Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke pauze hanteren jullie?

Welke pauze hanteren jullie?

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb sinds een paar maanden methylfenidaat 10mg op recept, tevens dexamfetamine 5mg om te kijken welk medicijn goed werkt met adhd (ben gediagnosticeerd maar twijfel of ik het wel echt heb)

Ik heb vroeger helaas tevaak en teveel feestjes bezocht, dus mdma geeft al jaren geen energie meer, ondanks lange pauzes van half jaar tot een jaar.

ik wil binnenkort toch weer een feestje wagen en lees verschillende verhalen over medicatie en mdma. De een stopt op de dag zelf, de ander geeft aan een week te stoppen voor het feest zelf met het nemen van de medicatie.

weer ergens anders lees ik dat er niet gestopt hoeft te worden en dat a: het effect versterkt van de mdma of b: er totaal geen effect is.

dus: wat is jullie ervaring? Ik gok dat het verstandig is minimaal een week geen medicatie te nemen, t liefst langer.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Huh? Pauze?
Wat is dat
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wissel af met de medicijnen en middelen.

Hard drugs (Ketamine, opiaten) doe ik nauwelijks al vind ik benzo's daaronder vallen maar dat is voorgeschreven.

Alcohol nooit. Misschien 1 dag ofzo.

Dexamfetamine doe ik bijna nooit nemen omdat ik snel paranoïde ervan word als ik dagen achter elkaar neem.

Ik had gereageerd op de topic maar dacht kan wel wat gedetailleerder.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Hebbenzekezine? De verstandigste optie is om je medicijnen te blijven nemen en de MDMA over te slaan. Je geeft al zelf aan dat je de gewenste effecten van MDMA al niet meer krijgt doordat je vroeger te veel en/of te vaak hebt genomen, dus je zult er sowieso al weinig uithalen. Pas op dat je niet iets gaat najagen dat er niet meer in zit.

MDMA en amfetamine is geen al te beste combinatie. Het duurt ongeveer 3-4 dagen voordat de Dexamfetamine uit je systeem is. Bij Methylfenidaat is dat ongeveer een dag.

Je zou natuurlijk een recreatieve dosis Dexamfetamine kunnen overwegen, als je echt iets wilt gebruiken. Het is van de apotheek en dus zuiver. Ik vond het zelf altijd fantastisch op 25mg Dex met één redose van 20mg. Kwam ik de nacht altijd prima mee door en slapen viel meestal wel te doen. Maargoed, ik heb geen ADHD dus ik krijg waarschijnlijk meer recreatieve effecten dan een ADHD'er.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zou geen mdma meer gebruiken. Ik heb het ook misbruikt en merk er ook geen kut meer van. Alleen een dikke kater en ziek worden.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
@Hebbenzekezine? De verstandigste optie is om je medicijnen te blijven nemen en de MDMA over te slaan. Je geeft al zelf aan dat je de gewenste effecten van MDMA al niet meer krijgt doordat je vroeger te veel en/of te vaak hebt genomen, dus je zult er sowieso al weinig uithalen. Pas op dat je niet iets gaat najagen dat er niet meer in zit.

MDMA en amfetamine is geen al te beste combinatie. Het duurt ongeveer 3-4 dagen voordat de Dexamfetamine uit je systeem is. Bij Methylfenidaat is dat ongeveer een dag.

Je zou natuurlijk een recreatieve dosis Dexamfetamine kunnen overwegen, als je echt iets wilt gebruiken. Het is van de apotheek en dus zuiver. Ik vond het zelf altijd fantastisch op 25mg Dex met één redose van 20mg. Kwam ik de nacht altijd prima mee door en slapen viel meestal wel te doen. Maargoed, ik heb geen ADHD dus ik krijg waarschijnlijk meer recreatieve effecten dan een ADHD'er.t
Klik om te vergroten...
dupont zei:
@Hebbenzekezine? De verstandigste optie is om je medicijnen te blijven nemen en de MDMA over te slaan. Je geeft al zelf aan dat je de gewenste effecten van MDMA al niet meer krijgt doordat je vroeger te veel en/of te vaak hebt genomen, dus je zult er sowieso al weinig uithalen. Pas op dat je niet iets gaat najagen dat er niet meer in zit.

MDMA en amfetamine is geen al te beste combinatie. Het duurt ongeveer 3-4 dagen voordat de Dexamfetamine uit je systeem is. Bij Methylfenidaat is dat ongeveer een dag.

