Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnderschat Diazepam niet!

Onderschat Diazepam niet!

42 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Toen de benzo's er net waren, dacht men dat er h e t middel tegen angsten, teveel stress, overspanning, verkrampingen e.d. gevonden had.
Eureka!
Iedere patiënt werd, en voelde zich al snel veel beter, kalm, rustig, neutraal.
Lekker ontspannen!
Totdat er na enige tijd er problemen begonnen te ontstaan.
Er bleek dat er al heel vlot tolerantie optrad en dat de hoeveelheden die voorgeschreven werden torenhoog opliepen. 600, 700 mg was geen uitzondering.
En toen....het weer stoppen met dat benzootje.
Dat was niet zo eenvoudig, sterker nog, dat was rampspoed alom.
Want alle klachten aangaande angst, overspanning, enz kwamen bikkelhard weer terug, en zelfs in versterkte mate!
Dit was dus niet de bedoeling, en er werd een enorm alternatief beleid aangaande het voorschrijven van deze palmen...
Klik om te vergroten...
Het is een veel dieper probleem, wat de meeste doctoren maar niet lijken te begrijpen.

Mensen hebben rust in hun hoofd nodig, maar rust in je hoofd komt niet van emoties en gedachten afvlakken, maar van emoties en gedachten handelen. Niet van onbewuster worden van je emoties en gedachten, maar juist bewuster.

Het is in feite een heel simpel probleem, maar moeilijk omdat mensen dit niet willen. Mensen willen hun gedachten weg. Niet er bewuster van worden. Daarom zitten er wereldwijd honderden miljoenen aan deze middelen. Het zit niet in ons om de confrontatie met onze gevoelens en gedachten aan te gaan. Het druist tegen onze natuur in. En toch is dat het enige dat ons echte, blijvende rust kan geven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar heb je volkomen gelijk in!
Dat geldt mss voor nog veel meer stevige downers....
We willen wegdrukken.
Ipv de confrontatie aan te gaan.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het schijnt dat mensen die af en toe een benzo nemen 50% meer kans hebben op dementie en er zijn nog onderzoeken hier naar gaande
Ook is uit onderzoek gebleken dat patiënten die 4 á 18 pillen per jaar namen 3.6 keer meer kans hebben op een vroege dood en degene die meer dan 132 pillen per jaar namen 5.3 keer meer kans hadden op een vroege dood
Nou moet je dit natuurlijk niet allemaal blindelings geloven zal vast wel overdreven zijn maar onschuldig zijn de pillen niet!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
Het schijnt dat mensen die af en toe een benzo nemen 50% meer kans hebben op dementie en er zijn nog onderzoeken hier naar gaande
Ook is uit onderzoek gebleken dat patiënten die 4 á 18 pillen per jaar namen 3.6 keer meer kans hebben op een vroege dood en degene die meer dan 132 pillen per jaar namen 5.3 keer meer kans hadden op een vroege dood
Nou moet je dit natuurlijk niet allemaal blindelings geloven zal vast wel overdreven zijn maar onschuldig zijn de pillen niet!
Klik om te vergroten...
Geloof er niets van, maar inderdaad onschuldig is het niet.

Het herstellend vermogen van het lichaam is zo groot... Maar dan moeten mensen er weleens mee stoppen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het lichaam kan, en kent veel, jazeker, maar er zijn grenzen.
Teveel, te langdurig misbruik leidt wel degelijk tot zware schade en de dood.
Die weg kan erg lang goed verlopen, maar, er is altijd een einde aan verdraagzaamheid en reparatie vermogen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Geloof er niets van, maar inderdaad onschuldig is het niet.

Het herstellend vermogen van het lichaam is zo groot... Maar dan moeten mensen er weleens mee stoppen.
Klik om te vergroten...
Dat klopt wat je zegt het heeft natuurlijk ook veel te maken met de leeftijd
Als je in je jeugd veel benzo's heb gebruikt zul je later minder kans op dementie hebben dan dat je als bejaarde de hele dag valium slikt

