Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBaclofen en ghb craving

Baclofen en ghb craving

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, dat herken ik heel goed. Bij mij haalt het ook de cravings niet weg.

Hebben wij even geluk :)
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom haalt bij sommigen baclofen de craving weg om ghb te gebruiken maar bij mij absoluut niet , werkelijk 0.000 . Ongeacht de dosis , 25mg ,50mg, 100mg .
Nog steeds iets wat ik werkelijk niet begrijp. Waar hebben mensen het over "craving weghalen " zit dit gewoon tussen jullie oren ? Placebo heet dit , maar mijn brein kijkt en ziet door placebo heen helaas . Ik wou dat baclofen mijn craving weghaalde maar zelfs 90mg voel ik geen flikker van en ervaar ik geen enkel anti craving effect . Er is niks wat mijn ghb craving weghaalt, fucking kratom geprobeerd wtf is dit een grap ? Waarom is ghb het enigste wat mijn suicidale gedachtes verminderd ? Ik kan niks anders nuttigen , ik kan niet blowen/drinken what ever .. ik ga kapot helemaal kapot aan depressie . Die kut verslavings instanties helpen mij geen moer helemaal niks . De grootste mongool op de aardbodem kan het werk verrichten wat ze daar doen en hun speciale "ghb team" .. wat een grap.

Sorry dit moest er even uit .
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is iets waar je mee moet leren leven, die GHB craving.

Bij GHB heb je ook niet voor niets de meeste mensen die weer terugvallen na een intensief afkick traject. Dat is met geen één drugs zo hoog als met GHB.

Ik heb het ook nog steeds hoor. Maar wel met vlagen. Maar eenmaal weer in gebruik móet de fles leeg.

Kan het daarna wel weer een periode laten staan, maar de craving komt na een periode net zo hard weer terug.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het zit hem in de oorzaak waarom je ghb gebruikt, en dus cravings ervaart.
Baclofen geeft bij normaal gebruik geen roes, en ook niet eventuele effecten als libidoverhogend, extreem ontspannend en wat dan ook.
Maar..het heeft weldegelijk effecten. Hetzij subtieler.

Als mensen het bv gebruiken om prikkels te verlagen, makkelijker socialer worden, minder spanning te ervaren. Dat zijn effecten die baclofen ook geeft. Alleen kickt het niet in zoals ghb, maar net zoals een benzo vervangen voor diazepam. Spreid het uit en stabiliseert het.

Het is lastig uit te leggen omdat het allemaal afhangt van oa/voornamelijk je gaba b receptoren. En ook hoe (goed) die functioneren voordat je ooit Ghb gebruikte.

Daarnaast is baclofen een prima middel om de fysieke afkick op te vangen. Het vervangt in die zin voldoende om die gaba b receptoren te 'bevredigen'

Maar..na een verslaving of te lange binge ervaar je dat je kunstmatig hebt lopen fucken met stofjes in je brein..Gevolg: Een depressief/leeg iig een negatief gevoel.. Dit zie je bij de meeste soorten drugs..denk maar aan de dip na mdma, uppers etc.

Baclofen herstelt dit niet. Tijd wel.

De cravings nemen vaak af als je brein hersteld is. Het gevaar is dat je je dan goed voelt en weer even een 'Gtje' is dan zo genomen. Het is je dan lastig echt letterlijk gevoelsmatig in te leven hoe het was toen je in je verleden de prijs ervoor moest bepalen.

Ja, je kan het je herinneren, omschrijven en beseffen hoe het was. Maar gevoel en ratio zijn 2 verschillende dingen.

Om niet weer terug te vallen, moet je voornamelijk aanspraak maken op je ratio. Niet op je gevoel.

Er is geen easy way out om van je verslaving en cravings af te komen.

Het vraagt geduld in tijd, en net zoals het duiveltje op je linkerschouder en je engeltje rechts. Heb je je ratio(niet doen) links en je gevoel(wel doen, kan geen kwaad, door G voel ik me beter dan nu) nodig.

