Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethylfenidaat en ADD

Methylfenidaat en ADD

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
T1msaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allen, ik moet 2x per dag 10mg methylfenidaat slikken voor ADD. Nu heb ik een proefwerk morgen en moet nog ff leren. Om wakker te blijven heb ik maar een dubbele dosis genomen, is dit denken jullie genoeg voor een studeer kick of kan ik beter nog 10mg bij nemen,

Even voor de praktische info,
Ik zit pas een week ofzo op deze medicatie en heb het voor ik hier aan begon ook nog niet eerder genomen dus ik ben er best wel nieuw toe, ook heb ik wel gemerkt dat ik van mijn normale dossis eigenlijk niet veel anders merk dan concentratie verbetering.

Alvast bedankt :)

Update: Ik heb uiteindelijk na 2 uurtjes maar 10mg bij genomen ik heb niet het gevoel dat het het effect heeft verstrekt maar zeker wel heeft verlengd. Heb net mijn boeken dichtgeslagen met een voldaan gevoel, slapen gaat hem alleen niet meer worden nu 😅.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou persoonlijk aanraden om niet je medicatie te misbruiken. Voor je t weet kan het weleens een gewoonte worden. Met als gevolg dat je medicatie die je echt nodig hebt, straks lastiger krijgt.

Ik heb zelf de diagnose ADD. Hoewel ze dat in de kliniek nog weleens in twijfel trokken. Methylfenidaat werkte 1 a 2 dagen goed op m'n concentratie. Daarna was ik weer 'als normaal'. Maar wel meer afgevlakte emoties. Ik kreeg alleen de langwerkende variant (retard of concerta) omdat mijn verslavingsproblematiek bekend is bij de HA. Heb opgebouwd tot 72mg en ben toen gestopt omdat het me niet hielp, maar wel emoties afvlakte.

Het is heel slecht advies... Maar in mijn ervaring werkt (dex)amfetamine veel beter als functioneel upper. En dan ook niet om te leren, dat werkt alleen op korte termijn. Ik heb het wel vaak misbruikt om saaie repetitieve taken te doen. Rapporten schrijven, financiële kant van projecten, etc.

Pas op met functioneel middelen gebruik. Het sluipt er snel in. En voor je het weet neem je het veel vaker dan de bedoeling is. En als je het niet neemt, voel je je zo klote dat je 'niet kan wat je normaal kan'.
Voor mij is het een heel groot onderdeel geweest hoe mijn middelengebruik zo uit de hand is gelopen.
Functioneel gebruik + corona en werken op afstand was een hele slechte combo voor mij 😅

Edit: let op die 72mg is vertraagde afgifte. Dit is NIET hetzelfde als 72mg kortwerkende methylfenidaat. Dus niet in eens 7 keer 10mg pakken plz
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
T1msaa zei:
gemerkt dat ik van mijn normale dossis eigenlijk niet veel anders merk dan concentratie verbetering.
Klik om te vergroten...
Dat is een beetje het idee. Het is een medicijn dat is ontwikkeld voor mensen met adhd/add en concentratie problemen.
T
T1msaaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Dat is een beetje het idee. Het is een medicijn dat is ontwikkeld voor mensen met adhd/add en concentratie problemen.
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik daarom heb ik het, ik was alleen benieuwd of het andere effecten met zich mee zou brengen.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb een periode wekelijks ritalin verkeerd gebruikt, in het begin vond ik het super.
Maar hoe vaker ik het deed hoe slechter de resultaten.
Ik raad het af ook.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kevin761990 zei:
Ik heb een periode wekelijks ritalin verkeerd gebruikt, in het begin vond ik het super.
Maar hoe vaker ik het deed hoe slechter de resultaten.
Ik raad het af ook.
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat dopamine in je brein wordt geblokkeerd voor heropname, en daardoor krijg je een beloningsgevoel. Ik ben er ook geen voorstander om dat spul zomaar voor te schrijven. Het blijft een drug. Gebruik het als je wilt maar op recept elke dag? Dat heb ik nooit begrepen.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Met wekelijks bedoel ik dat ik een keer per week dosis kreeg 50 stuks ca.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."