Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLsd Report,375 ug voor de eerste keer

Lsd Report,375 ug voor de eerste keer

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,
Hieronder een interview dat mijn vriendin met onze beste vriend had gevoerd over zijn eerste keer lsd. Zij deet dit interview voor haar profielwerkstuk over psychedelica, vandaar ook dat het een vraag/antwoord tekst is geworden i.p.v een echt tripreport. Maar ik heb het zo laten staan anders ging ik misschien per ongeluk iets weglaten of erbij zetten om er een vloeiend geheel van te maken terwijl hij het niet zo bedoelt had :wink:
Ik zelf heb al vaker op lsd getript zowel alleen als met mijn vriendin. We spraken hier ook over met deze vriend en hij was zeer geïnsereerd naar deze stof en wou het graag een keer uitproberen. Wij(ik en mijn vriendin) wouden hem graag begeleiden in zijn eerste trip en gaven hem wat leesvoer mee zodat hij zich in kon lezen :)
Ik regelde lsd zegels waarvan de dealer zei dat ze 120 ug bevatten en omdat ik hem kende vertrouwde ik hem ook. Wat ik toen niet begreep was dat de zegels opeens 4 euro waren i.p.v 2 zoals hij eerder had gezegd,hier had het eerste alarmen moeten gaan rinkelen hahaha. We hadden het lang voorbereid en we zouden 180 ug nemen. Ik weet dat het veel is maar die vriend is mentaal erg sterk en hij wou een mooie eerste keer.Het was een geweldige trip :hearteyes: Niet mooi,lief,aardig of fijn maar overweldigend versplinterend en groots, Ik heb zelf 15 uur lang getript en heb dingen meegemaakt die ik niet op kan schrijven. Gelukkig had ik ook een sitter geregeld want ik wou bij zijn eerste keer lsd totaal geen risico lopen. Achteraf is dit een hele goede beslising geweest. De sitter was overigens mijn broertje wat ik nog steeds apart vindt. Hoewel hij wel vaker sitter is geweest voor mij blijft het apart je kleine broertje die nog alles kan terwijl jij vliegt :wink:
Achteraf bleek dat op een zegel 250 ug lsd zat en we in totaal 375 ug p.p hadden genomen! Dit verklaarde wel een aantal dingen in de trip. Ik heb dan ook iedereen exuses aangeboden omdat ik ze niet heb laten testen en hun zoveel heb laten nemen. Ik had naar mijn mening de verantwoordelijkheid omdat ik het veel vaker had gedaan en de zegels had geregeld. Ik heb me ook wel een tijdje schuldig gevoeld want 375 ug voor de eerste keer is natuurlijk belachelijk veel!. Maar ik heb iets heel moois aan deze trip overgehouden. Een 'betere' beste vriend. We snappen elkaar nu veel beter en de vriendschap word nu nog steeds hechter. Hetzelfde geld voor mijn vriendin. Ik weet dat het verkeerd kon aflopen maar gelukkig is alles zo goed gegaan.
gr vork

Het trip report

Voor dit interview heb ik iemand via de mail vragen gestuurd, over zijn ervaring met LSD. Hij was 18 jaar en dit interview gaat over zijn eerste trip op LSD.

