Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb werkt niet, niet vatbaar ervoor?

Ghb werkt niet, niet vatbaar ervoor?

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
Feestbeest99Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit Forum, man/24 jaar/94kg/sportief gebouwd.

Ik hou van festivals en daarbij komt vaak ook drugs bij kijken, XTC/3MMC/4MMC/Ketamine.
Vrienden van me die al langer festivals gaan gebruiken vaak 3MMC in combinatie met GHB.

Ik wou dit ook eens uitproberen, veel bekende gaan er hartstikke lekker op. Ik heb ghb uit dezelfde fles als die vrienden van me, het werkt bij hun altijd. Maar ik merk he-le-maal niks.

1ste keer: 3.5ml om het 1.5 uur 4x genomen. Geen effect dus daarbij gelaten

2e keer: 4ml om het 1.5 uur 4x genomen. Wederom geen effect

3e keer 4.5ml om het 1.5 uur 2x, daarna 2x om het uur. Weer geen grote effecten. Wellicht wat speelser dan normaal voor de rest niks.

4e keer 5ml 2x om het 1.5 uur, daarna 1x na een uur. Daarna 5.8ml. Wederom zo goed als geen effect

5e keer. 6ml 4x om de 1,5 uur. Daarna 1x na 1 uur. Wederom zo goed als geen effect

6e keer 6.5ml 2x om de 1.5 uur. Daarna na 1.5 PER ONGELUK 7.5 gepakt.

na de 7.5 zat ik helemaal in mijn eigen wereld, maar ben niet out gegaan of iets dergelijks. Ben wel alles vergeten wat er gebeurt is. Werd “helder” en voelde me prima en gewoon nuchter.

Nu vraag ik me af, buiten dat dit een extreem hoge (onverantwoorde) dosering is. Is het mogelijk dat ik immuun ben voor GHB? Of zit mijn “sweet spot” heel hoog ergens tussen de 6.5 en 7.5?

Ik heb in alle gevallen 3MMC erbij genomen maar geen grote hoeveelheden. Tussen alle keren gebruik zat er ongeveer maand tussen. Het was op uptempo/raw feestjes waar je flink actief bent in lichamelijke beweging.

De ghb werkt bij iedereen uitstekend dus het ligt daar ook niet aan.
Ik ben benieuwd wat jullie gedachte hierover is.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
GHB heeft hele subtiele effecten, waarschijnlijk had je dus meer verwachtingen ervan die niet zijn uitgekomen.

Als je het wat vaker hebt geprobeerd zul je waarschijnlijk meer merken dat die subtiele effecten toch wel erg relaxt zijn. Meer dan een beetje relaxt wordt je er ook niet van.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wist ook niet echt wat ik moest voelen etc. Ik denk dat je verwachting te hoog is.

Geneesmiddel zei:
Meer dan een beetje relaxt wordt je er ook niet van.
Klik om te vergroten...

Het is alleen wel meer dan alleen een beetje relaxed zijn. Ik kan GHB het best beschrijven als dronken zijn met een paar tikjes cocaïne erbij. Ontremd maar wel enorm euforisch. Althans zo was het voor mij. Geen zorgen meer, gewoon idk lekker. Pas wel zeker op voor verslaving. Een beetje research doen over GHB kan je wel even doen beseffen met wat voor drugs je aan het experimenteren bent. Want oh wat is het verslavend spul voor veel mensen.

En oja vet eten, volle maag whatever. Kan zorgen voor een verminderde opname van GHB. Op een legere maag of lege maag werkt het het beste en snelste.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wees blij man. Als je hooked raakt zijn de gevolgen niet te overzien en er zijn veel mensen die er niet mee om kunnen gaan. Laat die zooi links liggen is mijn advies.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Wees blij man. Als je hooked raakt zijn de gevolgen niet te overzien en er zijn veel mensen die er niet mee om kunnen gaan. Laat die zooi links liggen is mijn advies.
Klik om te vergroten...

Nog een beter advies idd..
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij mij deed het ook eigenlijk niet veel.

Ik ben voorzichtig begonnen met 1ml en telkens omhoog gegaan met 0.5ml totdat ik het bij 4ml wel genoeg vond. En toen voelde ik er nog steeds niets van.

Ik wil nog wel een keer hoger proberen maar dan wel met andere mensen erbij, dit voor het geval ik out ga. Maar tot nu toe was het dus een teleurstellende ervaring. 🤷
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
GHB heeft hele subtiele effecten, waarschijnlijk had je dus meer verwachtingen ervan die niet zijn uitgekomen.

