Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskort hevig gebruik / 3 dagen geen slaap

kort hevig gebruik / 3 dagen geen slaap

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
3 nachten wakker zijn is zeer slecht voor je. Ghb gebruik is nog slechter voor je. Bij elkaar opgeteld: ja het is slecht en je zou beter niks meer kunnen nemen. Ook geen andere drug.
N
NavidadzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal maanden geleden GHB ontdekt. Lekker spul vooral als je net een nieuwe vriendin hebt die hem ook wel lust.
Ik ben nu dus in noorwegen met haar waar ze woont en we hebben 3 weken geleden 0.5L G in 2 weekjes tijd erdoor heen gejaagd met ze'n tweeen. Echt goed spul is het niet wat ik hier krijg want ik neem soms dosissen van 10ml-12 ml om een goede roes te krijgen. Me vriendin is echter zoet met een dopje van 3ml.

Na die 0.5L een weekje niks gedaan. Ging allemaal prima, ook het slapen. En daarna besloten om weer wat te halen 0.2L dit keer.
Dit ging echter dit keer in 4 dagen erdoorheen. Late nachten met stevige gerollebol en dan vervolgens om 06:00 smorgen inslaapvallen een aantal uurtjes. De laatste twee dagen van de vier heb ik smorgens weer bijgepakt om weer door te kunnen slapen. ( i know lekker dom ). en dan door de dag heen ook weer gepakt eigk 4 dagen lang kort hevig gebruikt dus.

3 dagen geleden was de laatste keer dat ik gepakt hebt. Een 15 ML dosis gepakt en toen weer in dromenland beland midden op de dag. Ik denk gooi het er maar allemaal in dan ben ik er van af. De eerste nacht heb ik dus geen oog dicht gedaan. Nada.

Tweede nacht ook niet geslapen tot 9:30 uur smorgens en toen geslapen tot 13:30.

He gelukkig dacht ik, dan komt het slapen vanavond wel goed als ik uit mezelf inslaap gevallen ben. Nu lig ik dit bericht dus te typen om 6:30 want ik heb weer geen oog dicht gegaan vannacht.

Ik voel me doordedag overigens gewoon prima, niet super moe,wordt ik wel een beetje angstig over het feit dat ik gewoon goed functioneer met amper slaap. Na eigen onderzoek zie ik dat slapeloosheid een afkickverschijnsel is maar ben ik nu een korte periode ''verslaafd'' geweest of is er een andere reden voor en is me slaapritme gwn naar de tering?

Ik reis vandaag terug naar Nederland en heb besloten om gewoon door te trekken en wakker te blijven. Hopelijk ben ik super moe vanavond. Begin me wel zorgen te maken ''wat als vanavond weer zo'n nacht wordt''. Kan eventueel me dealer contacteren voor wat slaappillen of naar de doktor gaan en het uitleggen... Heb thuis alleen wat kalmerende middelen met melatonine in verder niks anders.

Jullie advies is welkom en wordt gewaardeerd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waar wil je nu precies advies over?
N
NavidadzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of het is normaal is om drie dagen wakker te zijn achter elkaar... of dat ik me zorgen moet gaan maken?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
3 nachten wakker zijn is zeer slecht voor je. Ghb gebruik is nog slechter voor je. Bij elkaar opgeteld: ja het is slecht en je zou beter niks meer kunnen nemen. Ook geen andere drug.
Klik om te vergroten...

Sorry hoor hij vraagt om advies niet iemand die je de les gaat lezen.

Navidadz zei:
Of het is normaal is om drie dagen wakker te zijn achter elkaar... of dat ik me zorgen moet gaan maken?
Klik om te vergroten...

Ja daar moet je je zorgen om maken want zo kan je in een psychose raken.
Wat ik heb ondekt door dit forum te lezen en verder onderzoek te doen is dat wanneer je ghb misbruikt hij je dopamine opslaat en vervolgens wanneer je stopt een versnelde afgifte doet.
Daarom blijf je wakker.
Dat kan wel een week duren of langer.
Daar is een medicijn voor Gabapentine die dat weer onder controle houd.
Zorg dan wel dat je valium of baclofen neemt of allebei dat je niet midden in je slaap een afkick krijgt.

Nu je deze grens bent gepasseerd zou je altijd met deze medicijnen moeten werken, want zodra je weer gaat gebruiken komen deze klachten meteen weer terug.

Zoek een dokter en leg dit voor, eentje die mee wil werken en navraag wilt doen bij een kliniek als hij niet overtuigd is. Anders een andere dokter zoeken.
Met deze medicijnen stop je gewoon met de ghb niks aan de hand.

Lees het hier waar ik en vele andere baat bij hebben gehad:

https://drugsforum.nl/threads/ghb-afkicken-de-meest-humane-manier.63834/
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Genieter zei:
Sorry hoor hij vraagt om advies niet iemand die je de les gaat lezen.
Klik om te vergroten...

