#1
Het is een veel dieper probleem, wat de meeste doctoren maar niet lijken te begrijpen.Toen de benzo's er net waren, dacht men dat er h e t middel tegen angsten, teveel stress, overspanning, verkrampingen e.d. gevonden had.
Eureka!
Iedere patiënt werd, en voelde zich al snel veel beter, kalm, rustig, neutraal.
Lekker ontspannen!
Totdat er na enige tijd er problemen begonnen te ontstaan.
Er bleek dat er al heel vlot tolerantie optrad en dat de hoeveelheden die voorgeschreven werden torenhoog opliepen. 600, 700 mg was geen uitzondering.
En toen....het weer stoppen met dat benzootje.
Dat was niet zo eenvoudig, sterker nog, dat was rampspoed alom.
Want alle klachten aangaande angst, overspanning, enz kwamen bikkelhard weer terug, en zelfs in versterkte mate!
Dit was dus niet de bedoeling, en er werd een enorm alternatief beleid aangaande het voorschrijven van deze palmen...
Mensen hebben rust in hun hoofd nodig, maar rust in je hoofd komt niet van emoties en gedachten afvlakken, maar van emoties en gedachten handelen. Niet van onbewuster worden van je emoties en gedachten, maar juist bewuster.
Het is in feite een heel simpel probleem, maar moeilijk omdat mensen dit niet willen. Mensen willen hun gedachten weg. Niet er bewuster van worden. Daarom zitten er wereldwijd honderden miljoenen aan deze middelen. Het zit niet in ons om de confrontatie met onze gevoelens en gedachten aan te gaan. Het druist tegen onze natuur in. En toch is dat het enige dat ons echte, blijvende rust kan geven.