Wat was de reden van gebruik?
Er waren een paar vrienden die het al eens eerder hadden gebruikt en die niet zozeer aan raadde het te gebruiken, maar die toch wel de nieuwsgierigheid wekte. en ook om het gewoon mee te maken, het allemaal een keer zien, omdat ik me op dat moment geestelijk sterk genoeg voelde.
Was het gebruik impulsief en wat was de setting?
De setting was alles behalve impulsief, bij de trip was overal over nagedacht, enge posters waren weggehaald overal werden kleurige kussens en dekens neergelegd er was zelfs een speciale tripsetter bij die ons in de gaten hield. We hadden weken van te voren al afgesproken wanneer we het zouden doen, hoe we het zouden doen en wat de dosis zou zijn.
Beschrijf de trip, je gevoelens, gedachten, wat er gebeurde?
Na het innemen van het zegeltje was het wachten. op een gegeven moment begint het dan te werken, ikzelf zag in het begin alles in een soort van slow motion. Je wist wel dat alles in real time bewoog maar toch leek het veel te langzaam te gaan. En ook de werkelijke tijd speelde (zo leek het) een spelletje met me, het leek of er uren voorbij waren gegaan maar in werkelijkheid was ik pas 10 minuten verder. En soms leek alles langzaam te gaan maar zei de klok precies het tegenovergestelde.
Een uur in de trip gingen we een film kijken, ik kende deze film al enigszins maar met een zegeltje achter je kiezen kan een bekende film ineens heel anders zijn. De acteurs kunnen bijvoorbeeld compleet van vorm veranderen. De film ging een beetje over een zooitje 'schooiers' die eigenlijk toch wel gelijk hadden. Mijn zicht op die film werd daar ook op aangepast doordat ze het ene moment schooiers leken en vervolgens geheel vloeiend in charmante, nobele mensen veranderden qua looks en ook precies op de momenten dat ze bepaalde handelingen uitvoerden. (nog nooit zo'n leuke film gezien).
Ook begonnen zich op allerlei plekken tekens te vormen, als je op de muur keek of naar de lamp, of zelfs een leeg blaadje papier, er waren overal tekens. en als je je ogen sloot leek het alsof je door een soort van caleidoscoop kijkt. Het is niet helemaal precies vergelijkbaar, maar het lijkt erop. nog verder in de trip begon alles eigenlijk in kleuren te veranderen, de kamer is er nog wel en je ziet ook alles in de kamer maar daarnaast komen er ook nog heel veel kleuren door de kamer heen. Deze kleuren waren ook te manipuleren, ik had bijvoorbeeld de kamer eerst helemaal grijs gemaakt, en toen ben ik naar alle objecten gaan kijken wat daar de kleur van zou moeten zijn en ben zo de kamer gaan 'inkleuren'. Dit klinkt misschien belachelijk en nadat de hele kamer ingekleurd was voelde ik me ook zo.
Een van mijn vrienden begon te dansen, en met al zijn bewegingen kon je overal kleuren zien meebewegen op de wind of samen geperst door zijn handen. Even later hebben we zelfs een 'balletje' licht over gegooid. dit was een hele aparte ervaring, je gooide met wat totaal niet tastbaar is. als het je het probeert te pakken grijp je erdoorheen, maar toch kun je ermee overgooien. het was dus ook niet zozeer een balletje gooien maar gewoon letterlijk met licht naar elkaar overgooien. In de uren daarna werd het voor mij in een behoorlijk tempo minder heftig. mijn zicht golfde nog wel en er waren af en toelichtflitsen en flitsjes. maar het hevige 'trippen' lag achter me. Rond die tijd hebben we nog even film gekeken en zijn daarna gaan slapen.
Wat gebeurde er na je trip, heb je er iets van geleerd?
De dagen na de trip: de eerste dag na de trip heb ik niet helemaal met mijn volle bewustzijn gevolgd. wat me nog wel is bijgebleven is dat ik erg vrolijk was, en op een gegeven moment wou ik een sigaretje opsteken, en na de eerste keer inhaleren merkte ik dat zo'n sigaret puur vergif is, dat wist ik natuurlijk altijd al, maar dit was de eerste keer dat ik dat echt aan mijn lichaam voelde. Dit heeft mij ook geholpen te stoppen met roken, sinds die dag heb ik geen sigaret meer aangeraakt. de eerste paar dagen daarna was ik nog niet helemaal in mijn oude doen, ik was nog steeds wel vrij vrolijk. Als je je ogen dichtdeed kon je af en toe nog het caleidoscopische effect zien en af en toe zag ik ook nog flitsjes aan de rand van mijn blikveld. na een dag of vijf voelde ik me weer volledig 'normaal', zoals ik voor de trip ook was, alleen dan 'verrijkt'. het lijkt alsof je zoveel leert van die uren dat je bezig bent. Ik heb veel meer het gevoel verbondene zijn met bijvoorbeeld de natuur.
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mmm geen enkele reactie. Zou dat een slecht of goed teken zijn? :wink:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een schaamteloze zelfbump :angry:

Leuk report hoor :) Sommige reports lijken op magische wijze geen reacties te krijgen.
B
BalanceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk :). Het klinkt als een erg toffe ervaring maar het verslag is niet zo uitgebreid. Het is heel herkenbaar dat je door lsd de wereld om je heen beter gaat waarderen, zoals een goede vriend afgelopen weekend tegen mij zij: "door lsd besef je hoe bijzonder de wereld om je heen eigenlijk is."

Ik wil het ook weer is gaan doen maar ik mis iets :P :(.
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niks zelfbump :wink: Het is mijn eerste reportje dus opbouwende kritiek is welkom hahah
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuke report! Gevestigd wel mijn ideeen over lsd. Maar eigenlijk is 375ug best goed gegaan als ik dit lees?

