#1
Een getekende jungle van kleuren
Wie: Ik, M, S, R
Wat: Een halve portie mexicaanse van smartshop Magic Mind in Utrecht.
Waar: In de natuur, vrij afgelegen met veel water.
Wanneer: Zaterdag 20-09
Ervaring: Ik en M: 12x paddo's, 1x lsd. S ook zoiets en R zijn 3e keer paddo's
Doel: Voor M en mij: wat zaken op een rijtje zetten. En net als S en R gewoon lol hebben
Voor de trip:
De dag was aangebroken. De dag dat ik na een half jaar weer zou gaan trippen!
Ik kon me totaal niet meer voor de geest halen hoe een tripervaring was. Na ongeveer
6 maanden begon ik een soort van heimwee te krijgen naar het trippen. Omdat het lang geleden
was wilde ik rustig beginnen met een halve portie. De rest vond dit een goed idee.
10:30 was het toen ik opstond. Snel douchen aankleden, één broodje eten en de rest bellen.
M nam niet op. Dus wij gingen me zijn drieën M ophalen bij zijn huis. Snel naar de bus toe, op
naar utrecht. De bussen waren die dag gratis dus dat was ook mooi meegenomen. Doordat M
later wakker was dan geplanned, waren we ook later in utrecht dan geplanned. We liepen naar
smartshop Magic Mind toe die niet ver van het centraal station af was. M en R gaven het geld
aan mij en S. Hun gingen wat wiet halen en ik en S de paddo's. De man achter de balie vond het
een hele mooie dag om te trippen. Ik en S deelde de mening natuurlijk. De zon scheen en het
was prachtig weer om te trippen. We liepen met twee porties mexicaanse de smartshop uit
terwijl de aardige man ons nog een fijne trip toewenste. M en R belde ons dat we hun kant op
moesten komen want een man in de fietsenwinkel tegenover hun was met fietsen aan het gooien
en aan het schreeuwen maar wij miste het net. We liepen terug naar de bus en gingen terug naar
vianen.
De trip:
Rond half 4 waren we in Vianen. M ging even naar de wc thuis en nam wat extra drinken mee.
We liepen naar de prachtige plek waar we wel is eerder getript hadden. We gingen zitten en
namen per tweetal een bakje. Ik deelde met S. We verdeelde de paddo's en begonnen met eten.
Het viel me op dat, hoe vaker je ze eet, ze steeds minder vies worden. Ook al vind ik ze nog
steeds niet lekker. Al onder het eten begonnen we ons iets anders te voelen. Na al ongeveer 10
minuten begon het een beetje te werken. We keken een beetje rond en keken elkaar wat aan
terwijl we een sigaret rookte. M en ik begonnen na 20min toch al duidelijk wat te voelen en
begonnen al wat stom te grinnikken. S en R voelde nog niks maar dat kwam ook niet lang
daarna. Om 16:00 waren we dan ook al echt een het trippen mijn zijn allen.
M kwam ermee dat hij al helemaal vergeten was dat paddo's een geweldige euforie konden geven.
Ik merkte dit ook en met een smile op me gezicht keek ik naar het water. Er kwamen prachtige
patronen in. Een soort graffiti-letters over het hele water. De golven waren net wat intressanter
en de kleur groen van het gras deed bijna pijn aan mijn ogen. M wou iets zeggen en riep JA!
terwijl hij omhoog kwam. Ik zag hem echt vibrerend omhoog komen op de geluidsgolven zegmaar.
Was mooi om te zien. Ook zag ik van die 'tracers' ofzo. Dat als ik mijn hand beweeg er handen
achteraan schokken. Was vet om te zien nog nooit zoiets meegemaakt met paddo's.
R zei iets over een veegje op zijn jas waarop S zei dat R zelf een veegje was. Sloeg nergens
op en klonk dan ook geniaal op dat moment met het bijpassende accent![:tongueout:]()
We waren wat aan het praten, lachen en genieten en ondertussen begon de trip steeds heftiger
te worden. Hier hoorde natuurlijk ook de rare uitspraken bij![:tongueout:]()
M: Kan je als je iets op je beeld tekenen als je filmt?
Ik: Hoe bedoel je? Erop geprojecteerd ofzo?
M: Ja zoiets, denk ik.
Ik: Ja vast wel maar niet met een normale camera.
M: Maar waarom zou je op je tv tekenen?