Als je het wat vaker hebt geprobeerd zul je waarschijnlijk meer merken dat die subtiele effecten toch wel erg relaxt zijn. Meer dan een beetje relaxt wordt je er ook niet van.
Klik om te vergroten...
Bij mij werkt ghb bijna als xtc. Heel erg euforisch ( niet altijd maar regelmatig) , blij, gelukkig, vol van energie.
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aangezien je jezelf als een sportief persoon beschouwd neem ik aan dat je veel op je voeding let. Dit antwoord gaat ook volledig uit op de aanname dat je eet terwijl je gebruikt. GHB heeft de eigenschap heel nauw te luisteren naar dosering. De treshold en het punt van overdoseren is extreem klein. Het wordt ook aangeraden dit op een lege maag te nemen omdat het anders vrijwel niet te doseren valt. Wanneer er eten in je maag zit is de kans groot dat je niets voelt, waardoor de kans op blijven bijnemen vergroot wat risico's met zich meebrengt zoals het denken te hebben van een tolerantie en daardoor een keer flink overdoseren wanneer er geen eten in je maag zit. Of wanneer er wel eten in je maag zit en je neemt veel, het uiteindelijk toch flink over de treshold gaat en je hoogst waarschijnlijk out gaat, of erger. Naast dat zijn er meerdere redenen waarom je het beter op een lege maag in kan nemen, zoals irritatie aan maagwanden en overgeven etc. Andere opties zou ik niet weten. Ik zou er wel voorzichtig mee zijn.
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#9
En voor de duidelijkheiid, GHB heeft wannerer recreatief gedosseerd geen subtiele effecten. Het werkzame/voelbare spectrum is gewoon extreem klein. Wanneer je ook maar een heel klein beetje over de treshold heen gaat, zijn de effecten al snel vrij sterk. Kleine waarschuwing erbij, uppers onderdrukken gevoelens zoals duizeligheiid en verlies van motoriek heel erg, wanneer deze uitwerken en je hebt een flinke dosis g op lig je daarna waarschijnlijk een vis na te doen.
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je vragen hebt over G gebruik en ervaringen mag je me een berichtje sturen, ik heb hier helaas te veel ervaring mee, vooral in combigebruik.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geneesmiddel zei:
GHB heeft hele subtiele effecten, waarschijnlijk had je dus meer verwachtingen ervan die niet zijn uitgekomen.

Als je het wat vaker hebt geprobeerd zul je waarschijnlijk meer merken dat die subtiele effecten toch wel erg relaxt zijn. Meer dan een beetje relaxt wordt je er ook niet van.
Klik om te vergroten...

krijgt_kritiek zei:
En voor de duidelijkheiid, GHB heeft wannerer recreatief gedosseerd geen subtiele effecten. Het werkzame/voelbare spectrum is gewoon extreem klein. Wanneer je ook maar een heel klein beetje over de treshold heen gaat, zijn de effecten al snel vrij sterk. Kleine waarschuwing erbij, uppers onderdrukken gevoelens zoals duizeligheiid en verlies van motoriek heel erg, wanneer deze uitwerken en je hebt een flinke dosis g op lig je daarna waarschijnlijk een vis na te doen.
Klik om te vergroten...

Mijn (heel beperkte) ervaringen met GHB (en GBL) zijn dat hoewel -bij mij- de euforie en de schijnbare roes niet overweldigend waren, gaandeweg tóch duidelijk werd dat de rush aanzienlijk veel heftiger was dan het gevoel dat erbij kwam.

Zelf heb ik GHB alleen voor seks gebruikt en hoewel ik veel minder 'dronken' was dan met alcohol en helderder en veel meer gecoördineerd, was ik toch héél véél gemakkelijker.

Volgens mij hebben jullie dus allebei gelijk. GHB is zowel een subtiel als een heftig middel.
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Mijn (heel beperkte) ervaringen met GHB (en GBL) zijn dat hoewel -bij mij- de euforie en de schijnbare roes niet overweldigend waren, gaandeweg tóch duidelijk werd dat de rush aanzienlijk veel heftiger was dan het gevoel dat erbij kwam.

Zelf heb ik GHB alleen voor seks gebruikt en hoewel ik veel minder 'dronken' was dan met alcohol en helderder en veel meer gecoördineerd, was ik toch héél véél gemakkelijker.

