Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalsjeblieft tips/advies nodig!!

alsjeblieft tips/advies nodig!!

47 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben niet zo'n piepertje zeg maar want heb vaker 2 a 3 dagen zonder gezeten en was ook geen pretje Maja dan was ik er eigenlijk zo goed als van af maar eenmaal weer terug in me woonplaats gelijk weer me dealer belle werkte toen zeg maar in de kost en ben je van maandag tot donderdag te ver van huis om op en neer te rijden..

Nogmaals bedabkt iedereen voor jullie aandacht en tips!

Maar als jullie iets beters weten of nog meer tips altijd welkom
J
JaimeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed om te lezen dat er hulp wordt aangeboden. Tof ZG Movement!!! Ik weet niet of je van een "zorg organisatie" bent of gewoon iemand met ervaring... Als je maar weet wat je doet .. :wink:

Natuurlijk heeft "dwingen" geen zin. Men moet uit zichzelf willen en de stap durven te nemen om af te kicken, clean te blijven en gedrag/gedachten veranderen. Maar dat is juist in vele gevallen (helaas) het probleem. Ijsman vroeg in deze topic om tips en advies, dus die heeft hij ook uit een oprechte en betrouwbare manier door de "ervaringsdeskundige" hier gekregen ... We hebben allemaal onze ervaring en voor de 1 werkt dit en voor de ander dat. Dus ik probeer zoveel mogelijk mijn verhaal te vertellen door andere te inspireren en hopelijk te kunnen helpen met mijn ervaringen... En dat is in mijn geval een langdurige opname in kliniek. Goed bedoeld allemaal :)

Ik wens Ijsman en ZG Movement ontzettend veel sterkte en succes.
Kom op Ijsman, je kan het en het gaat je lukken!!!!
Ik zal jullie sowieso volgen over de vorderingen tijdens het proces !
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zodra ik begin zou ik jullie elke dag op de hoogte houden heb nu alleen een probleem hoor maar niks meer van me dealer en die is waarschijnlijk opgepakt.. en heb nog reserve nummer maar dan is het net de vraag hoe goed die is.. maar zodra ik genoeg denk zo'n 400 ml heb ga ik jullie elke dag op de hoogte houden.
m
mister blueLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het beste lijkt mij je te melden bij vnn of n dergelijke instantie. Dit is een oppname van 2 weken en daarna slik je nog een tijd baclofen. Dit heeft mij goed geholpen. Ben nu een half jaar clean van die rotzooi. Het is zwaar maar gewoon doorzetten. Succes
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou, ik snap dat dat altijd slecht uitkomt, wanneer je dealer er niet meer is. Maar wanneer je wilt gaan afkicken dan is dat juist een groot pluspunt! Want nu kun je gewoon niet meer even bellen en nieuwe bestellen. Afkicken wordt een stuk "gemakkelijker" wanneer je drugs slecht leverbaar zijn. Snap dat je een voorraadje wilt hebben voor de afbouw, maar maak die niet te groot. Probeer heel nauwkeurig uit te rekenen wat je nodig hebt en hou t daarbij.
Want de spannings boog is maar zo lang, hiermee bedoel ik dat je maar zo lang gemotiveerd kunt blijven bij afbouwen. Wanneer het te lang duurt dan raak je de intentie makkelijk kwijt. Geloof me, dit is echt waar en geld voor iedereen. Wanneer je weken wilt doen over afbouwen dan komt er gewoon dat moment dat je t allemaal eigenlijk wel een beetje gehad hebt. En voor je t echt beseft neem je dan een dag opeens een grotere dosis (om welke reden dan ook). En dan is alle afbouw van de dagen daarvoor opeens ongedaan gemaakt, en komt je weer van voor af aan beginnen. En dat is echt dan vaak t moment waarop men t laat afweten.

succes,
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
dat heb ik al een x gedaan en nu weer aan de g begonnen waarom week niet het over kwam me weer. Maar op Internet beetje zitte kijken en blacofen moet goed helpen?? weet alleen niet hoe en wat precies
Z
ZGMovementLid
01-01-2024, 00:00
#7
leveldesigner zei:
Nou, ik snap dat dat altijd slecht uitkomt, wanneer je dealer er niet meer is. Maar wanneer je wilt gaan afkicken dan is dat juist een groot pluspunt! Want nu kun je gewoon niet meer even bellen en nieuwe bestellen. Afkicken wordt een stuk "gemakkelijker" wanneer je drugs slecht leverbaar zijn. Snap dat je een voorraadje wilt hebben voor de afbouw, maar maak die niet te groot. Probeer heel nauwkeurig uit te rekenen wat je nodig hebt en hou t daarbij.
Want de spannings boog is maar zo lang, hiermee bedoel ik dat je maar zo lang gemotiveerd kunt blijven bij afbouwen. Wanneer het te lang duurt dan raak je de intentie makkelijk kwijt. Geloof me, dit is echt waar en geld voor iedereen. Wanneer je weken wilt doen over afbouwen dan komt er gewoon dat moment dat je t allemaal eigenlijk wel een beetje gehad hebt. En voor je t echt beseft neem je dan een dag opeens een grotere dosis (om welke reden dan ook). En dan is alle afbouw van de dagen daarvoor opeens ongedaan gemaakt, en komt je weer van voor af aan beginnen. En dat is echt dan vaak t moment waarop men t laat afweten.

succes,
Klik om te vergroten...


