Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalsjeblieft tips/advies nodig!!

alsjeblieft tips/advies nodig!!

47 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat komt omdat het gebruik van baclofen onder toezicht van een arts moet gebeuren. :wink:

Als je huidige arts je niet wilt helpen met thuis afkicken, waarom ga je dan niet naar een andere arts?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kun je in dat geval niet contact opnemen met een verslavingsarts om advies in te winnen, je hoeft je ook dan niet persé op te laten nemen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kun je je niet beter aanmelding bij een afkick-kliniek? Daar heb je ook nog medische supervisie, voor als het niet helemaal goed gaat!
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo ben een jongen van 27 en wil graag meer hier neer zetten over me zelf Maja je weet nooit wie meekijkt

nou uhh heb zat meegemaakt geen excuus om te gebruiken wel de makkelijkste weg maar goed..

veel rond gekeken eop sites enZ

maar ben nu weer ong 6/7 weken weer afhankelijk van dat klote spul en wil ik snel vanaf! al 1x in kliniek afgekickt en 1 x col turkey niet erg fijn!

heb baclofen kunnen regelen als moet meer en oxazepam 50 maar zit dus ook alweer aan de ox zo'n 5 weken elke dag nu is mijn vraag hoe moet ik dit gaan doen kan ik ineens stoppen met g en overstappen naar baclofen of moet je het eerst afbouwen de g en baclofen opbouwen voor mij nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden:( wie of kent hett? of weet wat ik niet doen slape blieft help me !
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vrees dat je inderdaad, ook al wil je dit niet horen, beter weer de detox in kunt gaan. Want het hoort zich aan alsof je wel aan het afkicken/afbouwen bent, maar dat je tevens een nieuwe verslaving aan het opbouwen bent, of meerdere zelfs. Want geloof me, een oxazepam verslaving is vergelijkbaar met een GHB of heroine verslaving! Spreek uit vervaring. De gewennings is heel erg groot, dus heb je heel snel heel veel meer nodig. Daarbij komt dat de afkick van dit middel heel erg zwaar is. En je bent in enkele weken verslaafd als je dagelijks een flinke dosis neemt. Daarbij komt dat t slechts enkel werkt wanneer je het kort neemt. Na enkele weken lijkt t niets meer te doen. Afkicken gaat helaas niet zonder ziek zijn of op zijn minst slecht te voelen. Afbouwen is de goede manier, maar zelf thuis afbouwen zonder begelijding is vaak niet te doen. We zijn dan onze ergste vijand, want we voelen ons even slecht en dan is dagen afbouw zo ongedaan gemaakt en zitten we weer op ons oude niveau.

Maar, je kunt t altijd probereb zelf te doen. Mocht t toch niet lukken dan na enkele weken, geef t dan toe aan jezelf, dat dit niet zo gaat lukken. De strijdt is al zwaar genoeg met begeleiding, zonder is het vaak gewoon niet haalbaar.

heel veel succes,
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank voor jullie reacties!

maar ik kan me niet op laten nemen dan ben ik 100% me baan kwijt want heb al een x in kliniek gezeten en dat heeft me baas geregeld voor me.. en dat ging toen ook dik een jaar goed en toen weer terug geval gehad van ach ja kan. wel weer een x na niet dus toen ook nog is dat me pa die tijd zelfmoord heeft proberen te plegen dus nog meer gezeik.. Toen ben ik eerlijk naar me ma gegaan en eerlijk gezegt ben weer aan die troep begonnen dus cold turkey gestopt.. Toen weer gaan werken en tien weer zulke oneerlijk situaties meegemaakt wat totaal achterbaks was maar goed.. waar Door ik nu me laatste kans te pakken heb dus hang al aan een zijde draadje!

en die ox gebruike ik alleen met slape niet overdag dags heel af en toe is een kwart als in me kop op knappen staat.. maar nu kan ik dus baclofen/oxazepam of wat dan ook regelen via wat mensen heb het ook hier thuis liggen ..

maar mijn vraag is wat/Hoe ik het zelf kan oplossen dit probleem want lees zoveel dat baclofen het wonder middel is.

