#1
Tweede keer XTC: hoe het niet moet.
Vervolg op het verhaal: eerste keer XTC, ultiem geluk.
Achtergrondinfo: vrouw, 22 jr, 1.74m, 70 kg
Datum: 17 februari 2012, einde van de middag
Setting: thuis met mijn vriend
Dosis: ongeveer 3 pillen verdeeld over de nacht
Stemming: SIKED!
Deel 1
Nadat mijn eerste keer XTC zo onbeschrijflijk geweldig was, kon ik niet wachten het weer te gebruiken. Maar mijn vriend is niet meer zo bekend meer met het wereldje, en degene van wie hij het de eerste keer had gekregen bleek opgepakt te zijn. Zelf ken ik al helemaal niemand die gebruikt. Iemand die mijn vriend kent maakte steeds beloftes, maar kwam iedere keer met excuses waarom hij het nog niet had. Ook zijn we helemaal niet (meer) thuis in de wereld van hardcore, techno ed. Kortom, we zaten een tijdje zonder XTC. Ik baalde ontzettend, want nu ik eenmaal de smaak van drugs had geproefd, wilde ik alleen maar MEER! Uiteindelijk duurde het ongeveer 3 maanden voor we het goedje weer in handen hadden.
Maar laat ik eerst een uitstapje maken naar wat we voor die tijd allemaal uit hebben gespookt. Doordat we niet aan XTC konden komen begonnen we te experimenteren met andere soorten drugs. Eerst hasj, maar ik heb zelfs nog nooit een sigaret gerookt dus toen ik wat rook inhaleerde, schrok ik me kapot van de pijn die dat in je keel doet. Daarom een hasj-cake gemaakt, maar het beviel niet zo goed omdat ik veel te veel had gehad. Vervolgens de smartshop geplunderd met verschillende soorten truffels, passiebloem, herbal XTC, kratom en ten slotte salvia, in de hoop dat roken tegen die tijd minder zeer zou doen. De eerste twee keer truffels waren geen succes, waarschijnlijk omdat we te weinig hadden genomen. De derde keer was een groot succes, en ik maakte voor het eerst kennis met de wondere wereld van hallucinaties en niet te stoppen lachbuien (voor een verslag van deze ervaring: zie hier). Toch was er geen enkel middel wat ook maar enigszins in de buurt kwam van het heerlijke gevoel wat ik had gevoeld toen ik voor het eerst XTC probeerde. Inmiddels hadden we ook maar een waterpijp aangeschaft waardoor ik ook af en toe wat pure hasj kon roken, maar het is niet echt mijn ding. Lichamelijk vind ik het vrij onprettig, en ik word er wat para van en denk de hele tijd dat mijn omgeving mindfucks met me aan het uithalen is. Seks met hasj is wel ontzettend lekker though. Ten slotte nog wat leuke ervaringen met salvia gehad (zie hier en hier), wat zeer geslaagd was, maar nog steeds kwam niets in de buurt van XTC.
Eigenlijk kun je wel zeggen dat het behoorlijk uit de hand aan het lopen was. Het idee was ‘eens een keer’ een drug te proberen, maar toen dat zo goed bevallen was ging ik helemaal los. Ik denk niet dat er ook maar iemand is die dat van mij verwacht had, ik ben toch dat lieve stille meisje met die goede cijfers aan de universiteit? Ik zag wel in dat we fout bezig waren nu we meerdere keren in de week drugs gebruikten, maar toch voelde het allemaal veel te leuk en spannend.
Op een dag was het dan eindelijk zo ver: we hadden XTC gekregen. 10 kleine oranje pilletjes met olifantjes erop, volgens internet getest op 178 mg. Mijn vriend was vrij op de dag dat hij het kreeg, ik moet eerst nog even naar school. Toen ik terug kwam zat hij al gehaast op me te wachten, en nog voor ik mijn tas neer kon zetten slikte hij de eerste pil weg. Ook ik kon niet wachten tot het zo ver was, en slikte daarom iets meer dan de helft van het pilletje weg. Vervolgens ging ik even wat kleding passen die net via de post geleverd was. Ik was hier net een kwartiertje mee bezig toen ik al wat bodyload voelde. Bijzonder, omdat het de vorige keer zo lang had geduurd voor ik wat voelde. Dit belooft nog wat, dacht ik. Ik was nog even wat in de weer en mijn vriend zette in de woonkamer een dansbaar muziekje op en begon al wat rond te dansen en de kamer gezellig te maken. Een minuut of 20 na de inname kwam ik bij hem zitten, lopen ging even niet zo lekker omdat mijn zicht wat rokerig werd en ik al een behoorlijke bodyload had. Nog geen euforie of meer energie. Ik verbaasde me over wat ik allemaal al voelde, mijn vriend voelde nog niet zo veel. Hij ging even lekker zittende kleding aantrekken en ik ging staan om zachtjes te bewegen op de muziek. De gordijnen deed ik nog even wat verder dicht.
