Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlotseling ernstige bijwerkingen

Plotseling ernstige bijwerkingen

6 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#1
nou idd ik dacht dat ik hier misschien van iemand van trimbos antwoord op kan krijgen...
maar nathaniel je hebt idd gelijk.. de enige remedie hiertegen zal zijn om te stoppen.
Zit nu al op de helft van mn oorspronkelijke dosis. Heb gelukkig nog een flinke hoeveelheid etizolam en diazepam liggen. Dit helpt me wel bij het paranoia en mensenschuw achtige gevoel dat je krijgt bij het minderen/stoppen
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedenavond,

Ik ben een zeer ervaren GHB/GBL gebruiker (iets te ervaren helaas!)
Gebruik 7 jaar ghb.. waarvan de laatste paar maanden weer dagelijks (ongeveer 35 ml gbl of 70 ml ghb per dag) door psychische problematiek. Ben al vaker opgenomen geweest.
Maar nu heb ik ineens sinds 3 weken last van bijwerkingen die ik vroeger nooit had in de 7 jaar dat ik gebruik. En gebruikte eerder ook al zoveel als nu! Ik vind dit erg vreemd!
Ik heb sinds 2 weken last van extreem geheugenverlies, vooral als ik wakker word uit een g-slaapje. Ik weet dan niet meer waar ik ben geweest, welke dag het is, wat ik heb gedaan die dag,
waar ik werk, en niet eens meer waar ik woon! Dit duurt ongeveer 2 uur voordat mn normale lange termijn geheugen weer terugkomt. Ook heb ik nu ineens last van bedplassen (tijdens g-slaap) Ik vind dit erg raar dat deze bijwerkingen ineens komen na 7 jaar gebruik... heeft iemand daar een verklaring voor?? weet dat ik moet stoppen ben ook aan het afbouwen momenteel.
groetjes
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat soort bijwerkingen kunnen in principe altijd optreden, vooral bij langdurig gebruik. Misschien dat je lichaam eerder wat toleranter was wat betreft g. Het valt niet echt te verklaren waarom die bijwerkingen op dit moment komen en niet bijvoorbeeld twee jaar geleden al.

Je geeft wel aan dat je aan het afbouwen bent, met de hoeveelheden die je gebruikt is je lichaam waarschijnlijk flink afhankelijk geworden van de dagelijkse dosis. Als je dit gaat afbouwen kan je er goed last van hebben, je lichaam is gewend aan de dagelijkse dosis dus als je dit minder of niet meer krijgt raakt je lichaam van slag.

Ik neem aan dat je, aangezien je verteld dat je eerder hulp hebt gehad, weet dat je niet zomaar kunt minderen met een GHB verslaving. Anders wil ik toch nog even benadrukken dat het erg belangrijk is om het afbouwen onder begeleiding te doen. Op eigen houtje afbouwen kan levensgevaarlijk zijn.

Sterkte ermee.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom maak je nou een nieuw,zelfde topic hier? Beviel mijn antwoord niet?

nathaniel zei:
Volgens mij ben je gewoon "kapot". Je kunt een elastiekje ook hartstikke vaak gebruiken zonder enig probleem en dan toch ineens...*knaps!*. Je zult toch wel gemerkt hebben dat het langzaam aan steeds slechter met je gesteld was(net zoals het elastiekje ook langzaam sporen van slijtage gaat tonen)? Anders zou je ook niet begonnen zijn met afbouwen..

Heel veel succes met stoppen! Red wat er te redden valt, je bent het waard (neem ik aan) :)
Klik om te vergroten...

Het antwoord van Trimbos zal deskundiger zijn, maar echt niet positiever..
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je wel professionele hulp voor je psychische problematiek? Zolang die bestaat zul je altijd op zoek zijn naar een roesmiddel lijkt me..(nu je dat eenmaal als "oplossing" hebt gevonden)

Nogmaals veel succes!
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ja heb hulp voor mn psychische problematiek ja! Het is gewoon nodig om lange tijd te stoppen om mn problemen ook te kunnen aanpakken. Maar het is zo makkelijk voor het moment om ff weg te vluchten in pammetjes of ghb als je je niet goed voelt. Normaal zou iemand zich goed voelen als ie stopt met drugs maar bij mij is het juist zo dat dan de problemen weer naar boven komen daarom is het gewoon moeilijk
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik jou was dan zou ik de mogelijkheden eens onderzoeken die er zijn om door middel van Baclofen en/of Pregabaline (Lyrica) te ontwennen. Het is mijn ervaring dat dit veel makkelijker is dan afbouwen.

Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."