Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBaclofen en ghb craving

Baclofen en ghb craving

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pleuny zei:
Het gaat sowieso niet hoger dan 800mg per ml . Als het sterkste is zou je ongeveer 1.5 gram ghb nemen . Maar toen je verslaafd was nam je wel meer toch ?
Klik om te vergroten...
Klopt ja. Tolerantie gaat snel. Maar dat wil ik niet meer. Als ik merk dat ik boven de 1.5 ml weer moet doseren stop ik ook weer. Omdat ik weet dat de lol er dan vanaf gaat
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Klopt ja. Tolerantie gaat snel. Maar dat wil ik niet meer. Als ik merk dat ik boven de 1.5 ml weer moet doseren stop ik ook weer. Omdat ik weet dat de lol er dan vanaf gaat
Klik om te vergroten...
Heb je wel geluk als je alleen maar zo een klein beetje nodig heb . Ik ken niemand die van 1 ml een zwaar effect ervaart . Zelfs mensen die het af en toe nemen minimaal 4.5 of 5ml voor een goed effect.
Mja iedereen is anders he :) overigens gaat de lol er niet van af dat is het nou juist , als dat zo was zou het nooit zo verslavend zijn ? Ghb voor velen is hoe meer gebruik hoe beter tot dat je op een status komt dat het je normaal maakt i.pv high en dan weet je meestal dat je zsm moet kappen .
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pleuny zei:
Heb je wel geluk als je alleen maar zo een klein beetje nodig heb . Ik ken niemand die van 1 ml een zwaar effect ervaart . Zelfs mensen die het af en toe nemen minimaal 4.5 of 5ml voor een goed effect.
Mja iedereen is anders he :) overigens gaat de lol er niet van af dat is het nou juist , als dat zo was zou het nooit zo verslavend zijn ? Ghb voor velen is hoe meer gebruik hoe beter tot dat je op een status komt dat het je normaal maakt i.pv high en dan weet je meestal dat je zsm moet kappen .
Klik om te vergroten...
Bij mij gaat echt de lol er wel vanaf. Altijd op het moment dat ik lichamelijk afhankelijk begin te worden verdwijnen voor mij verder ook de positieve effecten. Ik kan er niet tegen dat ik gedwongen iets moet nemen en niet meer kan stoppen wanneer ik wil. Dus dan is sowieso de lol er vanaf. Het lekkere roesje gaat er voor mij al snel af na een binge. Daarom kap ik altijd weer een tijd, zodat het lekkere gevoel weer terug komt.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Bij mij gaat echt de lol er wel vanaf. Altijd op het moment dat ik lichamelijk afhankelijk begin te worden verdwijnen voor mij verder ook de positieve effecten. Ik kan er niet tegen dat ik gedwongen iets moet nemen en niet meer kan stoppen wanneer ik wil. Dus dan is sowieso de lol er vanaf. Het lekkere roesje gaat er voor mij al snel af na een binge. Daarom kap ik altijd weer een tijd, zodat het lekkere gevoel weer terug komt.
Klik om te vergroten...
Klopt , bij mij is dit zeker na dag 3 veel gebruik bereikt . Het gevaarlijke is alleen dat mijn normale status nog kutter is . Dus op een gegeven moment is het niet chill meer maar eraf komen ga je je nog kutter voelen . Dit maakt het echt gevaarlijk en nutteloos .
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pleuny zei:
Klopt , bij mij is dit zeker na dag 3 veel gebruik bereikt . Het gevaarlijke is alleen dat mijn normale status nog kutter is . Dus op een gegeven moment is het niet chill meer maar eraf komen ga je je nog kutter voelen . Dit maakt het echt gevaarlijk en nutteloos .
Klik om te vergroten...
Kut allemaal man. Je bent er nu nog steeds vanaf toch?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Kut allemaal man. Je bent er nu nog steeds vanaf toch?
Klik om te vergroten...
Ik heb net gehaald :( maar ik ga 85% weggooien . Er ligt een nieuw doosje baclofen klaar voor me morgen 25mg .
Daarnaast ga ik lyrica aanvragen want wil geen benzos meer gebruiken . Ik voel me nu echt kut man zeker omdat jij nu precies zegt of ik nog clean ben . Totale voodoo , maar het ging niet meer man de depressie overwint . Hierna kan ik wel niet meer halen i.v.m geld , heb een kwart liter gehaald maar die flikker heeft me gestiert dus het is 220ml ofz ..
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Kut allemaal man. Je bent er nu nog steeds vanaf toch?
Klik om te vergroten...
Ik probeer van een paar dossisen nog wat dingen te doen zoals opruimen en bewegen zodat ik in een wat betere status verkeer als ik stop .. ik weet het ik lul natuurlijk maar wat en lieg tegen mezelf ..
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Kut allemaal man. Je bent er nu nog steeds vanaf toch?
Klik om te vergroten...
Ik voel me nu zo kut dat ik zelfs paniek krijg van 2 ml ken je die al .. kut zooi fuck deze shit ik moet het weggooien ..
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Kut allemaal man. Je bent er nu nog steeds vanaf toch?
Klik om te vergroten...
Klote spul werkt geen eens , het is gewoon ghb maar perma tolerantie. Snap niet eens zelf meer wst ik crave .. ik heb dit vaker gehad en ooit sinds ik zeer verslaafd ben geraakt heb ik iets raars met ghb . Namelijk dat het pas weer chill wordt na meerdere dossisen , heb dit fenomeen eerder zien beschreven worden op dit forum . Het heeft niks met de dosis te maken , maar na een tijd van constructief dosseren heb ik ineens weer een goed effect ook van bijvoorbeeld 1.5 ml . Heel raar is dit en kan nergens vinden waarom dit met ghb zo raar is . Enig idee?
Dit aspect is veranderd sinds ik 24/7 ben gaan dosseren en vaker afhankelijk ben geraakt . Voorheen werkte elke dosis hetzelfde . Of het is placebo geen idee ..
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Kut allemaal man. Je bent er nu nog steeds vanaf toch?
Klik om te vergroten...
Ik ga absoluut niks weggooien .. nu na 10mg dex snatsje en wat g leef ik weer een beetje . Ooh wat is dit erg , diep triest maar het is wat het is . Wat een erge verslaving is dit voor sommigen toch zoals mij .
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Msloverdj zei:
Baclofen geeft bij normaal gebruik geen roes, en ook niet eventuele effecten als libidoverhogend, extreem ontspannend en wat dan ook.
Klik om te vergroten...