En toen ineens: BOEM.
De XTC klapt keihard in. Een keihard gevoel van euforie, energie, en een ontzettend zacht en troebelig gevoel overvalt me. In één klap voelt het vest wat ik aanheb ENORM ZACHT aan mijn armen, net zoals de vorige keer dat ik had genomen, maar dan veel meer van ‘gewoon’ naar ‘niet normaal zacht’, terwijl het de vorige keer geleidelijker was gegaan. WOWOWOWOWOW! Wat een inslag! Alle lasten vallen van mijn schouders en ik bevind me in een compleet andere wereld, een compleet andere realiteit, dimensie? Mijn zicht is vreemd, heel zacht en rokerig en alles trilt hard. Ik voel me een beetje een alien in een compleet andere wereld, ik kan me de ‘gewone’ wereld even niet meer voorstellen. Dit is nog beter dan de eerste keer, nog heftiger!! De muziek klinkt heerlijk en ik begin te dansen, oh wat voelt dat lekker! Mijn lichaam is net klei, zo zacht en vervormbaar. Mijn vriend is inmiddels teruggekomen en bij hem begint het ook goed op te komen, maar nog niet zo hard als bij mij. Ik dans hard en ik ontdoe me van de meeste kleding, waardoor ik alleen nog een hemdje en een kort broekje aanheb, dit omdat ik het zo lekker warm heb en ik me nog lichter voel met weinig kleding aan. Ik snap nu waarom mensen zo graag dansen onder invloed, de vorige keer had ik daar echt totaal geen zin in maar nu voelt het perfect, en ik heb ook veel meer energie, in tegenstelling tot de eerste keer. Ik kijk even naar mijn vriend en ik vind hem er opeens ontzettend prachtig, lief, perfect uitzien. Zijn stem klinkt ook hemels, ZO mooi. Ik schreeuw wel 10 keer uit hoeveel ik van hem hou. Ik vertel dat ik zo lekker bij hem kom zitten, als ik klaar ben met dansen. Ik besef me wat ik 3 maanden heb moeten missen en heb bijna medelijden met mezelf dat ik dit heerlijke gevoel zo lang heb moeten missen. Mijn vriend zegt dat het alleen nog maar beter gaat voelen als we meer nemen. Ik roep uit dat beter echt onmogelijk is en kijk hem vol verbazing en met open mond aan, want ik geloof gewoon niet dat ik me beter kan voelen als dit. Maar we voelen ons zo geweldig dat we niet twijfelen en nog wat bijpakken, terwijl de eerste pil nog maar net is ingeslagen. Ik neem het halfje wat nog over was, wat mijn vriend allemaal neemt weet ik niet, maar ik weet dat hij meer opheeft en meer gaat nemen, vanwege al zijn ervaring en zijn gewicht (ongeveer 90 kg). Hij rookt er ook af en toe een jointje bij. Ik ga even op de grond op het kleed zitten en kijk naar de kleine paasmannetjes die we laatst hadden gekocht. Ik zet er één recht omdat die op zijn neus was gevallen, en ik moet bijna huilen omdat ik het zo zielig voor hem vind. De paasmannetjes zien er ZO lief uit, ik huil uit ontroering, want een ontzettende lieve wezentjes! Ik ga weer zitten op het kleed en heb even een heel fijn gesprek met mijn vriend. En vanaf hier gaat het de verkeerde kant op.
