#1
Verhelderende uitleg waarvoor dank!
Ik heb met mijn beperkte googlevaardigheden en kennis zojuist gelezen dat dopamine als primaire bron voor beloning niet geheel volledig is. Dat er ook onderzoeken zijn waaruit blijkt dat dopamine ( voornamelijk) het reguleren van inspanningsactiviteit bepaalt. En dat is ook wat ik ervaar als ik het gebruik en de fysieke lusteloosheid de dagen erna.
Hoe dan ook is de werking niet in een paar zinnen samen te vatten. Maar ik begrijp nu beter waar het effect vandaan komt en waarom ik voortaan meer gebaat ben bij een meer gematigde dosis.
Dit verklaart een stuk meer. Naast het missen van de extra stimulatie, is het dus ook in het begin minder gevoelig voor datgene wat het wel op natuurlijke wijze ontvangt.De overstimulatie is ineens weg, maar de tolerantie is er nog, waardoor je lichaam minder gevoelig is voor natuurlijke prikkels.
Ik heb met mijn beperkte googlevaardigheden en kennis zojuist gelezen dat dopamine als primaire bron voor beloning niet geheel volledig is. Dat er ook onderzoeken zijn waaruit blijkt dat dopamine ( voornamelijk) het reguleren van inspanningsactiviteit bepaalt. En dat is ook wat ik ervaar als ik het gebruik en de fysieke lusteloosheid de dagen erna.
Hoe dan ook is de werking niet in een paar zinnen samen te vatten. Maar ik begrijp nu beter waar het effect vandaan komt en waarom ik voortaan meer gebaat ben bij een meer gematigde dosis.