Je ratio is je engel. Je gevoel en je cravings de duivel. Ik heb eerdere topics en posting van je gelezen. Mijn mening is dat dit niet enkel draait om van de ghb af te komen.

Veel (ex)verslaafden krijgen die dit niet zelf onder de knie krijgen, krijgen ondersteuning aangeboden om je brein te herprogammeren. Zoals cognitieve gedragstherapie of schematherapie.

Misschien heb je het al eerder geschreven, maar ik raad je aan om naast medicatie deskundige hulp hierin te krijgen als het jezelf niet lukt, iets wat zoals @Spyro zegt, veel voorkomt bij ghb gebruikers. Vooral omdat het vrij goedkoop is. En je niet vaak 1 dosering koopt. Maar een hele fles.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor suïcidale gedachten zal een ghb team, zoals jij het omschrijft, niet helpen.

De naam zegt het al, een ghb team is er voor..ghb
Niet voor depressie en suïcidale gedachten.

Ik hoop echt voor je dat je eruit komt. Dat je uiteindelijk in de juiste omgeving komt (of dat nou vrienden, partner, familie of deskundigen zijn) die hierin met je mee kunnen denken.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Het is iets waar je mee moet leren leven, die GHB craving.

Bij GHB heb je ook niet voor niets de meeste mensen die weer terugvallen na een intensief afkick traject. Dat is met geen één drugs zo hoog als met GHB.

Ik heb het ook nog steeds hoor. Maar wel met vlagen. Maar eenmaal weer in gebruik móet de fles leeg.

Kan het daarna wel weer een periode laten staan, maar de craving komt na een periode net zo hard weer terug.
Klik om te vergroten...
Hoevaak gebruik of haal jij ghb ?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Msloverdj zei:
Voor suïcidale gedachten zal een ghb team, zoals jij het omschrijft, niet helpen.

De naam zegt het al, een ghb team is er voor..ghb
Niet voor depressie en suïcidale gedachten.

Ik hoop echt voor je dat je eruit komt. Dat je uiteindelijk in de juiste omgeving komt (of dat nou vrienden, partner, familie of deskundigen zijn) die hierin met je mee kunnen denken.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde meer dat het gespecialiseerde ghb team bestaat uit mensen die werkelijk helemaal geen enkel verstand hebben van ghb of überhaupt iets . Verhalen als "ik had een client waarbij het huid los liet die ghb verslaafd was " "ghb is zo erg gevaarlijk" nou daar zit je dan met 7 jaar gebruik ... gaat dat helpen denk je dat ik geen ghb meer haal terwijl ik me uiterst suicidaal voel ? Werkt medicatie ? Nee allemaal nee .
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor sommigen werkt medicatie wel, wat jammer dat het voor jou niet werkt.

Ben het met je eens dat je vaak veel meer hebt aan ervaringsdeskundigen dan 'professionals' die ghb alleen kennen in theorie.

Ik weet niet waarom je suïcidale gedachtes hebt. Ik weet wel dat ghb dit tijdelijk weg kan nemen.

Heb je een mogelijkheid om in real life met iemand te praten die weet wat het is om ghb te gebruiken, die weet hoe het voelt om suïcidale gedachtes te hebben?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Msloverdj zei:
Voor sommigen werkt medicatie wel, wat jammer dat het voor jou niet werkt.

Ben het met je eens dat je vaak veel meer hebt aan ervaringsdeskundigen dan 'professionals' die ghb alleen kennen in theorie.

Ik weet niet waarom je suïcidale gedachtes hebt. Ik weet wel dat ghb dit tijdelijk weg kan nemen.

Heb je een mogelijkheid om in real life met iemand te praten die weet wat het is om ghb te gebruiken, die weet hoe het voelt om suïcidale gedachtes te hebben?
Klik om te vergroten...

