Niet mijn eerste keer X
Wel mijn eerste X op een festival, een drum ‘n bass festival.
Wie: Ik, R, A & J.
Waar: Drum ’n bass party
Wanneer: Zaterdagavond tot zondagmiddag.
Wat: 1 blauwe smurf en halve ferrari, beetje speed, veel wiet : D.
Proloog.
Eindelijk is het zover, vanavond gaan we dan eindelijk los! Na eerst een dagje gewerkt te hebben ga ik naar huis. Douchen, eten en klaarmaken voor het festival. Aanvankelijk was het plan om met de trein van 9 uur te gaan. Ik had deze gemist omdat ik de kaartjes nog moest uitprinten. En natuurlijk, als je dat op het laatste moment doet dan werkt niks mee, zo ook deze keer. Toen ik eindelijk op station aankwam hebben we eerst een beetje geblowd en gechilld met wat vrienden die er ook waren. Uiteindelijk zaten we, 3 kwartier laten dan gepland, toch eindelijk met z’n 4en in de trein. Sfeer was superchill want iedereen had er zin in!
Groningen.
Na meer dan een uur reizen waren we dan eindelijk in Groningen, waar we gelijk de eerste beste coffeeshop opzochten zodat we even rustig kunnen zitten en lekker konden blowen. De tijd vloog, en voor dat we het wisten was het nu toch wel tijd om die kant op te hobbelen. Nadat we onze neusjes hadden gepoederd in de wc, gingen we richting simplon. Toen we daar bijna waren hebben we onze drankvoorraad verstopt ergens achter een hek, en hebben A, J en ik een hele smurf genomen, en R een halve. Daarna hebben we snel de ingang opgezocht en zijn we naar binnen gegaan. Even ongemerkt stressen terwijl we langs de security liepen. Eenmaal binnen zijn we naar boven gegaan om de jassen op te hangen.
Dé rij.
Oh, wat een lange rij! En R en ik [vrouwelijk als we zijn] moesten eerst belangrijke dingen hop, uit de tas, in broekzakken, jaszakken leeg, jas in de tas proppen. Toen we dat [eindelijk] hadden gedaan waren J en A al klaar en gingen vast rondkijken, wij zouden hun later weer opzoeken en dan feesten! Terwijl we in de rij stonden [die supersloom ging, aangezien iedereen al flink van ’t padtie was] voelde ik hem steeds meer klappen. Op een gegeven moment pakte ik wat uit m’n tas [die op de grond stond] en toen ik weer recht op ging staan voelde ik hem pas echt. Ik had mega zin om te dansen, maarja we moesten wel onze jassen en tassen kwijt natuurlijk. Nadat we onze bende kwijt waren hebben we A en J opgezocht.
Eindelijk zover!
Eindelijk, we waren binnen, helemaal klaar om los te gaan! We besloten eerst een beetje rond te kijken en te blowen [wat gelukkig gewoon in het rokershok kon] en wat te drinken. Het was ongeveer 12 uur, feest was al uur bezig maar het was nog niet echt superdruk. Ik keek mijn ogen uit, wat is dit voor een feest?! Iedereen was leip, iedereen was superaardig en de muziek was superchill! Hoe heb ik dit de vorige keer kunnen missen! In het rokershok aangekomen, wist ik even niet meer hoe ik het had. Wat een kippenhok! Iedereen praatte, schreeuwde, lachte en danste! Ik voelde me al snel thuis. Hierna maakte ik de rest erop attent ‘dat we zeker weten niet moeten vergeten om los te gaan!’ De rest vond dit wel een heldere ingeving, en zo vervolgde we onze weg, richting 1 van de zalen.
MUZIEK!
In de zaal aangekomen werd ik overspoeld door muziek, het voelde heerlijk en alles was perfect. We hadden flesjes gekocht, en deze zouden we steeds vullen in de wc zodat we niet vergaten om te drinken, omdat je dat flesje de hele tijd vast moest houden. Dat was een goed idee geweest, want het uur daarna zijn we flink los gegaan. Ik heb geen flauw idee of het wel een uur was, het kan ook een halfuur zijn geweest, of anderhalf. Het was in ieder geval superfijn! Daarna ben ik met J rondjes gaan lopen. We zochten namelijk een line-up zodat we wisten wie wanneer kwam, zodat we niet de beste zouden missen.
De missie.
Natuurlijk waren we dat al vergeten voordat we überhaupt hadden verteld dat we het op gingen zoeken, maar toch, we hadden een missie! A en R gingen wel lekker en hadden geen zin om weg te gaan. Vervolgens zijn J en ik op pad gegaan en echt duizenden rondjes gelopen. Ik zou ook echt niet meer weten of we de line-up nog ergens gevonden hebben. Overal waren vrolijke en aardige mensen. Op een gegeven moment kwam er een blond meisje naar me toe en zei: ‘Ooooh, ik heb je echt al een paar keer zien lopen, en je bent zo ontzettend mooi! Echt, en jouw haar, geweldig!’ [Zij was trouwens ook echt niet lelijk om te zien
![:hearteyes:]()
] Vervolgens ging ze erbij zitten en hebben we [denk ik] een kwartier gepraat. Daarna hebben J en ik geblowt en vonden we dat het tijd was om nog ff te snoepen en daarna flink los te gaan.
