Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErnstige insomnia ghb

Ernstige insomnia ghb

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zijn andere medicijnen die je kunt gebruiken inderdaad. Het ligt een beetje aan de situatie welke. Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is in dit verhaal: ben je nu van de g af of niet?

Ontwenning kan wel een week duren en subtiele verschijnselen nog een stuk langer. Hoe is je dagbesteding momenteel?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het verschilt per persoon hoe lang het duurt. Dat kan erg verschillen. Houd vol! :praying2:
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pleuny zei:
gabapentin ga ik even kijken of ik dit kan aanvragen bij me huisarts . Las wel dat anti psychotica gevaarlijk konden zijn met specifiek Gerard afkick , had zo een site gevonden waar het hele mechanisme van ghb ontwenning werd uitgelegd en welke neurotransmitters hier een rol speelt . En dat GHB wel complex kon zijn en niet bij 1 neurotransmitter te halen viel. Anti psychotica werkte bij extreme gevallen dus niet en kon iets veroorzaken waarin je hoge koorts krijgt en dodelijk kon zijn . Weet even niet hoe dat precies Heeten. Vriendelijk dank!
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat je huisarts je die zomaar gaat voorschrijven, maar niet geschoten altijd mis. Zowel gabapentine maar vooral quetiapine worden offlabel voorgeschreven in lichte dosissen voor slaapproblemen. Vandaar dat ik dat aanhaalde en bedoelde het ook alleen te gebruiken als slapen niet lukt.

Jij zegt dat de anti-psychotica bij extreme gevallen niet werkt, maar als je hier lange berichten kan posten denk ik niet dat jij in de groep "extreme gevallen" hoort :P Dan hebben we het echt over de langdurige verslaafden die in psychoses raken enzo.

Good luck 🖤
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sorry maar hoe kun je dit zeggen? Deze persoon tikte een liter weg per week. Heeft diverse psychoses en een hartstilstand gehad. Heb je zijn andere topic wel gelezen ?
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oh, nee dat had ik niet mee gekregen. Daarom vroeg ik nog extra naar de situatie. Het leek alsof dit het eerste topic was dus heb niet verder gekeken.

Maar dan neem ik dat laatste nederig terug :)
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeker! Het was ook erg kort door de bocht hoe ik dat zei... Ik hoop gewoon dat het snel goed komt. Ik weet uit ervaring hoe kut het is als je niet kunt slapen, maar het zo graag wil en nodig hebt.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
roesjunkie zei:
Oh, nee dat had ik niet mee gekregen. Daarom vroeg ik nog extra naar de situatie. Het leek alsof dit het eerste topic was dus heb niet verder gekeken.

Maar dan neem ik dat laatste nederig terug :)
Klik om te vergroten...

Maar je bedoelt het wel goed, dat kunnen we er wel uit opmaken 😘
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Coffeecup zei:
Sorry maar hoe kun je dit zeggen? Deze persoon tikte een liter weg per week. Heeft diverse psychoses en een hartstilstand gehad. Heb je zijn andere topic wel gelezen ?
Klik om te vergroten...

Maar in welk topic worden die hartstilstand en die psychoses dan besproken? Want ik heb de berichten van Pleuny doorgespit en kan het nergens vinden?
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh wat stom van me. Dat was het topic van wijzeraad! Beiden zelfde kleur avater ook nog! Ik hoop dat degene waar ik op reageerde mijn excuus accepteert. Sorry wat slecht
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen probleem. We zijn mensen en maken allemaal fouten :P en mijn bericht was evengoed niet heel sympathiek dus daar had je mij terecht op gewezen :)

Maar Wijzeraad was inderdaad een "extreem" geval, maar het gaat inmiddels gelukkig stukken beter met hem.

Ergens denk ik ook - en correct me if I'm wrong - dat Pleuny geen "hij" is :P En hopelijk horen we hier binnenkort ook een positief bericht 🖤
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat ik je kan aanraden om te kunnen slapen zit nu ook met hetzelfde probleem heb via me huisarts zoplicon 7.5mg gekregen. Mag dan alleen van haar 2 uur voor het innemen geen g meer nemen slaap de hele nacht door zonder bij te hoeven nemen en word smorgens fris wakker ik ben wel aan het trillen maar tis niet extreem.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Danny0531 zei:
Wat ik je kan aanraden om te kunnen slapen zit nu ook met hetzelfde probleem heb via me huisarts zoplicon 7.5mg gekregen. Mag dan alleen van haar 2 uur voor het innemen geen g meer nemen slaap de hele nacht door zonder bij te hoeven nemen en word smorgens fris wakker ik ben wel aan het trillen maar tis niet extreem.
Klik om te vergroten...

