Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB, spelen met lichtjes en filosofie

6-APB, spelen met lichtjes en filosofie

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CanisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Allereerst is dit mijn eerste post. Ik heb al een beetje langer rondgehangen op DF, maar vooral om me in te lezen voor de eerste keer XTC. Op een gegeven moment is mijn oog gevallen op 6-APB en ben ik me hierop gaan inlezen. Uiteindelijk heb ik de gok gewaagd en 4 pellets met 125mg 6-APB besteld. Afgelopen zaterdag ben ik samen met een vriendin (A) en haar vriendin (B) naar een dubstepfeest gegaan. Ik had van tevoren al met A besproken dat we 6-APB gingen proberen. A heeft al vaker XTC gedaan en stond hier ook voor open. V zou echter alleen maar alcohol drinken.

Ikzelf ben man, 19, 1,90m en 90kg.
A is een vrouw, 21, 1,75m en 70kg.

T-1.00
Ik ga naar A met de pellets. Haar vriendin is er al en samen hebben zij een biertje gedronken. We besluiten eerst de fiets van A van het station te gaan halen en vertrekken richting het feest.

T0.00 (23,30)
We stoppen vlak voor de locatie en nemen allebei een pellet van 125mg met een half flesje water en rijden vervolgens verder.

T+0.15
We zijn binnen, hebben onze jassen opgehangen en staan in de zaal. Ik heb zelf nog een paar extra dingen meegenomen, waaronder fruitkauwgom, een masker, LED-lampjes die je op je vinger kunt zetten en een diffractiebril (breekt kleuren op). De lampjes geef ik aan A met de intentie ze pas te pakken als ik het gevoel heb er iets meet te kunnen. A en V gaan naar toilet en ik haal een biertje voor A en V en een flesje water voor mezelf.

T+0.45
Ik heb het gevoel dat het enigszins opkomt. Ik krijg het warmer en besluit even buiten te gaan roken met A. Ik voel me al iets socialer en beweeg ook iets vlotter. A voelt nog niet zoveel behalve de warmte. De sigaret smaakt slecht en we gaan weer naar binnen.

T+1.30-5.30
Dit is een vrij lang stukje, maar dit kan ik niet opbreken. Rond 1.30 had ik volop energie en besloot dit toch maar eens uit te buiten. De dubstep was duister en vrij relaxed. Ik vroeg A om mij de lichtjes te geven en bond ze om mijn vinger. In navolging van wat ik wel eens eerder had gezien bood ik de eerste de beste persoon mijn bril aan, zette de lichtjes aan en begon met mijn handen op de muziek mee te bewegen. De reactie was fantastisch. Ik besloot dit bij wat meer mensen te doen. A was ik ondertussen kwijt geraakt en ik ben haar gaan zoeken. A en V stonden rustig te dansen, maar toen ik A vroeg hoe zich ze voelde gaf ze aan in een soort van space te zitten. Dit was compleet tegenovergesteld aan mijn energie. Ik ben zo de avond verder gegaan en het hetzelfde trucje uitgehaald bij meerdere mensen. Op het moment dat ik er mee bezig was ging ik vaak extra hard, maar mijn hoofd was wel helder. Het voelde alsof ik de energie kon aansturen. De hele avond heb ik zo gespendeerd door met mensen te praten of ze een showtje te geven. Tussendoor heb ik regelmatig bij A en V gekeken, maar A was in haar eigen wereld en V vertrok na een tijdje. Samen met A heb ik nog een cola en een cassis gedronken. Bij mij smaakte deze heerlijk zoet en bij A echt heel smakeloos. Uiteindelijk werd ik nog door de MC naar voren geroepen en kreeg complimenten omdat die showtjes deed.

T+5.30-6.30
Het is 5.00 en het feest is over. A gaat nog even naar toilet en ik loop naar de MC. Uiteindelijk raken A en ik nog aan de praat met wat mensen bij de garderobe en gaan vervolgens naar huis om nog even te chillen. We praten na over de avond en zij geeft aan dat het niet helemaal haar muziek was.