Enzo.
We zochten A en R weer op, en die vonden dit een goed idee [natuurlijk was het een goed idee]. A en J hebben allebei nog een hele ferrari weggekauwd, R en ik een halve. Daarna gingen we nog even met z’n allen blowen en toen zijn we echt flink los gegaan! De muziek was heerlijk! Overal waar je keek zag je mensen helemaal losgaan. De rest van de avond ging het eigenlijk een beetje zo; losgaan, drinken, blowen, rondlopen, praten. En steeds op en af die verschrikkelijke trappen. Die trappen waren echt een hel, mijn zicht is sowieso niet goed [moet officieel een bril, maar wil ik niet], plus dat ik in het donker amper wat zie en door de X zag ik ook niet echt diepte. Dit alles bij elkaar zorgde voor een megalange en slome file, die begon bij mij. Ik heb nog wel een paar keer ’sorry’ naar achteren geschreeuwd, aangezien ik echt supersloom ging. Gelukkig konden de meeste mensen wel lachen om mijn manier van lopen.
The party is never over.
Rond 5 uur was het afgelopen. Gelukkig waren ze niet zo strak met de planning, en stonden we kwart over 5 nog flink los te gaan. Daarna werd het toch echt tijd om onze spullen te pakken en naar buiten te gaan. ‘Oh, frisse lucht. Heerlijk!’ Nadat we ons drinken weer hadden gepakt liepen we naar de plek waar de afterparty zou zijn. Daar aangekomen was het superdruk en konden we nog niet naar binnen omdat het vol zat. Gelukkig was er nog een afterparty ergens anders, dus zijn we daarheen gegaan. Eenmaal binnen ging ik op de bank zitten, en ben ik er het eerste uur niet af gekomen. We mochten binnen gewoon blowen en onze eigen drank drinken [alhoewel niemand dat zeker wist, maar van iedereen mocht het : D]. Er was dus niet echt reden om weg te gaan, aangezien het buiten koud was en wij nog met de trein terug moesten. En die beginnen ook pas laat te rijden op zondag.
Onbegrip en een woonboot.
Nadat we daar even hadden gezeten [denk een uur ofzo], kwam er een gast naar ons toe en die zei dat we mee met hem moesten gaan. We hadden hem begin van de avond ontmoet, en hij zei toen al dat hij een after-afterparty had op zijn boot. Alleen niemand snapte wat hij bedoelde, behalve J. Ik dacht dat hij gewoon wou dansen, maar ik had geen zin dus ik ging niet mee. Uiteindelijk moesten we toch echt mee ‘want dat hadden we afgesproken.’ Ik had alleen geen flauw idee waar we heen gingen. Ineens stonden we buiten, en toen snapte ik het al helemaal niet meer. Waar de f*ck gaan we heen, waar zijn we nu en waar zijn we geweest? Uiteindelijk kwamen we bij ‘de’ boot aan, en daar hebben we nog een tijdje [2 uur ongeveer?] gechillt, geblowt en thee gezet. Dat laatste is nog best moeilijk als je leip bent en het is zondagochtend 8 [?] uur. Daarna zijn we naar de trein gehobbeld [deze keer letterlijk] en hebben we A, J en R een broodje gehaald bij de broodjeszaak. Toen zijn we in de trein gaan zitten, op weg naar huis.
Slaap je al?
De treinreis was best wel gezellig, alhoewel hij een stuk rustiger verliep dan de heenreis. We hebben het de hele treinreis nog over het feest gehad. En het blijft grappig dat jij, met je leipe kop, niet geslapen, 0,0 procent iets gedaan aan je uiterlijk, over een festival aan het praten bent, terwijl de mensen naast je net uit hun bed komen, helemaal fris gedoucht en opgemaakt, op weg naar familie of een dagje uit. In de trein hebben we nog wat jointjes gedraaid, nog niet helemaal beseffend dat dat misschien niet normaal is op een zondagmorgen. Op het station aangekomen hebben we nog paar jointjes gerookt, omdat we moesten wachten op de trein van R en A. Nadat die op waren, en de trein was gearriveerd, was de party toch echt voorbij. Het was inmiddels ongeveer 11 uur ’s ochtends en ik begon eigenlijk ook wel moe te worden. Na iedereen elkaar welterusten had gewenst, vervolgde iedereen zijn weg. De weg naar huis. Thuis aangekomen ben ik gelijk mijn bed ingedoken en ben ik ongeveer 8 uur later wakker gemaakt voor het eten. Daarna weer in slaap gevallen, waardoor ik ’s nachts pas om 2 uur sliep. Maar ik kon maandag wel lekker uitslapen, en dat heb ik ook zeker gedaan!
Het was echt een megavette ervaring die ik zeker niet had willen missen! Ik kan echt niet wachten tot de volgende keer. Heb wel iets gehoord over een hardstyle party, begin volgend jaar ..
Bedankt voor het lezen en hopelijk heb je ervan genoten!
Ciao.
