Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia een nieuwe ervaring.

Salvia een nieuwe ervaring.

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
Bart_Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heftig spul is het... Heb je al vaker salvia gerookt?
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen!

Zoals ik al in een andere topic had vermeld zou ik gister Salvia 10x extract proberen.
Nou had ik zelf er niet zo veel vertrouwen in omdat ik van veel mensen heb gehoort dat het bij hun niet werkte.
Maarja ik had het pijpje volgestopt met salvia en had een flinke heis genomen.
Dus ik 20 seconden inhouden, en weer uitblazen daarna nam ik nog zon heis maar die was echt sterk. Het prikte zo erg in me keel dat ik moest hoesten maar ik moest de rook inhouden voor het effect, ik wou me salvia niet verpesten ik moest zo erg hoesten dat ik het rook door had geslikt.
Ik blaasde de rest van de rook uit en in 1 klap zomaar in eens kwam ik in een vet raarre dromerige wereld, zo apart. ik heb veel aan paddo's gedaan en aan lsd maar dit was echt hard.
Ik kreeg een soort van klappen en water naar me toe gegooit en ik dacht wat krijgen we nou.
Ik draaide me om zodat de andere kant klappen kreeg maar nee hoor het hielp niet.
ik ging liggen en de kasten waren levende wezens en de tv met ariel reclame was de baas ofzo.
ik kan het niet goed uitleggen maar ik weet wel één ding ik heb me er niet goed op verbereid en niet goed in verdiept gelukkig was het na 5 minuten weg en kon ik weer bijkomen.
Me vriendin wou het ook eens proberen maar ik zei tegen haar dat ze het niet moest doen, ik kon bij niet meer zien en kwam bijna in een soort van onbewustzijnde staat.
Ik vondt het wel een kick, maar het kwam echt als een schock en dit had ik er niet van verwacht.
Het is heel anders dan paddo's of lsd ik had ook niet echt een eurofisch gevoel maar een hele andere kijk op het leven, ik was idenditeitsloos en het leek alsof de wereld er niet meer was.
Ik wil het zeker nog een keer weer proberen, want nu weet ik wat mij te wachten staat.

Met vriendelijke groeten xplu
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja vette drug is die salvia heah, probeer het eens met 40x extract, dan ga je pas dingen zien.

Maar verder leuke ervaring?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
gNuxx zei:
Ja vette drug is die salvia heah, probeer het eens met 40x extract, dan ga je pas dingen zien.

Maar verder leuke ervaring?
Klik om te vergroten...
Want dat is pas cool man, dingen zien!

Ik vind het een goed report, niet om wat je beschrijft maar om dat je toegeeft dat je niet goed voorbereid was. Misschien kun je de ene drug niet met de andere vergelijken en is het verstandig om dat in je achterhoofd te houden wanneer je iets nieuws probeert.

Salvia heb ik nog nooit geprobeerd, staat ook niet bepaald hoog op mijn verlanglijst. Ik vind het een vreemde drug die je met respect en voorzichtigheid moet benaderen, ik heb iemand meegemaakt die met geen mogelijkheid meer leek op de persoon van voor de trip. Later bleek ook wel dat hij 'iets' in zich had gekregen en hij gaat nog regelmatig naar healings om zich weer een tijdje goed te voelen. De entiteiten die in de salviaplant huizen zijn erg onvoorspelbaar en dwingend.

Be carefull!
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#5
hey bedankt voor de leuke reacties!

Ik heb het gister middag weer gedaan onder toezicht van me vriendin en een goede vriend van mij.
Ik vindt het zo'n aparte drug ik kan er nog steeds niet met me hoofd bij lol.
En de tripreport ging over de eerste keer dat ik probeerde, ik wil opzich wel bij salvia blijven omdat ik het een unieke drug vindt.
Ik wil er wel meer over te weten komen, ik vondt de eerste keer wel eng omdat ik met lsd of paddo's nog wel contact heb met de realiteit maar met dit lijkt het gewoon echt alsof dat weg is.
In het algemeen vondt ik het een hele mooie ervaring maar omdat ik het niet had verwacht dat het zo hard was, was ik ook wel geschockeerd.
Maar de tweede ervaring was al een stuk beter.
Nu begrijp ik ook waarom je er niet een uur op wilt trippen.
Maar echt het is echt vet om te doen, had dit er niet van verwacht.
En sorry dat de trip report niet zo duidelijk was maar ik wou het gewoon snel met jullie delen en ik was net wakker.

Mvg xplu
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja inderdaad ik heb de 10x maar genomen omdat ik dacht dat het helemaal niet zo sterk was, en een vriend van mij zei dat je daar haast niet zou van trippen.
Ik wil best een keer de 15x of 20x proberen, maar de 10x is voor mij hard genoeg :)
Dus daar houd ik het voorlopig ook bij.

