Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNageltrauma voeten door gebruik MDMA

Nageltrauma voeten door gebruik MDMA

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
Purple_HazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forumleden,

Ik heb een (aparte)vraag.

Kan het gebruik van MDMA (op een feestje, dus veel staan en lopen) er voor zorgen dat er een trauma aan de nagels van je voeten ontstaat (met name de nagels aan de grote teen)?

Ik heb nu namelijk al verschillende keren gehad dat als ik thuis kwam van een feestje en op dat feestje MDMA had gebruikt, dat mijn nagels van mijn (grote tenen) erg pijnlijk aanvoelde. Vervolgende dagen erna zelfs een bloeduitstorting onder een nagel gekregen en bij de nagel aan de andere voet een ontsteking waardoor de nagel wit verkleurd is, lichtelijk loslaat en er een soort transparant vocht/pus onderuit kwam (nagelbed compleet los, je ziet het vocht onder heel de nagel zitten als je er op drukt). Dit is mijn nu een week geleden weer overkomen en nu zit ik er weer mee. De pijnlijke druk op de nagels is inmiddels verdwenen, dat wel.

Ik kan me herinneren dat ik dit ooit eerder gehad heb. Ik gebruik amper nog drugs maar heel sporadisch maar het valt me wel op dat als ik dat dan weer gedaan heb er iets gebeurd met de nagels van mijn grote tenen. Alsof er iemand op heeft gestaan!

Is er bijvoorbeeld een link met het gebruik van MDMA/XTC en vocht wat zich ophoopt in de voeten en een druk o.i.d. creëert bij de grote tenen (langste punt van je voet)? Heeft er iemand ooit een soortgelijk iets meegemaakt of ervaren?

Ik heb nu een aantal voetenbadjes met Badedas gehad en de pijn lijkt nu lichtelijk te verdwijnen maar bij de nagel van mijn linkervoet zit er plots een soort bloeduitstorting en bij de nagel aan mijn rechtervoet lijkt de nagel ietwat los te zitten, wat omhoog gedrukt en is compleet wit uitgeslagen. Voor zover ik weet had ik geen last van een kalknagel of schimmelnagel dus er lijkt wel degelijk een link/verband te zijn met het gebruik van de drugs. Op een feestje sta en loop je natuurlijk veel en het vocht wat zich ophoopt door het gebruik van de MDMA moet ergens naar toe en zoekt natuurlijk een weg naar het laagste punt van je lichaam dus vandaar de logica die ik er in zie maar ik vroeg mij af hoe jullie daar over denken? Wellicht afvalstoffen ofzo die zich proberen te nestelen rondom de voet/tenen? Ik heb werkelijk geen idee maar vind het wel frappant! Moet er ook bij vermelden dat ik vaak last heb van het niet kunnen plassen tijdens het gebruik dus er hoopt zich dan automatisch meer vocht op voor langere tijd. Ik verplicht mezelf dan vaak wel naar het toilet te gaan maar je snapt dat als hij net lekker in kickt je daar niet 1,2,3 aan denkt.

Ik durf het spul nu eigenlijk niet meer te gebruiken..

Alvast bedankt voor het meedenken en/of advies.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purple_Haze zei:
Kan het gebruik van MDMA (op een feestje, dus veel staan en lopen) er voor zorgen dat er een trauma aan de nagels van je voeten ontstaat (met name de nagels aan de grote teen)?
Klik om te vergroten...

Of het een MDMA link heeft weet ik niet.
Maar als je krappe schoenen hebt dan kun je wel snel een nageltrauma krijgen. Voeten zetten uit, smalle of niet flexibele schoenen duwen dan tegen je (grote) teen en dat kan zorgen voor problemen. Warme en zwetende voeten versnellen het proces.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik had dat ook na raves inderdaad. Grote teen zag blauw eerste paar dagen en deed lang erna nog pijn. Andere schoenen en het probleem was opgelost. Zo heb je na een rave altijd wel last van je voeten maar dat ze echt blauw zien is niet helemaal de bedoeling haha
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb dit 2 keer gehad na speed. En hardcore feestjes.

2 keer alle teen nagels eraf gevallen. Inclusief bloedblaren.

Ik heb nu nog altijd gevoelige teen nagels hierdoor.

Volgens mij heeft het er gewoon mee te maken dat je minder snel pijn etc voelt tijdens gebruik, en dan ga je over je grenzen heen met dit als gevolg.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja heb ik ook paar keer gehad "vroeger". Mijn theorie was dat de schoenen net aan kunnen, maar door t dansen extra gaan knellen. Door de MDMA voel je het niet en hierdoor ontstaat het.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Purple_Haze zei:
Bedankt voor jullie comments. Het blijft een vaag fenomeen maar het zal dan idd wel aan beknelde schoenen ofzo gelegen hebben al heb ik daar normaal gesproken nooit problemen mee, enkel en alleen op feestjes dan.
Klik om te vergroten...

Wordt volgende keer hakken op de slippers of waterschoenen.
Beuk ze :wink:
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Purple_Haze zei:
Bedankt voor jullie comments. Het blijft een vaag fenomeen maar het zal dan idd wel aan beknelde schoenen ofzo gelegen hebben al heb ik daar normaal gesproken nooit problemen mee, enkel en alleen op feestjes dan.
Klik om te vergroten...
Komt zeker door de schoenen, maar vooral doordat je veel beweegt denk ik. Misschien een maatje groter kopen voor deze gelegenheden? :)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wandel Wol moeten jullie hebben op de dansvloer:
4happyfeetpedicure.nl

Wandelwol voor Blaren, drukplekken, likdoorns, traumanagels, sporten, wandelen - Pedicurepraktijk 4 Happy Feet Leiderdorp

Een paar weken geleden kwam ik wandelwol tegen. Ik ben mij hier eventjes behoorlijk in gaan verdiepen en ik moet zeggen, wauw dat is handig! Ook heb ik natuurlijk de recensies gelezen over de ervaringen van diverse mensen, ik was om, ik wilde ook wandelwol in mijn salon om mijn klanten met...
4happyfeetpedicure.nl
P
Purple_HazeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor jullie comments. Het blijft een vaag fenomeen maar het zal dan idd wel aan beknelde schoenen ofzo gelegen hebben al heb ik daar normaal gesproken nooit problemen mee, enkel en alleen op feestjes dan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."