Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsveilige frequentie GHB

veilige frequentie GHB

9 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zijn niet zulke duidelijke regels bij GHB. Bij XTC wordt heel duidelijk 2-3 maanden aangegeven omdat je serotoninesysteem vrij gevoelig is en echt even nodig heeft om te herstellen.

GHB werkt op je GABA receptoren en deze zijn een stuk minder gevoelig. Verder werkt GHB op een andere manier. XTC laat de serotonine vrij die je al in je hoofd hebt en brengt daarmee de hoeveelheden serotonine die je beschikbaar hebt in het dagelijks leven op een geheel ander peil. GHB bind zelf aan de receptoren en beïnvloed de systemen en balans in je hoofd daarom een stuk minder. Onder andere om die reden heb je dus veel minder tot geen kater van GHB.

Het grootste risico bij GHB is verslavingsgevoeligheid, dus eens in de maand is geen probleem. Stel voor jezelf grenzen en overschrijd die niet. Dan is er niets aan de hand :)
s
stinger72Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Sinds ik hier op dit forum kom heb ik meer inzicht in drugs gekregen en heeft me ook aan het denken gezet.
Mijn vrouw en ik wappen gemiddeld maandelijks (allebei 85 kg)

op zo'n geilzellige avond/nacht gebruiken we dan 1x xtc (160mg) en twee keer 2,5 ml ghb
(dit zijn dan relaxte avonden waarbij we veel drinken en relaxed zijn)

nu ben ik hier achter gekomen dat we te snel achter elkaar xtc gebruiken en zouden dit moeten halveren om het verliefde gevoel te houden en goed te herstellen, 2 tot 3 maanden regel.

maar over ghb kan ik niks vinden, wel dat het heel verslavend is en dat je erg op moet passen met doseren.
ik zit er aan te denken om op ons maandelijkse feestje dan de ene keer alleen ghb te gebruiken en de andere keer xtc + ghb

is dit verantwoord ? wat zijn de regels voor ghb ?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad, probleem met GHB is dat het zo makkelijk is, geen kater niets.
Dus is het gemakkelijk om het verslavings gevaar te onder schatten.
Maar, al snel gaat men dat meer gebruiken.
Dus 1 keer per maand is wel een mooi maximum. En merk je dat je vaker trek krijgt dan is het raadzaam om het eens 3 a 4 maanden niet te doen. Dan merk je vanzelf hoe zeer je in de gevaren zone al zit.

succes,
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je vaker trek gaat krijgen, hoeft dat geen problemen te veroorzaken. Zolang je je eigen grenzen maar niet overschrijdt!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
1x per maand G is toch al best veel??? :confused:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het dan kort gezegd zo met XTC dat de kater veel heftiger is dan omdat er echt een deel van de al aanwezig stoffen in je hoofd flink worden misbruikt, en bij GHB veel minder wordt gedaan?

Oftowel: XTC = releashed serotonine (lichaamseigenstof) waardoor kater groter.
GHB = komt er zeg maar als extern stofje bij, maar neemt niet iets van de al aanwezig stofjes in je hoofd, waardoor de kater minimaal is?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kort gezegd wel, daarnaast is XTC wat meer een uitputtingsslag op je hersenen en speelt de neurotransmitter waarop de stof inspeelt ook een rol. Als XTC namelijk alleen op GABA gewerkt had(compleet ander effect en een slecht voorbeeld, dat wel), had je waarschijnlijk ook niet echt een kater gehad.
s
stinger72Lid
01-01-2024, 00:00
#8
leipebaviaan zei:
Is het dan kort gezegd zo met XTC dat de kater veel heftiger is dan omdat er echt een deel van de al aanwezig stoffen in je hoofd flink worden misbruikt, en bij GHB veel minder wordt gedaan?

Oftowel: XTC = releashed serotonine (lichaamseigenstof) waardoor kater groter.
GHB = komt er zeg maar als extern stofje bij, maar neemt niet iets van de al aanwezig stofjes in je hoofd, waardoor de kater minimaal is?
Klik om te vergroten...
s
stinger72Lid
01-01-2024, 00:00
#9
:) ging iets mis, blijf een newbe

@leipebaviaan we gebruiken GHB niet om de xtc kater te verzachten of in slaap te komen
maar na het pilletje de avond/nacht geilzellig door te gaan.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leuk die technische verhalen achter drugs, nu snap ik waarom GHB en XTC verschillen in kater.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."