Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC Eerste keer, thuis, nieuwe inzichten verworven!

XTC Eerste keer, thuis, nieuwe inzichten verworven!

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
Bertus2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Stof: XTC/MDMA
Dosis: Niet getest, maar het was 1 pil
Wie: Alleen ikzelf
Set: Ik ben een jongen van 17, 65 kilo en had voor de rest nog geen ervaring ermee
Setting: Thuis in m’n bed

Voorwoord
Ok, hoewel ik weet dat het zeer onverstandig is om een hele XTC-pil te nuttigen zonder dat je deze getest hebt (ik ben me zeer bewust van de gevaren: oververhitting, je weet nooit zeker wat erin zit, etc.) heb ik het toch gedaan. Ik zal als ik het nog eens zou doen, het zeker laten testen en ik weet dat dat belangrijk is, maar laten we me nu maar even geen moreel lesje leren want ik weet dat ik fout zat. Laten we maar skippen naar het verhaal, want dat is pas waar het interessant wordt, toch? :grin:

(Als dit achtergrondverhaal je niet zoveel uitmaakt kun je ook gelijk naar het tripreport zelf scrollen)
Achtergrondverhaaltje
Laat me eerst even wat over mezelf vertellen. Mijn ouders zijn gescheiden, dit zijn ze al zolang ik ze ken. Hier heb ik dan ook voor de rest ook geen problemen mee. Ik heb altijd bij mijn moeder gewoond en ben daar (in haar huis) dan ook opgegroeid. Maar zo’n 2,5 jaar geleden ben ik van mijn moeder naar mijn vader verhuisd. Dit was best een heel grote stap in mijn leven. Dit deed ik dan ook niet zomaar.

De reden waarom ik daarvoor gekozen heb is dat, toen ik ongeveer 14 jaar was ik steeds meer ruzies met mijn moeder heb gehad. En dan bedoel ik niet de normale "ouder-puber"-ruzies mee. Nee, we konden niet eens meer normaal met elkaar overweg en de enige communicatie die we nog hadden was via schreeuwen, zij onder aan de trap, ik boven aan de trap. Het liep uiteindelijk zo uit de hand dat we bij bureau Jeugdzorg terechtkwamen, en hier gesprekken samen hadden met een kinderpsycholoog.

Dit heeft wel geholpen, maar nog steeds bleven we elkaar ontlopen, ik deed alles wat ik kon zodat ik zo min mogelijk thuis hoefde te zijn. Dit ging ongeveer een jaar zo door, totdat ik besloot dat het niet meer kon en ik de knoop doorhakte. Ik wou verhuizen. Mijn vader had altijd al vanaf de zijlijn meegekeken en mijn verhalen aangehoord in het weekend (om het weekend was ik bij hem, dan weer bij mijn moeder) en zijn advies was altijd: “de deur staat altijd voor je open hier’’. Gelukkig wonen mijn beide ouders niet ver van elkaar vandaan, dus kan ik altijd naar mijn zusje toe als ik dat wil (bijna dagelijks is dat dus). Zij accepteert het zoals het gegaan is, en ze is blij dat ze nu niet telkens meer in de ruzies zit. Dat was ook een van mijn bedoelingen, dat het rustiger zou worden voor haar. Waarschijnlijk denk je nu: “wat een verhaal, waar is dat goed voor?’’, maar dit later in het report ga ik het nog eens over de verhouding met mijn moeder hebben, dan komt het in ieder geval niet zomaar uit de lucht vallen.

Het tripreport
Ik heb weinig tot geen ervaring met drugs, degene die ik geprobeerd heb zijn alcohol, wiet/hasj en paddo’s. Toen een collega (ik werk in een supermarkt waarvan ik de naam niet zal noemen) me vertelde dat hij wel eens een pilletje deed, wist ik dus niet wat dat was maar raakte ik wel geïnteresseerd. Bij wat verder doorvragen, vertelde X (de collega) me dus dat hij vaak naar hardcore feestjes gaat en hier wel eens een XTC-pil neemt. Hij was er zeer enthousiast over en toen hij merkte dat ik dat ook was, zij hij dat hij me er wel eentje wou verkopen. Ik kocht dus een pil van meneer X. Hij vertelde me erbij dat als ik hem ging gebruiken ik wel water moest drinken en ik kauwgom moest nemen tegen het klapperen van je tanden. Dit vond ik wel netjes van hem. Ik weet dat het eigenlijk niet hoorde, maar ik vertrouwde meneer X erop dat het een goede pil was dus heb ik hem niet getest.