Maar je merkt wel heel vaak aan (langdurige) benzo misbruikers dat ze echt cognitieve problemen hebben opgelopen
Bijvoorbeeld als je kijkt naar eminem aan het begin van ze carrière en hoe die eruit zag na een heftige valium verslaving zag die er echt als een vermoeide zombie uit en nou is 1 persoon niet echt een ideaal voorbeeld plus dat die wereldberoemd is en een hoop andere problemen had maar er zijn genoeg mensen echt mentaal aan kapot gegaan
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Het lichaam kan, en kent veel, jazeker, maar er zijn grenzen.
Teveel, te langdurig misbruik leidt wel degelijk tot zware schade en de dood.
Die weg kan erg lang goed verlopen, maar, er is altijd een einde aan verdraagzaamheid en reparatie vermogen.
Klik om te vergroten...
Ik bekijk het altijd zo:
Je lichaam kapot maken hoeft maar een paar seconden te duren
En om daarvan te herstellen kan weken/maanden/jaren in beslag nemen
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Het schijnt dat mensen die af en toe een benzo nemen 50% meer kans hebben op dementie en er zijn nog onderzoeken hier naar gaande
Ook is uit onderzoek gebleken dat patiënten die 4 á 18 pillen per jaar namen 3.6 keer meer kans hebben op een vroege dood en degene die meer dan 132 pillen per jaar namen 5.3 keer meer kans hadden op een vroege dood
Nou moet je dit natuurlijk niet allemaal blindelings geloven zal vast wel overdreven zijn maar onschuldig zijn de pillen niet!
Klik om te vergroten...
Dan had ik al lang dood moeten zijn hoor.
Dopemonster zei:
Bijvoorbeeld als je kijkt naar eminem aan het begin van ze carrière en hoe die eruit zag na een heftige valium verslaving zag die er echt als een vermoeide zombie uit en nou is 1 persoon niet echt een ideaal voorbeeld plus dat die wereldberoemd is en een hoop andere problemen had maar er zijn genoeg mensen echt mentaal aan kapot gegaan
Klik om te vergroten...
Dat was polygebruik met alles wat hij toegegeven kreeg , kan je niet vergelijken met een gewone benzo verslaving.

benzos zijn Gwn kut , met een dikke punt !
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Dan had ik al lang dood moeten zijn hoor.

Dat was polygebruik met alles wat hij toegegeven kreeg , kan je niet vergelijken met een gewone benzo verslaving.

benzos zijn Gwn kut , met een dikke punt !
Klik om te vergroten...
Hij vertelde dat hij 20 diazepam(valium) pillen, 20 zolpidem(ambien) pillen en 20 hydrocodone(vicodin) pillen per dag slikte op het hoogtepunt van ze verslaving nou zijn 40 benzo's veel maar niet ongebruikelijk in de verslavings wereld maar inderdaad, beroemde mensen hebben een veel groter assortiment voorhanden liggen
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Hij vertelde dat hij 20 diazepam(valium) pillen, 20 zolpidem(ambien) pillen en 20 hydrocodone(vicodin) pillen per dag slikte op het hoogtepunt van ze verslaving nou zijn 40 benzo's veel maar niet ongebruikelijk in de verslavings wereld maar inderdaad, beroemde mensen hebben een veel groter assortiment voorhanden liggen
Klik om te vergroten...
Idd vicodin , maar dan ook nog de coke , shrooms ,adderal , lsd , pillen met onbekende substanties die hij van fans kreeg , alcohol methadon op het laatste.
En enkel en alleen om in het slim shady alter ego te trigger.


en heeft hij een loop verslaving 😂.
Maar we wijken af van de benzos 🙈🤣
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
inner_search zei:
Idd vicodin , maar dan ook nog de coke , shrooms ,adderal , lsd , pillen met onbekende substanties die hij van fans kreeg , alcohol methadon op het laatste.
En enkel en alleen om in het slim shady alter ego te trigger.


en heeft hij een loop verslaving 😂.
Maar we wijken af van de benzos 🙈🤣
Klik om te vergroten...
Ik heb ooit is een video van hem gezien daarom wist ik wat ie nam maar het blijkt dat ie geen coke of andere hard drugs gebruike hij was alleen aan medicijnen en alcohol verslaafd misschien dat ie vroeger recreatief wel hard drugs gebruikte
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Bekijk bijlage 28965

Sorry ben melig… 😜
Klik om te vergroten...

Noodzaak. Heel goed!
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#13

De Zandman zei:
Daar heb je volkomen gelijk in!
Dat geldt mss voor nog veel meer stevige downers....
We willen wegdrukken.
Ipv de confrontatie aan te gaan.
Klik om te vergroten...

Als het om die reden is ingezet... dan gaat het vroeg of laat alleen maar fout. Want dan heb je ineens twee problemen: hardnekkige verslaving, plus nog alle onverwerkte zaken die gedempt masr nog steeds niet opgelost zijn.

Wisten jullie trouwens dat die geheugen proplemen het sterkst optreden bij Etizolam?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat wist ik niet....maar nu is etizolam verboooooden...
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Dat wist ik niet....maar nu is etizolam verboooooden...
Klik om te vergroten...