Ik weet niet meer hoe we erop kwamen, maar mijn vriend verteld me plots iets heel ergs uit zijn verleden. Ik weet van zijn PTSS en dat hij veel heeft meegemaakt, maar dit had ik echt niet verwacht. Ik kijk hem voor mijn gevoel eerst een eeuwigheid met de grootst mogelijk opengesperde ogen aan, met een kaak die op de vloer valt. Dan sla ik hem op zijn been en roep heel vaak zijn naam uit, en roep met luide stem hoe hij dit eerder tegen mij had moeten zeggen, hoe hij dit verborgen had kunnen houden, hoe hij dit niet onder invloed had moeten zeggen. We huilen allebei hard en hij zegt dat hij het gewoon zo moeilijk vindt over die dingen te praten, en dat het eigenlijk alleen onder invloed lukt. Ik ben vooral zo van slag omdat ik het niet vind kunnen dat hij dit onder invloed vertelt, zulke dingen moet je niet op zulke momenten vertellen. Ook al snap ik het wel, praten gaat veel makkelijker onder invloed, dat heb ik zelf ook. Ik huil met mijn hoofd op zijn knie en heb zo veel medelijden met hem, maar tegelijkertijd zit het me echt niet lekker dat hij het me nooit eerder had verteld.
Het is nu ruim een uur na de eerste inname. Ik maak een verkeerde beweging met mijn kaak en het doet ontzettend zeer en het blijft zeer doen. Ik voel me ook ineens wat opgefokt. Mijn hart klopt hard en mijn lichaam en handen trillen heel erg. Ik kan niet eens staan omdat m’n benen zo trillen en m’n hart er nog harder van gaat kloppen. Ik word onrustig en wil van alles tegelijk doen, maar tegelijkertijd gaat dat helemaal niet omdat mijn lichaam dat even niet aankan. Ik raak wat geïrriteerd, terwijl het leuke aan XTC juist was dat ik totaal geen irritaties meer heb. Ik weet niet goed wat ik wil, zitten is niet goed, liggen is niet goed, praten is niet goed, bewegen is niet goed, en ik kan maar niet plassen terwijl ik zo nodig moet. Ik ijsbeer wat heen en weer, ga liggen op het kleed, ga zitten, ga weer wat ijsberen en opnieuw zitten, maar ik hou het allemaal nog geen minuut vol. Wat is dit? Waar is die euforie nou gebleven?
Tot zover deel 1. Deel 2 komt nog, maar vond het voor nu wel even lang genoeg.
Vervolg op het verhaal: eerste keer XTC, ultiem geluk.
Achtergrondinfo: vrouw, 22 jr, 1.74m, 70 kg
Datum: 17 februari 2012, einde van de middag
Setting: thuis met mijn vriend
Dosis: ongeveer 3 pillen verdeeld over de nacht
Stemming: SIKED!
Deel 1
Nadat mijn eerste keer XTC zo onbeschrijflijk geweldig was, kon ik niet wachten het weer te gebruiken. Maar mijn vriend is niet meer zo bekend meer met het wereldje, en degene van wie hij het de eerste keer had gekregen bleek opgepakt te zijn. Zelf ken ik al helemaal niemand die gebruikt. Iemand die mijn vriend kent maakte steeds beloftes, maar kwam iedere keer met excuses waarom hij het nog niet had. Ook zijn we helemaal niet (meer) thuis in de wereld van hardcore, techno ed. Kortom, we zaten een tijdje zonder XTC. Ik baalde ontzettend, want nu ik eenmaal de smaak van drugs had geproefd, wilde ik alleen maar MEER! Uiteindelijk duurde het ongeveer 3 maanden voor we het goedje weer in handen hadden.
Maar laat ik eerst een uitstapje maken naar wat we voor die tijd allemaal uit hebben gespookt. Doordat we niet aan XTC konden komen begonnen we te experimenteren met andere soorten drugs. Eerst hasj, maar ik heb zelfs nog nooit een sigaret gerookt dus toen ik wat rook inhaleerde, schrok ik me kapot van de pijn die dat in je keel doet. Daarom een hasj-cake gemaakt, maar het beviel niet zo goed omdat ik veel te veel had gehad. Vervolgens de smartshop geplunderd met verschillende soorten truffels, passiebloem, herbal XTC, kratom en ten slotte salvia, in de hoop dat roken tegen die tijd minder zeer zou doen. De eerste twee keer truffels waren geen succes, waarschijnlijk omdat we te weinig hadden genomen. De derde keer was een groot succes, en ik maakte voor het eerst kennis met de wondere wereld van hallucinaties en niet te stoppen lachbuien (voor een verslag van deze ervaring: zie hier). Toch was er geen enkel middel wat ook maar enigszins in de buurt kwam van het heerlijke gevoel wat ik had gevoeld toen ik voor het eerst XTC probeerde. Inmiddels hadden we ook maar een waterpijp aangeschaft waardoor ik ook af en toe wat pure hasj kon roken, maar het is niet echt mijn ding. Lichamelijk vind ik het vrij onprettig, en ik word er wat para van en denk de hele tijd dat mijn omgeving mindfucks met me aan het uithalen is. Seks met hasj is wel ontzettend lekker though. Ten slotte nog wat leuke ervaringen met salvia gehad (zie hier en hier), wat zeer geslaagd was, maar nog steeds kwam niets in de buurt van XTC.
