Inleiding
Ik had een tijdje geleden bedacht dat sinds ik elke donderdag de eerste 3 uur vrij heb, ik wel een doordeweekse solotrip kon houden van 's avonds laat tot in de nacht. Ik zou dan voor de tweede keer gaan truffelen en voor de eerste keer alleen trippen.
Toen ik donderdagmiddag terug fietste van school wist ik: vanavond wil ik trippen. Het moest gewoon, punt. Bovendien vond ik de champignons bij het avondeten een teken dat ik gelijk had :P.
Na het eten om half 6, waarbij ik nauwelijks wat naar binnen had gewerkt, besloot ik een vriend van 18 te bellen of hij voor mij naar de coffee-/smartshop wilde, dit kwam hem echter niet goed uit.
Ik had deze avond training en besloot om na het trainen verder te zoeken.
Toen ik weer thuis was vroeg ik het op msn aan een andere meerderjarige vriend. Hij wilde dit wel doen en zo gezegd stonden we om half 10 bij de shop. Nadat hij 10 gram Atlantis truffels en een 6'je wiet voor mij gehaald had bedankte ik hem en ging huiswaarts.
Toen ik thuis kwam ging ik al redelijk snel naar mijn kamer, ik had mijn ouders verteld dat ik moe was en waarschijnlijk vroeg zou gaan slapen.
Kwart voor 10 werkte ik de eerste helft naar binnen. Ik startte hierna msn en at langzaam aan de rest op. Iets na 10 uur was het bakje leeg.
CEV's en vrolijkheid
Om 22.10 begon het feest al. Ik probeerde mijn hoofd leeg te maken en concentreerde me op mijn ademhaling. Ik sloot mijn ogen en begon al vrij snel allemaal vormen in verschillende kleuren te zien. Het waren vooral vierkanten op elkaar gestapeld met allemaal uitsteeksels. Hierbij waren de contouren erg scherp en de kleuren levendig. Alles bewoog voort en de vormen veranderden af en toe opeens. Zo nu en dan deed ik mijn ogen even open en praatte ik op msn. Ik had een paar mensen op msn gemeld dat ik ging trippen en met een jongen heb ik nog een tijdje gepraat tijdens de trip, al werkte het toetsenbord niet echt mee. Ik verklaarde hem dat ik besefte dat ik er bewondering had dat hij zo onafhankelijk en positief was.
Ik voelde me fijn in deze fase en was nogal hyper, mijn gedachten gingen steeds sneller
De nadenkfase
Na een tijdje besloot ik om de laptop maar weg te doen en lekker in mijn bed te gaan liggen. Ik deed het licht uit omdat het bijna 11 uur was en ik dacht dat mijn moeder elk moment boven kon komen.
Na een tijdje CEV's gehad te hebben kwam ik een nadenkfase terecht. Ik bedacht mezelf dat de maatschappij eigenlijk iets heel vreemds is en dat we een heel systeem hebben opgebouwd met banen en belastingen en uitkeringen. We gaan er hierbij vanuit dat we altijd vooruitgang boeken, terwijl het simpelste geluk waarschijnlijk bestaat in een simpele samenleving. Ik kwam op het idee dat het fijn zou zijn om later naar een land met een warm klimaat te wonen of in een tijd/plaats waar er geen centraal gezag is.
Ook was ik er van overtuigd dat ik voor een feestje van morgen als cadeau best al mij geld kon weggeven omdat dat niks zou uitmaken.
Ook dacht ik dat ik wel met school zou kunnen stoppen omdat dat mij redelijk nutteloos leek. Waarom willen we onze kennis allemaal uitbreiden en een goede baan hebben. Ik kon mijn tijd dacht ik beter besteden met vrienden en een leuke vriendin, een simpele baan zou genoeg zijn voor onderhoud.
Kort gesprek met mams en gezichtsvervormingen
Vanaf dit punt worden de herinneringen minder en is de chronologie niet optimaal.
Op een bepaald moment moest ik naar de wc, ik stond op uit bed en keek in de spiegel. Mijn pupillen waren erg groot en ik mijn aangezicht bewoog heen en weer. Ook had ik een wat enge lach op mijn gezicht. Ik ging naar de badkamer en toen ik hier in de spiegel keek was deze lach nog opvallender. Ik vond mezelf er maniakaal uitzien. Hier had ik geen problemen mee en ik probeerde het te verergeren. Ik stond daar als een maniak voor de spiegel en kreeg een gloed om me heen. Ik voelde me net een soort Stalin.
Hierna ging ik weer naar mijn kamer, mijn moeder was inmiddels op haar kamer en hier kwam ik langs. Ze zei tegen me dat ze dacht dat ik al sliep. Ik deed de deur open en ging bij haar op bed zitten, ik wou graag een filosofisch gesprek met haar. Maar ik snapte dat dit niet er in zat en wou weer weg gaan. Ik kwam echter voor geen meter uit mijn woorden en begreep dat ik vreemd over kwam. Mijn moeder vroeg of er iets aan de hand was en ik vertelde haar dat ik truffels had gehad. Ze wist dat ik het eerder had gedaan, maar niet precies wat het is. Ze reageerde wat negatief maar dit viel opzich wel mee. Dit hele gebeuren kan echter net zo goed voor de 'badkamerscene' zijn geweest.