Goed om te horen dat er nog dingen zijn die dan werken . Merkte je ook na meerdere dagen ergere insomnia dan de eerste 72 uur? Dit was vreemd genoeg bij mij het geval.Ook ontwenning die naar boven kwam naarmate ik licht geslapen had , ontwenning die er niet zat voordat ik ging slapen. Ook ergere hartslag bij kleine inspanning was vreemd genoeg bij dag 5 erger . Misschien komt het omdat ik valium had gebruikt met meer baclofen en daar dan de rebound van kreeg misschien ? In ieder geval hoe langer en beter je slaapt , hoe sneller je herstelt , ik herstelde nauwelijks door slaaptekort denk ik ! Groeten
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ik gebruik nog steeds hele dagen kon op gegeven moment niet meer 4 dagen wakker ging dingen zien en horen die er niet waren. Dat was voor mij punt om de huisarts te gaan sta op wachtlijst voor detox nu het enige wat ik nu wel kan is met 80 ml niet ma 2 dagen neem eigenlijk alleen nog maar alls ik ontwenning krijg voel me hierdoor stuk stabieler
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je zat/zit al maanden aan de ghb, dan zijn al je slaapproblemen niet na een weekie over. Daar gaan wel weken en misschien maanden overheen. Heb geduld.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste leden van dit forum ,
Ik zit momenteel zwaar in de problemen , ik ben behoorlijk ghb verslaafd , was afgekickt voor 6 dagen en clean maar ernstige slaap problemen blijven aanhouden . Ik was een 24/7 gebruiker voor weken ,en daarvoor maanden halve dagen. Het was jaren daarvoor goed gegaan met GHB en gewoon af en toe kwartlitertje om de zoveel tijd ,dan misbruiken tot het op was en stoppen . Nooit echt in de problemen hierdoor gekomen . Afgelopen maanden toch behoorlijk in geslopen ,Had toen dia en baclo gefix waardoor ik redelijk gemakkelijk acuut kon stoppen .En dacht ben er wel van af met 24/48 uur . Nu komt het rare na aantal dagen blijf ik ernstige insomnia behouden ,me slaap impuls word niet meer afgegeven , 3/4 uur slapen per 24/30 uur en zwaar bagger slaap .het vreemde wat er dan ook gebeurt is dat ik met ontwenning wakker word (paniek snellere hartslag agitatie etc) ontwenning die er helemaal niet zat voordat ik ging slapen ,en ook niet zat met baclofen/dia de eerste 24 uur cols turkey afkick . Hoe the fuck kan dit ,dacht misschien ben ik ook afhankelijk geworden door die baclofen ,gebruikte de dagen erna meestal 2 keer 10mg per dag ,en op moment van ghb afkick 1 keer 30mg en 1 keer 20mg voor de eerste 24 uur . Heb te erg geklood door die baclo met afkicken dan weer ghb gebruiken want ik dacht ach heb toch baclo zat en dia dus boeide me niet meer . Ik ben een mega idioot dit weet ik en had ik nooit moeten doen .nu weer terug gevallen want depressie en lichamelijke klachten was ik zat . Wat enorm zwaar moeilijk is dit . Als ik nou gewoon kon slapen na paar dagen was er niet zoveel aan de hand geweest , maar mijn klachten worden erger naar maten ik langer van de g af ben wat ik extreem raar vind . Herkent iemand dit ?hoelang kan dit aanhouden als je stopt met GHB ? Hoort dit niet alleen de eerste 2 dagen een beetje te zijn ? Ik merk geloof ik ook dat baclofen me insomnia versterkt , kan er totaal niet op slapen en heb dit vaker gehoord van mensen . Zijn er andere medicijnen die kunnen helpen? Excuus voor lange post maar ben me radeloos , ben denk ik van plan om spoed detox te gaan regelen via brijder .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor je reactie , dus dit is niet permanent ofzow? Ik snap dat ik maanden aan de GHB zit en daardoor aardig me slaap heb verneukt , maar heb nog nooit aan zulke extreme insomnia geleden .ik ben bang dat dadelijk helemaal nooit meer kan slapen :(
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Uitzitten. Ik had dit ook... Soms ging het goed en soms nachten achter elkaar niet geslapen. Ik had ook dat ik na het afkicken ineens in de ochtend weer begon te trillen en een hoge hartslag had... Geef het wat tijd, je lichaam is nog erg van streek maar het komt goed! Blijven volhouden.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Pleuny zei:
Het was jaren daarvoor goed gegaan met GHB en gewoon af en toe kwartlitertje om de zoveel tijd ,dan misbruiken tot het op was en stoppen . Nooit echt in de problemen hierdoor gekomen .
Klik om te vergroten...
Dit vind ik al een verkeerde manier van met ghb omgaan. Waarom niet het bij een avondje houden en dan stoppen?
Als je bent afgekickt, zou ik het spul niet meer aanraken.

Lees het topic 'ghb afkick, de meest humane manier', ik denk dat je daar veel antwoorden gaat vinden.

Veel sterkte!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Natozlato zei:
Dit vind ik al een verkeerde manier van met ghb omgaan. Waarom niet het bij een avondje houden en dan stoppen?
Als je bent afgekickt, zou ik het spul niet meer aanraken.

Lees het topic 'ghb afkick, de meest humane manier', ik denk dat je daar veel antwoorden gaat vinden.

Veel sterkte!
Klik om te vergroten...
Ghb is altijd voor mij een drugs geweest die ik direct misbruik anders heb ik er niks aan. Ik gebruik het tegen depressie . Maar je hebt gelijk kan beter hierna permanent stoppen .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Uitzitten. Ik had dit ook... Soms ging het goed en soms nachten achter elkaar niet geslapen. Ik had ook dat ik na het afkicken ineens in de ochtend weer begon te trillen en een hoge hartslag had... Geef het wat tijd, je lichaam is nog erg van streek maar het komt goed! Blijven volhouden.
Klik om te vergroten...

Oke bedankt man .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."