Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken Fentanyl

Afkicken Fentanyl

18 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pieter210 zei:
Wat ik persoonlijk wel irritant vind is dat newbies als de topicstarter een heel verhaal opschrijven, mensen tijd steken in het geven van een opbouwende reactie en dat de topicstarter vervolgens niets meer van zich laten horen.

Sterker nog...: de topicstarter heeft waarschijnlijk geen enkele van de reactie gelezen op zijn noodkreet: hij is voor het laatst ingelogd een half uur voordat de eerste reactie werd geplaatst op zijn bericht :rolleyes: :kots:

:confused:
Klik om te vergroten...

Misschien als gast dat zou kunnen maar niet meer ingelogd sindsdien inderdaad.

Jammer, was/ben benieuwd hoe het gaat/ging!
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Boeberke zei:
Hoi,

Heb zelf ervaring met fentanyl pleisters: durogesic. Ben begonnen op 12mcg en eindigde enkele maanden later op 50mcg. Dit alles wel onder toeziend oog van de specialist. Op 50mcg kon ik niet functioneren. Geen energie, slapen, futloos. Besloot na 2 jaar zelf af te bouwen. Ben op 2 maanden volledig gestopt, zonder slecht voelen of afkicken. Per 3dagen 1/2 afbouwen. Je zou verschieten hoe snel je lichaam zich aanpast.

Ook met morfine pillen was ik niet onbekend. MsDirect, oxycontin 80mg, .... Dit zijn de zwaarste uit de hele rij. Tramadol, zaldiar, ... waren enkele van de lichtere in mijn ogen. Ze werken perfect, maar de bijwerkingen waren er teveel aan. Na enkele dagen oxycontin , volledige constipatie. Ben naar het ziekenhuis kunnen gaan om men fecealomen ( stoelgang) manueel te laten afhalen. Enkele dagen later ... Aambeien !!! Weer naar het ziekenhuis kunnen gaan voor deze te laten bevriezen en wegsnijden.

Oké ik had geen pijn of de pijn werd dragelijk, maar op toen 22,23 jarige leeftijd afhankelijk zijn van medicatie om te kunnen poepen, normaal functioneren buiten de pijn om ... Dat was me dit allemaal niet waard. dagelijkse dosis was toen: 1 oxycontin 80mg, durogesic pleister 12mcg en ongeveer 4 tramadols. Viel me lang niet zo zwaar als verwacht. Je voelt sowieso toch pijn, dan heb je 2 opties: of je bijt door en beseft naderhand dat het allemaal wel meevalt ... of je laat je hangen en word slaaf van je eigen lichaam ... Zoals elke verslaving. Door het medicinale gebruik bij mij, heb ik het nooit als verslaving gezien. De pijn was er en moest stoppen. Het beperkte mijn normaal functioneren. Stage werd onmogelijk, viel overal ter plekke in slaap en was nogal depri. Korte mette mee gemaakt na 2 jaar.
Ter vervanging 3/daags paracetamol 1gr genomen, dit 1week en ik kon vrijwel spreken van geen afkick.

Alles kan als je genoeg motivatie hebt en zulke medicatie met begeleiding afbouwt. Alles hierboven vermeld was op voorschrift van de specialist van de pijnkliniek en professors van Leuven.
Mijn ineens stoppen was inderdaad zonder begeleiding, maar had me alvorens wel bevraagd aan de specialist met hoeveel je per keer afbouwt met de pleisters. Hier verwachtte ik het meeste problemen mee en de minste gekregen.

Dus bouw af per 1/2, 1/3 pleisters. Knip ze diagonaal. Vervang ze 1x/3 dagen (72uur). Per stuk je weglaat geef je je lichaam 2x 72uur. Geloof mij, je merkt er niets van. :wink:
Klik om te vergroten...
Dus u knipte de fentanyl dat mag toch niet ? Dan werkt het geen 72 uur meer toch !
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maatje90 zei:
Dus u knipte de fentanyl dat mag toch niet ? Dan werkt het geen 72 uur meer toch !
Klik om te vergroten...
Degene waar je dat aan vraagt is voor het laatst gezien in 2013 en het topic is van 2012. :thinking:
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Guapo Temudgin zei:
Degene waar je dat aan vraagt is voor het laatst gezien in 2013 en het topic is van 2012. :thinking:
Klik om te vergroten...
Ja dat zag ik 😅 helaas weinig info over fentanyl hier en stopen
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maatje90 zei:
Ja dat zag ik 😅 helaas weinig info over fentanyl hier en stopen
Klik om te vergroten...
Gelukkig heb je zelf een topic kunnen openen. :sunglasses: :handok:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maatje90 zei:
Ja dat zag ik 😅 helaas weinig info over fentanyl hier en stopen
Klik om te vergroten...
Hopen dat dat zo blijft.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ze Herbs Mang zei:
Hopen dat dat zo blijft.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk niet !! Mensen zijn er niet open over en willen graag info ik heb de afgelopen week wel 50+ mensen gesproken en gelezen die er niet voor uit durven komen en elke keer terug vallen dus info is zeker wel nodig zeker omdat het nu meer en meer gebruikt word