Ik heb suicidale gedachtes omdat ik al 10 jaar binnen zit . Ik zit in de wajong wegens persoonlijkheid stoornis(en) depressie zit er bij mij al chronisch in sinds me 12e . Ghb is het enigste middel wat me leven een beetje instand houd . Het is verder geen party drug of weet ik veel voor mij . Het zorgd er net voor dat ik mezelf niet van kant maak zeg maar . Het verbeterd me leven absoluut niet , maar het doofd het gare leven waar ik in zit en nuchter niet kan aanzien . Voor mij houd het leven letterlijk op zodra ik geen ghb in huis heb , soms beweeg ik een week niet en verzorgd mezelf niet meer . Dit zijn symptomen van ernstige depressie wat niet weggaat . Famillie spreek ik bijna niet want die hebben allemaal een "leven" met kinderen en liefde . Overigens ben ik al 31 dus ben niet zo jong meer , dit maakt alles nog erger .
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey @Pleuny
Herkenbaar. Eenzaamheid sucks.
Vrienden en liefde kan je niet voor je neus toveren :(
Wat wel kan is mensen in je leven brengen zoals een buddy. Ken je die optie? Ik weet niet of dit mogelijk is in je woonplaats als je het zou willen.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Msloverdj zei:
Hey @Pleuny
Ik vind het heel herkenbaar. Eenzaamheid sucks.
Vrienden en liefde kan je niet voor je neus toveren :(
Wat wel kan is mensen in je leven brengen zoals een buddy. Ken je die optie? Ik weet niet of dit mogelijk is in je woonplaats als je het zou willen.
Klik om te vergroten...
Ik heb gelukkig nog een aantal vrienden ,hier heb ik heel erg geluk mee want ik had ook zomaar 0 vrienden kunnen hebben . Dit probleem had ik vroeger dus wel op school . Anyway ik loop in behandeling bij de brijder , ik heb daar een vaste psycholoog en psychiater dit gaat opzich wel . Vanaf deze week krijg ik hulp van de sociale wijkteam of hoe dit ook heet , vrijdag een gesprek . Misschien moet ik kiezen voor een opnamen weer helaas , als het me niet lukt om clean te blijven . Het leven is gewoon kut voor sommigen , mijn lijden stelt niet veel voor als je kijkt wat er in de wereld gebeurt, dit probeer ik mij altijd in te zien.Het kan altijd erger . Bedankt voor je positieve reacties en advies , dit waardeer ik . Daarom vind ik dit forum wel tof !
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pleuny zei:
Hoevaak gebruik of haal jij ghb ?
Klik om te vergroten...
Verschilt heel erg. Heb er lang tussen gehad (jaar), soms halfjaar, soms 3 maanden. Soms een maand ertussen. Maar ik zorg ervoor dat ik niet meer in die 24/7 cyclus kom. Ben dat afkicken zat. Dus ik maak wel de fles leeg tegenwoordig, maar dan wel in mate. Dus bijvoorbeeld spreek ik met mezelf af dat ik er 4 per dag mag, na het werk bijvoorbeeld. Of in het weekend wat meer, maar dan alleen overdag en voor een bepaald tijdstip stoppen zodat ik gewoon kan slapen. Laatst ook een halve liter op zonder problemen. Nu totaal geen craving.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Verschilt heel erg. Heb er lang tussen gehad (jaar), soms halfjaar, soms 3 maanden. Soms een maand ertussen. Maar ik zorg ervoor dat ik niet meer in die 24/7 cyclus kom. Ben dat afkicken zat. Dus ik maak wel de fles leeg tegenwoordig, maar dan wel in mate. Dus bijvoorbeeld spreek ik met mezelf af dat ik er 4 per dag mag, na het werk bijvoorbeeld. Of in het weekend wat meer, maar dan alleen overdag en voor een bepaald tijdstip stoppen zodat ik gewoon kan slapen. Laatst ook een halve liter op zonder problemen. Nu totaal geen craving.
Klik om te vergroten...
Dus als je een halve liter heb gebruik je gemiddeld 20 a 25 ml per dag ? En kun je dan wel slapen na jaren lang misbruikt te hebben , of gebruik je dan wel direct baclofen ?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pleuny zei:
Dus als je een halve liter heb gebruik je gemiddeld 20 a 25 ml per dag ? En kun je dan wel slapen na jaren lang misbruikt te hebben , of gebruik je dan wel direct baclofen ?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik geen Baclo. En nee, ik gebruik maar 1.5 ml per Gtje. Dus ik gebruik niet veel. En ik heb gewoon hele goede G. Als ik meer neem ga ik nokkie. Ik stop iedere dag op tijd, dus kan gewoon slapen.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Ik gebruik geen Baclo. En nee, ik gebruik maar 1.5 ml per Gtje. Dus ik gebruik niet veel. En ik heb gewoon hele goede G. Als ik meer neem ga ik nokkie. Ik stop iedere dag op tijd, dus kan gewoon slapen.
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg per ml dan ?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pleuny zei:
Hoeveel mg per ml dan ?
Klik om te vergroten...
Ik laat mijn GHB niet testen omdat het toch steeds een andere batch is. Begin altijd voor de zekerheid met 1 ml. Maar ik kom meestal gewoon op 1.5 uit. Voor zowel mij, als mijn partner. Ruim voldoende. Dus geen idee. Zal wel boven het gemiddelde zitten, gok ik. Maar dat zijn speculaties.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pleuny zei:
Waar hebben mensen het over "craving weghalen " zit dit gewoon tussen jullie oren ? Placebo heet dit , maar mijn brein kijkt en ziet door placebo heen helaas .
Klik om te vergroten...

