Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB puurheid

GHB puurheid

50 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke, maar 70 % out of 100 zeg maar dan, en niet via de rekenmethode die hij hanteert zeg maar, bij hem is 100 % toch wel redelijk waterig nog, maar daarin lost dan wel ALLE ghb perfect op, weet niet wat dan de normale concentratie is zeg maar van dat.
f
flatronLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste Jorrit,

100% GHB zoals die door testcentrums wordt gegeven is de maximale oplosbaarheid van NaGHB in water.
Dus bijvoorbeeld maximaal 750g per liter, dit is dan ook dikke stroop maar wel helder (de oplossing).

Dus wat jij nu van die chemicus hoort dat klopt wat hij zegt, 100% is 750g/L.
Jij hebt meer dan 750g in 1 liter en daardoor wordt de concentratie hoger dan 100%, er drijft immers wat rond (dat zei je net) en omdat er iets ronddrijft heb je meer dan een verzadigde oplossing.
En wat er gezegd werd over een kg suiker in een glas water, dan heb je op een gegeven moment een verzadigde oplossing zodra je 200g opgelost hebt bv, en de rest die er dan nog bij komt dan wordt je glas met suiker meer dan 100%.

NaGHB kan in oplossing dus maar 75% zijn, omdat er maar 750g per liter oplost.
Wil je meer dan 75% dan krijg je dat er dus stukken gaan ronddrijven en 100% is vaste stof.
Ligt eraan wat je op 100% stelt OF de vaste stof is 100% OF een verzadigde oplossing is 100%.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
flatron zei:
Beste Jorrit,

100% GHB zoals die door testcentrums wordt gegeven is de maximale oplosbaarheid van NaGHB in water.
Dus bijvoorbeeld maximaal 750g per liter, dit is dan ook dikke stroop maar wel helder (de oplossing).

Dus wat jij nu van die chemicus hoort dat klopt wat hij zegt, 100% is 750g/L.
Jij hebt meer dan 750g in 1 liter en daardoor wordt de concentratie hoger dan 100%, er drijft immers wat rond (dat zei je net) en omdat er iets ronddrijft heb je meer dan een verzadigde oplossing.
En wat er gezegd werd over een kg suiker in een glas water, dan heb je op een gegeven moment een verzadigde oplossing zodra je 200g opgelost hebt bv, en de rest die er dan nog bij komt dan wordt je glas met suiker meer dan 100%.

NaGHB kan in oplossing dus maar 75% zijn, omdat er maar 750g per liter oplost.
Wil je meer dan 75% dan krijg je dat er dus stukken gaan ronddrijven en 100% is vaste stof.
Ligt eraan wat je op 100% stelt OF de vaste stof is 100% OF een verzadigde oplossing is 100%.
Klik om te vergroten...

Oke thanks man, had dit nu ondertussen al begrepen maar toch nog even duidelijkheid! Het enige probleem met de GHB die ik nu heb is dat hij echt heel stroperig is, en doordat het geen goed eoplossing is ( er drijven deeltjes rond ) zakken die deeltjes wel vaker naar beneden, wat ik nu dus altijd doe is dat ik iets meer dan 3/4 van het buisje vul met ghb, de rest aanvul met water, en dan even goed schudden en inschenken.

Kan ook natuurlijk alles zelf nog een beetje aanmengen met water, maar ik heb liever echt zon sterke ghb, heb het gevoel dat die ook wat heftiger aankomt, omdat die geconcentreerder is!
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
flatron zei:
Beste Jorrit,

100% GHB zoals die door testcentrums wordt gegeven is de maximale oplosbaarheid van NaGHB in water.
Dus bijvoorbeeld maximaal 750g per liter, dit is dan ook dikke stroop maar wel helder (de oplossing).

Dus wat jij nu van die chemicus hoort dat klopt wat hij zegt, 100% is 750g/L.
Jij hebt meer dan 750g in 1 liter en daardoor wordt de concentratie hoger dan 100%, er drijft immers wat rond (dat zei je net) en omdat er iets ronddrijft heb je meer dan een verzadigde oplossing.
En wat er gezegd werd over een kg suiker in een glas water, dan heb je op een gegeven moment een verzadigde oplossing zodra je 200g opgelost hebt bv, en de rest die er dan nog bij komt dan wordt je glas met suiker meer dan 100%.

NaGHB kan in oplossing dus maar 75% zijn, omdat er maar 750g per liter oplost.
Wil je meer dan 75% dan krijg je dat er dus stukken gaan ronddrijven en 100% is vaste stof.
Ligt eraan wat je op 100% stelt OF de vaste stof is 100% OF een verzadigde oplossing is 100%.
Klik om te vergroten...

Oke thanks man, had dit nu ondertussen al begrepen maar toch nog even duidelijkheid! Het enige probleem met de GHB die ik nu heb is dat hij echt heel stroperig is, en doordat het geen goed eoplossing is ( er drijven deeltjes rond ) zakken die deeltjes wel vaker naar beneden, wat ik nu dus altijd doe is dat ik iets meer dan 3/4 van het buisje vul met ghb, de rest aanvul met water, en dan even goed schudden en inschenken.

