Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCodeïne over de datum nog te gebruiken?

Codeïne over de datum nog te gebruiken?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

De titel zegt het al, ik heb nog een doosje codeïne gevonden van 2/3 jaar over de datum, is dit nog te gebruiken?

Als ik het Google zeggen ze dat de samenstelling kan veranderen ? En het gevaarlijk kan zijn? Lijkt me raar maar ok.

Dus bij deze de vraag of mensen er ervaring mee hebben.
Bvd
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
sameshitdiffday zei:
Hallo allemaal,

De titel zegt het al, ik heb nog een doosje codeïne gevonden van 2/3 jaar over de datum, is dit nog te gebruiken?

Als ik het Google zeggen ze dat de samenstelling kan veranderen ? En het gevaarlijk kan zijn? Lijkt me raar maar ok.

Dus bij deze de vraag of mensen er ervaring mee hebben.
Bvd
Klik om te vergroten...
Is nog prima te gebruiken. Doe je rustig aan qua dosering? Stay safe!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
sameshitdiffday zei:
Hallo allemaal,

De titel zegt het al, ik heb nog een doosje codeïne gevonden van 2/3 jaar over de datum, is dit nog te gebruiken?

Als ik het Google zeggen ze dat de samenstelling kan veranderen ? En het gevaarlijk kan zijn? Lijkt me raar maar ok.

Dus bij deze de vraag of mensen er ervaring mee hebben.
Bvd
Klik om te vergroten...

Navragen bij de apotheek
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Is nog prima te gebruiken. Doe je rustig aan qua dosering? Stay safe!
Klik om te vergroten...
Ok top, ja vind het niet zo heftig eigenlijk, is een beetje bij gebrek aan wat anders dat ik dit nog heb liggen..

Had gisteren 280mg genomen in 2 uur. En kreeg een lichte buzz.. waarschijnlijk omdat ik ook al een hoge tolerantie had van tramadol en oxy i guess.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb een potje pillen van 14 jaar over de datum en die werken perfect .
Ook oude pijnstillers werken gewoon door ,bij valium is het wel bekend dat het uiteen valt in de blister.
Doordat deze pillen een vochtigheidgraad hebben gaan ze condenseren ,werken ze dan nog?
Ja het werkt gewoon.
Antibiotica's zeer zeker vermijden over de datum.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sommigen medicijnen worden giftig na verlopen houdbaarheidsdatum. Maar dan moet je vooral denken aan antibiotica etc.

Toen ik benzo's op de zwarte markt kocht kreeg ik soms ook benzo's over datum. Kan prima. Zal voor Codeïne niet anders zijn.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#7
de meeste psychoactieve substanties verzwakken na de tht, maar onveilig is het zeker niet bij codeine. sommige substanties leven zelfs langer dan een mens, als ze maar stabiel genoeg zijn en op de meest gunstige manier worden bewaard (droog, koel, donker, (geurvrij) alhoewel ik die laatste altijd een beetje onzin vind aangezien het in een blister zit)
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
sameshitdiffday zei:
Ok top, ja vind het niet zo heftig eigenlijk, is een beetje bij gebrek aan wat anders dat ik dit nog heb liggen..

Had gisteren 280mg genomen in 2 uur. En kreeg een lichte buzz.. waarschijnlijk omdat ik ook al een hoge tolerantie had van tramadol en oxy i guess.
Klik om te vergroten...
Paracetamol bij slikken versterkt het effect, bij hoge tolerantie kan ff tijdje helemaal niks ook wonderen doen.
D
DutchMikeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh absoluut, TENZIJ het in vloeibare (capsule) vorm is - dan geld in het algemeen de houdbaarheidsdatum,
ik heb zelfs Tramadol genomen wat meer dan 6 jaar over de tijd was en nog effectief was, zoals verwacht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."