Haha geniaal. Ben deze man via Whatsapp aan het helpen, maar zoals je al zei, hij zat op een gegeven moment vanaf 6 ML op 4 ML, en toen issie weer (helaas) de mist in gegaan. ( Als ik erover mag praten Ijsman.) Maar iniedergeval hij gaat morgen weer beginnen samen met een maatje van hem en heeft genoeg Baclofen en Valium om goed en veilig af te kicken - ook vakantie dus komt mooi uit. :) ( Kwa veilig bedoel ik natuurlijk tot op zekere hoogte - om het zelf thuis te doen. - Jullie snappen wat ik bedoel met ''tot op zekere hoogte'' - Valium is altijd beter om bij de hand te hebben om je onder andere je GABA op peil te houden \\ tegenover je Glutamaat \\ als die te hoog wordt gaat het natuurlijk wel niet allemaal zoals je zou willen.) Ik heb ondertussen al veel gesprekken met Ijsman gehad en hij is nogal geïrriteerd soms maar ik kan dat wel hebben. Ik denk dat hij er wel doorheen komt zsm.
Ik wou er even bij zeggen dat hij me vandaag gemeld heeft over steken en tintelingen in zijn hand (elleboog) dus ik heb hem ook verteld dat hij even moet doorzetten want dit gaat over tintelingen/steken zonder af te kicken, ik denk dat hij goed en net op tijd is met deze afbouw voordat ie zenuwschade of dergelijke op kan gaan lopen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling ( steken in je arm ). Ik ken mensen die voortaan knipperend voor zich uit staren omdat ze blijvende zenuwschade aan hun ooglid hebben opgelopen. ( voor iedereen die dit leest en last heeft van trillende oogleden, pas hiermee op! )
In ieder geval bedankt mensen voor de quotes en gesprekken.

Cheers buddys.
Z
ZGMovementLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ohja hij zit ofc nu ondertussen veel te lang aan de benzos, hij heeft dit zelf nog even niet door maar hier gaat het over middelen met een veel langere halfwaarde, dus easyer (dan g) om vanaf te komen, als Ijsman alvast afkickt van GHB dan komen Benzos en evt Baclo er heus nog wel na.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi dat je m nog steeds bij staat, en dat hij even een terug val had is geen schade.
Bijna iedereen die afkickt heeft wel eens een terug, of meerdere zelfs. Was dit niet zo dan was afkicken makkelijk geweest, en dat is t niet zoals we allemaal weten.

Met Benzo's is het inderdaad oppassen. heb daar zelf een jaar zwaar aangezeten en afkicken daarvan is ook echt een hel!! Dus, beter daarmee ook een begin maken van afbouwen en stoppen.

had trouwens nog nooit eerder gehoord van zenuw beschadigingen door GHB, zoals in oogleden en ledematen. weer wat geleerd...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat komt omdat het gebruik van baclofen onder toezicht van een arts moet gebeuren. :wink:

Als je huidige arts je niet wilt helpen met thuis afkicken, waarom ga je dan niet naar een andere arts?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kun je in dat geval niet contact opnemen met een verslavingsarts om advies in te winnen, je hoeft je ook dan niet persé op te laten nemen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kun je je niet beter aanmelding bij een afkick-kliniek? Daar heb je ook nog medische supervisie, voor als het niet helemaal goed gaat!
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo ben een jongen van 27 en wil graag meer hier neer zetten over me zelf Maja je weet nooit wie meekijkt

nou uhh heb zat meegemaakt geen excuus om te gebruiken wel de makkelijkste weg maar goed..

veel rond gekeken eop sites enZ

maar ben nu weer ong 6/7 weken weer afhankelijk van dat klote spul en wil ik snel vanaf! al 1x in kliniek afgekickt en 1 x col turkey niet erg fijn!

