#1
Waren we idd toch al van plan. Weet niet of we dan 2-3 maanden (zoals plantenbak aangeeft) halen betwijfel ik ![:)]()
Zal ik 'm dan maar gelijk inkoppen? Geen drugs gebruiken. Geen gemaar, gewoon niet doen, punt.caddy67 zei:Ik hoop dat jullie tips hebben om het te voorkomen of mss wat weten om haar daar snel vanaf te helpen als het wel gebeurd, want die momenten zijn echt een domper op de geslaagde weekenden.
Hmmmm, beetje vreemd antwoord voor een modExceptionalInsight zei:Zal ik 'm dan maar gelijk inkoppen? Geen drugs gebruiken. Geen gemaar, gewoon niet doen, punt.caddy67 zei:Ik hoop dat jullie tips hebben om het te voorkomen of mss wat weten om haar daar snel vanaf te helpen als het wel gebeurd, want die momenten zijn echt een domper op de geslaagde weekenden.
Klopt, ik heb er ook nog nooit van gehoord. Voor ik de vraag plaatste heb ik 4uur op het forum lopen zoeken en kwam er daarmee ook niet uit.Elfquest zei:Ik heb deze reactie nooit gehad of er van gehoord op GHB. Het klinkt alsof je vriendin er niet tegen kan. Het niet meer gebruiken of een lagere dosis lijkt me dan het handigst.
Ja? Zou mijn antwoord anders overgekomen zijn als mijn naam ook blauw was? De persoon erachter is dezelfde hoor.caddy67 zei:Hmmmm, beetje vreemd antwoord voor een mod![]()
Moeten wij drugsgebruik dan alleen maar aanmoedigen? Zelfs als er onverantwoord mee omgegaan wordt? Nee toch?caddy67 zei:Ben ik hier op het drugsforum of op de site van het CDA?
Dat kan toch vanalles zijn? Ik denk dat er maar weinig mensen op het forum zitten met een medische achtergrond. Het blijft me toch altijd weer verbazen hoe koppig mensen zijn als het op hun gezondheid aankomt. Als je dit vanuit mijn oogpunt zou bekijken en jouw verhaal objectief probeert te lezen, dan zie je toch wel dat er iets gaande is dat niet helemaal hoort. Blijkbaar is een drug daar de oorzaak van, dan is de oplossing voor mij heel duidelijk, ik hoop voor jou nu ook.caddy67 zei:Ik stel toch een gewone vraag hoe dat kan gebeuren?
Als de situatie is zoals jij die beschrijft, vind ik die zorgwekkend. Als je dan van ons advies wilt hebben hoe ze toch kan blijven gebruiken vind ik dat onverantwoord. Waar het vandaan komt kan niemand zeggen, behalve een specialist.caddy67 zei:Vertel me dan waar we 'onverantwoord' bezig zijn!
Het is niet het "gebruikelijke just say no geklets", het is overduidelijk dat haar lichaam/geest nee zegt, maar dat jullie het willen pushen. "Just say no" is ongefundeerd, mijn antwoord was een logische reactie op haar situatie. Het is duidelijk dat ze de stof niet kan handlen, dus is het niet meer dan normaal om het niet meer te gebruiken.caddy67 zei:Ik kom hier met een vraag waar ik graag een oplossing/oorzaak voor wil hebben en niet het gebruikelijke 'JUST SAY NO' geklets, dacht dat ik die hier toch kon krijgen.
Interpreteer je mn posts bewust verkeerd of neem je nou in de maling?caddy67 zei:Maar jij vind dus dat het verstrekken van een bruikbaar antwoord op mijn vraag het gebruik van drugs aanmoedigt en dat we na jouw 'antwoord' nu meteen maar de G door de WC spoelen.
