Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBij welke dosis kans op overdosering lorazepam

Bij welke dosis kans op overdosering lorazepam

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
dnbfreakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste

Aangezien ik gisteren zeer felle paniekaanvallen had en zelfs op spoed ben beland heb ik temesta genomen om me te kalmeren (heb ik op voorschrift).

Smorgens 0.3mg temesta en 7.5mg prazepam + ziekenhuis rond de middag 2mg temesta, thuis namiddag 2mg temesta. Avond rond 2u 2mg temesta. (was nog steeds onrustig, maar heb eindelijk kunnen slapen. Begin nu weer wat onrustig te worden. En heb een half uur geleden nog 0.625mg genomen. Kan dit kwaad?

Gisteren de dokter van wacht gebeld snachts en die zei dat ik 1,25mg nog kom nemen maar dat hielp niet en toen ik nog een 0.625mg genomen. Toen werd men hartslag weer rustig en ben ik eindelijk in slaap gevallen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
dnbfreak zei:
Beste

Aangezien ik gisteren zeer felle paniekaanvallen had en zelfs op spoed ben beland heb ik temesta genomen om me te kalmeren (heb ik op voorschrift).

Smorgens 0.3mg temesta en 7.5mg prazepam + ziekenhuis rond de middag 2mg temesta, thuis namiddag 2mg temesta. Avond rond 2u 2mg temesta. (was nog steeds onrustig, maar heb eindelijk kunnen slapen. Begin nu weer wat onrustig te worden. En heb een half uur geleden nog 0.625mg genomen. Kan dit kwaad?

Gisteren de dokter van wacht gebeld snachts en die zei dat ik 1,25mg nog kom nemen maar dat hielp niet en toen ik nog een 0.625mg genomen. Toen werd men hartslag weer rustig en ben ik eindelijk in slaap gevallen.
Klik om te vergroten...
Als het maar om 0,625 temesta gaat hoef je je niet druk te maken.

een od bij temesta is haast onmogelijk , hooguit wil je gewoon in de zetel zitten en breanless tv zien , of gaan slapen als je te veel genomen hebt.

Je voelt zelf je lichaam natuurlijk.
vertrouw je het niet , spoeddienst.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Snap nooit dat ze in het ziekenhuis bij zulke situaties geen alprazolam meegeven volgensmij werkt dat beter bij paniekaanvallen.
Ik kan mezelf in zulke situaties zo goed helpen dat het lijkt alsof ik in een psychiatrisch ziekenhuis werkt🤣
Als ik echt in paniek ben neem ik diazepam+clonazolam+quatiapine en me ziel is volledig onderdrukt😂
Ot: vervelende situatie voor je hoop dat je je al wat beter voelt!!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
diazepam+clonazolam+quatiapine en me ziel is volledig onderdrukt😂
Klik om te vergroten...
Zulke combo’s zijn absoluut niet nodig.
Maar idd , een goed berekende dissos (edit. Dosis*!) alprazolam zou volstaan vanuit de kliniek.
d
dnbfreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zojuist een hele nare ervaring gehad. Aangezien ik wat weinig geslapen had gisterennacht, besloot ik een powernap van 20min te doen. Veel direct in slaap maar had ook direct ZEEEEER echte dromen, kon er zelfs niet direct van wakker worden. Leek op een bad trip waar ik niet uitgeraakte. Na veel geprobeer (in mijn hoofd te duwen, schreeuwen etc) werd ik wakker.
Heeft dit te maken met de grote dosissen temesta van gisteren die aan het uitwerken zijn?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
dnbfreak zei:
Zojuist een hele nare ervaring gehad. Aangezien ik wat weinig geslapen had gisterennacht, besloot ik een powernap van 20min te doen. Veel direct in slaap maar had ook direct ZEEEEER echte dromen, kon er zelfs niet direct van wakker worden. Leek op een bad trip waar ik niet uitgeraakte. Na veel geprobeer (in mijn hoofd te duwen, schreeuwen etc) werd ik wakker.
Heeft dit te maken met de grote dosissen temesta van gisteren die aan het uitwerken zijn?
Klik om te vergroten...
Dat was slaapverlamming , kan van de benzo’s,maar ik had het meestal na te lang wakker op speed en dan In slaap vallen.
Niet meer gehad na men speed misbruik https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
d
dnbfreakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor alle reacties! Zou de slaapverlamming komen door het te snel afbouwen van de benzos? Ben van gisteren een redelijk hoge totale dosis (7mg ongeveer, wel eenmalig. De weken ervoor wel serieus veel pinten gezopen op een feestweek), naar 1,5mg vandaag.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dnbfreak zei:
Bedankt voor alle reacties! Zou de slaapverlamming komen door het te snel afbouwen van de benzos? Ben van gisteren een redelijk hoge totale dosis (7mg ongeveer, wel eenmalig. De weken ervoor wel serieus veel pinten gezopen op een feestweek), naar 1,5mg vandaag.
Klik om te vergroten...
Hangt af van hoelang je de benzo's en drankjes hebt gebruikt voor je lichaam je geest zal het sws ff klote vinden
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
dnbfreak zei:
Bedankt voor alle reacties! Zou de slaapverlamming komen door het te snel afbouwen van de benzos? Ben van gisteren een redelijk hoge totale dosis (7mg ongeveer, wel eenmalig. De weken ervoor wel serieus veel pinten gezopen op een feestweek), naar 1,5mg vandaag.
Klik om te vergroten...
7mg temesta is nu niet echt een benzo waar je heftige sides van krijgt na een week op die dosis , maar ja die kans zit er in dat het kan.