Maar ben met u eens het zou mooi zijn als het niet nodig was
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vraag me af, wat het ergste is....van fentanyl of van oxycodon afhankelijk zijn.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Ik vraag me af, wat het ergste is....van fentanyl of van oxycodon afhankelijk zijn.
Klik om te vergroten...
Maakt geen verschil !! Beide zijn medicatie in mijn geval alleen Stoppen is echt vele malen heftiger met fentanyl dat kan ik u wel vertellen!! En als je het gebruik als drugs dus snuiven of spuiten dan heb ik geen idee maar denk ik wel dat fentanyl snuiven mee valt vergeleken met oxy slikken

Geen idee zoals ik al zei ? Vind u het erg dat ik deze test voorbij laat gaan mischien wil iemand anders het proberen 😅 ik ben er wel klaar mee
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ik vraag me af, wat het ergste is....van fentanyl of van oxycodon afhankelijk zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ben toch nieuwschierig ga toch even wat info opzoeken hoe langer ik overal van af ben hoe meer bepaalde dingen zoals dit erg interessant vind want fentanyl snuiven is natuurlijk totaal anders dan dat je het via je bloed binnen krijgt
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maatje90 zei:
Ik ben toch nieuwschierig ga toch even wat info opzoeken hoe langer ik overal van af ben hoe meer bepaalde dingen zoals dit erg interessant vind want fentanyl snuiven is natuurlijk totaal anders dan dat je het via je bloed binnen krijgt
Klik om te vergroten...
In beide gevallen kan je heel snel dood zijn, dat is wat ze in ieder geval gemeen hebben.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze Herbs Mang zei:
In beide gevallen kan je heel snel dood zijn, dat is wat ze in ieder geval gemeen hebben.
Klik om te vergroten...
Kan ook snel gaan ipv heel snel natuurlijk maar niet goed is geen geld terug he.
D
DattedieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo, Ik ben 40 jr. en in het laaste half jaar verslaafd geraakt aan Fentanyl.
Ben de eerste keer, 2 maanden geleden van de ene op de andere dag stopt.
Dat waren als gevolg 5 dagen griep achtige verschijnselen, oa. de hele dag niezen, en mn lijf voelde heel zwak en slap. Daarna dacht ik: mooi; dat is gelukt. Heel blij...maar toen kwam er slapeloosheid. Tien dagen achter elkaar niet meer dan 4 uur slaap per nacht. Daarna nog 3 nachten van 2 uur slaap. De pijn waarvoor ik de fentanyl heb voorgeschreven gekregen was al die dagen zoals altijd als ik geen pijnstillers gebruik. Na die periode ben ik (stom,stom) toch maar weer gaan gebruiken, tegen de pijn...maar wat een opluchting zeg! Ik voelde me weer helemaal prima, dragelijke pijn, genoeg energie etc. Maar deze ronde merkte ik dat dat kleine flesje (tis neus spray) wel een erg grote aantrekkings kracht heeft. 40 dosis in minder dan 10 dagen :cry:
Weer gestopt, weer 4 dagen griep nog niet eens aan de slapeloosheids fase toe gekomen. De pijn was heel erg en doordat ik het in een heel zwakke bui weer liet bestellen via de apotheek en het daarna (na een dag, het was ook niet binnen gekomen) toen ik spijt had niet afbesteld kon worden (als dat wel had gekunt had ik toch verder gegaan met de afkick) toch weer gaan gebruiken.
Nog erger de misbruik dit keer. Met terug werkende kracht spoot ik het in mn neus. Geen pijn, veel energie...het is een WONDERmiddel (NIET!!!!) Nu ben ik zo ver dat ik echt alsof mn leven er van af hangt gebruik. Ik weet donders goed dat het niet goed is, en dat ik ernstig verslaafd ben.

WIE O wie kan me steunen of helpen?
Ik drink niet, rook niet, ben al jaren verslavingsvrij (daarvoor rookte ik en dronk ik zij het matig) :) Wie, kan me naar de oplossing helpen?

Het is geen spel meer, ik ben erg verdrietig en voel me slaaf en wil zo graag vrij zijn hier van.

Dank je wel voor het lezen,
:confused:
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#14
hey ik lees je berichtje nu pas en moet zegge dat ik eigenlijk nog nooit van Fentanyl gehoord heb hoor maar ik vroeg me af hoe het nu met je gaat??

liefs
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Afkick-kliniek.

Sterkte!