Met vriendelijke groeten,

xplu
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet niet wat er waar is van de fabeltjes online, maar er schijnt zelfs 100 maal versterkt extract gerookt te worden. Dat vind ik een typisch voorbeeld van 'het punt niet snappen'.
Als je dan toch de neiging voelt om salvia te roken, koop dan gewoon onversterkt blad, en rook dat in regelmatige sessies achter elkaar. Ik neem aan dat het principe van omgekeerde gewenning toch bekend is ? Ik vind dat ik net iets te vaak dingen lees als "woow, vet vaag, snap dr niets van, wel kicke maar zou t niemand aanraden"

Ik zou t liefst zelf een keer met vers blad in mijn bek in een donkere kamer liggen, om McKenna maar eens na te apen, maar dat zijn vast niet veel mensen met me eens :)
P
PrydaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik sta te popelen om het ook eens te proberen :grin:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drientje zei:
De entiteiten die in de salviaplant huizen zijn erg onvoorspelbaar en dwingend.
Be carefull!
Klik om te vergroten...

Meen je dit serieus? Denk je echt dat de salviaplant entiteiten in zich heeft of hoe je het ook bedoeld? Ik noem het gewoon moluculen. Stofjes die je hersenen tijdelijk anders laten werken.
Maar ieder zo zijn eigen idee he!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
TrippyShit zei:
Drientje zei:
De entiteiten die in de salviaplant huizen zijn erg onvoorspelbaar en dwingend.
Be carefull!
Klik om te vergroten...

Meen je dit serieus? Denk je echt dat de salviaplant entiteiten in zich heeft of hoe je het ook bedoeld? Ik noem het gewoon moluculen. Stofjes die je hersenen tijdelijk anders laten werken.
Maar ieder zo zijn eigen idee he!
Klik om te vergroten...
Er is meer tussen hemel en aarde. Vraag me niet wat of hoe het eruit ziet. Dumpy kan je daar ook nog wel een en ander over vertellen.
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#11
RSW zei:
Ik weet niet wat er waar is van de fabeltjes online, maar er schijnt zelfs 100 maal versterkt extract gerookt te worden. Dat vind ik een typisch voorbeeld van 'het punt niet snappen'.
Als je dan toch de neiging voelt om salvia te roken, koop dan gewoon onversterkt blad, en rook dat in regelmatige sessies achter elkaar. Ik neem aan dat het principe van omgekeerde gewenning toch bekend is ? Ik vind dat ik net iets te vaak dingen lees als "woow, vet vaag, snap dr niets van, wel kicke maar zou t niemand aanraden"

Ik zou t liefst zelf een keer met vers blad in mijn bek in een donkere kamer liggen, om McKenna maar eens na te apen, maar dat zijn vast niet veel mensen met me eens :)
Klik om te vergroten...

Versterkt extract roken heeft een aantal praktische voordelen. Het voornaamste is dat het gewoon in je waterpijp kop past. Om een aandeel onbewerkte Salvia-bladeren te roken dat een 20x-extract (of zelfs hoger) benadert, lig je al gauw heel veel te roken tot je sowieso blauw ziet.
Ik denk bovendien dat het ook gezonder is omdat je netto veel minder rook inhaleert.

Wat het kauwen van bladeren betreft, kan ik je dit zeker afraden. Ik heb al wat geëxperimenteerd met mijn Salvia-oogst, w.o. ook het kauwen van een Salvia-bal gedurende 30 minuten.
Het is echt niet te doen. De smaak is niet alleen ranzig, maar je hebt zo'n volume bladeren in je mond gepropt dat je al direct braakneigingen krijgt.
Na enkele minuten kon ik het kokhalzen al niet meer bedwingen.

"Het punt" is dat het ook even praktisch mag. :wink:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#12
ErnstJünger zei:
Versterkt extract roken heeft een aantal praktische voordelen. Het voornaamste is dat het gewoon in je waterpijp kop past. Om een aandeel onbewerkte Salvia-bladeren te roken dat een 20x-extract (of zelfs hoger) benadert, lig je al gauw heel veel te roken tot je sowieso blauw ziet.
Ik denk bovendien dat het ook gezonder is omdat je netto veel minder rook inhaleert.

Wat het kauwen van bladeren betreft, kan ik je dit zeker afraden. Ik heb al wat geëxperimenteerd met mijn Salvia-oogst, w.o. ook het kauwen van een Salvia-bal gedurende 30 minuten.
Het is echt niet te doen. De smaak is niet alleen ranzig, maar je hebt zo'n volume bladeren in je mond gepropt dat je al direct braakneigingen krijgt.
Na enkele minuten kon ik het kokhalzen al niet meer bedwingen.

"Het punt" is dat het ook even praktisch mag. :wink:
Klik om te vergroten...

