Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP: GHB werkt als prima anti-depressiva

HELP: GHB werkt als prima anti-depressiva

11 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CamielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nu nog geen 2 maanden verslaafd aan GHB en gebruik ongeveer 3-5 doseringen van 3ml per dag in combinatie met alcohol. Ben me bewust van de gevaarlijke combinatie, dus probeer ook niet te veel te drinken daarbij (paar glazen). Gebruik tevens al jaren temazepam voor het slapen en gelukkig heb ik de volgende dag (nog) geen last van ontwenningsverschijnselen. Ik begin dan ook pas in de namiddag me gebruik. Ondanks dat GHB bij mij als prima anti-depressiva werkt (wat verslavend is) heb ik wel meer last gekregen van paniekaanvallen, hyperventilatie, hartritmestoornissen en ademhalingsproblemen. Hier ben ik heel erg van geschrokken, dus moet ik binnenkort gaan stoppen! Ik heb gelezen, dat afbouwen naar halve doseringen het beste werkt. Alleen jammer dat je dan geen lekker gevoel meer merkt. Ik hoop het te kunnen afbouwen in een paar dagen. Ik neem dan een halve dosering zodra ik last heb van voornamelijk lichamelijke ontwenning (hartritmestoornis) en voor de psychische ontwenning neem ik dan alcohol. Heeft iemand ervaring met kortdurig gebruik van GHB (paar maanden) en langdurige afkickverschijnselen?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb GHB zelf maar heel kort gebruikt, paar weken en dan maar een paar keer in zo'n week.
Dus had totaal geen last van afkick verschijnselen, kan je daar dus geen raad mee geven.
Denk omdat je maar 2 maanden gebruikt je ook niet echt zwaar ziek zult worden, heb zit allemaal nog "maar" meer tussen je oren. Toch zul je je rot gaan voelen, en aangezien je al drank en pillen ernaast gebruikt zul je misschien verschijnselen van die middelen ook rekenen tot t ziek zijn van de GHB. Wat he gebruikt is wel een erg gevaarlijke combinatie, dus zul je inderdaad er echt wat aan moeten doen. De gevallen zijn legio van combi gebruik die verkeerd afliepen, dodelijk dus.

Denk dat je gewoon zo snel moglijk moet stoppen, of moet stoppen met de alcohol en pillen. Dat laatste is waarschijnlijk nog veel moeilijker dus zal t wel het eerste worden wat je moet doen.
Dat je wat moet doen is wel duidelijk, want dit is een recept voor een dodelijke afloop.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ben niet tegen drugs ofzo, ben zelf al 28 jaar verslaafd aan heroine, helaas. Dus, dat zegt genoeg lijkt me. Maar het is omdat de combinatie van je middelen zo gevaarlijk is dat je wel met iets moet stoppen. Misschien anders ambulant wat praten met hulpverlening, dat kan vaak net die extra kracht geven die je dan nodig hebt.

succes,
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#3
En alcohol en slaapmedicatie EN Ghb (ook narcose middel) lijkt me echt geen gezonde combi. Er is genoeg medicatie die je kunnen helpen bij je depressie. Die ook gelijk helpen tegen angsten/ paniek. Ghb is niet de oplossing.
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#4
Allereerst gecondoleerd met het verlies. Je moet doen wat jou het beste lijkt, maar ik zou zelf niet voor dagelijks gebruik kiezen. Kunt er ook voor kiezen weekend wat te gebruiken voor wat extra levendigheid en voor de rest rustig houden. 2 maanden is kort en als je nu al denkt dat het lastig is weekje te stoppen, hoe moet dat dan na jaren gebruik. Veel wijsheid en sterkte gewenst.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snap dat je nu een zware tijd hebt, en dat GHB dan als een wondermiddel de oplossing voor je depressieve gevoelens lijkt te zijn. Maar weet dat dit slechts in het begin zo is, want al snel zul je merken dat je lang niet meer zo high ervan wordt, de gewenning is erg groot.
En zoals Boedi al zei, als het je nu al moeilijk lijkt om een weekje te stoppen, hoe moet dat dan later? Want dan is het op zeker nog veel moeilijker. Als ik je verhaal lees dan lijkt het me alsof het je nu allemaal gewoon niet veel meer uitmaakt, en dat je een verslaving op de koop toe neemt. Snap dat heel goed, ben zelf heroine verslaafd, zeg dit zodat je weet dat ik je niet veroordeel.
Probleem alleen met een verslaving is dat je er later zo'n spijt van krijgt, en dat het zoveel kost, en dan bedoel ik niet enkel financieel.
Misschien is het dus raadzaam om snel eens dat weekje te proberen te stoppen, vrees dat je dan zult schrikken over wat voor rol GHB nu al in je leven speelt en dat je waarschijnlijk veel meer geestelijk verslaafd bent dan je al aannam.

Afkick verschijnselen zijn inderdaad heel erg persoonlijk, de een ervaart het als een doodsstrijdt terwijl de ander er amper wat van (zegt) te merken. Hopenlijk behoor jij tot diegene die er amper iets van merkt.

succes,
C
CamielLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank voor jullie reacties.