Naja, dat het bij jou niet werkt, wil niet zeggen dat het bij anderen bij wie het wel werkt dan maar tussen de oren zit. Baclofen is een GABA-B agonist, dus er zit wel een duidelijke logica achter, en verschillende wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat het kan werken bij ontwenning, overigens niet alleen bij verslaving aan GHB maar ook aan alcohol.

Het is geen wondermiddel natuurlijk, het is belangrijk dat je de oorzaak van verslaving aanpakt.

Veel sterkte in ieder geval.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#18

Ja ontwenning weet ik , vroeg me alleen hoe mensen als anti craving ervaren . Ik weet dat er studies zijn van alcohol enzo .
Je zou juist denken dat het beter tegen g craving zou werken dan alcohol aangezoen het op de gaba b werkt .
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pleuny zei:
Ja ontwenning weet ik , vroeg me alleen hoe mensen als anti craving ervaren . Ik weet dat er studies zijn van alcohol enzo .
Je zou juist denken dat het beter tegen g craving zou werken dan alcohol aangezoen het op de gaba b werkt .
Klik om te vergroten...

Het is ook altijd wel persoonlijk wat een middel doet. Zoals de één gevoeliger is dan de ander voor verslaving, zal een bepaald medicijn bij de één ook beter werken dan de ander. Ik ken baclofen zelf alleen als spierverslapper. Toen iemand uit mijn omgeving langdurig in coma lag na een ernstig ongeval, zag ik dat ze het voorschreven (ik denk tegen spasticiteit). Het heeft veel toepassingen. Dus geen persoonlijke ervaring met craving en de werking daartegen, maar er is wel het nodige onderzoek naar gedaan. Nogmaals heel veel sterkte gewenst! Depressie is echt heel klote. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt, en dat je je ei een beetje kwijt kunt op dit forum.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Ik laat mijn GHB niet testen omdat het toch steeds een andere batch is. Begin altijd voor de zekerheid met 1 ml. Maar ik kom meestal gewoon op 1.5 uit. Voor zowel mij, als mijn partner. Ruim voldoende. Dus geen idee. Zal wel boven het gemiddelde zitten, gok ik. Maar dat zijn speculaties.
Klik om te vergroten...
Het gaat sowieso niet hoger dan 800mg per ml . Als het sterkste is zou je ongeveer 1.5 gram ghb nemen . Maar toen je verslaafd was nam je wel meer toch ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."