Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ExceptionalInsight zei: caddy67 zei: Vertel me dan waar we 'onverantwoord' bezig zijn! Klik om te vergroten... Als de situatie is zoals jij die beschrijft, vind ik die zorgwekkend. Als je dan van ons advies wilt hebben hoe ze toch kan blijven gebruiken vind ik dat onverantwoord. Waar het vandaan komt kan niemand zeggen, behalve een specialist. caddy67 zei: Ik kom hier met een vraag waar ik graag een oplossing/oorzaak voor wil hebben en niet het gebruikelijke 'JUST SAY NO' geklets, dacht dat ik die hier toch kon krijgen. Klik om te vergroten... Het is niet het "gebruikelijke just say no geklets", het is overduidelijk dat haar lichaam/geest nee zegt, maar dat jullie het willen pushen. "Just say no" is ongefundeerd, mijn antwoord was een logische reactie op haar situatie. Het is duidelijk dat ze de stof niet kan handlen, dus is het niet meer dan normaal om het niet meer te gebruiken. caddy67 zei: Maar jij vind dus dat het verstrekken van een bruikbaar antwoord op mijn vraag het gebruik van drugs aanmoedigt en dat we na jouw 'antwoord' nu meteen maar de G door de WC spoelen. Klik om te vergroten... Interpreteer je mn posts bewust verkeerd of neem je nou in de maling? caddy67 zei: Zoals je in mijn bericht kan lezen, zijn hele 'brave' gebruikers, die zoveel mogelijk info willen over hetgeen we gebruiken. Wij gebruiken puur recreatief en horen volgens mij niet bij een risicogroep, als dat volgens jou wel zo is dan hoor ik dat graag, dat zou een bruikbaar kunnen antwoord zijn. Klik om te vergroten... Veilig gebruik bestaat niet, althans, niet helemaal. Er kleven altijd risico's aan, die in dit geval weer bevestigd worden. Je hoeft niet veel of vaak te gebruiken om een risico voor jezelf te vormen, als je psychisch niet in orde bent (no offense) gaat het al snel mis natuurlijk. En als ik je verhaal zo lees, dan ja, ik zou haar tot een risicogroep rekenen. Maar daar ben je niet mee geholpen hoor, dat is de mening van 1 persoon. De cynische toon in mijn posts komt voort uit het feit dat ik de antwoorden op je vragen erg voor de hand vind liggen. Blijkbaar zijn ze iets minder vanzelfsprekend dan ik dacht.. Klik om te vergroten... Oké, dit is een onderbouwd antwoord waar we wat aan zouden kunnen hebben, bedankt daarvoor! Zoals je al aangeeft ben je geen specialist en is het voorgaande jouw mening. Hiervoor heb ik dit draadje gestart, alle respect voor je laatste antwoord. Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen bij haar gebeurd na de inname van G, een vriendin van ons heb ik ook eens met een soortgelijke trip meegemaakt, dat duurde ca 10 min, waarna ze ging liggen en nok ging. Uiteraard hebben we haar tijdens haar 'slaap' extra in de gaten gehouden. Een paar uur later was alles weer oké met haar. Ik vraag me af of er nog anderen met soortgelijke verhalen zijn. Even voor de duidelijkheid, dit hebben we incidenteel aan de hand, het is zéker niet zo dat het elke keer gebeurd. Als dat wel elke keer zo zijn dan is de oplossing idd voor de hand liggend."
"plantenbak zei: hoe vaak hebben jullie zo'n weekend ? Klik om te vergroten... Bijna elk weekend"
"Oké, is dit dan een bekend verschijnsel met het gebruikspatroon van ons?"
"ExceptionalInsight zei: Elfquest zei: Misschien kun je dan eens proberen om het bij die 5 dosissen te houden? Klik om te vergroten... Waarom uberhaupt zo veel? Ligt dat dan aan mij? Want als ik 5 keer doseer gaat het licht uit hoor. Klik om te vergroten... Nee Mod, je begrijpt het verkeerd. het is niet 5x vlak achter elkaar maar in een tijdsbestek van ca 12uur en dan nog 'maar' 2ml per keer, zoals ik hierboven beschreven heb. Van die hoeveelheid blijf ook bij jou het licht aan Bedankt Elfquest voor je antwoord, maar de hoeveelheid, 10ml over 16uur, kan het toch eigenlijk niet zijn? Bekenden van me nemen makkelijk 15 of 20ml in dezelfde periode zonder zich slecht te voelen. Wij gaan sowieso ff een een week of 3 niks nemen, om ons lichaam een beetje rust te gunnen zeg maar, daarna gaan we het weer eens proberen. Maar daarmee hebben we nog geen oorzaak."
