Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMirtazapine 30mg + Seroquel 100mg en 25u slaap

Mirtazapine 30mg + Seroquel 100mg en 25u slaap

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Recent, nl donderdagnacht/vrijdagochtend 4u30, nam ik 30mg Mirtazapine + 100mg Seroquel (quetiapine).
En heb hier buiten alle verwachtingen en buitenproportioneel lang, nl 25u op geslapen en echt zeer vast n diep, met 1 zeer moeizame plaspauze na 4u, totaal geen evenwicht. Maar had nog langer kunnen doorslapen, mr was door het u, nl 5u30 en ik zo wist dat ik meer dan 2 x klokje rond had geslapen n daardoor wou opstaan. Was ook echt best uitgeslapen gevoel, nix loom.
Maar was echt tijdje wennen en beseffen, damn hebk echt 25u zo diep geslapen n just ts zaterdag.

Had beide medicaties eerder (wel al jaaaaren terug) al samen genomen voor enkele jaren, met daar dan jaren nog Zolpidem bij en daartussen ook nog Dormicum en Cymbalta voor ca halfj.

Tijdens extreme manische periodes afgewisseld met kei down periodes, nam ik op de top:
Mirtazapine 45mg, overdag + Seroquel 200mg, 4-5 weken overdag en daarna nam ik deze 200mg savonds en kreeg ik Seroquel XR 50mg voor overdag.
Dus Mirtazapine 45mg + Seroquel 250mg (waarvan 50mg XR). Gaf nooit dergelijke extreme slaapbuien.

Komt dit dan eerder omdat ik toen zo manisch was, de medicatie anders werkte tov nu? En nu ook mr heeeeel sporadisch neem, soms maanden ni? Dat dit me zo'n giga slaapbui kon geven?

Bij dergelijk gebruik, hou ik het voortaan op 1 vd 2😁 Is doorslapen is fijn, mr geen +24u, da's wa te veel vh goeie😆
G
GlittercupLid
01-01-2024, 00:00
#2
Enige wat ik weet vanuit mijn ervaring is dat ik ooit vanwege een verkeerde diagnose op 100mg seroquel ‘s ochtends en 200mg seroquel ‘s avonds na een tijdje gewoon kon opstaan, sporten etc. Jaar terug nam ik eenmalig 50mg en sliep ik ook iets te goed. 12,5 had wss al voldoende geweest.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nihilist88 zei:
Komt dit dan eerder omdat ik toen zo manisch was, de medicatie anders werkte tov nu? En nu ook mr heeeeel sporadisch neem, soms maanden ni? Dat dit me zo'n giga slaapbui kon geven?

Bij dergelijk gebruik, hou ik het voortaan op 1 vd 2😁 Is doorslapen is fijn, mr geen +24u, da's wa te veel vh goeie😆
Klik om te vergroten...

25 uur slapen, damn! :)

Het lijkt me dat een manisch brein meer medicatie nodig heeft om kalm te worden dan een brein dat in balans is. Zou ik zeker rekening mee houden met je dosering. Voordeel van 25h slapen is dan weer wel dat je dag/nachtritme niet naar de knoppen is (belangrijk voor iemand met een bipolair verleden).
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
25 uur slapen, damn! :)

Het lijkt me dat een manisch brein meer medicatie nodig heeft om kalm te worden dan een brein dat in balans is. Zou ik zeker rekening mee houden met je dosering. Voordeel van 25h slapen is dan weer wel dat je dag/nachtritme niet naar de knoppen is (belangrijk voor iemand met een bipolair verleden).
Klik om te vergroten...
Ja toen ik giga manische periodes had, wast 200mg Seroquel n Zolpidem 's avonds en Seroquel XR 50mg overdag + 45mg Mirtazapine. Toen had die Seroquel n mirtazapine totaal ander doel n andere werking.
Op een nu rustiger brein, gewoon te veel om deze samen in deze dosis te gebruiken.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
Recent, nl donderdagnacht/vrijdagochtend 4u30, nam ik 30mg Mirtazapine + 100mg Seroquel (quetiapine).
En heb hier buiten alle verwachtingen en buitenproportioneel lang, nl 25u op geslapen en echt zeer vast n diep, met 1 zeer moeizame plaspauze na 4u, totaal geen evenwicht. Maar had nog langer kunnen doorslapen, mr was door het u, nl 5u30 en ik zo wist dat ik meer dan 2 x klokje rond had geslapen n daardoor wou opstaan. Was ook echt best uitgeslapen gevoel, nix loom.
Maar was echt tijdje wennen en beseffen, damn hebk echt 25u zo diep geslapen n just ts zaterdag.

Had beide medicaties eerder (wel al jaaaaren terug) al samen genomen voor enkele jaren, met daar dan jaren nog Zolpidem bij en daartussen ook nog Dormicum en Cymbalta voor ca halfj.

Tijdens extreme manische periodes afgewisseld met kei down periodes, nam ik op de top:
Mirtazapine 45mg, overdag + Seroquel 200mg, 4-5 weken overdag en daarna nam ik deze 200mg savonds en kreeg ik Seroquel XR 50mg voor overdag.
Dus Mirtazapine 45mg + Seroquel 250mg (waarvan 50mg XR). Gaf nooit dergelijke extreme slaapbuien.

Komt dit dan eerder omdat ik toen zo manisch was, de medicatie anders werkte tov nu? En nu ook mr heeeeel sporadisch neem, soms maanden ni? Dat dit me zo'n giga slaapbui kon geven?

Bij dergelijk gebruik, hou ik het voortaan op 1 vd 2😁 Is doorslapen is fijn, mr geen +24u, da's wa te veel vh goeie😆
Klik om te vergroten...
tering jantje 25uur slapen. is dus wel echt een klapper die quetiapine
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik gebruik ook quetiapine, en het werkt bij mij om iig 5 uur ongeveer goed. Met zolpidem er nog bij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."