T+6.30-12.30
A en ik hebben nog niet het gevoel dat de 6-APB is uitgewerkt. We zijn inmiddels bij mij en zitten rustig op de bank. A heeft nog een lichte space en wil knuffelen en ik ben een spraakwaterval. Ik besluit nog een joint te roken en A past hiervoor. Na de joint krijgen de gesprekken nog meer diepgang en er wordt vanalles aan persoonlijke dingen besproken. Het vreemde is echter dat om 9.00 mijn energie ten einde liep en zij een praatkick kreeg rond 10.00. Uiteindelijk is A om 12.00 weggegaan en ging in richting een verjaardag. Ik heb toen nog wel een doosje after-e genomen voor de zekerheid.

T+12.30-19.30
Ik spendeer zelf 7 uur op het feest. Ik heb niet geslapen en kon dit ook niet. Op het feest hield ik mezelf wakker met cola, maar ik was blij toen ik thuis was. Vervolgens heb ik nog een joint gedraaid en heb 14 uur geslapen.

na-effecten:
Ik ervaar nu alleen nog lichte spierpijn en een beetje teruggetrokkenheid. Neem echt een goede dag rust na gebruik van dit spul. Ik denk dat het je flink wakker kan houden. A had ook moeite met slapen dus ik denk niet dat het toeval is.

Conclusie:
Ik vond het een zeer geslaagde avond, de muziek was goed, ik werd veel socialer en heb vele diepe gesprekken gehad. Daarnaast was het kloten met die lichtjes fantastisch :mrgreen: . Ook had ik bakken met energie die ik kon sturen en waardoor ik extreem snel kon dansen. Mijn hoofd was zeer helder en weet nog precies hoe en wat. Voor zowel A als voor mij ging de avond langzamer en we voelden ons zeer goed. Vooral de gesprekken erna waren erg leuk met veel diepgang. Zorg wel dat je goed drinkt. Tegen mijn advies in heeft A niet genoeg gedronken en kreeg hier lichte hoofdpijn door.

Zou ik het nog eens doen? Ja, maar met beleid. Dit is geen goedje om mee te rommelen.
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk report! (:
Klinkt als een toffe avond ;D

Canis zei:
Allereerst is dit mijn eerste post.
Klik om te vergroten...

&Welkom :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ah ik heb dit ook nog liggen voor.. uh over een tijdje, haha. Leuk om te lezen, wat had ik dat graag willen zien, met die bril en die lampjes zeg! Supertof dat je dat had meegenomen :grin:
Ik heb zelf ook een keer een maskertje meegenomen naar een feestje, kreeg daar toen ook zoveel leuke reacties op haha
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vet, dit wil ik altijd nog eens proberen :P. Echt super om te lezen.
Hoop je een keer te spotten op een hardstyle feest met die lampjes, heb al wel ervaring met zo'n bril echt te gek, maar nog nooit iemand met van die lampje er bij :P. Lijkt me erg mooi en spacend om te zien!
C
CanisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die lichtjes had ik niet meegenomen met de intentie ze pas te gebruiken als ik er zin in had. Ik vond het echter zo leuk om met andere spacende mensen te doen, dat ik dit praktisch de hele avond deed. Het mooiste was toch dat ik er alles aan deed om de gekste bewegingen te maken en daardoor heel vreemd ging dansen. Het heeft me aardig wat komische opmerkingen opgeleverd. Ik heb daarbij dan ook nog een masker dat je halve gezicht bedekt met een skelettenkaak erop. Ik gebruik het juist zodat mijn gezicht minder opvalt en de mensen naar je lichten blijven kijken.

Als het goed is, is mijn setje met led-handschoenen onderweg. Ik hoop dan wat soepeler met mijn handen te kunnen bewegen.

harry123 zei:
Hoop je een keer te spotten op een hardstyle feest met die lampjes,
Klik om te vergroten...

Ik kom niet echt op hardstyle feesten. Ik luister vooral naar Dubstep en Drum and Bass. PRSPCT spreekt me dan nog wel aan en evt. ga ik naar Hard Bass met wat vriendinnen van mij. Hoofdzakelijk kies is dan weer liever voor dubstep vanwege de drops.

