Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsondertiteltje GHB beetje gek

ondertiteltje GHB beetje gek

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#1
aparte titels voor heroine, speed... en dan kom GHB, en dat wordt 'de zwaardere drug' genoemd... :cry: :(
M
MystiXLid
01-01-2024, 00:00
#2
:smoke: GHB is een narcosemiddel (afval van...) gebruikt door anesthesisten in ziekenhuizen en alleen getrainde anesthesisten gebruiken het dat wil denk ik wel wat zeggen over dat het een zware/ gevaarlijke drug is. Het kan namelijk bij een kleine overdosering al een coma veroorzaken dus.... Ik zou zeggen check http://www.erowid.org eens, daar kun je nog wat van leren.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#3
MystiX zei:
:smoke: GHB is een narcosemiddel (afval van...) gebruikt door anesthesisten in ziekenhuizen en alleen getrainde anesthesisten gebruiken het dat wil denk ik wel wat zeggen over dat het een zware/ gevaarlijke drug is..
Klik om te vergroten...

Dat is volgens mij niet zo. Ik ken ook de definitie van 'zwaar' niet, maar 'zwaarder' dan bijvoorbeeld heroine is GHB echt niet. Volgens mij zijn er zelfs mensen die GHB op een medicinale manier gebruiken! De slechte naam komt volgens mij door het mixen met alcohol dat sommige mensen nietsvermoedend doen, en dat inderdaad wel zeer gevaarlijk is.

Dit ondertiteltje impliceert dat GHB een soort 'buitencategorie' is, en in mijn ogen is dat niet helemaal juist. Ik kan het echter mis hebben!
S
SpankerLid
01-01-2024, 00:00
#4
JJJ zei:
MystiX zei:
:smoke: GHB is een narcosemiddel (afval van...) gebruikt door anesthesisten in ziekenhuizen en alleen getrainde anesthesisten gebruiken het dat wil denk ik wel wat zeggen over dat het een zware/ gevaarlijke drug is..
Klik om te vergroten...

Dat is volgens mij niet zo. Ik ken ook de definitie van 'zwaar' niet, maar 'zwaarder' dan bijvoorbeeld heroine is GHB echt niet. Volgens mij zijn er zelfs mensen die GHB op een medicinale manier gebruiken! De slechte naam komt volgens mij door het mixen met alcohol dat sommige mensen nietsvermoedend doen, en dat inderdaad wel zeer gevaarlijk is.

Dit ondertiteltje impliceert dat GHB een soort 'buitencategorie' is, en in mijn ogen is dat niet helemaal juist. Ik kan het echter mis hebben!
Klik om te vergroten...

Hierbij sluit ik me aan! :wave:
d
drop inLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij zijn er zelfs mensen die GHB op een medicinale manier gebruiken!
Klik om te vergroten...
ja. die zijn er.

ook zijn er - nog - geen negative uitwerkingen voor het licham bekend.
als je je aan de genoemde regels houdt is er niets mis. ghb is nauwlijks over te doseren, angezien de erg hooge ld.

wel kan het psychisch verslavend werken. en dat niet schlecht! -_-
X
XtodaCLid
01-01-2024, 00:00
#6
omdat GHB zogenaamd moeilijk te doseren is valt het onder 'de zwaardere drug'
ten eerste is GHB helemaal niet zo moeilijk te doseren als word gezegd!
als je verantwoord met drugs om kunt gaan, dus niet met gigantische hoge dossisen begint. en je voor jezelf snapt dat je niet zomaar 'een scheutje' in een glas moet gieten dan is doseren dus echt niet moeilijk.
als je met een spuitje doseert, of met de buisjes van 5 ml kan er imo vrij weinig verkeerd gaan.

GHB is alleen gevaarlijk in domme of nietsvermoedende handen.
als je GHB verantwoord gebruikt en het laat testen is het voor je lichaam de minst erge drug!! zonder twijfel!
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#7
inderdaad, zo kun je ook heroine de zwaardere drug noemen hé, als je er niet mee kan omgaan en je neemt er teveel van.. ja dan heb je ook overdosis né
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#8
GHB is moeilijk te doseren, en daarom een zware/gevaarlijkere drug, denk dat veel mensen het hier wel mee eens zijn

vandaar deze beschrijving

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."