Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste XTC ervaring

Eerste XTC ervaring

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klopt, ik voelde niet veel empathie van de mdma,wel een beetje, maar niet zoals andere mensen het omschrijven, heb ze ook niet getest, of mischien heeft het vrij weinig invloed op mn serotonine.
En die brommer.. vriend het was 6 uur 's ochtends en ik ben vrijwel niemand tegengekomen, dan kan het echt geen kwaad om onder invloed van pillen met 25 over het fietspad te rijden :P

En nog iets, het word nooit gewaardeerd als je alleen maar negatieve feedback geeft, comment dan gewoon niet.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan zou het misschien een speed-pil kunnen zijn. Maar echt geen MDMA.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
clockcable zei:
Klopt, ik voelde niet veel empathie van de mdma,wel een beetje, maar niet zoals andere mensen het omschrijven, heb ze ook niet getest, of mischien heeft het vrij weinig invloed op mn serotonine.
En die brommer.. vriend het was 6 uur 's ochtends en ik ben vrijwel niemand tegengekomen, dan kan het echt geen kwaad om onder invloed van pillen met 25 over het fietspad te rijden :P

En nog iets, het word nooit gewaardeerd als je alleen maar negatieve feedback geeft, comment dan gewoon niet.
Klik om te vergroten...
Je hebt je vandaag aangemeld, je komt met een slecht verhaal over XTC en meteen pak je drie pillen als je voor de eerste keer xtc doet en jij gaat mij vertellen wat ik wel en niet moet doen op dit forum?

Negatieve feedback is ook feedback. Jou reactie geeft duidelijk weer dat je wel weet dat je fout zit maar de boel naar jezelf goed wil praten door mij een grote mond te geven.

En post niet zoiets als
clockcable zei:
of mischien heeft het vrij weinig invloed op mn serotonine.
Klik om te vergroten...
Als je een beetje weet hoe MDMA werkt en hoe je lichaam in elkaar zit dan zou je dit niet roepen. Ga jezelf eerst lekker inlezen over hoe een middel werkt en wat er in je hoofdje gebeurt met die axonen, dendrieten, wat is je synaps spleet en neurotransmitters, wat doen die?
Pas dan mag jij roepen dat het misschien geen invloed heeft op je serotonine.

Het lijkt mij dat er maar bar weinig MDMA in jou pillen zat en een boel cafeïne en speed. Anders had je echt wel meer dat love gevoel gehad.

Lees dit maar eens dit is nou XTC:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=27316
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#4
What is up your ass :rolleyes:

Ik had xtc(of speed) geprobeert, en ben er enthousiast over en post het hier. Dan zit jij de boel af te kraken, en "Negatieve feedback is ook feedback" spreekt voor zich, maar dat betekend niet dat het goed is. Constructieve kritiek oke, maar jij loopt gewoon de boel af te zeiken.

En ik heb heus wel een idee hoe het werkt in de hersenen hoor, ik heb de threads al lang gelezen en die animatie op jellinek gezien. Jij wilt beweren dat mdma op iedereen precies hetzelfde effect heeft in de zelfde amplitude?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
clockcable zei:
What is up your ass :rolleyes:

Ik had xtc(of speed) geprobeert, en ben er enthousiast over en post het hier. Dan zit jij de boel af te kraken, en "Negatieve feedback is ook feedback" spreekt voor zich, maar dat betekend niet dat het goed is. Constructieve kritiek oke, maar jij loopt gewoon de boel af te zeiken.

En ik heb heus wel een idee hoe het werkt in de hersenen hoor, ik heb de threads al lang gelezen en die animatie op jellinek gezien. Jij wilt beweren dat mdma op iedereen precies hetzelfde effect heeft in de zelfde amplitude?
Klik om te vergroten...
Ik ben je niet aan het afzeiken ik lees iets en daar ben ik vrij om (binnen gestelde normen en waarden natuurlijk) op te reageren. Je had het ook niet kunnen posten, of wat meer kunnen ingaan op de emotie die de stof bij je opriep. Dan had het op zijn minst een interessanter report kunnen worden.

Ik vind dat je niet verantwoordelijk bezig was en ik zeg dat tegen je. Je hoeft je niet te verdedigen maar als je daaraan begint weet ik dus dat jij je aangevallen voelt en dus dat je fout zat, en dat weet je. Ook vind ik dat elke zichzelf serieus nemende man een voor hem onbekende stof in een veilige omgeving nuttigt. Dat je de XTC buiten het feest nam om er daarna af te wachten wat het met je deed vind ik persoonlijk een kwalijke zaak. Stel nou dat je geen XTC had maar een andere stof zoals mCCP of een andere stof die giftiger is? Een paar jaar geleden zat er atropine in coke en zijn er mensen overleden, zou zomaar in een pil kunnen zitten en als je dan op een feest bent en je voelt je slechter en slechter worden, wat doe je dan?

Ik ken je niet, ik weet niet hoe je eruit ziet en dus zou het zomaar kunnen zijn dat jij een groot zwaar persoon bent die meer van een middel nodig heeft voor je dezelfde staat bereikt die anderen met de helft bereiken. Dat kan ik niet beoordelen dus kan ik ook niet zeggen dat iedereen hetzelfde voelt bij dezelfde dosis. (Hoewel je na drie pillen toch echt wel wat van de MDMA werking zou moeten voelen). Wel weet ik dat er een handjevol mensen in de wereld zijn die een enzym in hun lever hebben wat de afbraak van XTC tegen gaat en die mensen zullen dan ook overlijden mochten ze XTC nemen. Verder heeft MDMA op iedereen een soortgelijk effect.

MDMA zorgt er onder andere voor dat de neurotransmitter serotonine in de hersenen tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven. Vervolgens vindt er heropname van serotonine plaats, waarvan een deel wordt afgebroken. Als de MDMA nog steeds actief is in het lichaam zal deze serotonine vrij snel opnieuw afgegeven worden.
Klik om te vergroten...
Dat is wat MDMA doet, bij iedereen omdat het nou eenmaal zo werkt.

Het is een natuurwet dat alle stoffen gelijk op elkaar reageren. Zou een mooie boel worden als iemand een chemische reactie laat plaats vinden, ontdekt een nieuwe stof, doet het nog een keer en krijgt vervolgens een andere stof.

Ik wil ook nog kwijt dat ondanks mijn bijtende toon ik het echt goed bedoel. Ik heb in het verleden vaak genoeg XTC op om te weten wat je voelt en ook om te weten wat de beste manier is om met drugs om te gaan. Ik werk voor Unity, een vrijwilligers project wat op grote feesten drugsvoorlichting geeft. Ik praat dan als ervaringsdeskundige en ook op dit forum zit ik lang genoeg om te weten wat de voor en nadelen van excessief en combi gebruik zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."