Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies gevraagd!

Advies gevraagd!

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag even om jullie advies.

Begin dit jaar heb ik een ongeluk gehad en daarbij 2 ribben gebroken. Na uitgebreid onderzoek en veel rust bleef ik enorm veel pijn houden. Uiteindelijke conclusie zenuwpijn. Deze pijn kan wellicht nog maanden aan gaan houden.

Na experimenteren met tramadol (waar ik heel slecht op ga) en andere pijnstillers ben ik helemaal gestopt hiermee. Ik heb meer last van de bijwerkingen dan het pijnstillende effect. Ik las wel succesverhalen van mensen die benzodiazepinen toepassen voor zenuwpijn.

Nou ben ik er geen voorstander van om zomaar aan de benzo’s te gaan. Mijn enige ervaring hiermee, is als tripkiller (etizolam) of als rustgever na stimulanten (vroeger enkele keren gedaan). Echter vond ik het het proberen waard. Ik heb na mij ingelezen te hebben Bromazolam en Pyrazolam besteld.

Ik heb de ene week Bromazolam geprobeerd en de andere week Pyrazolam. Bromazolam ga ik echt direct knock-out van. Dit lijkt mij een prima inslaper, maar daar ben ik niet naar opzoek. Pyrazolam geeft echter werkelijk een fantastisch effect! Ik neem 1,5 mg hiervan en ervaar een zeer rustgevend gevoel. Tevens ben ik na ongeveer 2 uur na inname volledig pijnloos. Ook de volgende dag heb ik nog zeer positieve effecten (ontspanning/ geen pijn).

Ik ben eigenlijk van plan om voorlopig één maal per week Pyrazolam te nemen. Zo heb ik een ontspanningsmoment en kan ik belangrijke dingen/ taken plannen zonder al te veel pijn te ervaren. Maar is dit wel een goed idee?

Enkele vragen:

- kan ik niet beter Alprazolam nemen? (Laten voorschrijven) Ik lees dat dit hetzelfde effect geeft.
- Sluipt een verslaving er snel in?
- Welke bijwerkingen kan ik verwachten?
- Kan ik zomaar stoppen als ik straks minder pijn ervaar?
- Beïnvloed dit mijn trips? Ik trip één maal per maand (vaak truffels of 4-HO-MET)

Ik wil graag heel voorzichtig zijn. Vandaar dat jullie ervaringen en adviezen meer dan welkom zijn!
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er is ook een ouderwets antidepressivum wat wordt gebruikt tegen zenuwpijn. Daar zou je met je arts eens over kunnen spreken. (Over die bijwerkingen, zo'n antidepressivum heeft er wel heel wat, beter eerst andere opties proberen)
Alprazolam staat bekend als zeer verslavend. Ik heb zelf geen zenuwpijn, wel lees ik vaker dat mensen hier Diazepam voor krijgen. Door de lange werkingsduur zou dit ook minder verslavend moeten zijn omdat je veel minder hoeft te herdoseren.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beneodiazepines worden idd toegepast bij pijnstilling maar als co-analgetica. Dwz: het ondersteunt een pijnstiller. Dit werkt ook enkel dus in combi gebruik…
Benzo … tja… geen wondermiddel bij pijn, en verslavend. En snel verslavend. Zelf chronische rugpatient…

overleg met arts… enige dat ik je als professionele vpk kan aanraden..
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De mevrouw die dit boek heeft geschreven heeft zelf jaren lang last gehad van zenuwpijn. Ze beschrijft in dit boek haar zoektocht en ontdekkingen die ze heeft gedaan naar CBD.

Zeker het lezen waard. (Je bieb heeft het vast ook te leen)

www.bol.com

De geheime kracht van CBD, Dyveke Kok | 9789401612166 | Boeken | bol

De geheime kracht van CBD (Paperback). CBD-olie: iedereen lijkt het er ineens over te hebben. Het zou een wondermiddel zijn dat vele ziekten kan...
www.bol.com www.bol.com
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
- kan ik niet beter Alprazolam nemen? (Laten voorschrijven) Ik lees dat dit hetzelfde effect geeft.

Dit is een heel kort werkende Benzo. Waarschijnlijk niet handig omdat je dan 3 keer dag o.i.d. moet nemen om het effect te behouden.

- Sluipt een verslaving er snel in?

Na twee weken dagelijks gebruik zijn de meesten al lichamelijk afhankelijk. Bij langer gebruik zul je moeten afbouwen als je wilt stoppen. Met ontwenningsverschijnselen die grofweg gezegd het tegenovergestelde zijn van de werking van een Benzo - onrust, stress, slapeloosheid, piekeren.

- Welke bijwerkingen kan ik verwachten?

Suf, sloom, ongecoördineerd, ongemotiveerd, slecht geheugen, verhoogde eetlust. Bij Benzo's als Etizolam heb je dit vaak zelf niet door.
Je mag niet autorijden als je dagelijks Benzo's gebruikt. Als je werk hebt dat voornamelijk met het hoofd is, zal je merken dat dat minder snel en/of goed gaat.

- Kan ik zomaar stoppen als ik straks minder pijn ervaar?