Ja zie je nou wel, was ik alweer vergeten :wink:)
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
My valiummmmm


Ik denk dat ie bedoelt dat je met ghb misbruik ook flinke braindamage kan veroorzaken maar ik ben het er wel mee eens dat benzo's echt maar dan ook echt slecht zijn voor je hersenpan
Nog nooit zulke heftige klachten gekregen van alcohol of ghb zoals benzo's dat bij me hebben veroorzaakt
Ik denk ook als je er aan verslaafd geraakt ben zoals ik was dat je niet zozeer ervaar crave want zo geweldig ist niet maar als je eenmaal een benzo zombie ben blijf je liever zo dan dat je moet ontwennen en je hersenen weer 'normaal' moet krijgen😬
Klik om te vergroten...
Valiummmm bestaat niet meer, Valium was de brandname die Roche gaf aan Diazepam, de beste Diazepam die ik heb gehad kwam uit servië
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Packjam zei:
Valiummmm bestaat niet meer, Valium was de brandname die Roche gaf aan Diazepam, de beste Diazepam die ik heb gehad kwam uit servië
Klik om te vergroten...
Klopt maar alsnog noem ik diazepam gwn vaak valium omdat het een bekende bijnaam is... Ik vind de diazepam van de lokale apotheek gwn prima over het algemeen is die farmaceutische shit gwn eve sterk overal die van jou was miss wel met fentanyl bewerkt dat moet ik al helemaal niet...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
GHB nog veeeeeel dommer bij misbruik.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#19
De meeste mensen die GHB gebruiken die zitten vaak ook al snel aan de Baclofen en Diazepam.
Maar mensen onderschatten hoe zwaar Diazepam is.

Hij is zelfs zo zwaar dat heel veel mensen snel te veel nemen en zeggen niks te voelen.
Maar je bent zo erg in zombie mode..
Natuurlijk voel je niks!
Je hele gedachtengang is weg je bent trager en slomer maar je merkt daar weinig van als je geen zware inspanningen doet.
Je voelt je gewoon goed en dat is ook de bedoeling als je het neemt, alles ontspant.
Maar mensen die dichtbij staan merken het wel op dat je slomer en trager praat.

Een goede vriend van mij opende mijn ogen.
Ik ging na mijn GHB gebruik vaak verder cruisen op de Baclofen en Diazepam om af te bouwen.

Ik was een keertje op bezoek.
En was aan de Diazepam.
En deze jongen heeft geen verstand van drugs of drugs van de apotheek.
Ik ken hem al mijn hele leven, hij weet de werkingen niet of hoe dingen heten.
Maar hij zei ineens dat hij ziet dat ik die blauwe pilletjes ook slik.
Hij kende 2 mensen die dat ook slikte eerder.
Hij kent die naam niet maar wel herkent hij de trekken in mijn gezicht en de manier waarop je praat, sloom en traag.

Dat was wel het moment dat ik besefde hoe dom je word van Diazepam.
Me geheugen was zo slecht geworden.
Korte termijn en lange termijn!
Maar ik las dat het kan komen door GHB gebruik.
Zeker als je vaak out gaat op de GHB.
En ik slaap ook wel eens op de ghb 8 uur lang met 4 keer een hoge dosis om out te gaan.
Dus ik dacht dat het daardoor kwam.
Toen besefte ik dat het aan de Diazepam lag.

Ik ben gestopt met Diazepam.
En ben ook weer hersteld.
Me geheugen is weer helemaal goed.
Ik was normaal altijd heel erg scherp en dat kwam ook weer terug.
Onder invloed van GHB en als ik nuchter ben merk ik weer dat ik weer dat mijn geheugen goed is.

Dat GHB je geheugen aantast dat is niet waar.
Mijn geheugen is beter als ooit en gebruik al zoveel jaar GHB en ga altijd out om te slapen.
Het is die Diazepam of iemand zijn speed gebruik naast GHB gebruik wat ze vaak dom maakt.
Alleen ben je geneigd om de schuld op de GHB af te schuiven omdat die informatie overal opduikt.

Wat ben ik blij dat ik van die Diazepam af ben.
Je moet benzo's niet onderschatten en dan is Dia zelfs een van de zwaardere.
Deze splits zich in je lichaam vervolgens met de werking van 2 andere benzo's.

Ik gebruikte het maar eens in de zoveel tijd maar ik moest het echt even heel lang niet meer gebruiken om te herstellen.
Het maakt je junkerig, wanneer je niet gebruikt zit je er bij als een zombie.

Diazepam maakt je dom!
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
GHB nog veeeeeel dommer bij misbruik.
Klik om te vergroten...
Wat probeer je hier mee te zeggen.
Gaat het wel goed?
Of heb je te veel drugs op?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."