Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klachten

GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klachten

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

O ja, dit vergat ik nog te melden:
Je hoeft niet bang te zijn dat de huisarts allerlei andere tests zou kunnen doen met je bloeddruppel. Het testen van je bloedsuikergehalte gaat met een apparaatje dat speciaal en uitsluitend daarvoor geschikt is. Voor andere tests zou (veel) meer bloed nodig zijn, en de huisarts kan je niet verplichten daaraan mee te werken. Als je diabetes blijkt te hebben, zal daarna meer bloedonderzoek nodig zijn. Maar er wordt daarbij niet automatisch op GHB of andere drugs getest.

Er zijn geen aanwijzingen dat diabetes wordt veroorzaakt door GHB-gebruik. Wel door erfelijke eigenschappen en leefstijl (weinig bewegen, ongezond eten).

Het is erg belangrijk dat diabetes tijdig wordt ontdekt. Onbehandelde diabetes geeft ernstige complicaties. Dichtslibbende bloedvaten, blindheid, afstervende ledematen, hartinfarct.

Maar in een beginstadium van diabetes kan dat proces worden stopgezet of langdurig tegengehouden, soms is een aangepast (koolhydraat- en vetarm) dieet daarvoor al genoeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Sorry Boedi, dat ik het moet zeggen, maar vind je opmerking;
" Kom zeg dagelijks ghb, waarom hou je niet gewoon lekker bij het weekend....?
nogal naief, hij is verslaafd. Natuurlijk zou iedere verslaafde het graag anders doen, maar daarom is hij juist verslaafd. Denk dat je het opmerkte zonder er echt bij na te hebben gedacht.

Tja, verder valt er weinig te adviseren vrees is, anders dan wat je zelf ook wel kunt bedenken. Wat is dat je toch naar je huisarts met dit probleem moet, en open kaart moet spelen.
Die suiker spiegel test is waarschijnlijk een goed idee, ik weet daar te weinig van.
Snap heel goed dat je veel te verliezen hebt, maar wanneer je lichamelijk dergelijke complicaties hebt dan is een medisch onderzoek echt gewenst, zonder dat anderen daar achter komen. Want mocht je er neist aan doen dan vrees ik dat er toch vanzelf een punt komt dat er opeens ernstige, zichtbare schade ontstaat, en daarmee doe je dan je familie etc nog veel meer verdriet.


succes,
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Ik vind mijn opmerking niet negatief, hij vraagt ons dit '=moet ik een keuze maken of de huisarts of mezelf een schop onder mn reet geven en van die verslaving af te komen maja die stap is helemaal een hel natuurlijk anders zat ik er niet aan.='
Dan zeg ik dus het laatste, maar inderdaad misschien niet op de meest mooie manier...

Hij komt van ver, heeft al hard geknokt. Nog iets meer knokken en je bent er.... S6 en wijsheid gewenst..
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Goed dat je toch naar huisarts bent gegaan en super dat je gaat afbouwen. Lijkt me tenminste dat je niet normaal kunt functioneren als je alle dagen g gebruikt. Ik nam woordje hij inderdaad over haha, maar kan inderdaad niet zien door het scherm. Ik ben ook een zij en gebruik in weekend g (hou ook wel eens 'gezonde' weekendjes)
H
HX600Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Nou het zit er op! Alhoewel ik echt een rampweek achter de rug heb.. pffffff bleek dus dat ik te snel was afgebouwd met als gevolgd een lijf wat ik met geen mogelijk normaal rustig kreeg meer, dus ik opnieuw 2 flgls gehaald en begonnen op de helft van wat voorheen mijn dagelijkse dosis was en vervolgens netjes in 4 dagen afgerond dus mijn lijf was het hier wel eens dan, alleen had ik weer een volgende probleem want vanaf dat ik mn 2e afbouw starte kon ik niet meer eten en erger nog kon absoluut niet meer slapen dus op dag 3 en 2 nachten niet geslapen te hebben heb ik een doosje oxazepam geregeld en nu heb ik een heerlijke nacht rust gehad en vandaag gwn weer gegegten, wel minder maar tenminste iets. En ik zit echt op minimale inname nog met ghb dus het gaat goed. Ik moet natuurlijk onwijs wennen aan de nuchtere wereld en volgens mij was ik leuker om bij te zijn dan nu ik nuchter ma goed dat moet ik maar gwn weer aan leren, wel merk ik wat meer glaasjes wijn te nuttigen dan normaal ma ach als dat alles is! Ik heb 8 jaar lang aan de harddrugs gezeten want voor de ghb heb ik ook al een speedverslaving van 6 jaar overwonnen, dus licht aan het einde van de tunnel!! :hearteyes:
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Super! En vaak denk je dat je nuchter minder leuk bent, maar voor omgeving blijkt dat vaak anders. :wink:
H
HX600Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi,