heb baclofen kunnen regelen als moet meer en oxazepam 50 maar zit dus ook alweer aan de ox zo'n 5 weken elke dag nu is mijn vraag hoe moet ik dit gaan doen kan ik ineens stoppen met g en overstappen naar baclofen of moet je het eerst afbouwen de g en baclofen opbouwen voor mij nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden:( wie of kent hett? of weet wat ik niet doen slape blieft help me !
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vrees dat je inderdaad, ook al wil je dit niet horen, beter weer de detox in kunt gaan. Want het hoort zich aan alsof je wel aan het afkicken/afbouwen bent, maar dat je tevens een nieuwe verslaving aan het opbouwen bent, of meerdere zelfs. Want geloof me, een oxazepam verslaving is vergelijkbaar met een GHB of heroine verslaving! Spreek uit vervaring. De gewennings is heel erg groot, dus heb je heel snel heel veel meer nodig. Daarbij komt dat de afkick van dit middel heel erg zwaar is. En je bent in enkele weken verslaafd als je dagelijks een flinke dosis neemt. Daarbij komt dat t slechts enkel werkt wanneer je het kort neemt. Na enkele weken lijkt t niets meer te doen. Afkicken gaat helaas niet zonder ziek zijn of op zijn minst slecht te voelen. Afbouwen is de goede manier, maar zelf thuis afbouwen zonder begelijding is vaak niet te doen. We zijn dan onze ergste vijand, want we voelen ons even slecht en dan is dagen afbouw zo ongedaan gemaakt en zitten we weer op ons oude niveau.

Maar, je kunt t altijd probereb zelf te doen. Mocht t toch niet lukken dan na enkele weken, geef t dan toe aan jezelf, dat dit niet zo gaat lukken. De strijdt is al zwaar genoeg met begeleiding, zonder is het vaak gewoon niet haalbaar.

heel veel succes,
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank voor jullie reacties!

maar ik kan me niet op laten nemen dan ben ik 100% me baan kwijt want heb al een x in kliniek gezeten en dat heeft me baas geregeld voor me.. en dat ging toen ook dik een jaar goed en toen weer terug geval gehad van ach ja kan. wel weer een x na niet dus toen ook nog is dat me pa die tijd zelfmoord heeft proberen te plegen dus nog meer gezeik.. Toen ben ik eerlijk naar me ma gegaan en eerlijk gezegt ben weer aan die troep begonnen dus cold turkey gestopt.. Toen weer gaan werken en tien weer zulke oneerlijk situaties meegemaakt wat totaal achterbaks was maar goed.. waar Door ik nu me laatste kans te pakken heb dus hang al aan een zijde draadje!

en die ox gebruike ik alleen met slape niet overdag dags heel af en toe is een kwart als in me kop op knappen staat.. maar nu kan ik dus baclofen/oxazepam of wat dan ook regelen via wat mensen heb het ook hier thuis liggen ..

maar mijn vraag is wat/Hoe ik het zelf kan oplossen dit probleem want lees zoveel dat baclofen het wonder middel is.

thnx voor lezen en hoop op nuttige info
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja al gedaan toen die tijd dat ik cold turkey afgekickt ben ben ik dus dasrvoor naar dokter geweest en alles uitgelegd maar die zei je ben geen verslaving arts dus Door gewezen naar adres daar aan gekomen wat zegge. Ze ja je moet je maar op laten nemen.. ik zeg het hele verhaal dat dat echt niet kan.. Dus zei ik dan ga ik wel cold turkey zeggen ze suc6 ermee dat zij ik ook tegen me dokter die zei ook ja moet je dat maar proberen
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cold-turkey afkicken van GHB kan levensbedreigend zijn hé! Daar zijn mensen aan overleden en als je daaraan gaat beginnen moet je zorgen dat er 24/7 iemand op je kan letten met op zijn minst een basis medische kennis (en die contact op kan nemen met een ziekenhuis/arts indien het niet goed gaat).
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor zover ik begrepen heb is baclofen een soort van GHB, werkt dus hetzelfde en zal hetzelfde voelen als GHB, bij hogere dosis dan. Maar natuurlijk bouwen ze af en geven ze je niet zoveel dat je je lekker voelt, net genoeg om beter te zijn.

Snap je situatie, en zou in jou geval dan ook proberen ambulant geholpen te worden. Dus behandeling van een paar gesprekken per week, met medicatie. Maar, Baclofen geven ze inderdaad niet mee. Dus zul je dan zelf moeten afbouwen thuis met GHB, en verder moeten berusten met een gesprek per week van een half uur tot een uur. En dat is erg moeilijk hoor, want er is dan niemand die je tegen houdt wanneer t allemaal weer eens tegenzit en je weer gewoon een potje GHB achterover kiept. Dus, ambulant is enkel een soort kleine steun in de rug in de vorm van een gesprek per week. iets anders is er niet, het is opname of zelf doen, helaas.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
IJsman, het is niet de bedoeling dat je in 2 dagen tijd 3 keer dezelfde topic opend.
Weet niet wat je hiermee wilt bereiken, mensen zullen niet sneller hierdoor antwoord geven,
als het al iets doet dan is het enkel dat het ons forum erg onoverzichtelijk maakt.
Ik heb dus je andere 2 topic verwijdert. Hou het alsjeblieft bij deze ene, tenzij je een geheel
nieuwe discussie over een ander onderwerp wilt bespreken.

We zijn van goede wil hier, en maken niet snel ergens een probleem van dus hierbij
beschouw ik de zaak als afgedaan. Maar liever niet weer dezelfde topic aanmaken, ok.
groetjes Drugsforum.
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja sorry ben nieuw hier en begreep het niet helemaal sorry voor het ongemak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."