Volgens mij hebben jullie dus allebei gelijk. GHB is zowel een subtiel als een heftig middel.
Klik om te vergroten...
Hangt compleet af van de dosering, alleen bij GHB kan 1 militer het verschill maken tussen 2 bier en een heel krat
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb echt veel verschillende middelen geprobeerd vooral in combigebruik (voor de kliniek hield ik een lijstje bij, meer dan 80+ stoffen) en ik nam naar mijn 'normale' feestjes dan ook wel een cocktail van 5 verschillende drugs/rc's mee.
Mijn ervaring met GHB is hetzelfde, en mijn ervaring met drugs in het algemeen zegt dat @krijgt_kritiek spot on is en je hem beter kan DM'en als je nog eens dergelijk combi use van plan bent.
Pas op met dit spul, ik ben verslavingsgevoelig (heb de kliniek op een zijden draadje nog gehaald) en met al die stoffen onder de riem, ben ik altijd nog para voor GHB.
Anekdotes geen feiten, maar neem het mee in je beslissingen!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
krijgt_kritiek zei:
Hangt compleet af van de dosering, alleen bij GHB kan 1 militer het verschill maken tussen 2 bier en een heel krat
Klik om te vergroten...
Daar heb ik niet voldoende ervaring mee, maar alcohol wordt wel heftiger als je meer neemt, maar het wordt nóóit een ander middel.
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#15
StraatPiraat zei:
Ik heb echt veel verschillende middelen geprobeerd vooral in combigebruik (voor de kliniek hield ik een lijstje bij, meer dan 80+ stoffen) en ik nam naar mijn 'normale' feestjes dan ook wel een cocktail van 5 verschillende drugs/rc's mee.
Mijn ervaring met GHB is hetzelfde, en mijn ervaring met drugs in het algemeen zegt dat @krijgt_kritiek spot on is en je hem beter kan DM'en als je nog eens dergelijk combi use van plan bent.
Pas op met dit spul, ik ben verslavingsgevoelig (heb de kliniek op een zijden draadje nog gehaald) en met al die stoffen onder de riem, ben ik altijd nog para voor GHB.
Anekdotes geen feiten, maar neem het mee in je beslissingen!
Klik om te vergroten...
Thankss :)
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
GHB is zowel een subtiel als een heftig middel.
Klik om te vergroten...
Totaal niet vergelijkbaar maar dit is wel precies mijn ervaring met 2c-b.
Is denk ik all around mn favoriete drug, heb het echt minimaal 150x gebruikt maar het hele effect is bij mij gebaseerd op setting en de combinatie/timing met andere drugs.
Tis de enige drug waarmee ik 38mg niet voel maar een week later mn eigen naam niet meer weet op 18 mg.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Daar heb ik niet voldoende ervaring mee, maar alcohol wordt wel heftiger als je meer neemt, maar het wordt nóóit een ander middel.
Klik om te vergroten...
Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens, voor mij kent alcohol echt wel 2 kanten een beetje zoals nicotine.
Ik wordt wat comfortabeler, actiever maar rustiger in mn omgeving met een paar biertjes of shag maar als ik doorpaf wordt ik gewoon misselijk en naar, waar bij alcohol nog een soort tussen fase zit waar ik van grappig en totaal van de kaart omsla naar blackout op de grond liggen, niks herinneren maar de volgende dag horen hoe ik alles heb ondergekotst (of zelfs agressief ben geworden naar anderen).

Edit: echt alleen op benzos of alcohol heb ik de gekste dingen meegemaakt waar ik zelf niet bij was.
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
Daar heb ik niet voldoende ervaring mee, maar alcohol wordt wel heftiger als je meer neemt, maar het wordt nóóit een ander middel.
Klik om te vergroten...
Zonder de ervaring is dit lastig uit te leggen en dit topic wordt nu ook chaotisch, je mag me een pb sturen als je vragen hebt en anders hoop ik dat je hier genoeg aan hebt en een leuke ervaring krijgt!
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Ik wist ook niet echt wat ik moest voelen etc. Ik denk dat je verwachting te hoog is.



Het is alleen wel meer dan alleen een beetje relaxed zijn. Ik kan GHB het best beschrijven als dronken zijn met een paar tikjes cocaïne erbij. Ontremd maar wel enorm euforisch. Althans zo was het voor mij. Geen zorgen meer, gewoon idk lekker. Pas wel zeker op voor verslaving. Een beetje research doen over GHB kan je wel even doen beseffen met wat voor drugs je aan het experimenteren bent. Want oh wat is het verslavend spul voor veel mensen.

En oja vet eten, volle maag whatever. Kan zorgen voor een verminderde opname van GHB. Op een legere maag of lege maag werkt het het beste en snelste.
Klik om te vergroten...
Ik kwam naar dit topic omdat ik eerst veel merkte van G, ik had het vandaag weer geprobeerd, maar het lijkt alsof ik veel moet nemen om het te voelen. Laaste keer dat ik het had gedaan was in de zomer 2023. Ik merk gewoon niet veel effect

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."