Ik gebruik nu dik een jaar dagelijks GHB en daarvoor een aantal jaren af en aan. Ik heb al een flink aantal maanden last van extreme uitdroging, zo smeer ik mijn en voeten dagelijks en vooral snachts meerdere keren in, maar ook mijn neus en ogen drogen erg uit dus spoel ik ook deze regelmatig met water en dat lucht erg op! Nu heb ik sinds kort en vooral snachts als ik lig, last van tintelingen in mn arm en mijn bloed loopt niet goed naar mn handen ofzo, waardoor deze beginnen te prikken en gevoelloos worden, als ik ga zitten of even opsta trekt dit weer weg. Ik begin me hier toch best zorgen over te maken en ik vroeg mij af of er mensen zijn die deze klachten herkennen, en mij hier verder over kunnen informeren/helpen? Bedankt alvast!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

kan je helaas geen raad geven maar het klinkt me inderdaad als een vaat aandoening ofzo. Doet me nml denken aan een kennis van mij die al lang heroine spuit en die had ook tintelende handen en armen en bij hem kwam het door het vele injecteren. Dus kwam er niet genoeg vers bloed meer in zijn handen, (het trad zelfs op wanneer hij zijn armen optilde, maar dat is weer wat anders).

Het is niet ongevaarlijk lijkt me, ken iemand anders en hij was verslaafd aan de slaapmiddelen waardoor hij vaak op zijn armen lag terwijl hij sliep en dat resulteerde in dat uiteindelijk zijn arm afgezet moest worden. eerst de ene en na een half jaar de andere, omdat hij toen weer daarom sliep, raar maar waar gebeurt.
Wil je niet bang maken hoor, maar misschien moet je dit probleem anders eens voorleggen aan je huisarts. En gewoon de gehele waarheid vertellen, artsen zijn wel wat gewend hoor.

succes,
H
HX600Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Bedankt voor jullie reacties, ik voel me erg gesteund! Mede dankzij jullie reacties heb ik inderdaad een afspraak gemaakt bij de hartsarts en ben ik daar vorige week langs gegaan, ik heb open kaart gespeeld en ben eerlijk geweest. Hij heeft me naar de bloedafnamepost gestuurd gestuurd en tevens heb ik daar ook urine afgestaan, er word nu verder op allerlei dingen getest en ook gaat er nu verder onderzocht worden welke schade ghb mij aanricht voor zo ver ze dat in kaart kunnen brengen, ik hoop het wel. Vrijdag kan ik bellen voor uitslagen, ik ben benieuwd! Ook besef ik mij goed dat ik nodig moet afbouwen want ik kan er ook geen mate in houden en mn geweten speelt mij parte, ook start ik een veelbelovende stage over een maand en ik wil daar zonder versuffing en vermoeidheid mee kunnen starten dus ik ben me mentaal aan het voorbereiden om af te bouwen, ik schat dat ik daar met een week of 4 mee ga beginnen, ik ben nog op zoek naar een langzaam afbouwschema aangezien ik het helemaal alleen moet doen misschien weten jullie nog iets? Ook heb ik via mijn dealer een aanvraag voor afbouwschema bij een verslavingskliniek liggen. Ik ben wel erg bang in een gat te vallen en wat mij voorheen overkwam wanneer ik gestopt was is dat ik alle disciple verloor voor mijn dagelijkse taken maar daarom probeer ik mij zo veel mogelijk mentaal voor te bereiden alvast.

Owja ik zag wat discussie over de opmerking waarom niet gewoon stoppen en enkel wknd gebruik etc. en ja ik moet zeggen dat ik daar ook een beetje over viel maar ik kon eruit halen dat het niet helemaal zo bedoeld was als dat het overkwam en dat er goede bedoelingen achter zaten, helemaal nu ik verdere onderbouwing daarvan lees, dus bedankt alsnog.