Ik: Ja.. Weet ik niet?
17:00
Na een tijdje wouden we toch wel wat gaan lopen. Omdat we niet wisten waarheen en we toch
wat afgezonderd in de natuur wouden blijven, besloten we een rondje om de plas water heen te
lopen. S had het erover dat we naar de 'vier bomen der wijsheid' moesten gaan. maar daar zijn
we nooit langsgekomen.
Ik ben langs plekken gelopen waarvan ik het bestaan niet wist daar. Alles zag er zo anders uit.
Ik liep totaal in mijn eigen wereld. Bij een recht stuk had ik ook het gevoel alsof ik omhoog liep maar dit bleek niet zo te zijn. Ik wist afentoe ook niet wie wie was. Maar aan de vesten kon ik ze toch herkennen en bleek ik steeds de juiste voor me te hebben.
Ik merkte ook echt dat ik door mijn emoties schommelde. De emoties gaven ook de sfeer die
om de zoveel meter veranderde. Ik vond het een prachtige uitspraak dat van het 'door je emoties
schommelen' en legde dit dan ook uit aan de rest. Het kon de rest alleen niet zoveel intresseren
als dat het mij deed.
Omdat we om een plas heenliepen liepen we dus in een cirkel. Alleen hadden we het gevoel dat
we geen bochten maakte en de heletijd op hezelfde stukje liepen. In de verte zagen we een kudde
Shotse hooglanders. Vette beesten om te zien in een trip. Er stonden er ook twee los echt maar
een paar meter van ons af. M vond ze vies want ze zouden poepklitten hebben.
Er zat er een op een bepaalde plek bij een ander te likken en er lag
een plas witte zooi op de grond. HAHA ze zijn aan het pijpen riep M, toen hij opeens zag dat er
mensen bij zaten. Het waren twee hippie-achtige figuren die waarschijnlijk ook van het weer
genoten.
M wou niet langs de mensen omdat hij riep dat de shotse hooglanders elkaar pijpte. Maarja
ooit moesten we er langs dus dat deden we en we zeiden gedag. De trip begon nu echt tot
een hoogtepunt te komen. Alles zag eruit alsof ik in een veels te kleurig schilderij liep. Alles
zag er uit alsof het getekend was. Heel mooi. M zag de bomen groeien en bloeien. Op dit
hoogtepunt was het, waar ik niet op gerekend had, toch best heftig en ik moest mezelf dan
ook afentoe tot de orde roepen. Niet dat ik bad ging ofzo maar afentoe merkte ik dat ik net
iets meer controle wou hebben dan je krijgen kan op zo'n moment. Ondertussen waren we
nog steeds aan het lopen. We kwamen lang een begroeid stuk. Het zag er voor mij echt uit
alsof ik door een jungle vol kleuren liep. Ik zag nog net de papegaaien niet rondvliegen![:tongueout:]()
18:00
Het drinken was op. Dus we moesten nieuwe hebben. R durfde wel het benzinestation in
te lopen. Onderweg dachten ik en R nog iemand te zien die we kende. We wisten alleen
de naam niet. We liepen langs een weilandje waar ik kleine boompjes dacht zien te staan.
Er bewoog een boompje en het bleek een pony te zijn. Verwarring! Voor de duidelijkheid
vroeg ik 'als bomen bewegen, worden het dan altijd pony's?'
Dit resulteerde in een lachkickje en toen besefte ik ook dat het een nutteloze vraag was![:tongueout:]()
R haalde drinken en wat chips. Het smaakte echt lekker. We liepen naar een boslaantje.
Daar zaten we nog lekker wat te spacen terwijl de trip ietsie minder werd. Het was nu
ongeveer 18:30. De muziek ging van spacey naar chillout en M, R en S rookte een joint.
Ik hoefde nog niet, ik wachtte lekker tot de trip afgelopen was eerst.
Opeens voelde S zich niet goed. Of het door de paddo's kwam weet ik niet maar hij
kleurde helemaal groenig. Hij begon te zweten als een gek en lag van de wereld om
het bankje heen gekronkeld. We hielpen hem met een pep-talkje. Hij ging gelukkig
niet bad, hij was alleen ziek. Hoe hard we ons best ook deden we konden onze lach
niet volledig inhouden maar natuurlijk hielpen we hem wel. Opeens kwam het. Een
lading kots met chips en stukjes paddo. S voelde zich gelijk iets beter. Het leuke
was dat er een vrouw aankwam met een hond. De hond stopte en begon S zijn kots
op te likken. Terwijl de hond rondliep met de kots op zijn bek en ons raar aankeek,
hadden we een verschrikkelijke lachkick. Die vrouw zal wel gedacht hebben![:tongueout:]()
19:00
De vlagen werden steeds minder heftig en M was al zo goed als uit zijn trip.
