#1
Ben zelf van plan eerste keer ghb te doen. Ik krijg van mijn dealer een flugelflesje. Weet iemand hoeveel dopjes en ml ik voor de eerste keer best neem? Ik weeg 65.
Er zit 1000 ml in een liter. Dus volgens jouw berekening heb je 0.2 gram per mlSjitHeppens zei:Als we een liter GHB hebben die 1200 gram weegt, dan hebben we volgens mijn berekening dus 200 gram GHB en dus 2 g/ml
SjitHeppens zei:Gaan we katten? Jammer van dit volgens mij toch nuttige topic. Maar na enig verder Googelen kom ik je enigszins tegemoet.
Het volume van een oplossing wordt soms wél groter, maar niet zo erg als volgens jouw formule. De ionen van een opgeloste stof nestelen zich tussen de watermoleculen, maar nemen niet of maar gedeeltelijk hun plaats in. Hoeveel hangt af van de opgeloste stof. Hoe sterk die afwijking bij GHB is kan ik nergens vinden.
Als we een liter GHB hebben die 1200 gram weegt, dan hebben we volgens mijn berekening dus 200 gram GHB en dus 2 g/ml, en volgens de jouwe 400 gram GHB in 800 milliliter water en dus 5 g/ml. Dat is nogal een verschil...dus graag het verlossende antwoord van een échte chemisch-fysisch analist. Of van iemand die even wat GHB-poeder oplost in water en kijkt of (en hoeveel) het volume groter wordt.
Studeer je echt scheikunde, clockable? Ik lees daar niets van in andere topics. Als dat zo is dan bied ik verontschuldigingen aan voor al mijn foute berekeningen hierboven, en verdwijnt dit hele topic.Ik zit nog in het eerste jaar
Hm. Er vormen zich wel andere moleculen bij de reactie van de ingredienten, maar dat blijven ionen zolang er sprake is van een (onverzadigde) oplossing.Je berekeningen kloppen van geen kant. Sowieso binden ionen zich aan een andere stof, je vormt een nieuwe stof met dus ook meer volume.
De hamvraag voor de juiste formule is dan: moest je voor die oplossing 20 ml water gebruiken of (veel) minder?Er zit dus ongeveer 14 g GHB in 20 ml.
Ga maar uit van kamertemperatuur, mijn weegschaal kan niet goed tegen een kokende panDe temperatuur heeft invloed op de dichtheid van het water
clockcable zei:Er zijn nog wat andere zaken waar je rekening mee moet houden.
Er kunnen verontreinigingen inzitten. Afhankelijk of deze een hogere of lagere dichtheid heeft dan ghb zal je puurheid hoger of later uitvallen als je doseringen daarop baseert. De temperatuur heeft invloed op de dichtheid van het water en mischien nog wat waar ik nu niet aan gedacht heb.
SjitHeppens zei:Als iedereen met een meetbare hoeveelheid geteste NaGHB daarvan hieronder nou eens het nettogewicht, het volume en het testresultaat doorgaf, dan zou ik daarmee een puntengrafiek kunnen maken. Op de X-as het gewicht per hoeveelheid (in g/ml), op de Y-as het testresultaat (ook in g/ml). Vooropgesteld dat er een paar resultaten zonder verontreinigingen bij zitten, is de betrouwbaarste formule (Y = aX + b) die voor de hoogste rechte lijn door minstens twee punten. Toch?
Ik ga toch nog even door, want ik ben in een creatieve bui. En dat nog wel "nuchter"!Ook je formule slaat nergens op. Je kunt sowieso al niet op zowel de X-as als de Y-as, meetresulaten in g/ml plakken. Je moet die grafiek heel anders opstellen. En daar ga ik je niet bij helpen, want het is compleet nutteloos wat jij nu probeert te doen.
SjitHeppens zei:Ik ga toch nog even door, want ik ben in een creatieve bui. En dat nog wel "nuchter"!Ook je formule slaat nergens op. Je kunt sowieso al niet op zowel de X-as als de Y-as, meetresulaten in g/ml plakken. Je moet die grafiek heel anders opstellen. En daar ga ik je niet bij helpen, want het is compleet nutteloos wat jij nu probeert te doen.
Ik neem expres de veiligste (= hoogste) rechte lijn in de puntengrafiek voor de formule, vooropgesteld dat een GHB-oplossing hetzelfde of een groter volume heeft dan dat van het oplosmiddel (= water). Een rechte lijn heeft als formule Y = aX + b, waarbij a en b bekend zijn.
Stel je hebt een hoeveelheid GHB waarvan je de concentratie wilt weten. Je weegt hem (g), meet het volume (ml) en deelt dit door elkaar. Dat is X (g/ml) en daaruit volgt Y: de hoogst mogelijke concentratie GHB die erin kan zitten. Niet meteen hakken met de botte bijl nu, vertel me op zijn minst waarom ik volgens jou zo nutteloos bezig ben.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."