Wat ik gaf is geen advies? Ts vraagt alleen maar of het normaal en slecht is 3 dagen wakker te blijven. Dat is idd slecht. Heel slecht en ongezond.
Hoe lees ik hier de les dan? Is het slecht wat ik zei? Nee.

Jij komt met adviezen om andere drugs en medicijnen te gaan gebruiken. Daar heeft ts niet om gevraagd.

#doeeenslief
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#7
Om te gaan zeggen dat drugs niet goed is en hij geen drugs meer moet gebruiken is gewoon flauw.

Ik vertel hem wat hij moet doen om er voor te zorgen dat het niet weer gebeurd en wat de consequenties zijn van zulke grote hoeveelheden ghb gebruik.

Navidadz zei:
Kan eventueel me dealer contacteren voor wat slaappillen of naar de doktor gaan en het uitleggen... Heb thuis alleen wat kalmerende middelen met melatonine in verder niks anders.
Klik om te vergroten...

En dat vroeg hij dus wel......
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Genieter zei:
Om te gaan zeggen dat drugs niet goed is en hij geen drugs meer moet gebruiken is gewoon flauw.
Klik om te vergroten...
Toch heb ik een punt vind ik. Meer drugs als je al een drugsprobleem hebt is niet altijd de juiste oplossing.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind dat @De Dunne hier gelijk heeft, we hebben het hier over precies 4 dagen non-stop gebruik, om daar nu al gabapentine, valium en baclofen tegenaan te gooien lijkt me uiterst onverstandig.

Laat topicstarter maar voelen wat zo'n binge met je doet zodat die daar van kan leren in plaats van dat ie gaat denken dat hij straffeloos zo'n 4 daagse GHB binge kan doen als hij zich de dagen er na lamlegt met een bak andere drugs.

@Genieter
Nu je deze grens bent gepasseerd zou je altijd met deze medicijnen moeten werken, want zodra je weer gaat gebruiken komen deze klachten meteen weer terug.
Klik om te vergroten...
Je geeft topicstarter nu tips om misbruik te laten doorzetten wat ik op zijn minst uiterst discutabel vind.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Toch heb ik een punt vind ik. Meer drugs als je al een drugsprobleem hebt is niet altijd de juiste oplossing.
Klik om te vergroten...

Ghb heeft een handleiding en als je halve liters weg zuipt dan moet je geen spelletjes spelen en moet je iemand goed adviseren. Bij deze drugs komen veel complicaties kijken en medicijnen zijn noodzakelijk bij zulk heftig gebruik wat hij doet.
Hij zit op het randje dus beter dat hij mijn advies even leest en de topic die ik deelde zodat hij weet waar hij mee bezig is.
Cold turkey heeft hem al in de problemen gebracht en hij is ook niet meer online geweest na jou opmerking.
Daar heeft hij natuurlijk niks aan.
Waarschijnlijk drinkt hij binnenkort weer een halve liter weg en dan zit hij echt met een probleem.
Want dan word cold turkey stoppen gevaarlijk.
Hou daar rekening mee als advies wil geven aan mensen die ghb gebruiken.
Lees je anders eerst even in voor dat je dingen zegt, want het gaat wel over iets wat vervelend kan uitpakken.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
Ik vind dat @De Dunne hier gelijk heeft, we hebben het hier over precies 4 dagen non-stop gebruik, om daar nu al gabapentine, valium en baclofen tegenaan te gooien lijkt me uiterst onverstandig.
Klik om te vergroten...

Als je 3 dagen wakker blijft na het gebruik van ghb dan zit je al in de fase waar de verslaving zich heeft ontwikkeld. En Gabapentine is het medicijn waardoor hij dus niet 3 dagen hoeft wakker te liggen.

Ik gebruik al lang ghb en mensen om mij heen ook.
Zijn jullie ook ervaren gebruikers? Want zo komen jullie niet over.
Als je over ghb praat met deze extreme klachten moet je wel weten waar je het over hebt en niet zomaar wat roepen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Genieter zei:
Waarschijnlijk drinkt hij binnenkort weer een halve liter weg en dan zit hij echt met een probleem.
Klik om te vergroten...
Dus dan adviseer je maar andere drugs te nemen? Ik denk dat het beter is als ts geen ghb meer neemt. Het is idd gebleken dat ie in de risico fase zit.
Laat ts eventueel contact opnemen met verslavingszorg ipv adviseren zelf te gaan rommelen met andere drugs of vervangers.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Genieter
Ik heb geen ervaring met GHB misbruik, jij blijkbaar wel. EN dan vind ik het toch jammer dat je die kennis niet inzet om iemand te helpen maar dus om te laten zien hoe je problemen omtrent misbruik zo goed mogelijk omzeilt teneinde in de toekomst te blijven misbruiken.