Aan R was te merken dat hij nog wel wat tripte en S en ik spacede em nog wel
aardig. Ze rookte nog een jointje en we kwamen op het geniale idee om een film
te huren en deze bij M thuis te kijken. Het was nu alweer tegen 19:30 aan.
We gingen naar de videotheek en huurde de GENIAALSTE film voor zo'n moment.
Harold and Kumar 2. Escape from guantanamo bay.
Elke smoker MOET deze film gezien hebben en als je deel 1 al vet vond.
Deze film is echt de shit gewoon HAHA. We gingen eerst langs mijn huis om
even wat rum op te halen. Niet om te zuipen maar gewoon voor de smaak.
Bij M aangekomen settelde we ons op de juiste plekken. We beste pizza's en
schonken een rummetje in. Ik had nog flink wat wiet omdat ik niks gerookt had.
We aten pizza, rookte veel jointjes en spacede en lachte om de film.
23:45
M was moe en wou slapen. R, S en ik gingen naar huis. Knetterstoned.
Sinds ik gestopt ben met elke dagen blowen sinds 1januari al, ben ik van
een halve joint al van de kaart. Dit keer kon ik zoals altijd na een paddotrip
weer asociaal en ouderswets veel smoken. Ik kwam nog drie vrienden tegen
die natuurlijk het hele verhaal wouden horen. Toen ik thuis was viel ik binnen
1min in slaap![:grin:]()
Eindresultaat:
Van de doelen van mij en M is niks terecht gekomen. In iedergeval niet bewust.
Het was wel een te gekke, toch ook wel heftige trip. Een middag om niet snel
te vergeten. Mijn tripzin is weer ontwaakt!
Bedankt voor het lezen van dit best lange report !!
Foto's van schotse hooglanders, sorry voor de grootte
Wie: Ik, M, S, R
Wat: Een halve portie mexicaanse van smartshop Magic Mind in Utrecht.
Waar: In de natuur, vrij afgelegen met veel water.
Wanneer: Zaterdag 20-09
Ervaring: Ik en M: 12x paddo's, 1x lsd. S ook zoiets en R zijn 3e keer paddo's
Doel: Voor M en mij: wat zaken op een rijtje zetten. En net als S en R gewoon lol hebben
Voor de trip:
De dag was aangebroken. De dag dat ik na een half jaar weer zou gaan trippen!
Ik kon me totaal niet meer voor de geest halen hoe een tripervaring was. Na ongeveer
6 maanden begon ik een soort van heimwee te krijgen naar het trippen. Omdat het lang geleden
was wilde ik rustig beginnen met een halve portie. De rest vond dit een goed idee.
10:30 was het toen ik opstond. Snel douchen aankleden, één broodje eten en de rest bellen.
M nam niet op. Dus wij gingen me zijn drieën M ophalen bij zijn huis. Snel naar de bus toe, op
naar utrecht. De bussen waren die dag gratis dus dat was ook mooi meegenomen. Doordat M
later wakker was dan geplanned, waren we ook later in utrecht dan geplanned. We liepen naar
smartshop Magic Mind toe die niet ver van het centraal station af was. M en R gaven het geld
aan mij en S. Hun gingen wat wiet halen en ik en S de paddo's. De man achter de balie vond het
een hele mooie dag om te trippen. Ik en S deelde de mening natuurlijk. De zon scheen en het
was prachtig weer om te trippen. We liepen met twee porties mexicaanse de smartshop uit
terwijl de aardige man ons nog een fijne trip toewenste. M en R belde ons dat we hun kant op
moesten komen want een man in de fietsenwinkel tegenover hun was met fietsen aan het gooien
en aan het schreeuwen maar wij miste het net. We liepen terug naar de bus en gingen terug naar
vianen.
De trip:
Rond half 4 waren we in Vianen. M ging even naar de wc thuis en nam wat extra drinken mee.