Omg dát heb ik dan weer wel. Kan beter een baclofen nemen dan een kamagra. Man, man, man 🤣
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#12
roesjunkie zei:
Omg dát heb ik dan weer wel. Kan beter een baclofen nemen dan een kamagra. Man, man, man 🤣
Klik om te vergroten...
Baclofen doet helemaal geen flikker op nuchter level , hooguit beetje suf . Wonderspul voor ghb afkick is het wel uiteraard .
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha, dat herken ik heel goed. Bij mij haalt het ook de cravings niet weg.

Hebben wij even geluk :)
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarom haalt bij sommigen baclofen de craving weg om ghb te gebruiken maar bij mij absoluut niet , werkelijk 0.000 . Ongeacht de dosis , 25mg ,50mg, 100mg .
Nog steeds iets wat ik werkelijk niet begrijp. Waar hebben mensen het over "craving weghalen " zit dit gewoon tussen jullie oren ? Placebo heet dit , maar mijn brein kijkt en ziet door placebo heen helaas . Ik wou dat baclofen mijn craving weghaalde maar zelfs 90mg voel ik geen flikker van en ervaar ik geen enkel anti craving effect . Er is niks wat mijn ghb craving weghaalt, fucking kratom geprobeerd wtf is dit een grap ? Waarom is ghb het enigste wat mijn suicidale gedachtes verminderd ? Ik kan niks anders nuttigen , ik kan niet blowen/drinken what ever .. ik ga kapot helemaal kapot aan depressie . Die kut verslavings instanties helpen mij geen moer helemaal niks . De grootste mongool op de aardbodem kan het werk verrichten wat ze daar doen en hun speciale "ghb team" .. wat een grap.

Sorry dit moest er even uit .
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is iets waar je mee moet leren leven, die GHB craving.

Bij GHB heb je ook niet voor niets de meeste mensen die weer terugvallen na een intensief afkick traject. Dat is met geen één drugs zo hoog als met GHB.

Ik heb het ook nog steeds hoor. Maar wel met vlagen. Maar eenmaal weer in gebruik móet de fles leeg.

Kan het daarna wel weer een periode laten staan, maar de craving komt na een periode net zo hard weer terug.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Het zit hem in de oorzaak waarom je ghb gebruikt, en dus cravings ervaart.
Baclofen geeft bij normaal gebruik geen roes, en ook niet eventuele effecten als libidoverhogend, extreem ontspannend en wat dan ook.
Maar..het heeft weldegelijk effecten. Hetzij subtieler.

Als mensen het bv gebruiken om prikkels te verlagen, makkelijker socialer worden, minder spanning te ervaren. Dat zijn effecten die baclofen ook geeft. Alleen kickt het niet in zoals ghb, maar net zoals een benzo vervangen voor diazepam. Spreid het uit en stabiliseert het.