Ik ben nu bezig met afbouwen en heb geconstateerd dat alle angsten over hartkloppingen etc. juist de lichamelijke problemen veroorzaken en teweegbrengen! Juist in die paniekaanvallen stimuleer je via je hersenen de lichamelijke kwalen! Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stelen, wanneer ik denk weer een shotje nodig te hebben. Soms heb ik dan bijna een paniekaanval of als het allemaal te druk om me heen is (bv in het verkeer). Juist als je denkt dat je het nodig hebt, gaat er van alles mis in je lichaam. Als je het maar 2 a 3 keer dagelijks gebruikt en je gebruikt het dan vervolgens weer een dag niet, moet het volgens mij allemaal goed gaan. Zo heb ik het in het begin ook gedaan. Ik hoop dat ik het vol kan houden met afbouwen en houd jullie op de hoogte. :)
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
vel succes Camiel, afbouwen en stoppen is altijd moeilijk.
en je hebt gelijk, je geest kan veel veroorzaken. ziek zijn zit ook voor een deel tussen je oren, dat is raar maar echt waar. je geest kan je zelfs geheel ziek maken zonder dat er sprake van is, het is dus goed dat je daarvan op de hoogte bent, dan kun je daar rekening mee houden.

succes,
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
wat bedoel je precies KahInsap, waar ben je het niet mee eens?
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#9
Whahaha KahInsap is een ordinaire forumbot joh! Gemaakt om zogenaamd deel te nemen aan discussies, maar met sluikreclame in het onderschrift of zo. Gewoon melden als spam, dan wordt hij verwijderd uit het topic.
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed te lezen dat je voor afbouwen kiest. Ik gebruik zelf in het weekend soms. Denk dat je beste voor de fun ghb kunt doen en verder moet je ff dealen met het leven, hoe zwaar ook soms. Maar kunt moeilijk blijven weglopen van problemen door (rest van je leven???) dagelijks ghb te gebruiken.

Oxazepam zou je kunnen helpen bij paniekaanvallen. Ook bij natuurlijke hulpmiddeltjes kun je veel baat hebben, gewoon in centrum te krijgen. Ben zelf slechte slaper en gebruik melotoine, werkt goed ook voor rust in je hoofd.

S6 ik kom hier kijken hoe het gaat met je...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
bedankt Sjithappens, meestal zijn die bots enkel reclame en zijn dan makkelijk op te herkennen. moet eerlijk zeggen dat ik geen reclame erin/eronder zag staan. Maar ik zie dat een andere moderator m al weer heeft verwijdert.
sluwe bot, lol!
C
CamielLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu heb ik hier nogal wat compleet uiteenlopende en tegenstrijdige verhalen gelezen over de afkickverschijnselen van GHB! :openmouth:
Zo lees ik bij velen, dat zij na jaren dagelijks gebruik totaal geen afkickverschijnselen hebben gehad! En bij vele anderen het juist een complete nachtmerrie met allerlei psychotische en lichamelijke afkickverschijnselen! :openmouth:
Ik heb besloten om voorlopig lekker door te gaan met GHB! :P
Zo heb ik ook gelezen hier, dat voor meerderen GHB het ultieme anti-depressiva middel is!
Ik heb een paar maanden geleden via mijn huisarts allerlei anti-depressiva geprobeerd, maar het werkt allemaal voor geen donder! GHB is een stof, die normaal in je hersenen wordt aangemaakt. Kennelijk heb ik dat meer nodig, want kom uit een hele zware periode! Mijn ouders zijn allebei een paar maanden geleden plotseling overleden! Ik heb daar een enorme klap van gehad en ben volledig ingestort. Ook al heb ik professionele hulp daarbij, ik zag het leven niet meer zitten en wou zelfmoord plegen! Toen heb ik besloten om GHB in huis te halen, voor het geval ik mezelf van kant wou maken. Maar had besloten om dit over een jaartje of zo te gaan doen. Dan heb ik het alvast in huis, dacht ik. Maar vervolgens heb ik nu gemerkt, dat ik juist door het gebruik van GHB weer helemaal tot leven kom en juist weer positief ga denken! De zelfmoord gedachten zijn verdwenen. Ik heb opeens weer zin om allerlei leuke dingen te gaan ondernemen! De mensen om me heen zien me opeens ook helemaal opbloeien! Weliswaar ben ik me heel goed bewust, dat ik liever niet afhankelijk ben van GHB en zie ook wel de gevaren ervan. Ben ieder geval al een stuk geminderd met drank! De temazepam gebruik ik nog wel, want die heb ik echt nodig om te slapen. Ik gebruik 's nachts geen GHB en heb ik ook geen behoefte aan. Zelfs als ik wakker wordt, heb ik geen ontwenningsverschijnselen. Alleen merk ik wel, dat als ik me ergens over opwind, bijvoorbeeld negatieve energie van anderen, ik last krijg van hartritmestoornissen en hoge bloeddruk. Dus die mensen schop ik nu keihard uit m'n leven! In het verkeer heb ik ook nog heel erg last van benauwdheid en hartritmestoornissen. Dat is wel heel erg een probleem! Ik ben ook nog eens hoogsensitief en probeer me dan af te schermen tegen alle negatieve energie van al die mensen om me heen in het verkeer. Iedereen is zo opgejaagd, dat ik dat automatisch ga overnemen! Ben nog steeds bang voor een hartaanval of dodelijke afloop! Ik gebruik nu dagelijks meerdere keren 3 a 4 ml. De ene dag 2 keer, de andere dag 10 keer! Het is moeilijk om te stoppen na 2 maanden gebruik, maar ga het binnenkort toch eens een weekje proberen. Hopelijk valt het allemaal wel mee met de ontwenning. Ik heb gelezen, dat de beste manier is, om de dosis te halveren en dan alleen in te nemen, wanneer je last hebt van hartritmestoornissen, ademhalingsproblemen en ernstige psychische aanvallen. Het blijft vreemd, dat iedereen zo uiteenlopende verschillende verhalen heeft over het stoppen daarmee.....En als ik dood moet gaan, dan moet het maar zo zijn. Ik wil toch niet oud worden! :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."