Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is de grens?

Wat is de grens?

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het super leuk om ghb te nemen, maar als je niet oppast dan krijg je lichamelijke effecten zoals zweten en slapeloosheid. Hoeveel en vaak kan je nu nemen zonder er lichamelijk afhankelijkheid en slapeloosheid optreed. Dus welke tijdstippen en hoeveel en hoevaak?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is voor iedereen wat verschillend
As ik een weekendje hevig aan de ghb heb gezeten, voel ik een beetje een ontwenning, maar niet hard.
Lichaamlijke verslaving gaat ook in fases.
Als je alleen 's avonds na 18u neemt kun je in mijn ogen niet lichaamlijk verslaafd worden.
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je alleen 's avonds na 18u neemt kun je in mijn ogen niet lichaamlijk verslaafd worden.
Klik om te vergroten...

kan je je theorie bijstaan met wat uitleg :P
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
dutchmarshal zei:
Als je alleen 's avonds na 18u neemt kun je in mijn ogen niet lichaamlijk verslaafd worden.
Klik om te vergroten...

kan je je theorie bijstaan met wat uitleg :P
Klik om te vergroten...

Gewenning treedt pas op na gewoonte. Indien je alleen maar dagelijks tussen 18.00 en 22.00 gebruikt raak je, mijn inziens, idd niet lichamelijk verslaafd.

Gun je lichaam daarom ook tijd om zonder te kunnen. Indien je vanaf 's ochtends tot 's avonds gebruikt, dan zal je ook nodig hebben om te kunnen slapen. Het nodig hebben daar draaid het uiteindelijk om in een verslaving. En het is echt geen pretje dan, gebruiken is dan echt niet meer leuk.

Er zijn altijd 2 dingen belangrijk;
- gebruik nooit voor 18.00 bijvoobeeld,
- ga niet met je slaap liggen klote (probeer uit te vinden tot wanneer je kan gebruiken om normaal in slaap te kunnen vallen, zonder na 3 a 4 uur wakker te worden en aan 1 stuk door slaapt).

Verder kan je best een keer heel de dag door gebruiken of in het weekend wat langer doorgaan. Maar bij dagelijks gebruik gelden die 2 regels. Een weekend overmatig gebruik maakt niet uit, maar maak er geen gewoonte van en niet meer dan 1 a 2 dagen aan 1 stuk en daarna zeker een paar dagen rust. Ook al voel je eigen niet goed.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ghb is na 20 uur uit heel je systeem. Als je periodes hebt waar je 20 uur of langer niet gebruikt is er geen gevaar voor lichaamlijke onafhankelijkheid
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#6
zolang je s`nchts nog gaat slaapt, en niet depresief opstaat, ben je volgens mij niet verslaafd, maar pas op

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."