Pieter
l
lsdliciousLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoi heb er geen ervaring mee, maar wou ook graag zo iets voorgeschreven krijgen voor mijn ernstige rugpijn dus nu gaak wel 2x nadenken maar dat doet niet ter zaken ik vroeg me af hoe het ondertussen met je is ?

grtzz
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi,

Heb zelf ervaring met fentanyl pleisters: durogesic. Ben begonnen op 12mcg en eindigde enkele maanden later op 50mcg. Dit alles wel onder toeziend oog van de specialist. Op 50mcg kon ik niet functioneren. Geen energie, slapen, futloos. Besloot na 2 jaar zelf af te bouwen. Ben op 2 maanden volledig gestopt, zonder slecht voelen of afkicken. Per 3dagen 1/2 afbouwen. Je zou verschieten hoe snel je lichaam zich aanpast.

Ook met morfine pillen was ik niet onbekend. MsDirect, oxycontin 80mg, .... Dit zijn de zwaarste uit de hele rij. Tramadol, zaldiar, ... waren enkele van de lichtere in mijn ogen. Ze werken perfect, maar de bijwerkingen waren er teveel aan. Na enkele dagen oxycontin , volledige constipatie. Ben naar het ziekenhuis kunnen gaan om men fecealomen ( stoelgang) manueel te laten afhalen. Enkele dagen later ... Aambeien !!! Weer naar het ziekenhuis kunnen gaan voor deze te laten bevriezen en wegsnijden.

Oké ik had geen pijn of de pijn werd dragelijk, maar op toen 22,23 jarige leeftijd afhankelijk zijn van medicatie om te kunnen poepen, normaal functioneren buiten de pijn om ... Dat was me dit allemaal niet waard. dagelijkse dosis was toen: 1 oxycontin 80mg, durogesic pleister 12mcg en ongeveer 4 tramadols. Viel me lang niet zo zwaar als verwacht. Je voelt sowieso toch pijn, dan heb je 2 opties: of je bijt door en beseft naderhand dat het allemaal wel meevalt ... of je laat je hangen en word slaaf van je eigen lichaam ... Zoals elke verslaving. Door het medicinale gebruik bij mij, heb ik het nooit als verslaving gezien. De pijn was er en moest stoppen. Het beperkte mijn normaal functioneren. Stage werd onmogelijk, viel overal ter plekke in slaap en was nogal depri. Korte mette mee gemaakt na 2 jaar.
Ter vervanging 3/daags paracetamol 1gr genomen, dit 1week en ik kon vrijwel spreken van geen afkick.

Alles kan als je genoeg motivatie hebt en zulke medicatie met begeleiding afbouwt. Alles hierboven vermeld was op voorschrift van de specialist van de pijnkliniek en professors van Leuven.
Mijn ineens stoppen was inderdaad zonder begeleiding, maar had me alvorens wel bevraagd aan de specialist met hoeveel je per keer afbouwt met de pleisters. Hier verwachtte ik het meeste problemen mee en de minste gekregen.

Dus bouw af per 1/2, 1/3 pleisters. Knip ze diagonaal. Vervang ze 1x/3 dagen (72uur). Per stuk je weglaat geef je je lichaam 2x 72uur. Geloof mij, je merkt er niets van. :wink:
L
LatinaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo ik ben nieuw hier en las je bericht pas, ik ben zelf 2 keer afgekickt.. eerste keer van morfine pleisters, de tweede keer van fentanyl en oxynorm, ik gebruikt de medicijn ivm zenuwen beschading na Hernia operatie en andere rug problemen, afkicken is moeilijk.... je krijg het koud... en overgeven... slaaploosheid zweten, angst aanval, en noem maar op.... ik ben alle 2 keer gewoon cold turkey afgekickt.... als je echt wilt stoppen.... cold turkey is mijn advies..... houd wel rekening mee dat de eerste 5 dagen HELL zijn... zelfs hallucinaties en nare gedachten... ik zal je aanraden om dit niet alleen te doen ( zoals ik ) het kan gevaarlijk zijn..... na 10 dagen ben je fysiek weer zo goed als nieuw.. maar de psychologische afkick kan wel maanden duren... daar zou ik je aanraden om zoveel mogelijk steun vragen. het is moeilijk en je moet metaal voorbereid zijn om dit te aankunen.... ik kan er niks mooi van maken.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat ik persoonlijk wel irritant vind is dat newbies als de topicstarter een heel verhaal opschrijven, mensen tijd steken in het geven van een opbouwende reactie en dat de topicstarter vervolgens niets meer van zich laten horen.

Sterker nog...: de topicstarter heeft waarschijnlijk geen enkele van de reactie gelezen op zijn noodkreet: hij is voor het laatst ingelogd een half uur voordat de eerste reactie werd geplaatst op zijn bericht :rolleyes: :kots:

:confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."