Van 4 dagen GHB misbruik ga je in ieder geval echt niet dood zonder ondersteuning van andere drugs, dat weet jij net zo goed als ik, net zo goed dat je weet dat drugsmisbruik gevolgen heeft, gevolgen die nu nog te onderdrukken zijn maar als het misbruik dan verder en verder gaat worden de problemen steeds groter tot er een echt probleem is en je een half jaar bezig bent om uit de shit te komen. DIt voorkomen lijkt me beter dan faciliteren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens jou @Genieter moet je dus ervaring hebben om er iets over te weten? Dat hoeft niet hoor.
Beetje hoogmoedig van jou om te denken dat jij het beter weet alleen omdat je zelf ooit problemen met ghb hebt gehad.

Daarbij roep ik niet zomaar wat. Ik kan wel degelijk nadenken. Logisch nadenken ook nog!

Ow en je zegt dat ts na mijn 1e reactie niet meer online is geweest. Dat is mijn schuld zeker? Get a life.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee dan ga je niet dood.
Maar 3 dagen wakker liggen of een week moet je maar voor lief nemen zeker.
Dan maar een psychose beter dan een medicijn nemen.

Wat een super goede adviezen geven jullie!

Hij heeft al duidelijke afkick verschijnselen die ik zelf ook ervaar. Ik heb na 3 dagen wakker liggen de eerste keer wel een psychose gehad en had gewild dat er iemand was die mij deze informatie kon verstrekken die ik hem nu geef.
Al stopt hij nu een maand en doet hij het weer worden de klachten nog erger dan voorheen.
Dat bouwt zich op.
En het lijkt er op dat hij nog wel verder gaat met het gebruik van ghb zoals ik dat lees.

Het is geen rommelen het is een korte afbouw van 3 dagen na het misbruik wat hij doet.
Staat allemaal in het topic beschreven hoe dat moet.
En is een prima oplossing voor de volgende keer als het weer een keer mis gaat.

Ik kan hem ook adviseren om te stoppen met drugs.
Maar ik adviseer hem liever hoe hij er mee kan omgaan als hij weer de fout in gaat.
3 dagen wakker is een slecht teken ik denk dat het de volgende keer goed fout gaat als hij weer cold turkey gaat.

Daarnaast vroeg hij advies om medicijnen dus geef ik hem advies van medicijnen.

Ik ben gewoon on-topic.
Deel infomatie die ik heb waar om gevraagd word en ga hem voor de rest niet de les lezen.
Alsof hij nu niet weet dat hij fout bezig is geweest!
Daar zou hij zelf uit moeten komen en de antwoorden die werden gegeven had hij niks aan.
En de mijne dus wel.

Dus dat is dat.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Genieter
Je zit nu voor jezelf te praten, ik lees nergens dat topicstarter van plan is op regelmatige basis te blijven GHB bingen.

Dat jij dat wel doet en jezelf na zo'n binge lam legt met een bak andere drugs om geen psychose te krijgen moet je zelf weten.

Bij de meeste df-ers hier staat verantwoord recreatief gebruik centraal, zo ook bij @De Dunne en mij, en dat is dan ook meestal de basis van advies dat gegeven wordt. En dan ziet dat advies er inderdaad anders uit dan misbruikers die andere misbruikers tips geven om zo goed mogelijk te kunnen blijven misbruiken.

En dan is het aan topicstarter zelf om te bepalen of, en zo ja welk advies hij zal opvolgen,.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gebruik het met plezier en ga er niet weken lang mee door ik kies een paar dagen eens in de zoveel tijd uit om dat te doen en vind het heerlijk.
Voor mij recreatief gebruik.
Maar als je een keer die grens bent over gegaan dan blijft die afkick bestaan. En daar is hij nu al! Dus deze infomatie is belangerijk om te weten.

Maar zoals hij al aangeeft heeft hij die afkick al dus nogmaals hij heeft een vraag over medicijnen en die beantwoord ik. Advies van jullie beiden niet gelezen niet gezien! Alleen maar proberen te ondermijnen wat ik zeg. Terwijl ik hem de juiste informatie verstrek.
Steek je tijd beter in andere topics waar je misschien wel wat advies kan geven.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#18
7mei was hij voor het laatst gezien en nu een uur later 26mei?

Hahaha wat een site is dit wie veranderd dat?
Nou ik laat het hierbij.
Ik hoop dat hij het leest en weet dat er oplossingen zijn als het fout gaat.

:hand2:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Genieter
Helaas voor jou heb jij geen invloed op waar ik mijn tijd in steek. Nou ja, toch wel een beetje, want je toon staat me niet zo aan dus heb ik besloten om geen tijd meer in jou te steken, dat lijkt me wel het beste. :sunglasses:
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er word gewoon advies gegeven die iedere gebruiker van ghb die zoveel gebruikt!! Moet weten! Ik zie het probleem hier niet en waarom er zo op de man word gespeeld
Jullie hebben geen enkele vraag beantwoord
Dit is infomatie die deze jongen moest weten
Dat had hij al moeten weten voor dat hij begon dus even rustig aan moraalridders!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."