(Kleine wijziging: A gaat ook mee met die groep en ik weet niet of ze me weer de hele avond kwijt wil zijn:P)
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#6
harry123 zei:
Haha misschien dan tot hard bass :P.
Klik om te vergroten...

Hardbass is uitverkocht : o.
Zware tijden!
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb 6-APB min meer hetzelfde ervaren als jij. Prima spulletje! Voordeel is dat het erg lang werkt, heel geleidelijk opkomt en het is inderdaad te sturen. Nadeel is dat ik in ieder geval plafonddienst had. Overigens was de 2e keer 6-APB NOG beter dan de eerste keer.

Maar vorige week heb ik 4-FMP gedaan. Vond ik eigenlijk nog iets fijner. Vooral de energie van 4-FMP. Dat gaat het dan ook worden voor de komende tijd.
C
CanisLid
01-01-2024, 00:00
#8
fly-- zei:
harry123 zei:
Haha misschien dan tot hard bass :P.
Klik om te vergroten...

Hardbass is uitverkocht : o.
Zware tijden!
Klik om te vergroten...

Achja, dan ga ik er wel weer werken. Ook altijd een groot feest. Heb je er ooit wel eens aan gedacht dat wij daar de hele nacht achter de bar staan en vervolgens gaan zuipen? :wink:

zaagmans zei:
Maar vorige week heb ik 4-FMP gedaan. Vond ik eigenlijk nog iets fijner. Vooral de energie van 4-FMP. Dat gaat het dan ook worden voor de komende tijd.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook nog 4-FA liggen en een microweegschaal. Ik twijfel over wanneer ik deze ga testen. Het eerste aankomende festival wordt Doomsday om 21 december. Ik denk dat ik dan toch nog eens 6-APB wil doen omdat ik er nu enigszins bekend mee ben. Nieuwe experimenten doe ik dichter bij huis. Maar ik ben erg benieuwd naar de werking van 4-FA.
2
2cmdlsdfetamineLid
01-01-2024, 00:00
#9
Was dit dubstepfeestje heel toevallig in Nijmegen? Je klinkt echt precies als een gast die ik daar heb gezien :')
C
CanisLid
01-01-2024, 00:00
#10
2cmdlsdfetamine zei:
Was dit dubstepfeestje heel toevallig in Nijmegen? Je klinkt echt precies als een gast die ik daar heb gezien :')
Klik om te vergroten...

Als je die gast bedoelt met die lichtjes en dat masker dat leek op een schedel... dat was ik. Heb ik toevallig bij jou die bril opgezet? Het was namelijk bij Give it Dub en ik sprong er wel uit in de menigte:P.
2
2cmdlsdfetamineLid
01-01-2024, 00:00
#11
hahaha! Ik heb die bril inderdaad nog op gehad tegen het einde van de avond! Heerlijk weggespaced op jouw lichtjes! Give it Dub is altijd een tof feest :')
C
CanisLid
01-01-2024, 00:00
#12
2cmdlsdfetamine zei:
hahaha! Ik heb die bril inderdaad nog op gehad tegen het einde van de avond! Heerlijk weggespaced op jouw lichtjes! Give it Dub is altijd een tof feest :')
Klik om te vergroten...

Nice, ik ga er zeker vaker komen! Ik heb nog wat mooiers kunnen aankomen om mee te nemen. Dat zie je tenzijndertijd wel :wink:.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Canis zei:
2cmdlsdfetamine zei:
hahaha! Ik heb die bril inderdaad nog op gehad tegen het einde van de avond! Heerlijk weggespaced op jouw lichtjes! Give it Dub is altijd een tof feest :')
Klik om te vergroten...

Nice, ik ga er zeker vaker komen! Ik heb nog wat mooiers kunnen aankomen om mee te nemen. Dat zie je tenzijndertijd wel :wink:.
Klik om te vergroten...

Nu ben ik ook benieuwd :P. plz tell, ga toch nooit naar dubstep feestjes
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha misschien dan tot hard bass :P.
Ach dat je iedereen kwijt raakt is toch wel normaal? En dan maak je weer nieuwe vrienden voor de avond :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."