Eigenlijk kun je wel zeggen dat het behoorlijk uit de hand aan het lopen was. Het idee was ‘eens een keer’ een drug te proberen, maar toen dat zo goed bevallen was ging ik helemaal los. Ik denk niet dat er ook maar iemand is die dat van mij verwacht had, ik ben toch dat lieve stille meisje met die goede cijfers aan de universiteit? Ik zag wel in dat we fout bezig waren nu we meerdere keren in de week drugs gebruikten, maar toch voelde het allemaal veel te leuk en spannend.
Op een dag was het dan eindelijk zo ver: we hadden XTC gekregen. 10 kleine oranje pilletjes met olifantjes erop, volgens internet getest op 178 mg. Mijn vriend was vrij op de dag dat hij het kreeg, ik moet eerst nog even naar school. Toen ik terug kwam zat hij al gehaast op me te wachten, en nog voor ik mijn tas neer kon zetten slikte hij de eerste pil weg. Ook ik kon niet wachten tot het zo ver was, en slikte daarom iets meer dan de helft van het pilletje weg. Vervolgens ging ik even wat kleding passen die net via de post geleverd was. Ik was hier net een kwartiertje mee bezig toen ik al wat bodyload voelde. Bijzonder, omdat het de vorige keer zo lang had geduurd voor ik wat voelde. Dit belooft nog wat, dacht ik. Ik was nog even wat in de weer en mijn vriend zette in de woonkamer een dansbaar muziekje op en begon al wat rond te dansen en de kamer gezellig te maken. Een minuut of 20 na de inname kwam ik bij hem zitten, lopen ging even niet zo lekker omdat mijn zicht wat rokerig werd en ik al een behoorlijke bodyload had. Nog geen euforie of meer energie. Ik verbaasde me over wat ik allemaal al voelde, mijn vriend voelde nog niet zo veel. Hij ging even lekker zittende kleding aantrekken en ik ging staan om zachtjes te bewegen op de muziek. De gordijnen deed ik nog even wat verder dicht.
En toen ineens: BOEM.
De XTC klapt keihard in. Een keihard gevoel van euforie, energie, en een ontzettend zacht en troebelig gevoel overvalt me. In één klap voelt het vest wat ik aanheb ENORM ZACHT aan mijn armen, net zoals de vorige keer dat ik had genomen, maar dan veel meer van ‘gewoon’ naar ‘niet normaal zacht’, terwijl het de vorige keer geleidelijker was gegaan. WOWOWOWOWOW! Wat een inslag! Alle lasten vallen van mijn schouders en ik bevind me in een compleet andere wereld, een compleet andere realiteit, dimensie? Mijn zicht is vreemd, heel zacht en rokerig en alles trilt hard. Ik voel me een beetje een alien in een compleet andere wereld, ik kan me de ‘gewone’ wereld even niet meer voorstellen. Dit is nog beter dan de eerste keer, nog heftiger!! De muziek klinkt heerlijk en ik begin te dansen, oh wat voelt dat lekker! Mijn lichaam is net klei, zo zacht en vervormbaar. Mijn vriend is inmiddels teruggekomen en bij hem begint het ook goed op te komen, maar nog niet zo hard als bij mij. Ik dans hard en ik ontdoe me van de meeste kleding, waardoor ik alleen nog een hemdje en een kort broekje aanheb, dit omdat ik het zo lekker warm heb en ik me nog lichter voel met weinig kleding aan. Ik snap nu waarom mensen zo graag dansen onder invloed, de vorige keer had ik daar echt totaal geen zin in maar nu voelt het perfect, en ik heb ook veel meer energie, in tegenstelling tot de eerste keer. Ik kijk even naar mijn vriend en ik vind hem er opeens ontzettend prachtig, lief, perfect uitzien. Zijn stem klinkt ook hemels, ZO mooi. Ik schreeuw wel 10 keer uit hoeveel ik van hem