Het zit hem in de oorzaak waarom je ghb gebruikt, en dus cravings ervaart.
Baclofen geeft bij normaal gebruik geen roes, en ook niet eventuele effecten als libidoverhogend, extreem ontspannend en wat dan ook.
Maar..het heeft weldegelijk effecten. Hetzij subtieler.
Als mensen het bv gebruiken om prikkels te verlagen, makkelijker socialer worden, minder spanning te ervaren. Dat zijn effecten die baclofen ook geeft. Alleen kickt het niet in zoals ghb, maar net zoals een benzo vervangen voor diazepam. Spreid het uit en stabiliseert het.
Het is lastig uit te leggen omdat het allemaal afhangt van oa/voornamelijk je gaba b receptoren. En ook hoe (goed) die functioneren voordat je ooit Ghb gebruikte.
Daarnaast is baclofen een prima middel om de fysieke afkick op te vangen. Het vervangt in die zin voldoende om die gaba b receptoren te 'bevredigen'
Maar..na een verslaving of te lange binge ervaar je dat je kunstmatig hebt lopen fucken met stofjes in je brein..Gevolg: Een depressief/leeg iig een negatief gevoel.. Dit zie je bij de meeste soorten drugs..denk maar aan de dip na mdma, uppers etc.
Baclofen herstelt dit niet. Tijd wel.
De cravings nemen vaak af als je brein hersteld is. Het gevaar is dat je je dan goed voelt en weer even een 'Gtje' is dan zo genomen. Het is je dan lastig echt letterlijk gevoelsmatig in te leven hoe het was toen je in je verleden de prijs ervoor moest bepalen.
Ja, je kan het je herinneren, omschrijven en beseffen hoe het was. Maar gevoel en ratio zijn 2 verschillende dingen.
Om niet weer terug te vallen, moet je voornamelijk aanspraak maken op je ratio. Niet op je gevoel.
Er is geen easy way out om van je verslaving en cravings af te komen.
Het vraagt geduld in tijd, en net zoals het duiveltje op je linkerschouder en je engeltje rechts. Heb je je ratio(niet doen) links en je gevoel(wel doen, kan geen kwaad, door G voel ik me beter dan nu) nodig.
Je ratio is je engel. Je gevoel en je cravings de duivel. Ik heb eerdere topics en posting van je gelezen. Mijn mening is dat dit niet enkel draait om van de ghb af te komen.
Veel (ex)verslaafden krijgen die dit niet zelf onder de knie krijgen, krijgen ondersteuning aangeboden om je brein te herprogammeren. Zoals cognitieve gedragstherapie of schematherapie.
Misschien heb je het al eerder geschreven, maar ik raad je aan om naast medicatie deskundige hulp hierin te krijgen als het jezelf niet lukt, iets wat zoals
@Spyro zegt, veel voorkomt bij ghb gebruikers. Vooral omdat het vrij goedkoop is. En je niet vaak 1 dosering koopt. Maar een hele fles.