thnx voor lezen en hoop op nuttige info
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja al gedaan toen die tijd dat ik cold turkey afgekickt ben ben ik dus dasrvoor naar dokter geweest en alles uitgelegd maar die zei je ben geen verslaving arts dus Door gewezen naar adres daar aan gekomen wat zegge. Ze ja je moet je maar op laten nemen.. ik zeg het hele verhaal dat dat echt niet kan.. Dus zei ik dan ga ik wel cold turkey zeggen ze suc6 ermee dat zij ik ook tegen me dokter die zei ook ja moet je dat maar proberen
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cold-turkey afkicken van GHB kan levensbedreigend zijn hé! Daar zijn mensen aan overleden en als je daaraan gaat beginnen moet je zorgen dat er 24/7 iemand op je kan letten met op zijn minst een basis medische kennis (en die contact op kan nemen met een ziekenhuis/arts indien het niet goed gaat).
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor zover ik begrepen heb is baclofen een soort van GHB, werkt dus hetzelfde en zal hetzelfde voelen als GHB, bij hogere dosis dan. Maar natuurlijk bouwen ze af en geven ze je niet zoveel dat je je lekker voelt, net genoeg om beter te zijn.

Snap je situatie, en zou in jou geval dan ook proberen ambulant geholpen te worden. Dus behandeling van een paar gesprekken per week, met medicatie. Maar, Baclofen geven ze inderdaad niet mee. Dus zul je dan zelf moeten afbouwen thuis met GHB, en verder moeten berusten met een gesprek per week van een half uur tot een uur. En dat is erg moeilijk hoor, want er is dan niemand die je tegen houdt wanneer t allemaal weer eens tegenzit en je weer gewoon een potje GHB achterover kiept. Dus, ambulant is enkel een soort kleine steun in de rug in de vorm van een gesprek per week. iets anders is er niet, het is opname of zelf doen, helaas.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
IJsman, het is niet de bedoeling dat je in 2 dagen tijd 3 keer dezelfde topic opend.
Weet niet wat je hiermee wilt bereiken, mensen zullen niet sneller hierdoor antwoord geven,
als het al iets doet dan is het enkel dat het ons forum erg onoverzichtelijk maakt.
Ik heb dus je andere 2 topic verwijdert. Hou het alsjeblieft bij deze ene, tenzij je een geheel
nieuwe discussie over een ander onderwerp wilt bespreken.

We zijn van goede wil hier, en maken niet snel ergens een probleem van dus hierbij
beschouw ik de zaak als afgedaan. Maar liever niet weer dezelfde topic aanmaken, ok.
groetjes Drugsforum.
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja sorry ben nieuw hier en begreep het niet helemaal sorry voor het ongemak.
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb thuis genoeg baclofen liggen en oxazepam via via kunnen regelen.. maar mijn vraag is meer hoe ik het moet doen .. moet je g afbouwen met behulp van baclofen?? en is oxazepam nodig?? op Google beetje gekeken en daar stond namelijk van wel dus dat in huis gehaald.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een verslavingsarts kan je hier véél beter advies over geven dan wij dat kunnen, als je huidige niet bevalt kun je beter een andere zoeken!
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
naja snap het niet hoor dit is tog een forum om het juist te over hebben en je ervaringen te delen ?

had wel verwacht dat mensen hier wel wisten Hoe of wat..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klopt, en ook om adviezen te vragen/te geven. Ik heb géén ervaring hiermee en noch heb ik ooit gehoord van mensen die zelf hun afkick aan het regelen waren met baclofen. Daarom is mijn enige advies om dit met een arts te overleggen die er wél ervaring mee heeft, in plaats van met weinig beschikbare informatie aan de gang te gaan.
Z
ZGMovementLid
01-01-2024, 00:00
#16
ijsman zei:
Hallo ben een jongen van 27 en wil graag meer hier neer zetten over me zelf Maja je weet nooit wie meekijkt

nou uhh heb zat meegemaakt geen excuus om te gebruiken wel de makkelijkste weg maar goed..

veel rond gekeken eop sites enZ

maar ben nu weer ong 6/7 weken weer afhankelijk van dat klote spul en wil ik snel vanaf! al 1x in kliniek afgekickt en 1 x col turkey niet erg fijn!

heb baclofen kunnen regelen als moet meer en oxazepam 50 maar zit dus ook alweer aan de ox zo'n 5 weken elke dag nu is mijn vraag hoe moet ik dit gaan doen kan ik ineens stoppen met g en overstappen naar baclofen of moet je het eerst afbouwen de g en baclofen opbouwen voor mij nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden:( wie of kent hett? of weet wat ik niet doen slape blieft help me !
Klik om te vergroten...