probeer nog een dag vol te houden, als het deze nacht nog is vraag je hulp aan je arts om af te bouwen met de temsesta zoals het hoort en niet cold turkey.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tja, wat is een overdosering?

Je moet wel echt goed je best doen om jezelf met benzodiazepines om zeep te helpen.

Maar als je echt hoge dosissen benzo's neemt, kun je je wel dagenlang sloom en leeg voelen. Zeker met de langwerkende benzo's. De zou je ook overdosering kunnen noemen.

Maar echt medische problemen krijg je echt niet snel van benzodiazepines. Of je moet echt wel bizarre hoeveelheden nemen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hardcore_frk zei:
Maar echt medische problemen krijg je echt niet snel van benzodiazepines. Of je moet echt wel bizarre hoeveelheden nemen.
Klik om te vergroten...
Valt mee hoor. Het is vrij ongebruikelijk om eraan dood te gaan maar het gaat sneller dan je denkt. Hetzelfde met alcohol, mensen denken dat je zo fles na fles leeg kan tanken maar voor je het weet ben je zo verdoofd dat je lichaam er gewoon mee ophoudt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Overdosering met benzo’s is praktisch onmogelijk, neem het maar van mij aan uit ervaring (nee was geen zelfmoord poging daar heb je andere dingen bij nodig)

Maar had 40mg flunitrazepam genomen (was dronken en wou slapen) werd 18 uur later gewoon wakker.


www.ntvg.nl

Overdosis van flunitrazepam en enkele andere benzodiazepinen; ervaringen van het Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum

Inleiding Inleiding Flunitrazepam (FNP; Rohypnol) is sinds 1979 in Nederland verkrijgbaar. FNP behoort tot de inmiddels grote groep der benzodiazepinen. Deze middelen zijn thans, dank zij hun betrekkelijk geringe toxiciteit in vergelijking met de middelen die voorheen werden toegepast, de meest...
www.ntvg.nl


Niet dat het compleet veilig is. Bij absurde hoeveelheden als bijvoorbeeld 1gram flurazepam en 30mg midazolam kan je jezelf in coma maken en problemen krijgen met je ademhaling en daardoor ook de saturatie in je bloed en dan is medische hulp zeker nodig. Maar als je het niet mixt met andere opiates gebeurt dit echt niet zomaar.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tijdloos zei:
40mg flunitrazepam genomen (was dronken
Klik om te vergroten...
40mg fluni nemen terwijl ie dronken is, maar dan nog wel in leven om dit te vertellen.

Wat een rauwdouwer deze man. Hij speelt het leven met godmode cheats.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Valt mee hoor. Het is vrij ongebruikelijk om eraan dood te gaan maar het gaat sneller dan je denkt. Hetzelfde met alcohol, mensen denken dat je zo fles na fles leeg kan tanken maar voor je het weet ben je zo verdoofd dat je lichaam er gewoon mee ophoudt.
Klik om te vergroten...
Alcohol en benzo’s zijn op dit gebied niet goed te vergelijken. Alcohol veroorzaakt al veel eerder andere verschijnselen waar je dood aan kunt gaan, dan een gestokte ademhaling. Stikken in braaksel, acuut orgaanfalen, hersenbloedingen etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."