Nou moet ik dan ook toegeven dat mijn ervaring met salvia verwaarloosbaar is. Ik heb een keer geprobeerd om een extract te maken met onbewerkte bladeren en ethanol, en de smaak daarvan was inderdaad verschrikkelijk. Maar niets waar ik niet aan zou kunnen wennen denk ik, en ik heb ook een flinke muil :)
Maar wat ik aan gebruikers zie, en vooral op youtube, is dat als je t spul niet om exact de goede reden gebruikt dat het alleen maar waanzin oplevert. Ik zou toch zweren dat ik tijdens een goede paddotrip op de piek niet ergens lig te kwijlen hehe... maar misschien moet ik t toch eens proberen voordat ik oordeel.
r
raskalnikowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ooit een keer salvia gedaan. Prachtige ervaring.
Een pijpje erbij gekocht.
Spul in het pijpje gedaan --> aangestoken --> geinhaleerd --> resultaat niks
Nogmaals het bovenstaande ritueel uitgevoerd.
En nogmaals.... En toen begon het te werken!!
Het gras begon te groeien, tot boven onze hoofden.
Kleuren waren intenser, geluiden scherper.
Prachtig!!!
En het mooiste was nog..., na een half uur was ik weer de oude.
Ik heb zelfs de zelfde avond nog een voetbaltraining afgewerkt. ( hetgeen perfect ging )
Kortom, een ervaring rijker!!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
raskalnikow zei:
Ooit een keer salvia gedaan. Prachtige ervaring.
Een pijpje erbij gekocht.
Spul in het pijpje gedaan --> aangestoken --> geinhaleerd --> resultaat niks
Nogmaals het bovenstaande ritueel uitgevoerd.
En nogmaals.... En toen begon het te werken!!
Het gras begon te groeien, tot boven onze hoofden.
Kleuren waren intenser, geluiden scherper.
Prachtig!!!
En het mooiste was nog..., na een half uur was ik weer de oude.
Ik heb zelfs de zelfde avond nog een voetbaltraining afgewerkt. ( hetgeen perfect ging )
Kortom, een ervaring rijker!!
Klik om te vergroten...

Schuld en Boete.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leuke link over salvia

Daar staat ook
Salvia experiences can be divided into various levels of intensity. The SALVIA Experiential Rating Scale has been constructed to rate the various levels of effects produced by salvia. Each letter of the word SALVIA stands for another level of effects. The scale describes six different levels of intoxication, each one more intense than the previous. The overall intensity of effects is scored according to the highest scale level attained during the course of the experience.

The SALVIA Experiential Rating Scale

Level - 1 "S" stands for SUBTLE effects. A feeling that "something" is happening, although it is difficulty to say just what. Relaxation and increased sensual appreciation may be noted. This mild level is useful for meditation and may facilitate sexual pleasure.

Level - 2 "A" stands for ALTERED perception. Colors and textures are more pronounced. Appreciation of music may be enhanced. Space may appear of greater or lesser depth than is usual. But visions do not occur at this level. Thinking becomes less logical, and more playful; short-term memory difficulties may be noted.

Level - 3 "L" stands for LIGHT visionary state. Closed-eye visuals (clear imagery with eyes closed: fractal patterns, vine-like and geometric patterns, visions of objects and designs). The imagery is often two dimensional. If open-eyed visual effects occur, these are usually vague and fleeting. At this level, phenomena similar to the hypnagogic phenomena that some people experience at sleep onset occur. At this level, visions are experienced as "eye candy" but are not confused with reality.

Level - 4 "V" stands for VIVID visionary state. Complex three-dimensional realistic appearing scenes occur. Sometimes voices may be heard. With eyes open, contact with consensual reality will not be entirely lost, but when you close your eyes you may forget about consensus reality and enter completely into a dreamlike scene. Shamanistic journeying to other lands--foreign or imaginary; encounters with beings (entities, spirits) or travels to other ages may occur. You may even live the life of another person. At this level you have entered the shaman's world. Or if you prefer: you are in "dream time." With eyes closed, you experience fantasies (dream like happenings with a story line to them). So long as your eyes are closed you may believe they are really occurring. This differs from the "eye candy" closed-eye imagery, of level 3.

Level - 5 "I" stands for IMMATERIAL existence. At this level one may no longer be aware of having a body. Consciousness remains and some thought processes are still lucid, but one becomes completely involved in inner experience and looses all contact with consensual reality. Individuality may be lost; one experiences merging with God/dess, mind, universal consciousness, or bizarre fusions with other objects--real or imagined (e.g. experiences such as merging with a wall or piece of furniture). At this level it is impossible to function in consensual reality, but unfortunately some people do not remain still but move around in this befuddled state. For this reason a sitter is essential to ensure the safety of someone voyaging to these deep levels. To the person experiencing this the phenomenon may be terrifying or exceedingly pleasant; but to an outside observer the individual may appear confused or disoriented.

Level 6 - "A" stands for AMNESIC effects. At this stage, either consciousness is lost, or at least one is unable to later recall what one had experienced. The individual may fall, or remain immobile or thrash around; somnambulistic behavior may occur. Injuries can be sustained without pain being felt; on awakening, the individual will have no recollection of what he/she did, experienced, or said in level 6. People cannot recall what they experience in this very deep trance state. This is not a desirable level, because nothing can latter be recalled of the experience.
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd hoe je bij level 6 kan komen met salvia Gewoon bladeren eten en ondertussen salvia 20x extract roken?
Of heeft iemand daar al ervaring mee hier? :)
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
5x/10 lijkt me mooi om te beginnen dacht ik zo
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Welcome to the shaman's world! Vond je het over het algemeen een positieve ervaring?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."