We liepen naar de prachtige plek waar we wel is eerder getript hadden. We gingen zitten en
namen per tweetal een bakje. Ik deelde met S. We verdeelde de paddo's en begonnen met eten.
Het viel me op dat, hoe vaker je ze eet, ze steeds minder vies worden. Ook al vind ik ze nog
steeds niet lekker. Al onder het eten begonnen we ons iets anders te voelen. Na al ongeveer 10
minuten begon het een beetje te werken. We keken een beetje rond en keken elkaar wat aan
terwijl we een sigaret rookte. M en ik begonnen na 20min toch al duidelijk wat te voelen en
begonnen al wat stom te grinnikken. S en R voelde nog niks maar dat kwam ook niet lang
daarna. Om 16:00 waren we dan ook al echt een het trippen mijn zijn allen.
M kwam ermee dat hij al helemaal vergeten was dat paddo's een geweldige euforie konden geven.
Ik merkte dit ook en met een smile op me gezicht keek ik naar het water. Er kwamen prachtige
patronen in. Een soort graffiti-letters over het hele water. De golven waren net wat intressanter
en de kleur groen van het gras deed bijna pijn aan mijn ogen. M wou iets zeggen en riep JA!
terwijl hij omhoog kwam. Ik zag hem echt vibrerend omhoog komen op de geluidsgolven zegmaar.
Was mooi om te zien. Ook zag ik van die 'tracers' ofzo. Dat als ik mijn hand beweeg er handen
achteraan schokken. Was vet om te zien nog nooit zoiets meegemaakt met paddo's.
R zei iets over een veegje op zijn jas waarop S zei dat R zelf een veegje was. Sloeg nergens
op en klonk dan ook geniaal op dat moment met het bijpassende accent
We waren wat aan het praten, lachen en genieten en ondertussen begon de trip steeds heftiger
te worden. Hier hoorde natuurlijk ook de rare uitspraken bij
M: Kan je als je iets op je beeld tekenen als je filmt?
Ik: Hoe bedoel je? Erop geprojecteerd ofzo?
M: Ja zoiets, denk ik.
Ik: Ja vast wel maar niet met een normale camera.
M: Maar waarom zou je op je tv tekenen?
Ik: Ja.. Weet ik niet?
17:00
Na een tijdje wouden we toch wel wat gaan lopen. Omdat we niet wisten waarheen en we toch
wat afgezonderd in de natuur wouden blijven, besloten we een rondje om de plas water heen te
lopen. S had het erover dat we naar de 'vier bomen der wijsheid' moesten gaan. maar daar zijn
we nooit langsgekomen.
Ik ben langs plekken gelopen waarvan ik het bestaan niet wist daar. Alles zag er zo anders uit.
Ik liep totaal in mijn eigen wereld. Bij een recht stuk had ik ook het gevoel alsof ik omhoog liep maar dit bleek niet zo te zijn. Ik wist afentoe ook niet wie wie was. Maar aan de vesten kon ik ze toch herkennen en bleek ik steeds de juiste voor me te hebben.
Ik merkte ook echt dat ik door mijn emoties schommelde. De emoties gaven ook de sfeer die
om de zoveel meter veranderde. Ik vond het een prachtige uitspraak dat van het 'door je emoties
schommelen' en legde dit dan ook uit aan de rest. Het kon de rest alleen niet zoveel intresseren
als dat het mij deed.
Omdat we om een plas heenliepen liepen we dus in een cirkel. Alleen hadden we het gevoel dat
we geen bochten maakte en de heletijd op hezelfde stukje liepen. In de verte zagen we een kudde
Shotse hooglanders. Vette beesten om te zien in een trip. Er stonden er ook twee los echt maar
een paar meter van ons af. M vond ze vies want ze zouden poepklitten hebben.
Er zat er een op een bepaalde plek bij een ander te likken en er lag
een plas witte zooi op de grond. HAHA ze zijn aan het pijpen riep M, toen hij opeens zag dat er
mensen bij zaten. Het waren twee hippie-achtige figuren die waarschijnlijk ook van het weer
genoten.
