Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil in soorten gbl..

Verschil in soorten gbl..

7 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand mij het verschil te vertellen tussen duitse en farmaceutische gbl(behalve de prijs dan)...?..
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dr Gonzo zei:
ja weet zeker dat alles verder goed gegaan is,ph is een beetje aan de lage kant,maar ik heb er al extra NaOH aan toegevoegd en de geur/smaak blijft zeperig.....denk dat ik het zaakje maar weggooi.... :(
Klik om te vergroten...

Ik heb bij zowel duitse als poolse gbl dat ik er 160 g NaOH moet bijgooien op 500 ml gbl. Zo wordt de ph 7. Volgens berekeningen moet er zon 250 g NaOH bij, maar als k dat doe krijg ik bij elke gbl die ik heb gehad ph=10 uit.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dr Gonzo zei:
ja weet zeker dat alles verder goed gegaan is,ph is een beetje aan de lage kant,maar ik heb er al extra NaOH aan toegevoegd en de geur/smaak blijft zeperig.....denk dat ik het zaakje maar weggooi.... :(
Klik om te vergroten...

Probeer nog even citroenzuur (of een zuur) voor je het allemaal wegdoet!
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja weet zeker dat alles verder goed gegaan is,ph is een beetje aan de lage kant,maar ik heb er al extra NaOH aan toegevoegd en de geur/smaak blijft zeperig.....denk dat ik het zaakje maar weggooi.... :(
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#5
toch heb ik het idee dat(zonder verder in te gaan op de synthese),dat ik meer NaOH nodig heb en dat er dan nog steeds een gbl luchtje aan blijft zitten(met farmaceutische gbl)...
Dit is toch raar?
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er zijn mensen die beweren dat Duitse van hogere kwaliteit is (99.7% max btw als het van BASF afkomt). Farmaceutische GBL komt uit Polen heb ik vernomen en zou dus van de zogenaamde food-grade kwaliteit moeten zijn.

Dit is het kort samengevat; echter zijn er mensen die beweren dat het allemaal maar verzonnen is om de Chineese concurrentie te dwarsbomen. En er zijn weer anderen de zweren bij de Europese & USA gbl.

Persoonlijk ben ik zeer skeptisch wat betreft ze allemaal op hun sites verkondigen, je kan er zoiezo 99.9% keer vanuitgaan dat de GBL een percentage lager dan 99.9% heeft.

Het is enorm moeilijk om tussen alle websites er precies de goede uit te pikken met de beste kwaliteit als richtlijn neem ik altijd dat GBL geurloos, en kleurloos hoort te zijn, dus als er een sterk luchtje vanaf komt of iets troebel is flikker ik het gelijk weg ik neem geen risicos.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
En probeer een officieel analyse certificaat te bemachtigen van de producent/leverancier.
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#8
Officiële COA's ingescand met alle handtekening eronder wil ik nog wel vertrouwen, maar sommige sites laten me echt lachen die posten gewoon een text bestand op hun site met wat mooie termen erin zonder fabrikant, handtekening, en dan staat er bovenaan zogenaamd Farmaceutical GBL. Probeer maar eens een afspraak te maken met je leverancier of je de officiële documenten mag komen bezichtigen, of even mag komen kijken hoe de GBL word ingepakt etc :wink: als ze zeggen nee dat is niet mogelijk dan weet je genoeg.

Wat betreft de stank, weet je zeker dat alles goed uitgereageerd is? En heb je ph gemeten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."