"Als ik zo om me heen kijk, in onze kennissenkring en hier op het forum, dan zie ik mensen die vele malen meer en niet alleen in het weekend gebruiken. Ik zie het 'stoppen' niet als een noodzaak om niet verslaafd te raken, maar om ons zelf weer te laten merken dat je ook zonder drugs een leuk weekend kan hebben. Hebben er eigenlijk best lol in om eens een paar weken niks te nemen. Door de week hebben we er nog geen eens zin in. Zelf vind ik eigenlijk dat we heel verantwoord bezig zijn................. of is dat de gedachtegang van een junk in de dop"
"Nou, ons eerste weekend in maanden, zonder G hebben we achter de rug en dat is goed bevallen. Doorslaggevend om dat te doen waren de reactie op mijn vraag. Mijn vriendin voelt zich ook vandaag, maandag dus, helemaal toppie. Ze was bijna vergeten dat je je ook op maandag fit kan voelen Volgend weekend gebruiken we ook niks, hebben we vast besloten, maar dat we niet helemaal stoppen is zeker, alleen wanneer we weer wat gebruiken is niet zeker Na alle commentaren in deze topic dacht ik dat we wellicht toch bij een risicogroep behoren, ik werd er gewoon een beetje onzeker van, maar nu ben ik er nog meer van overtuigd dat we dat niet zijn."
"We zijn zaterdag ook wezen stappen en het was ook zonder verdovende middelen leuk, tot sluitingstijd zelfs gebleven. Maar wij gebruiken bijna geen MDMA en enkel pilletje (waar wellicht MDMA in kan zitten), maar voornamelijk GHB en dat heeft geen effect op je serotine, correct me if I'm wrong. Maar je hebt helemaal gelijk met wat je zegt, we willen het optimale gevoel van ons gebruik, GHB dus behouden, vandaar onze tijdelijke stop."
"Als ik na het gebruik van G in slaap val dan zie ik de meest toffe vormen in de aller gaafste kleuren die er zijn, ik weet niet of je dat dromen kan noemen of meer hallucinaties. Op dat moment los ik ook alle puzzels en doolhoven die ik in die vormen en kleuren zie met gemak op, in real live hou ik geeneens van puzzelen Soms heb ik het inderdaad dat ik wakker wordt terwijl ik droomde dat ik mega relaxed in een stoel lig te hangen, maar dan denk ik 'oh nee......... ik lig gewoon zwaar relaxed in bed, wouw!'. Een keer had ik inderdaad een lucide droom met een paar chicks. Ik realiseerde me ineens dat het een droom is en heb me dan ook flink uitgeleefd op ze Het in slaap vallen met G vind ik zo gaaf dat ik het bewust niet te vaak doe, vind het gewoon té lekker! Die visuals en zo heb ik heb ik trouwens (volgens mij) voor m'n remslaap, als ik die bereikt heb dan slaap ik gewoon en wordt goed uitgerust wakker."
"Hallo allemaal, ik en mijn vriendin gebruiken nu ongeveer 1,5 jaar GHB meestal in combinatie met XTC. Wij gebruiken uitsluitend in huiselijke kring en in het weekend en dan ook altijd de G van dezelfde, betrouwbare leverancier. Maar de laatste maanden is het verschillende keren voorgekomen dat mijn vriendin na het innemen van de G ineens erg druk wordt, dat gebeurd meestal aan het einde van het 'feest' dus zeg maar op zondagavond. Dat duurt dan zo'n 1,5 uur waarna ze vervolgens weer terugkeert naar haar normale (wappie) gemoedstoestand. Neemt ze vervolgens weer een G'tje, dan is de kans groot dat ze weer gaat uitflippen, maar ook dat is niet zo. Op zo'n flipmoment is ze wel aanspreekbaar maar heeft ze zich totaal niet onder controle, spastische bewegingen, geen realiteitstzin, onredelijkheid en wartaal is dan het beeld. Als ik haar dan vraag om op haar ademhaling te letten, om haar ergens anders op te laten concentreren, dan lukt haar dat geen 5 seconden. Ze loopt constant druk door de kamer, vervolgens gaat ze ergens liggen om na 5 seconden weer op te staan en wartaal uitslaand door de kamer heen te beren. Als ik haar dan het advies geef om een dextrotje te eten (weet eigenlijk geeneens of dat help bij zoiets) dan lukt haar dat zelfs amper, zodra ik ff wegkijk dan gooit ze hem weg. Na afloop weet ze zich nog maar de helft te herinneren en schaamt ze zich rot. Nu even over ons gebruik. Zo'n weekend gaat over het algemeen van zaterdagavond tot zondagavond, maar daar zijn ook uitschieters bij waar we al op vrijdagavond beginnen tot zondag. We gebruiken op een gewone zaterdag/zondag ca 3x XTC en 6-8x GHB. De hoeveelheid die zij gebruikt is 2ml, altijd met met tussenpauzen van minimaal 1,5 uur we schrijven altijd trouw op hoeveel, wat en hoe laat iemand wat nam. Ik ga ervan uit dat onze G aan de sterke kant is, omdat ik hier op het forum veel hogere doses tegenkom, geen idee hoeveel % de onze is. Ik neem trouwens dezelfde middelen op ongeveer dezelfde tijd, met als verschil dat ik 2,5 ipv 2ml pak en bij mij gaat het wel helemaal goed. Ik hoop dat jullie tips hebben om het te voorkomen of mss wat weten om haar daar snel vanaf te helpen als het wel gebeurd, want die momenten zijn echt een domper op de geslaagde weekenden. EDIT: ff wat spelfouten eruit gehaald"
"...... oh ja, het gebeurd meestal tegen het einde van het feestje, dus zeg maar op zondag middag nadat ze al 5 of 6 achterover heeft gekletst die wel heel goed vielen. Heb ik ook even in mijn inleiding erbij ge-edit."