Ja ben de dag gister doorgekomen door mijn olanzapine (20mg) om 4 uur in te nemen en ben toen in slaap gevallen tot een uur of 7. Daarna heb ik rond 8 die 2x 2,5mg lorazepam ingenomen en ben weer in slaap gevallen tot een uur of 7 sochtends. Dus kon een uurtje later naar de apotheek en heb toen na veel moeite bij de apotheker mijn medicatie meegekregen. Heb denk ik wel een uur met ze gediscussieerd. Toen heeft mijn behandelend arts ze nogmaals gebeld en toen kreeg ik alles mee. Nu heb ik gewoon herhaalrecepten liggen. Eerst werd de medicatie iedere keer door mijn psychiater of arts voorgeschreven.
Kan gebeuren en sommige huisartsen zijn dan inderdaad erg streng. Ik had het van de zomer ook had veel stress en paniek en daardoor extra gebruikt en zat daardoor al anderhalve week voordat ik weer een nieuw recept mocht door mijn pillen heen. Bij de GGZ deden ze daar nooit moeilijk over maar bij de huisarts blijkbaar wel.
Nee mijn psychiater deed ook niet moeilijk en heeft de apotheek zelfs nog gebeld maar het was de apotheek bij mij die weigerde de medicatie vóór het weekend mee te geven, zelfs na verzoeken van mijn psychiater en behandelend arts. Maar gelukkig is het maandag en stond om 8 uur bij de apotheek, dat duurde dus ruim een uur voordat ik meekreeg waarvoor ik kwam.
Net voor Kerst kreeg ik Corona en om de dag door te komen ben ik toen steeds meer Bromazolam gaan gebruiken om te kunnen slapen ipv me ziek voelen en niks kunnen.. Dus nou ben ik daar zwaar verslaafd aangeraakt. En dat is dus echt heftig spul. Want van 3 mg ben ik nu naar gemiddeld 21-27g gegaan. Gewoon elke 3 uur en soms nog wel eens 1 extra.
Bij mij een soortgelijk verhaal. Herken mezelf helemaal in je bericht. Ik ben ook naast mijn lorazepam (op recept) gaan kloten met rc benzo's (en andere rc's) en dan met name bromazolam. Ik ben toen door verschillende redenen (heftige gebeurtenissen in mijn leven, drugs, rc's en die benzo's) in een psychose terecht gekomen. Ik weet alleen dat ik mijn televisie heb gesloopt (waarschijnlijk over gevallen door de benzo's). Ik heb 3 dagen in mijn kamer gezeten voordat mensen om mij heen zich zorgen maakten. Ik ben toen met ambulance naar het ziekenhuis gebracht en vanuit daar een overplaatsing naar een gesloten ggz afdeling in het ziekenhuis. Ik was enorm paranoia, zag en hoorde dingen die er niet waren, moest aan mijn behandelaar vertellen over mijn bromazolam, pyrazolam en nog een paar andere benzo's. De eerste 48 uur wilden ze me geen benzo geven dus kreeg extreme afkickverschijnselen en aan hen verteld dat ik een psychiater wil spreken over mijn benzo probleem. Vanaf toen hebben ze me ingesteld op 6x 2,5mg lorazepam. Het was de eerste dagen even doorbijten maar ben nu stabiel op enkel lorazepam. En gelukkig weet ik er niet heel veel meer van de afkick want zat dus in een zware psychose.
Helemaal stoppen met benzo's gaat gewoon heel lastig in mijn situatie. Ik ben zelf nog niet stabiel want zat dus met kerst nog in de kliniek, ben bipolair en heb ADHD. Ze willen nu eerst de anti depressieva werkend hebben (fluoxetine) en de dexamfetamine stabiel hebben. Daarna ga ik samen met de psychiater kijken om de lorazepam stapsgewijs af te bouwen. Maar mede door mijn bipolaire stoornis zullen benzo's eigenlijk altijd een onderdeel blijven in mijn leven.