Veilig gebruik bestaat niet, althans, niet helemaal. Er kleven altijd risico's aan, die in dit geval weer bevestigd worden. Je hoeft niet veel of vaak te gebruiken om een risico voor jezelf te vormen, als je psychisch niet in orde bent (no offense) gaat het al snel mis natuurlijk. En als ik je verhaal zo lees, dan ja, ik zou haar tot een risicogroep rekenen. Maar daar ben je niet mee geholpen hoor, dat is de mening van 1 persoon.caddy67 zei:Zoals je in mijn bericht kan lezen, zijn hele 'brave' gebruikers, die zoveel mogelijk info willen over hetgeen we gebruiken. Wij gebruiken puur recreatief en horen volgens mij niet bij een risicogroep, als dat volgens jou wel zo is dan hoor ik dat graag, dat zou een bruikbaar kunnen antwoord zijn.
Oké, dit is een onderbouwd antwoord waar we wat aan zouden kunnen hebben, bedankt daarvoor!ExceptionalInsight zei:Als de situatie is zoals jij die beschrijft, vind ik die zorgwekkend. Als je dan van ons advies wilt hebben hoe ze toch kan blijven gebruiken vind ik dat onverantwoord. Waar het vandaan komt kan niemand zeggen, behalve een specialist.caddy67 zei:Vertel me dan waar we 'onverantwoord' bezig zijn!
Het is niet het "gebruikelijke just say no geklets", het is overduidelijk dat haar lichaam/geest nee zegt, maar dat jullie het willen pushen. "Just say no" is ongefundeerd, mijn antwoord was een logische reactie op haar situatie. Het is duidelijk dat ze de stof niet kan handlen, dus is het niet meer dan normaal om het niet meer te gebruiken.caddy67 zei:Ik kom hier met een vraag waar ik graag een oplossing/oorzaak voor wil hebben en niet het gebruikelijke 'JUST SAY NO' geklets, dacht dat ik die hier toch kon krijgen.
Interpreteer je mn posts bewust verkeerd of neem je nou in de maling?caddy67 zei:Maar jij vind dus dat het verstrekken van een bruikbaar antwoord op mijn vraag het gebruik van drugs aanmoedigt en dat we na jouw 'antwoord' nu meteen maar de G door de WC spoelen.
Veilig gebruik bestaat niet, althans, niet helemaal. Er kleven altijd risico's aan, die in dit geval weer bevestigd worden. Je hoeft niet veel of vaak te gebruiken om een risico voor jezelf te vormen, als je psychisch niet in orde bent (no offense) gaat het al snel mis natuurlijk. En als ik je verhaal zo lees, dan ja, ik zou haar tot een risicogroep rekenen. Maar daar ben je niet mee geholpen hoor, dat is de mening van 1 persoon.caddy67 zei:Zoals je in mijn bericht kan lezen, zijn hele 'brave' gebruikers, die zoveel mogelijk info willen over hetgeen we gebruiken. Wij gebruiken puur recreatief en horen volgens mij niet bij een risicogroep, als dat volgens jou wel zo is dan hoor ik dat graag, dat zou een bruikbaar kunnen antwoord zijn.
De cynische toon in mijn posts komt voort uit het feit dat ik de antwoorden op je vragen erg voor de hand vind liggen. Blijkbaar zijn ze iets minder vanzelfsprekend dan ik dacht..
Bijna elk weekendplantenbak zei:hoe vaak hebben jullie zo'n weekend ?
caddy67 zei:Bijna elk weekendplantenbak zei:hoe vaak hebben jullie zo'n weekend ?
caddy67 zei:...... oh ja, het gebeurd meestal tegen het einde van het feestje, dus zeg maar op zondag middag nadat ze al 5 of 6 achterover heeft gekletst die wel heel goed vielen. Heb ik ook even in mijn inleiding erbij ge-edit.
Waarom uberhaupt zo veel? Ligt dat dan aan mij? Want als ik 5 keer doseer gaat het licht uit hoor.Elfquest zei:Misschien kun je dan eens proberen om het bij die 5 dosissen te houden?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."