M wou niet langs de mensen omdat hij riep dat de shotse hooglanders elkaar pijpte. Maarja
ooit moesten we er langs dus dat deden we en we zeiden gedag. De trip begon nu echt tot
een hoogtepunt te komen. Alles zag eruit alsof ik in een veels te kleurig schilderij liep. Alles
zag er uit alsof het getekend was. Heel mooi. M zag de bomen groeien en bloeien. Op dit
hoogtepunt was het, waar ik niet op gerekend had, toch best heftig en ik moest mezelf dan
ook afentoe tot de orde roepen. Niet dat ik bad ging ofzo maar afentoe merkte ik dat ik net
iets meer controle wou hebben dan je krijgen kan op zo'n moment. Ondertussen waren we
nog steeds aan het lopen. We kwamen lang een begroeid stuk. Het zag er voor mij echt uit
alsof ik door een jungle vol kleuren liep. Ik zag nog net de papegaaien niet rondvliegen
18:00
Het drinken was op. Dus we moesten nieuwe hebben. R durfde wel het benzinestation in
te lopen. Onderweg dachten ik en R nog iemand te zien die we kende. We wisten alleen
de naam niet. We liepen langs een weilandje waar ik kleine boompjes dacht zien te staan.
Er bewoog een boompje en het bleek een pony te zijn. Verwarring! Voor de duidelijkheid
vroeg ik 'als bomen bewegen, worden het dan altijd pony's?'
Dit resulteerde in een lachkickje en toen besefte ik ook dat het een nutteloze vraag was
R haalde drinken en wat chips. Het smaakte echt lekker. We liepen naar een boslaantje.
Daar zaten we nog lekker wat te spacen terwijl de trip ietsie minder werd. Het was nu
ongeveer 18:30. De muziek ging van spacey naar chillout en M, R en S rookte een joint.
Ik hoefde nog niet, ik wachtte lekker tot de trip afgelopen was eerst.
Opeens voelde S zich niet goed. Of het door de paddo's kwam weet ik niet maar hij
kleurde helemaal groenig. Hij begon te zweten als een gek en lag van de wereld om
het bankje heen gekronkeld. We hielpen hem met een pep-talkje. Hij ging gelukkig
niet bad, hij was alleen ziek. Hoe hard we ons best ook deden we konden onze lach
niet volledig inhouden maar natuurlijk hielpen we hem wel. Opeens kwam het. Een
lading kots met chips en stukjes paddo. S voelde zich gelijk iets beter. Het leuke
was dat er een vrouw aankwam met een hond. De hond stopte en begon S zijn kots
op te likken. Terwijl de hond rondliep met de kots op zijn bek en ons raar aankeek,
hadden we een verschrikkelijke lachkick. Die vrouw zal wel gedacht hebben
19:00
De vlagen werden steeds minder heftig en M was al zo goed als uit zijn trip.
Aan R was te merken dat hij nog wel wat tripte en S en ik spacede em nog wel
aardig. Ze rookte nog een jointje en we kwamen op het geniale idee om een film
te huren en deze bij M thuis te kijken. Het was nu alweer tegen 19:30 aan.
We gingen naar de videotheek en huurde de GENIAALSTE film voor zo'n moment.
Harold and Kumar 2. Escape from guantanamo bay.
Elke smoker MOET deze film gezien hebben en als je deel 1 al vet vond.
Deze film is echt de shit gewoon HAHA. We gingen eerst langs mijn huis om
even wat rum op te halen. Niet om te zuipen maar gewoon voor de smaak.
Bij M aangekomen settelde we ons op de juiste plekken. We beste pizza's en
schonken een rummetje in. Ik had nog flink wat wiet omdat ik niks gerookt had.
We aten pizza, rookte veel jointjes en spacede en lachte om de film.
23:45
M was moe en wou slapen. R, S en ik gingen naar huis. Knetterstoned.
Sinds ik gestopt ben met elke dagen blowen sinds 1januari al, ben ik van
een halve joint al van de kaart. Dit keer kon ik zoals altijd na een paddotrip
weer asociaal en ouderswets veel smoken. Ik kwam nog drie vrienden tegen
die natuurlijk het hele verhaal wouden horen. Toen ik thuis was viel ik binnen
1min in slaap
Eindresultaat:
Van de doelen van mij en M is niks terecht gekomen. In iedergeval niet bewust.
Het was wel een te gekke, toch ook wel heftige trip. Een middag om niet snel
te vergeten. Mijn tripzin is weer ontwaakt!
Bedankt voor het lezen van dit best lange report !!
Foto's van schotse hooglanders, sorry voor de grootte
doet het altijd goed