Het is lastig uit te leggen omdat het allemaal afhangt van oa/voornamelijk je gaba b receptoren. En ook hoe (goed) die functioneren voordat je ooit Ghb gebruikte.

Daarnaast is baclofen een prima middel om de fysieke afkick op te vangen. Het vervangt in die zin voldoende om die gaba b receptoren te 'bevredigen'

Maar..na een verslaving of te lange binge ervaar je dat je kunstmatig hebt lopen fucken met stofjes in je brein..Gevolg: Een depressief/leeg iig een negatief gevoel.. Dit zie je bij de meeste soorten drugs..denk maar aan de dip na mdma, uppers etc.

Baclofen herstelt dit niet. Tijd wel.

De cravings nemen vaak af als je brein hersteld is. Het gevaar is dat je je dan goed voelt en weer even een 'Gtje' is dan zo genomen. Het is je dan lastig echt letterlijk gevoelsmatig in te leven hoe het was toen je in je verleden de prijs ervoor moest bepalen.

Ja, je kan het je herinneren, omschrijven en beseffen hoe het was. Maar gevoel en ratio zijn 2 verschillende dingen.

Om niet weer terug te vallen, moet je voornamelijk aanspraak maken op je ratio. Niet op je gevoel.

Er is geen easy way out om van je verslaving en cravings af te komen.

Het vraagt geduld in tijd, en net zoals het duiveltje op je linkerschouder en je engeltje rechts. Heb je je ratio(niet doen) links en je gevoel(wel doen, kan geen kwaad, door G voel ik me beter dan nu) nodig.

Je ratio is je engel. Je gevoel en je cravings de duivel. Ik heb eerdere topics en posting van je gelezen. Mijn mening is dat dit niet enkel draait om van de ghb af te komen.

Veel (ex)verslaafden krijgen die dit niet zelf onder de knie krijgen, krijgen ondersteuning aangeboden om je brein te herprogammeren. Zoals cognitieve gedragstherapie of schematherapie.

Misschien heb je het al eerder geschreven, maar ik raad je aan om naast medicatie deskundige hulp hierin te krijgen als het jezelf niet lukt, iets wat zoals @Spyro zegt, veel voorkomt bij ghb gebruikers. Vooral omdat het vrij goedkoop is. En je niet vaak 1 dosering koopt. Maar een hele fles.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Voor suïcidale gedachten zal een ghb team, zoals jij het omschrijft, niet helpen.

De naam zegt het al, een ghb team is er voor..ghb
Niet voor depressie en suïcidale gedachten.

Ik hoop echt voor je dat je eruit komt. Dat je uiteindelijk in de juiste omgeving komt (of dat nou vrienden, partner, familie of deskundigen zijn) die hierin met je mee kunnen denken.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Het is iets waar je mee moet leren leven, die GHB craving.

Bij GHB heb je ook niet voor niets de meeste mensen die weer terugvallen na een intensief afkick traject. Dat is met geen één drugs zo hoog als met GHB.

Ik heb het ook nog steeds hoor. Maar wel met vlagen. Maar eenmaal weer in gebruik móet de fles leeg.

Kan het daarna wel weer een periode laten staan, maar de craving komt na een periode net zo hard weer terug.
Klik om te vergroten...
Hoevaak gebruik of haal jij ghb ?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Msloverdj zei:
Voor suïcidale gedachten zal een ghb team, zoals jij het omschrijft, niet helpen.

De naam zegt het al, een ghb team is er voor..ghb
Niet voor depressie en suïcidale gedachten.

Ik hoop echt voor je dat je eruit komt. Dat je uiteindelijk in de juiste omgeving komt (of dat nou vrienden, partner, familie of deskundigen zijn) die hierin met je mee kunnen denken.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde meer dat het gespecialiseerde ghb team bestaat uit mensen die werkelijk helemaal geen enkel verstand hebben van ghb of überhaupt iets . Verhalen als "ik had een client waarbij het huid los liet die ghb verslaafd was " "ghb is zo erg gevaarlijk" nou daar zit je dan met 7 jaar gebruik ... gaat dat helpen denk je dat ik geen ghb meer haal terwijl ik me uiterst suicidaal voel ? Werkt medicatie ? Nee allemaal nee .
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor sommigen werkt medicatie wel, wat jammer dat het voor jou niet werkt.

Ben het met je eens dat je vaak veel meer hebt aan ervaringsdeskundigen dan 'professionals' die ghb alleen kennen in theorie.

Ik weet niet waarom je suïcidale gedachtes hebt. Ik weet wel dat ghb dit tijdelijk weg kan nemen.

Heb je een mogelijkheid om in real life met iemand te praten die weet wat het is om ghb te gebruiken, die weet hoe het voelt om suïcidale gedachtes te hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."