Hey maatje, ik heb hier nog een uitgebreid schema liggen om door middel van baclofen af te kicken, phenibut kent zn trucjes ook, ik kom hier zo op terug oke.
Wat is de status nu? Het is jammer dat je nu ook al 5 weken aan de Ox zit, dit kunnen we even negeren (gaba-a) en wordt een hulpmiddel maar tegelijk een probleem voor later. Hoeveel per dag pak je dit? ik neem aan alleen met slapen of ook de hele dag. ( om de 8 u? )
Z
ZGMovementLid
01-01-2024, 00:00
#17
ijsman zei:
Ik heb thuis genoeg baclofen liggen en oxazepam via via kunnen regelen.. maar mijn vraag is meer hoe ik het moet doen .. moet je g afbouwen met behulp van baclofen?? en is oxazepam nodig?? op Google beetje gekeken en daar stond namelijk van wel dus dat in huis gehaald.
Klik om te vergroten...


Het gaat je lukken, mijn berichten komen later aan omdat ze nog goedgekeurd moeten worden dus ik kom er vanavond of morgen op terug.

*KNIP*

Lyrica voor het blokkeren (tot op zekere hoogte) van je insane verhoogde glutamaat is echt een handig iets in dit geval.
BTW aangezien alle kleine beetje helpen koop morgen even bij een drogist of dergelijke Magnesium ( let op dat je geen oxide verbinding koopt, deze worden niet of nauwelijks door je lichaam opgenomen ) dit kan zeer zeker goed bijdragen aan de afkick.

''When sufficient glutamate is present, magnesium is dislodged from the NMDA receptor, allowing the neuron to “fire” as calcium enters. Sufficient magnesium, therefore, is needed to prevent the excessive calcium–mediated stimulation of neurons.''

Probeer je calcium inname daarom ook te beperken tijdens je afkick. ( Evenals andere uppers zoals cafeïne, ook al ben je moe van weinig slaap, dit maakt het namelijk alleen erger. )
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thnx voor je tijd !!

uhm ik pak eigenlijk alleen voor slapen ox en slaap dan ongeveer 4 uur lang Door Onder probleem maar laatste rijd pak ik het ook als thuis kom van me werk omdat ik ook nog eens veel stress heb oo me werk en thuis situatie is ook niet goed sluit me eigen op eigenlijk op me kamer heb geen echte vrienden die me helpen me broers negeren me.. Most alles elf doen erg moeilijk!!

maar pak eigenlijk nu om de 1.5 uur/2 uur een buisje van 5 ml geen top kwaliteit.. en voor slapen buisje met ox.. en baclofen heb ik geregeld van die gast waar ik voorheen altijd me g haalde.. Hij gebruikt zelf nog wel maar deal niet meer en hij zij tegen mij na dat je je laatste buisje genomen heb en de afkick verschijnselen komen neem je 3 stuks van 10 en merkt dat het weg trekt maar merkte niks daarvan en nu heeft ie ze van 25 maar nog x geprobeerdpaar dagen later 2 stuks van 25 ook geen resultaat..

al moet ik zeggen dat ik voorheen veel slechter had als ik 1.5 uur geen g op heb voelde ik het meteen nu valt op zich wel mee dus weet gewoon dat het veel erger kan en dat ik nu nog in situatie zit dat ik er met minder moeite van af kan komen maar uit wanhoop blijf ik gebruiken :(

sorry voor lange tekst en misschien wel niet boeiend d voor de meeste maar blij dak tog ff kwijt Kon.
Z
ZGMovementLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik kan btw geen berichten sturen prive .. Mod?
i
ijsmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
dat heb ik al een x gedaan en nu weer aan de g begonnen waarom week niet het over kwam me weer. Maar op Internet beetje zitte kijken en blacofen moet goed helpen?? weet alleen niet hoe en wat precies

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."