#1
Beste forumleden,
Ik heb een (aparte)vraag.
Kan het gebruik van MDMA (op een feestje, dus veel staan en lopen) er voor zorgen dat er een trauma aan de nagels van je voeten ontstaat (met name de nagels aan de grote teen)?
Ik heb nu namelijk al verschillende keren gehad dat als ik thuis kwam van een feestje en op dat feestje MDMA had gebruikt, dat mijn nagels van mijn (grote tenen) erg pijnlijk aanvoelde. Vervolgende dagen erna zelfs een bloeduitstorting onder een nagel gekregen en bij de nagel aan de andere voet een ontsteking waardoor de nagel wit verkleurd is, lichtelijk loslaat en er een soort transparant vocht/pus onderuit kwam (nagelbed compleet los, je ziet het vocht onder heel de nagel zitten als je er op drukt). Dit is mijn nu een week geleden weer overkomen en nu zit ik er weer mee. De pijnlijke druk op de nagels is inmiddels verdwenen, dat wel.
Ik kan me herinneren dat ik dit ooit eerder gehad heb. Ik gebruik amper nog drugs maar heel sporadisch maar het valt me wel op dat als ik dat dan weer gedaan heb er iets gebeurd met de nagels van mijn grote tenen. Alsof er iemand op heeft gestaan!
Is er bijvoorbeeld een link met het gebruik van MDMA/XTC en vocht wat zich ophoopt in de voeten en een druk o.i.d. creëert bij de grote tenen (langste punt van je voet)? Heeft er iemand ooit een soortgelijk iets meegemaakt of ervaren?
Ik heb nu een aantal voetenbadjes met Badedas gehad en de pijn lijkt nu lichtelijk te verdwijnen maar bij de nagel van mijn linkervoet zit er plots een soort bloeduitstorting en bij de nagel aan mijn rechtervoet lijkt de nagel ietwat los te zitten, wat omhoog gedrukt en is compleet wit uitgeslagen. Voor zover ik weet had ik geen last van een kalknagel of schimmelnagel dus er lijkt wel degelijk een link/verband te zijn met het gebruik van de drugs. Op een feestje sta en loop je natuurlijk veel en het vocht wat zich ophoopt door het gebruik van de MDMA moet ergens naar toe en zoekt natuurlijk een weg naar het laagste punt van je lichaam dus vandaar de logica die ik er in zie maar ik vroeg mij af hoe jullie daar over denken? Wellicht afvalstoffen ofzo die zich proberen te nestelen rondom de voet/tenen? Ik heb werkelijk geen idee maar vind het wel frappant! Moet er ook bij vermelden dat ik vaak last heb van het niet kunnen plassen tijdens het gebruik dus er hoopt zich dan automatisch meer vocht op voor langere tijd. Ik verplicht mezelf dan vaak wel naar het toilet te gaan maar je snapt dat als hij net lekker in kickt je daar niet 1,2,3 aan denkt.
Ik durf het spul nu eigenlijk niet meer te gebruiken..
Alvast bedankt voor het meedenken en/of advies.
Ik heb een (aparte)vraag.
Kan het gebruik van MDMA (op een feestje, dus veel staan en lopen) er voor zorgen dat er een trauma aan de nagels van je voeten ontstaat (met name de nagels aan de grote teen)?
Ik heb nu namelijk al verschillende keren gehad dat als ik thuis kwam van een feestje en op dat feestje MDMA had gebruikt, dat mijn nagels van mijn (grote tenen) erg pijnlijk aanvoelde. Vervolgende dagen erna zelfs een bloeduitstorting onder een nagel gekregen en bij de nagel aan de andere voet een ontsteking waardoor de nagel wit verkleurd is, lichtelijk loslaat en er een soort transparant vocht/pus onderuit kwam (nagelbed compleet los, je ziet het vocht onder heel de nagel zitten als je er op drukt). Dit is mijn nu een week geleden weer overkomen en nu zit ik er weer mee. De pijnlijke druk op de nagels is inmiddels verdwenen, dat wel.
Ik kan me herinneren dat ik dit ooit eerder gehad heb. Ik gebruik amper nog drugs maar heel sporadisch maar het valt me wel op dat als ik dat dan weer gedaan heb er iets gebeurd met de nagels van mijn grote tenen. Alsof er iemand op heeft gestaan!
Is er bijvoorbeeld een link met het gebruik van MDMA/XTC en vocht wat zich ophoopt in de voeten en een druk o.i.d. creëert bij de grote tenen (langste punt van je voet)? Heeft er iemand ooit een soortgelijk iets meegemaakt of ervaren?
Ik heb nu een aantal voetenbadjes met Badedas gehad en de pijn lijkt nu lichtelijk te verdwijnen maar bij de nagel van mijn linkervoet zit er plots een soort bloeduitstorting en bij de nagel aan mijn rechtervoet lijkt de nagel ietwat los te zitten, wat omhoog gedrukt en is compleet wit uitgeslagen. Voor zover ik weet had ik geen last van een kalknagel of schimmelnagel dus er lijkt wel degelijk een link/verband te zijn met het gebruik van de drugs. Op een feestje sta en loop je natuurlijk veel en het vocht wat zich ophoopt door het gebruik van de MDMA moet ergens naar toe en zoekt natuurlijk een weg naar het laagste punt van je lichaam dus vandaar de logica die ik er in zie maar ik vroeg mij af hoe jullie daar over denken? Wellicht afvalstoffen ofzo die zich proberen te nestelen rondom de voet/tenen? Ik heb werkelijk geen idee maar vind het wel frappant! Moet er ook bij vermelden dat ik vaak last heb van het niet kunnen plassen tijdens het gebruik dus er hoopt zich dan automatisch meer vocht op voor langere tijd. Ik verplicht mezelf dan vaak wel naar het toilet te gaan maar je snapt dat als hij net lekker in kickt je daar niet 1,2,3 aan denkt.
Ik durf het spul nu eigenlijk niet meer te gebruiken..
Alvast bedankt voor het meedenken en/of advies.