Tot dusver heb ik de pil in mijn bezit, maar had ik er nog niks mee gedaan. De juiste situatie diende zich aan toen een paar vrienden van me vroegen of ik meeging naar een festival. Daar had ik wel zin in. Ik besloot om daar het pilletje te gaan gebruiken. Toen ik op het festival was, begon ik toch te twijfelen. Het was al gezellig genoeg met m’n vrienden, we hadden al een paar bier op, waarom zou ik toch nog meer in m’n mik gaan gooien? Toen bedacht ik me dat ik het beter eerst thuis kon doen, dan kon ik het in een vertrouwde omgeving ervaren.

Zo gezegd, zo gedaan. Na afloop van het festival was het voor mijn doen nog vroeg toen ik thuiskwam, en kon ik toch nog niet slapen. Ik nam eerst een halfje, en ging toen in mijn bed liggen. Na ongeveer een uurtje voelde ik me al best vrolijk, ik kreeg een beetje een soort van tintelingen. Voor mijn gevoel kon ik ‘’nog best wat meer hebben’’. Dus ik gooide het andere halfje erin. Zo’n 30-45 minuten daarna klapte hij in.

“Wow!”, was mijn eerste reactie. Wat voelde dat goed zeg! Ik had me nog nooit zo lekker gevoeld. Alles wat ik ook maar deed of aanraakte voelde heerlijk, een intens gevoel van vergeving en gelukzaligheid kwam over me heen. Ik herinner me nog dat ik met m’n kussens lag te knuffelen (ik lag nog steeds in m’n bed) en alleen maar kon kreunen dat het zo ontzettend lekker voelde. Dit hield zo ongeveer een uurtje aan, daarna kwam het oppeppende effect. Ik kreeg ontzettende zin om te dansen of gewoon keihard te bewegen, en omdat ik mijn vader niet wakker wou maken zette ik maar m’n iPod met koptelefoon op. De muziekstijlen waar ik erg van hou zijn hardstyle/hardcore/trance, en ik lag dus (zo stilletjes mogelijk) keihard te headbangen. Ik zweette ondertussen als een malle, dus ging om de zoveel tijd heen en weer om wat te drinken. Ik wil jullie deze twee nummers die ik op dat moment erg waardeerde toch niet onthouden:

Armin van Buren – Imagine

Masters of Hardcore 2011 - Statement of Disorder – Anthem

Ik kan me niet eens voorstellen hoe vet het moet zijn om een pilletje op te hebben op een feestje, en achteraf gezien baalde ik dus wel dat ik het niet op dat festival waar ik was genomen heb. Ik ging nu al helemaal op in de muziek, ik voelde de tonen nu al door me heen stromen. Maar na het oppeppende effect wat een paar uur aanhield :rock: nam het langzaam af en na een paar uur viel ik dan ook in slaap. Ik heb er ontzettend van genoten.

Tot zover nog een redelijk normale XTC-trip toch? Maar wat mij juist intrigeerde, was dat ik tijdens het ‘’love’’-gevoel van het eerste uur ook ging nadenken over mijn relatie met mijn moeder. Zoals in het achtergrondverhaaltje beschreven staat, is die niet zo best. In de 2,5 jaar dat ik nu bij mijn vader woon en vaak mijn zusje dus opzoek is die relatie met mijn moeder dus wel verbeterd. Toen ik tijdens dat uurtje erover nadacht zag ik het opeens heel helder. Tijdens de vele ruzies die we hadden, nam ik het altijd heel serieus op, en dacht ik altijd dat het mijn fout/schuld was. Toen ik in de ‘’love’’-feeling zat, kon ik dat opeens laten gaan. Het stroomde helemaal van me af.