hou. Ik vertel dat ik zo lekker bij hem kom zitten, als ik klaar ben met dansen. Ik besef me wat ik 3 maanden heb moeten missen en heb bijna medelijden met mezelf dat ik dit heerlijke gevoel zo lang heb moeten missen. Mijn vriend zegt dat het alleen nog maar beter gaat voelen als we meer nemen. Ik roep uit dat beter echt onmogelijk is en kijk hem vol verbazing en met open mond aan, want ik geloof gewoon niet dat ik me beter kan voelen als dit. Maar we voelen ons zo geweldig dat we niet twijfelen en nog wat bijpakken, terwijl de eerste pil nog maar net is ingeslagen. Ik neem het halfje wat nog over was, wat mijn vriend allemaal neemt weet ik niet, maar ik weet dat hij meer opheeft en meer gaat nemen, vanwege al zijn ervaring en zijn gewicht (ongeveer 90 kg). Hij rookt er ook af en toe een jointje bij. Ik ga even op de grond op het kleed zitten en kijk naar de kleine paasmannetjes die we laatst hadden gekocht. Ik zet er één recht omdat die op zijn neus was gevallen, en ik moet bijna huilen omdat ik het zo zielig voor hem vind. De paasmannetjes zien er ZO lief uit, ik huil uit ontroering, want een ontzettende lieve wezentjes! Ik ga weer zitten op het kleed en heb even een heel fijn gesprek met mijn vriend. En vanaf hier gaat het de verkeerde kant op.
Ik weet niet meer hoe we erop kwamen, maar mijn vriend verteld me plots iets heel ergs uit zijn verleden. Ik weet van zijn PTSS en dat hij veel heeft meegemaakt, maar dit had ik echt niet verwacht. Ik kijk hem voor mijn gevoel eerst een eeuwigheid met de grootst mogelijk opengesperde ogen aan, met een kaak die op de vloer valt. Dan sla ik hem op zijn been en roep heel vaak zijn naam uit, en roep met luide stem hoe hij dit eerder tegen mij had moeten zeggen, hoe hij dit verborgen had kunnen houden, hoe hij dit niet onder invloed had moeten zeggen. We huilen allebei hard en hij zegt dat hij het gewoon zo moeilijk vindt over die dingen te praten, en dat het eigenlijk alleen onder invloed lukt. Ik ben vooral zo van slag omdat ik het niet vind kunnen dat hij dit onder invloed vertelt, zulke dingen moet je niet op zulke momenten vertellen. Ook al snap ik het wel, praten gaat veel makkelijker onder invloed, dat heb ik zelf ook. Ik huil met mijn hoofd op zijn knie en heb zo veel medelijden met hem, maar tegelijkertijd zit het me echt niet lekker dat hij het me nooit eerder had verteld.
Het is nu ruim een uur na de eerste inname. Ik maak een verkeerde beweging met mijn kaak en het doet ontzettend zeer en het blijft zeer doen. Ik voel me ook ineens wat opgefokt. Mijn hart klopt hard en mijn lichaam en handen trillen heel erg. Ik kan niet eens staan omdat m’n benen zo trillen en m’n hart er nog harder van gaat kloppen. Ik word onrustig en wil van alles tegelijk doen, maar tegelijkertijd gaat dat helemaal niet omdat mijn lichaam dat even niet aankan. Ik raak wat geïrriteerd, terwijl het leuke aan XTC juist was dat ik totaal geen irritaties meer heb. Ik weet niet goed wat ik wil, zitten is niet goed, liggen is niet goed, praten is niet goed, bewegen is niet goed, en ik kan maar niet plassen terwijl ik zo nodig moet. Ik ijsbeer wat heen en weer, ga liggen op het kleed, ga zitten, ga weer wat ijsberen en opnieuw zitten, maar ik hou het allemaal nog geen minuut vol. Wat is dit? Waar is die euforie nou gebleven?
Tot zover deel 1. Deel 2 komt nog, maar vond het voor nu wel even lang genoeg.