Kan ook natuurlijk alles zelf nog een beetje aanmengen met water, maar ik heb liever echt zon sterke ghb, heb het gevoel dat die ook wat heftiger aankomt, omdat die geconcentreerder is!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je geeft niet snel op he JOrrit ? :grin:
f
flatronLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee dit beeld je je in dat het effect sterker is, het enigste waardoor het effect van GHB sterker zal worden is door meer te nemen.
Waarschijnlijk omdat je nu zo'n goede kwaliteit en sterkte aan ghb hebt gekregen van jouw contactpersoon is het moeilijker doseren, maar het effect wordt er niet sterker op dus TENZIJ je meer neemt.

Dit is overigens farmacologisch bewezen. :sunglasses:

Maar goed als je het moet aanlengen dan zou ik vragen of je het volgende keer kan krijgen op een sterkte waarbij er net niks ronddrijft, is natuurlijk in verhouding ook iets goedkoper.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
flatron zei:
Nee dit beeld je je in dat het effect sterker is, het enigste waardoor het effect van GHB sterker zal worden is door meer te nemen.
Waarschijnlijk omdat je nu zo'n goede kwaliteit en sterkte aan ghb hebt gekregen van jouw contactpersoon is het moeilijker doseren, maar het effect wordt er niet sterker op dus TENZIJ je meer neemt.

Dit is overigens farmacologisch bewezen. :sunglasses:

Maar goed als je het moet aanlengen dan zou ik vragen of je het volgende keer kan krijgen op een sterkte waarbij er net niks ronddrijft, is natuurlijk in verhouding ook iets goedkoper.
Klik om te vergroten...

Uhm, ik dacht altijd dat puurdere drugs toch altijd wat meer een rush gaf, een beetje het pilsje sterke drank verhaal, evenveel alcohol maar de sterke drank slaat toch iets 'harder in'.
f
flatronLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drugs hebben alleen een sterker effect wanneer je ze intraveneus toedient.
Wat betreft het alcohol verhaal, als je op een lege maag in 1x een glas bier na binnen gooit waarna je evenveel alcohol binnen hebt gekregen als dat je normaal van een shotje binnen zou krijgen wat je in een keer achterover gooit, dan zal het effect hetzelfde zijn en zal het shotje niet sneller in slaan.
Wel als je een shotje in een keer achterover gooit, en je pilsje met evenveel alcohol erin langzaam opdrinkt.
Dus kortom wanneer beide evensnel oraal worden toegediend is er hetzelfde effect.

Stel:
- Een super grote XTC tablet zo groot als een 2 euromunt met 200mg MDMA erin.
- Een piepklein pilletje zo groot als een eurocent met 200mg MDMA erin.

Of je nou de ene pakt of de ander er zit toch 200mg in dus het effect is hetzelfde en ook komt het effect even snel en even hard.
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#9
flatron zei:
Stel:
- Een super grote XTC tablet zo groot als een 2 euromunt met 200mg MDMA erin.
- Een piepklein pilletje zo groot als een eurocent met 200mg MDMA erin.

Of je nou de ene pakt of de ander er zit toch 200mg in dus het effect is hetzelfde en ook komt het effect even snel en even hard.
Klik om te vergroten...

Even snel inslaan doen ze niet, want je maag doet er langer over om een grote pil af te breken en op te neme in je bloed dan een kleine pil.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eristoff zei:
flatron zei:
Stel:
- Een super grote XTC tablet zo groot als een 2 euromunt met 200mg MDMA erin.
- Een piepklein pilletje zo groot als een eurocent met 200mg MDMA erin.

Of je nou de ene pakt of de ander er zit toch 200mg in dus het effect is hetzelfde en ook komt het effect even snel en even hard.
Klik om te vergroten...

Even snel inslaan doen ze niet, want je maag doet er langer over om een grote pil af te breken en op te neme in je bloed dan een kleine pil.
Klik om te vergroten...

Dat verschilt dan ook nog eens met het aantal bindmiddel dat erin zit!
f
flatronLid
01-01-2024, 00:00
#11
J0rrit zei:
Eristoff zei:
flatron zei:
Stel:
- Een super grote XTC tablet zo groot als een 2 euromunt met 200mg MDMA erin.
- Een piepklein pilletje zo groot als een eurocent met 200mg MDMA erin.

Of je nou de ene pakt of de ander er zit toch 200mg in dus het effect is hetzelfde en ook komt het effect even snel en even hard.
Klik om te vergroten...

Even snel inslaan doen ze niet, want je maag doet er langer over om een grote pil af te breken en op te neme in je bloed dan een kleine pil.
Klik om te vergroten...

Dat verschilt dan ook nog eens met het aantal bindmiddel dat erin zit!
Klik om te vergroten...

--


Om het wat simpeler te houden, je lost de 2 euro xtc tablet op in 200ml water, en je lost 1 eurocent xtc tablet op in 50ml water, zodra ze allebei opgelost zijn pakt persoon A 50ml, en persoon B 200ml. Ze drinken het allebei in een keer op, en zo zullen ze dus allebei het effect even sterk merken.
Omdat de bovengenoemde hoeveelheid water verwaarloosbaar is ten opzichte van het volume vloeistof in de maag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."