Ik besefte me opeens dat mijn moeder ook nooit normaal is opgevoed (mijn oma is niet helemaal geestelijk honderd procent) en dat misschien doorwerkt naar hoe ze mij opvoedt. Dit werd opeens kraakhelder voor me, ik wist dit al veel langer, maar zelf had ik nog steeds veel opgekropte boosheid richting mijn moeder. Dit liet ik allemaal opeens los, ik liet het zogezegd gaan en accepteerde gewoon hoe ze was. Dit was zo bevrijdend! In de tijd die ik nu bij mijn vader woon had ik er nooit echt over nagedacht (maar misschien wel onbewust mee bezig geweest) en nu was het gewoon zo helder.

Dit had net zoveel voor me gedaan als die ontzettend saaie eindeloze gesprekken bij die idiote psycholoog :P Nu heb ik na mijn trip wel wat gelezen over de therapeutische effecten van MDMA, en ik kan me echt voorstellen als je onbewust nog ruzies hebt of iets traumatisch/verkeerds hebt ervaren een XTC-trip je erin kan helpen om dat los te laten! Natuurlijk lijkt me het ook heel tof op een feestje, maar dat het voor therapeutische doeleinden kan worden gebruikt wist ik daarvoor nog niet.

Vragen
1. Ik nam het pilletje op zaterdagnacht, en zondag overdag voelde ik me nog best ok en redelijk vrolijk, maar maandag werd ik al wat depressiever en dinsdag was helemaal erg, woensdag knapte ik op en vanaf toen ging alles ok. Ik heb hier al wat over gelezen (de dinsdag-dip, heet het geloof ik? Correct me if i’m wrong) maar valt hier nog wat tegen te doen? En heeft dit ook met je leeftijd te maken, dat als je ouder wordt dat dit minder wordt?
Het is echt een reden voor me om dit bij een eenmalig avontuurtje te houden, al zou ik het graag nog eens doen.
2. Richt XTC nou echt zoveel schade aan als in de onderzoeksresultaten wordt beweerd? Hoe lang moet je er dan tussen twee ervaringen zitten als je je hersenen zo min mogelijk (liefst helemaal niet) wilt beschadigen?
3. Wordt MDMA nog therapeutisch gebruikt? Uit wat ik op internet las kon ik dat niet helemaal opmaken. In mijn ogen zou het wel veel mensen kunnen helpen.

Conclusie
1. XTC is heerlijk, en kan ook best therapeutisch worden gebruikt.
2. De relatie met mijn moeder is in de maanden na mijn trip erg verbeterd. Jahoe!
3. De dip is kut. :P

Sorry voor dit nog best lange verhaal. Ik weet dat dit mijn eerste post en gelijk al een heel verhaal, maar ik lees hier al best een tijdje mee en wou dit toch graag met iemand delen (zelfs al ken ik jullie persoonlijk niet eens!). Het is best nog een intiem ding geworden maar ik wou toch laten zien dan XTC niet alleen maar een drug is om op een feestje "lekker hard te gaan", maar ook kan worden gebruikt om jezelf open te stellen en hier lering uit te trekken.

Ik hoop dat als jullie je door dat enorme verhaal hebben weten heen te worstelen er een beetje leesplezier aan gehad hebben! :tongueout: Als dit wordt gewaardeerd maak ik misschien nog wel een tripreport, maar als het niks is heb ik liever dat jullie dat dan zeggen.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Strak report :hearteyes: Ik wist het, MDMA is de beste psycholoog die er is :sunglasses:

Je vragen:
1. Sommige mensen slikken 5-HTP om de dinsdagdip tegen te gaan, hoe goed het werkt, ik weet het niet (heb zelf nooit een kater van MDMA), maar het is een advies dat veel gegeven wordt en sommige mensen zeggen dat de kater stukken minder wordt. Andere vergelijkbare stoffen (google eventueel op "serotonin precursors" of zo) zouden hetzelfde effect moeten hebben.
2. MDMA is vrij schadelijk ja. Vitamine C of alfa-liponzuur slikken voor, tijdens en na afloop van je trip vermindert de hersenschade enorm. Ik zou er wel steeds 3 maanden tussen houden, ook om tolerantie te voorkomen (meer MDMA nodig hebben voor hetzelfde effect). Ja, het is lang, maar je krijgt er veel voor terug :hearteyes:
3. Er wordt wel onderzoek gedaan naar o.a. behandeling van posttraumatisch stresssyndroom met MDMA, maar grootschalig therapeutisch gebruik van MDMA is gestopt met het verbod erop. Heel erg jammer.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat Einstein zegt, met daarop als aanvulling dat je bij een dosis van 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht op en avond een aanvaardbaar risico loopt op schade. Je zult zeker niet direct gevolgen ondervinden, maar als je geen risico wil lopen moet je niets gebruiken. Ook wil ik aanvullend opmerken dat MDMA in bepaalde kringen populair was ten tijde van de opkomst in Nederland juist vanwege de therapeutische waarde. Om het gericht toe te passen is er echter veel te weinig onderzoek naar gedaan.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tufnut zei:
Ook wil ik aanvullend opmerken dat MDMA in bepaalde kringen populair was ten tijde van de opkomst in Nederland juist vanwege de therapeutische waarde. Om het gericht toe te passen is er echter veel te weinig onderzoek naar gedaan.
Klik om te vergroten...

Als eerste heerlijk reportje! Inderdaad mooie nieuwe inzichten verworven zo te lezen!

En zoals gezegd word heb ik het vroeger zelf als therapeutische waarde ervaren thuis met mijn vriendin toen, kon me hele hart luchten en zij ook. Was onvergetelijke avond. En was nooit zo vrolijk/fris wakker geworden zonder dip of iets opmerkelijk genoeg de volgende dag, met frisse moed ging ik weer door met de dagelijkse dingen gelijk toen. Herinner het me nog als gister maar is circa 9 jaar geleden inmiddels..
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Erg mooi report. Ik vind het juist goed dat je er zo'n lang verhaal van heb gemaakt. Vooral het gedeelte over de therapeuthische werking vind ik interessant.
Je zei dat je wat spijt voelde omdat je het niet op het feest had genomen, maar ik denk dat je op deze manier beter uit bent. Wanneer je het op een feest neemt wordt je heel erg opgezogen in de sfeer, wat verschrikkelijk fantastisch kan zijn. Maar persoonlijk vind ik de empatheogene werking van MDMA (het love-gevoel) veel mooier dan de stimulerende werking, al is die ook erg fijn :)
Maak vooral weer een trip-report als je weer wat beleefd hebt, het is namelijk ook best fijn voor jezelf soms om achteraf nog eens na te gaan wat er allemaal gebeurd is en dit report was leuk om te lezen!
B
Bertus2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@25tolife:
Dat klinkt ook als een mooie ervaring. Zeker als je daarna geen dip hebt :P

@duimpje:
Dank je voor je reactie! Ik weet denk ik ook wel zeker dat als ik het op dat feest had genomen ik alleen maar had gefeest en niet dit soort dingen had meegemaakt. Ik zal zeker nog eens een nieuw tripreport maken.
P
PapierVersnipperaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk om te lezen, feest van herkenning, mijn moeder deed het ook alleen, veel invloed had ze niet, 15 jaar geleden van vrijdag avond tot zondag nacht was ik aan het ''nachtvissen'' zogenaamd, hele weekend door gaan xtc, speed clubben, dan na de eerste nacht door het effect van slaap deprivatie , de droge humor en gekkigeheid die het bij mij teweeg berengt heerlijk. Dit zal ik voor altijd bij me dragen, weer doen?
Nu, moet ik er niet meer aan denken, om 7 uur het maakt niet uit wat ik heb gebruikt (gebruik geen speed meer) kan ik alleen aan m'n bedje denken.

Maar we hadden het over xtc, heel fijn spul allemaal fun love and ''temporary'' supreme happines, xtc heeft voor mij eigenlijk alleen positieve kanten, dinsdagdip had ik ook, hardlopen/sporten helpt a great deal om endorfine e.d aan te maken waardoor je je lekkerder voelt.

:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."