wat voor antibiotica heb je?
Klik om te vergroten...
Ciprofloxacine.
2 keer per dag (8-20 uur) 1 tabl van 500 mg.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
0t0lerance zei:
@Syl je microbioom is een extensie van jezelf en is je immuunsysteem en bepaald voor het grootste gedeelde je gezondheid en verhelpt vele ziektebeelden. Zonder er een label/catergorie aan te hangen waarmee we vervallen in een bepaald beeld van iets.. stigma.. kijk en haal er zelf uit wat je kan gebruiken.

Zoek op youtube Colin Campbell, Esselstyn, Klaper, Barnard en je vind vanzelf meer.
Klik om te vergroten...
Dank je wel ik ga het bekijken.. πŸ˜˜πŸ‘ŒπŸ˜Š
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Syl zei:
Ciprofloxacine.
2 keer per dag (8-20 uur) 1 tabl van 500 mg.
Klik om te vergroten...
Dan in ieder geval geen dingen met veel magnesium. Geen koffie of alcohol drinken, niks vets of wat te zwaar op de maag valt. Pittig eten is ook niet aan te raden.

Wat wel mag: fruit met veel vitamine C (appels, sinaasappels, kiwi's, mandarijnen, aardbeien en die dingen) en overig licht eten.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
MetalGuy zei:
Dan in ieder geval geen dingen met veel magnesium. Geen koffie of alcohol drinken, niks vets of wat te zwaar op de maag valt. Pittig eten is ook niet aan te raden.

Wat wel mag: fruit met veel vitamine C (appels, sinaasappels, kiwi's, mandarijnen, aardbeien en die dingen) en overig licht eten.
Klik om te vergroten...
Dank je wel.. πŸ˜˜πŸ‘ŒπŸ˜Š

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."