Suïcidale gedachten
Ik ging weer naar mijn kamer en ging liggen. Ik schat de tijd tussen half 1 en 1 uur nu en de trip werd heviger. Ik was steeds aan het denken en het thema van mijn gedachten verplaatste zich van de sociologie naar 'het leven'. In mijn vorige truffeltrip was ik tot de conclusie gekomen dat ik geen doel had in mijn leven. Nu bedacht ik me dat 'het leven' opzich nutteloos was en dat we misschien wel een beschaving hebben opgebouwd maar eigenlijk gewoon gelijk zijn aan andere dieren. Ik begon me minder fijn te voelen en vroeg me af waarom ik zou moeten door leven als het leven geen zin had. Dit klinkt allemaal zeer negatief maar eigenlijk constateerde ik dit allemaal erg neutraal. Ik begon aan zelfdoding te denken, dit omdat de zin niet zag van een nutteloos iets voort te zetten. Ik bedacht me dat er beneden een mes was, maar dit was een te pijnlijke manier. Een plotselinge dood leek me het 'aantrekkelijkst', hierbij was voor een trein springen mijn favoriet.
Hierna kwam in mij op dat zelfdoding onnatuurlijk is en dat het tegen ons instinct in gaat. Ik begon weer wat normaler na te denken en schrok van wat ik gedacht had.
Het was al eerder deze avond in me opgekomen dat slapen iets heel moois was en ik vond de trip eigenlijk wel lang genoeg geweest nu, ik wou slapen. Ik ging naar beneden om suikerklontjes te halen. Bewapend met een kilopak suiker en een flink aantal suikerklontjes kwam ik weer boven.
Ik heb verder in de nacht af en toe wat suikerklontjes gegeten, maar dit aantal heeft de trip nauwelijks lichter gemaakt neem ik aan.
Meer gezichtsvervormingen en andere visuals
Ik probeerde te slapen na het verorberen van een aantal suikerklontjes en kreeg te maken met de nasleep van mijn eerder genoemde gedachten. Dit resulteerde in een aantal paniekmomentjes waarbij ik vurig wenste dat de trip voorbij was.
Ik kwam tot de conclusie dat slapen niet zou lukken en besloot het licht maar aan te doen. Toen ik mijn aandacht tot het plafond richtte begon ik hier allemaal gekleurde patronen in te zien. Dit werd sterker en mijn plafond leek wel een regenboog. Ik vond dit erg mooi en dit vrolijkte me weer flink op.
Ik besloot zo nog even een jointje te gaan roken. Ik stond op van mijn bed en toen ik in de spiegel keek zag ik er niet bepaald florissant uit. Ik leek wel ziek, ik probeerde dit te verergeren en slaagde hier glansrijk in. Op een bepaald moment werd de huid van mijn gezicht groen, wat ik best vermakelijk vond.
Hierna groeiden er hoorntjes uit mijn hoofd, toen ik op bed ging zitten en de attributen pakte om een joint te draaien wist ik ook nog hoorntjes uit een gezicht op de hoes van een plaat te toveren.
Het kostte me even voor dat ik de joint gedraaid had maar wat was het het waard. Ik genoot van de geur en de smaak. Er hing een heerlijke walm in mijn kamer en ik voelde me erg fijn.
Ik kwam opnieuw in een nadenkfase terecht en was er van overtuigd dat alles wat ik zag beïnvloed werd door mijn brein en dat ik zelf kon bepalen wat ik wilde zien. Ik concentreerde mij op een schoorsteen van een huis tegenover het mijne. Ik wou deze schoorsteen weg denken en weet redelijk zeker dat dit voor een seconde ook lukte, dit gaf me een voldaan gevoel.
Een klein nadeel was, was dat toen ik rond een uur of half 3 naar het toilet ging ik mijn moeder per ongeluk wakker maakte die ook naar de wc ging en de wietgeur rook. Ze zeurde nog wat over 2 verschillende dingen op één avond en kwam mijn kamer later nog binnenvallen om te kijken of alles uit was. Hierna viel ik redelijk snel in slaap, ik schat rond een uur of 3, kwart over 3.
Conclusie
Na 2 eerdere, geslaagde trips. Waarvan één op truffels en één op mdma is dit mijn raarste trip geweest. Het was een ongeplande trip waarbij ik me het grootste deel van de tijd niet positief voelde. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de weinige voorbereiding, maar dit past nogal bij mij als chaotisch persoon. Het sporten van te voren was misschien ook niet handig. Toch had deze trip met negatieve gedachten en rare gezichtsvervormingen iets fijns, al is dat niet precies het juiste woord. Ik vond het een zeer interessante trip, maar vind sommige gedachten toch wel wat verontrustend. Al denk ik met grote zekerheid te weten dat ik mezelf nooit iets aan had gedaan. Al met al, een interessante trip die vooral op het hoogtepunt niet fijn was, maar waarbij ik achteraf geen verkeerd gevoel heb.
De trip was behoorlijk hard voor 10 gram Atlantis. Dit komt doordat ik weinig had gegeten die dag, om kwart voor 6 had ik een hele lichte maaltijd gegeten. Mijn gewicht helpt ook mee, ik weeg maar 60 kilogram. Bovendien denk ik dat het sporten van te voren een versterkende uitwerking heeft gehad, hier had ik eerder dingen over gelezen.