Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn ervaring met spacecake

Mijn ervaring met spacecake

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat het even duurt voor thc kapot gaat. Of het thc molecuul is aangepast als je het verbrand net als bij base coke. I dunno eigenlijk :grin:
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#2
THC is wel redelijk temperatuursbestendig hoor, en gaat zeker nog niet helemaal kapot bij 60 graden C. Rond een temperatuur van 180 graden 'verdampt' je THC wel en dan ben je hem kwijt natuurlijk.

Om je THC te actieveren (THCA decarboxylatie naar THC) moet hij zelfs verwarmd worden, hoe warmer hoe sneller hij geactiveerd word, maar verwarming boven 170 graden is dus wel uit den boze..

Waarschijnlijk heb je je wiet niet lang genoeg verwarmd. Volgende keer moet je je gecrushte wiet maar eens 10min in een oven van 125 graden opwarmen, werkt perfect.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Exceptional Insight zei:
Intoxication zei:
THC gaat kapot boven 60°C
Klik om te vergroten...
Moet het dan heel erg opschieten tijdens de weg van een joint naar je longen of hoe werkt dat?
Klik om te vergroten...

Ook een fatsoenlijke thee ervan zetten zou lastig worden als dit zou kloppen.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het lijkt me idd sterk dat thc verdampt bij 60 graden. Want een joint wordt zoiezo heter dan 60 graden toch. Spacecake moet gewoon kunnen werken, dus ik probeer het binnekort nog eens, maar dan zorg ik dat hij perfect wordt. En probeer ik wat informatie te verzamelen :grin:
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#5
edit jah 60 graden is idd laag maar wat zeker is, als je het rookt gaat er heel veel verloren door verbranding:wink:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb in mijn leven veel geblowd, maar nog nooit een keer spacecake gemaakt en gegeten. Nu een vriend van mij bij zijn neef logeerde, en zijn ouders er niet waren, vond ik dit wel een geschikt moment. (we waren met z'n 4en in totaal. Ik heb de spacecake gemaakt op de au bain marie manier (of hoe je het schrijft) en daarna op 150 graden in de oven gebakken. Er zat in totaal 8 gram wiet in, geloof dat het white widow was maar weet het niet meer zeker.

Toen heb ik (het zal een uur of half 7 zijn geweest) een halve plak genomen. De rest nam ook een halve plak. Na een uur wachten voelde we niks. We pakten de halve plak, maar dit keer namen we nog een halve plak.

Toen na een half uur gingen we naar buiten om te kaarten, en we staken een fikie in zo'n stenen ding. Ik voelde me wel licht draaierig maar niet echt stoned. En de rest voelde niks zeiden ze. Toen na ongeveer 15 min gingen we southpark the movie kijken. Heb me echt kapotgelachen om elk stukje, zelfs de niet grappige stukjes. De rest voelde weer niks zeiden ze.

Na de film gingen we een frietje halen bij de friettent. Ik was behoorlijk stoned maar niet wat ik verwachtte van spacecake. Het was meer alsof je een zware sterke joint had gerookt. De rest voelde em 'wel lichtelijk hangen'. (ook al leek het of iemand met een kwastje hun ogen rood had geschilderd) Daarna zijn we om een uur of half 1 's avonds gaan slapen.

De volgende dag met een brakke kop opgestaan en naar huis gegaan. Voelde verder niet echt iets maar was wel brak als een malle. Iemand enig idee waarom het effect zo matig was? 8 gram wiet in een hele cake en met 4 personen eten is toch goed of niet?

Vond het een redelijke ervaring, alleen zo jammer dat niemand echt knetter was.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja maar zomaar gaat alles vanzelf niet, ik laat tenminste 2uur de wiet (goed gecrushd) op een laag pitje in de boter opnemen, da's te belangrijkste onderdeel, THC gaat kapot boven 60°C, dus mss ook probleempje gehad met de oven-verwarming?
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan doe je die wiet toch gewoon als beleg op een geboterd broodje! (duh) :P :hearteyes: :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Intoxication zei:
THC gaat kapot boven 60°C
Klik om te vergroten...
Moet het dan heel erg opschieten tijdens de weg van een joint naar je longen of hoe werkt dat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."