Wat was je eigen ervaring?
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel heftig :grin: Ik reageer nogal goed op lsd dus bij mij voelt het alsof ik 100 ug meer had genomen. Op een gegeven moment voelde ik mij een kleurtje die meedeed aan de muziek. Je kent het toch wel van die visuals die stralen kleurig licht geven? En ik was er een hahah. Totaal weg van alles wat nog een beetje met realiteit te maken had. Kon ook niks behalve dansen en voelde mij perfect verbonden met elke klank en kon die ook mooier maken,harder of zachter zetten of in mijn eigen hoofd een eigen muziekstuk componeren. :hearteyes:
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja dat begrijp ik hahah. Ik had ook niet expres zoveel genomen :wink: Maar gellukig is het goed gegaan
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wauw, dat klinkt echt magisch mooi allemaal. Lsd... ik weet et echt niet hoor, ben er nieuwschierig naar maar het is zo heftig blijkbaar en zo intens, misschien toch maar ff n paar jaartjes wachten (zeker 5/6 als je het mij vraagt)

Anyway nice report
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
LSD is goed te sturen op ca 50µg. Dat vind ik de ideale dosering voor een eerste keer. 375µg is al voor ervaren trippers, op LSD ben ik maximum tot 300 gegaan wat ik al enorm overweldigend vond. Meestal heb ik genoeg aan een goeie 100µg omdat ik lachgas en ketamine voorhanden heb :sunglasses:
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je hoeft niet zo lang te wachten. Het kan ook veel minder intens en daarna kun je langzaam opbouwen. Met een goede tripsitter en 50 tot 100 ug kan het een hele mooie eerste keer worden zonder dat het 'te ver' gaat. Overigens is het altijd je eigen keus en wil ik niemand aanzetten tot lsd gebruik.
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik denk dat je wel klaar moet zijn voor lsd hoor. ik bedoel, je moet je goed voelen. Buiten dat denk ik dat de beste tijd om lsd te nemen nu is :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat een extreme hoeveelheid voor een eerste keer LSD ! :openmouth: Je mag blij zijn dat alles zo goed is afgelopen. :)
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben ik ook heel blij om :grin: Maar wat was het uiteindelijk een geweldige ervaring :hearteyes:
We spreken er nog vaak over en mede door die trip besloot hij meer psygonautisch te gaan leven. Hij is nu gestopt met roken bijvoorbeeld en meer van die positieve dingen. Binnenkort gaat hij met mijn vriendin 2c-p uittesten met mij als tripsitter. Deze keer check ik alles 2 keer op de dosis hahaha. Maar in mijn ogen heeft die vriend van ons wel een sterke geest als je niet flipt voor de eerste keer zoveel te nemen maar het eigenlijk heel positief aanpakt en er zo anders en 'beter' uitkomt.
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#15
vork zei:
..voelde mij perfect verbonden met elke klank en kon die ook mooier maken,harder of zachter zetten of in mijn eigen hoofd een eigen muziekstuk componeren. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dat had ik soms ook wel als ik veel paddo's of mdma had genomen. Je zet een goed nummer op maar je maakt er simultaan een nummer van dat nog 100 keer prachtiger is en je totaal meesleept. Jij bent de muziek. Je hebt controle over wat je hoort en je voelt elke klank als een heerlijke golf van euforische energie (eargasms :) ) door je lichaam trekken.
Auditieve hallucinaties :hearteyes:
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zo dan! Dat klinkt goed haha. Maar jullie hebben wel geluk gehad natuurlijk he :)
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tegelijk muziek luisteren en seks hebben op lsd hoe moet dat dan zijn? :grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind het verslag van de trip zelf wel echt heel beperkt voor 375µg :beer:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#19
Fronske zei:
vork zei:
..voelde mij perfect verbonden met elke klank en kon die ook mooier maken,harder of zachter zetten of in mijn eigen hoofd een eigen muziekstuk componeren. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dat had ik soms ook wel als ik veel paddo's of mdma had genomen. Je zet een goed nummer op maar je maakt er simultaan een nummer van dat nog 100 keer prachtiger is en je totaal meesleept. Jij bent de muziek. Je hebt controle over wat je hoort en je voelt elke klank als een heerlijke golf van euforische energie (eargasms :) ) door je lichaam trekken.
Auditieve hallucinaties :hearteyes:
Klik om te vergroten...


:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Elke klank siddert door je lichaam en bespeelt je geest, lichamelijk en mentaal genieten zo hard dat letterlijk mijn ogen wegdraaiden van genot, vergezeld met intense diepe zuchten en kreunen van plezier. Better than sex.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#20
vork zei:
Tegelijk muziek luisteren en seks hebben op lsd hoe moet dat dan zijn? :grin:
Klik om te vergroten...
Op z'n minst afleidend

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."