Nee, je zult langzaam moeten afbouwen. Het beste volgens de Ashton Manual

- Beïnvloed dit mijn trips? Ik trip één maal per maand (vaak truffels of 4-HO-MET)

Waarschijnlijk merk je minder van psychedelics als je Benzo's gebruikt.

Het hangt natuurlijk allemaal een beetje af van welke dosering je gebruikt. Het is heel verraderlijk spul. Voor je het weet kun je niet meer zonder (ik werd al zenuwachtig of ik wel mijn herhaalrecept op tijd zou krijgen) en de afbouw kan hels zijn. Ik raak ze nooit van mijn leven meer aan tenzij er echt een crisis situatie is.
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#6
PinkFluffyUnicorn zei:
Beneodiazepines worden idd toegepast bij pijnstilling maar als co-analgetica. Dwz: het ondersteunt een pijnstiller. Dit werkt ook enkel dus in combi gebruik…
Benzo … tja… geen wondermiddel bij pijn, en verslavend. En snel verslavend. Zelf chronische rugpatient…

overleg met arts… enige dat ik je als professionele vpk kan aanraden..
Klik om te vergroten...
Ik ga dit zeker eens overleggen met mijn arts.
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cardboard zei:
Er is ook een ouderwets antidepressivum wat wordt gebruikt tegen zenuwpijn. Daar zou je met je arts eens over kunnen spreken. (Over die bijwerkingen, zo'n antidepressivum heeft er wel heel wat, beter eerst andere opties proberen)
Alprazolam staat bekend als zeer verslavend. Ik heb zelf geen zenuwpijn, wel lees ik vaker dat mensen hier Diazepam voor krijgen. Door de lange werkingsduur zou dit ook minder verslavend moeten zijn omdat je veel minder hoeft te herdoseren.
Klik om te vergroten...
Dat las ik ook al over die ouderwetse antidepressivums die mogelijkheid ook werken. Ik ga het bespreken.
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
De mevrouw die dit boek heeft geschreven heeft zelf jaren lang last gehad van zenuwpijn. Ze beschrijft in dit boek haar zoektocht en ontdekkingen die ze heeft gedaan naar CBD.

Zeker het lezen waard. (Je bieb heeft het vast ook te leen)

www.bol.com

De geheime kracht van CBD, Dyveke Kok | 9789401612166 | Boeken | bol

De geheime kracht van CBD (Paperback). CBD-olie: iedereen lijkt het er ineens over te hebben. Het zou een wondermiddel zijn dat vele ziekten kan...
www.bol.com www.bol.com
Klik om te vergroten...
Super bedankt voor deze tip! Hier kan ik zeker wat aan hebben. Lijkt me top als CBD effectief is hiervoor 👍🏻
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cannabis, werd lang geleden gebruikt bij pijnbestrijding. Het maakte de pijn niet minder, maar het haalt je focus van de pijn af. Je denkt er minder aan en dat helpt. Maar je denkt dan ook aan andere dingen minder, dus dat is weer een nadeel.
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
- kan ik niet beter Alprazolam nemen? (Laten voorschrijven) Ik lees dat dit hetzelfde effect geeft.

Dit is een heel kort werkende Benzo. Waarschijnlijk niet handig omdat je dan 3 keer dag o.i.d. moet nemen om het effect te behouden.

- Sluipt een verslaving er snel in?

Na twee weken dagelijks gebruik zijn de meesten al lichamelijk afhankelijk. Bij langer gebruik zul je moeten afbouwen als je wilt stoppen. Met ontwenningsverschijnselen die grofweg gezegd het tegenovergestelde zijn van de werking van een Benzo - onrust, stress, slapeloosheid, piekeren.

- Welke bijwerkingen kan ik verwachten?

Suf, sloom, ongecoördineerd, ongemotiveerd, slecht geheugen, verhoogde eetlust. Bij Benzo's als Etizolam heb je dit vaak zelf niet door.
Je mag niet autorijden als je dagelijks Benzo's gebruikt. Als je werk hebt dat voornamelijk met het hoofd is, zal je merken dat dat minder snel en/of goed gaat.

- Kan ik zomaar stoppen als ik straks minder pijn ervaar?

Nee, je zult langzaam moeten afbouwen. Het beste volgens de Ashton Manual

- Beïnvloed dit mijn trips? Ik trip één maal per maand (vaak truffels of 4-HO-MET)

Waarschijnlijk merk je minder van psychedelics als je Benzo's gebruikt.

Het hangt natuurlijk allemaal een beetje af van welke dosering je gebruikt. Het is heel verraderlijk spul. Voor je het weet kun je niet meer zonder (ik werd al zenuwachtig of ik wel mijn herhaalrecept op tijd zou krijgen) en de afbouw kan hels zijn. Ik raak ze nooit van mijn leven meer aan tenzij er echt een crisis situatie is.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik weet dat ik met vuur speel. Maar het effect is zo goed dat ik wellicht toch (gedisciplineerd) het eenmaal per week wil nemen. Ik ga eerst eens in overleg met mijn huisarts.
S
Sneagle3Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben je naar een pijnpolikliniek geweest in een ziekenhuis?

Pijnpoli - Polikliniek | Ziekenhuis.nl

Binnenkort een afspraak of meer weten over de pijnpoli? Lees hier meer over de klachten en behandelingen binnen de polikliniek.
www.ziekenhuis.nl www.ziekenhuis.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."