Je zou natuurlijk een recreatieve dosis Dexamfetamine kunnen overwegen, als je echt iets wilt gebruiken. Het is van de apotheek en dus zuiver. Ik vond het zelf altijd fantastisch op 25mg Dex met één redose van 20mg. Kwam ik de nacht altijd prima mee door en slapen viel meestal wel te doen. Maargoed, ik heb geen ADHD dus ik krijg waarschijnlijk meer recreatieve effecten dan een ADHD'er.
Klik om te vergroten...
Ik zit idd op dat punt om niet meer te gebruiken, ik heb het in de afgelopen 3 jaar ook maar 3x gedaan om die reden.

ben wel benieuwd naar een recreatieve dosis Dex, wat kan ik me er bij voorstellen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hebbenzekezine? zei:
ben wel benieuwd naar een recreatieve dosis Dex, wat kan ik me er bij voorstellen?
Klik om te vergroten...
Hoe het voor mij was: wakker, zelfverzekerd, energiek, positief, enthousiast. Ook wel zin in meer zodra 't uitwerkte. Extra zin om te roken en drinken, wat wel een risico was op een dikke kater, maar ik heb me ingehouden en 't viel wel mee. Wel moeite met slapen en wat lamlendig de volgende dag. Maar dat is van een niet-ADHD'er he :)
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Hoe het voor mij was: wakker, zelfverzekerd, energiek, positief, enthousiast. Ook wel zin in meer zodra 't uitwerkte. Extra zin om te roken en drinken, wat wel een risico was op een dikke kater, maar ik heb me ingehouden en 't viel wel mee. Wel moeite met slapen en wat lamlendig de volgende dag. Maar dat is van een niet-ADHD'er he :)
Klik om te vergroten...
Dat effect heeft t nu dus ook op mij op lagere dosis, methylfenidaat ook. Maar heb wel baat bij de concentratie, ben van mijzelf snel afgeleid. Dat van drinken niet, roken en koffie wil ik wel meer. Slapen gaat goed; want stop in de middag.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hanteer alleen pauze met snuifdrugs, opiaten, Dexamfetamine

Van benzo's nooit pauze hehe logisch natuurlijk met m'n forumnaam.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik slik elke dag dexamfetamine, stop paar dagen van te voren ofzo.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Apotheker zei:
Huh? Pauze?
Wat is dat
Klik om te vergroten...
De peno pauze hè
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hebbenzekezine? zei:
Dat effect heeft t nu dus ook op mij op lagere dosis, methylfenidaat ook. Maar heb wel baat bij de concentratie, ben van mijzelf snel afgeleid. Dat van drinken niet, roken en koffie wil ik wel meer. Slapen gaat goed; want stop in de middag.
Klik om te vergroten...
Dan zijn er twee mogelijkheden :wink: Of jij hebt geen ADHD terwijl men dat wel vindt, of ik heb ADHD die nooit ontdekt is. Maar ik denk dat het optie 1 is. Als je een nacht doorhaalt met stimulanten gaat je slaap er natuurlijk wel onder lijden.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Dan zijn er twee mogelijkheden :wink: Of jij hebt geen ADHD terwijl men dat wel vindt, of ik heb ADHD die nooit ontdekt is. Maar ik denk dat het optie 1 is. Als je een nacht doorhaalt met stimulanten gaat je slaap er natuurlijk wel onder lijden.
Klik om te vergroten...
Haha nou adhders horen er ook wel blijer/euforischer van te worden, en meer zelfvertrouwen om shit te rocken enzo. Dopamientjes regulatie want dat kunnen we zelf niet.

Er zijn adhders die er zombies van worden, maar voor hen is de medicatie alles behalve geschikt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je dosering methyl is niet per se hoog, je kan kiezen een paar dagen van te voren geen dex te gebruiken en methyl alleen op de dag zelf niet. Maarrrrr het geeft hoe dan ook risico's, zeker met je verleden erbij. Ik gebruik zelf alleen methyl, wel meer dan jij. Ik bedenk me bij t lezen van dit topic pas dat dit ook wel heeft kunnen bijdragen aan dat mijn laatste keer xtc weinig effect had... Niet bij stil gedaan lol. Ik heb nooit middelen misbruikt dus daar hoeft t niet aan te liggen iig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."