#1
Ik heb alleen last van insomnia.Als alleen inslapen het probleem is en je verder geen symptomen vertoont van ontwenningsverschijnselen, dan duurt het meestal een dag of drie dat je niet zo goed kan slapen, en daarna gaat het wel snel beter.
Heb je meer last van ontwenningsverschijnselen, dan kan het wel een stuk langer duren. In zo'n geval is het mogelijk ook verstandiger om langzaam af te bouwen. Ik zou daarbij aanraden om hulp van de huisarts in te schakelen.
Een lijstje met bijwerkingen:
- rebound insomnia and nightmares
- anxiety, panic attacks and agorophobia
- clinical depression
- malaise
- lack of concentration
- abdominal discomfort
- depersonalisation and feelings of unreality
- emotional liability
- cognitive impairment
- tinnitus
- paraesthesiae, tingling, numbness and pain
- muscle pain, weakness, tension, painful tremor, shaking attacks, jerks, blepharospasm
- excitability, jumpiness and restlessness
- stiffness
- sweats
Abrupt or over rapid withdrawal from high doses can provoke:
- epileptic seizures
- hallucinations (visual, auditory)
- misperceptions
Het is nu al een week aan de gang, maar dat komt misschien ook omdat ik tussendoor nog één zo’n 2 mg pil heb genomen. Denk dat die dosering gewoon vrij heftig is voor mij (is ook het hoogste dat ze voorschrijven). Als ik helemaal stop, komt het hopelijk snel goed.