Groetjes! En ik ben een 'zij' :wink:
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Ik weet niets van alle medicijnen die afkickers op dit forum noemen. Zelf heb ik nooit afkickverschijnselen gevoeld wanneer ik tijdelijk stopte met GHB, en dus ook nooit extra meds nodig gehad. Ik kan je alleen vertellen wat ik wél weet:

  • GHB werkt al na 5 tot 15 minuten. Stel de (volgende) dosis uit totdat je duidelijke afkickverschijnselen voelt en neem dan 1/2 of 2/3 van de dosis die je gewend bent. Daarmee moeten de verschijnselen na een paar minuten verminderen of verdwijnen
  • Schrijf altijd op wanneer en hoeveel je neemt. Dit voorkomt dat je overdoseert en helpt je om te ontdekken hoe snel je afbouwt t.o.v. je gebruik vóór het afkicken
  • Als het onverhoopt allemaal niet lukt, doseer dan weer zoals je gewend was, en zoek hulp via je huisarts
Dat laatste heb je nu blijkbaar al gedaan. Heeft hij/zij je meteen naar het bloedafnamepunt gestuurd of eerst zelf geprikt op bloedsuiker? Zo ja wat was de uitslag?
H
HX600Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Hoi,

Ten eerste bedankt voor je reactie!

Inderdaad was ik hier dus ook al bang voor! Ik heb het ook als ik mn armen optil maar tegenwoordig ook al als ik mn armen op een hoge armleuning heb liggen, en ind als ik slaap en op mn armen lig treed het altijd op, ik zou dan enkel met mn armen gestrekt langs mn lijf moeten liggen om het niet te krijgen, maja zo slaapt niemand! En ik gebruik ook wel eens slaappillen..
Maar ik ben heel bang om naar de huisarts te gaan, ik heb heel veel te verliezen! Ik kom vanm heel ver, heb veel verloren in het verleden en heb sowieso turbulent verleden, ik heb heel hard geknokt maar tegenwoordig heb ik alles op een rij, ik werk en studeer en bouw aan mn carriere, eigen woning en een geweldige familie wat zich zeer heeft hersteld deze band en contact, het enige is dus dat ik nog een ghb-verslaving aan mn verleden heb overgehouden maar al met al lijdt ik dus een dubbel-leven.. En ik weet wel dat de dokter beroepsgeheim heeft maar ik heb meerdere banden, zo ook binnen de ggz en psychiater waarbij ik af en toe nog eens terecht kan in slechtere periodes, en zolang niemand er iets vanaf weet word ik het beste geholpen maar kan ik ook een normaal leven lijden en bouwen aan mn toekomst en vooral mn familie bij me hebben, want als zij hier vanaf zouden weten zou ik hun definitief kwijt raken en dan houdt voor mij het leven op. Ja waarom ik dit allemaal zeg is alleen om even aan te geven hoe beladen voor mij de stap is om naar buiten te komen met dit en bijv bij de huisarts dus, maar mn lichaam en gezondheid is natuurlijk extreem belangrijk en dat ik mn armen kwijt zou raken in het ergste geval zou absoluut nooit mogen gebeuren! dus in dat geval moet ik een keuze maken of de huisarts of mezelf een schop onder mn reet geven en van die verslaving af te komen maja die stap is helemaal een hel natuurlijk anders zat ik er niet aan..

Naja goed, wat adviseer je nu nog? :)
H
HX600Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Ow en bedenk me nog iets, is het misschien een idee om naar de huisarts te gaan en hem te vertellen over deze klachten van de tintelingen enzo en te doen alsof me neus bloedt en m niet te vertellen van mn ghb-verslaving? want die mensen raken ook altijd meteen in zon alarmmelding-status en willen je der vanaf helpen noem maar op.. en andere doktoren kunnen wel bij deze informatie toch? Naja thnx, groetjes!
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Heb je vaak dorst en verlies je gewicht? Vraag je huisarts dan om je bloedsuikerwaarde te meten. Klein prikje in een vinger, doet nauwelijks pijn, je weet het resultaat binnen een minuut. In het ergste geval heb je (pre)diabetes, en er zijn uitstekende medicijnen om de symptomen te beteugelen.
B
BoediLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: GHB-verslaafd en last van extreme uitdroging + ov. klach

Je moet gewoon eerlijk zijn tegen je dokter, die trekken niet meteen aan de bel. Al zou dat in jou geval wel verantwoordt zijn. Kom zeg dagelijks ghb, waarom hou je niet gewoon lekker bij het weekend. Vraag naar alternatieve bij ggz (medicatie bv) s6

Ik ben altijd eerlijk over gebruik, ziekenhuis en alles, nog nooit problemen mee gehad.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."