Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHawaiian Baby Wood Rose - Tripp-E

Hawaiian Baby Wood Rose - Tripp-E

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
V
Vlindertje91Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal!

Gisteren heb ik voor het eerst psychedelische drugs gebruikt. Ik was toevallig een smartshop ingelopen omdat ze mooie waterpijpen hadden staan in de etalage (De Sjamaan in Nijmegen) en die vent raadde me toen de Trip-E capsules aan van Happy Caps. Ik had gevraagd om iets voor beginners (tot nu toe alleen ervaring met wiet hasj en MDMA) en hij vertelde me dat je hier vooral wat visuele hallucinaties van zou krijgen, kleurtjes zien en dergelijke. De aanbevolen dosering zou 2 capsules zijn volgens hem maar omdat ik vrij heftig reageer op MDMA moest ik beter met 1 capsule beginnen. Zo gezegd zo gedaan en gisteren was het zover.

(samenvatting staat onderaan)

Mijn vriend en ik hebben samen getript. We hadden geen sitter, dat was niet nodig volgens die vent, zo heftig zou het niet zijn. Mijn vriend had wel wat ervaring met trippende mensen maar had zelf ook nog nooit getript. In ieder geval, hij nam 2 capsules en ik 1. Een uur later (na 3 kwartier zou het moeten werken) voelde ik nog niets. Mijn vriend werd een beetje licht in zijn hoofd maar voelde verder ook niet zoveel. Anderhalf uur na het innemen voelde ik nog steeds niks, dus heb ik die tweede er bij geslikt. Dat werkte wel, een half uurtje na de tweede kreeg ik het vreselijk koud en ik was misselijk en dergelijke. Bekende bijwerkingen maar niet zo prettig. Mijn vriend was nog steeds alleen een beetje licht in zijn hoofd.

Ik ben best lang misselijk geweest, werd ook steeds moeier enzo dus mijn vriend en ik zijn maar naar bed gegaan. Hij kreeg het ondertussen heel erg warm dus hij is zonder kleren in bed geschoven en ik met al mijn kleren aan ernaast :') Toen we eenmaal even in bed lagen begon de misselijkheid te zakken. Ik weet dat dat ongeveer anderhalf uur na de tweede was, maar tijdsgevoel heb ik vanaf daar niet echt meer gehad. Ik had nog steeds het idee dat er niks gebeurde want voelde me verder nog wel okee. Alleen was mijn hand-oog coordinatie al een tijdje wat minder maar ik dacht dat dat gewoon kwam doordat ik misselijk was xD

Anyway, nu begon de trip een beetje op te komen. Mijn vriend vind kleren altijd kriebelen en hij had vreselijk last van mijn kleding, dus mijn kleren gingen ook uit, in ruil voor dat hij de deur dicht ging doen. Ik kan namelijk niet tegen deuren op kiertjes en ondertussen voelde mijn hele lijf zwaar aan en kon ik me niet zo goed meer bewegen. Ik kreeg ook een vervelend gevoel in mijn hoofd, ik kan het niet goed omschrijven, maar het kwam in golven. Het bouwde op en elke keer als het "ontplofte" was het alsof iemand van binnen uit mijn hoofd naar links en rechts duwde. Dat vond ik naar want ik wilde gewoon genieten van hoe zacht het kussen was en dat ging niet als mijn hoofd zoveel bewoog.

Het gevoel in mijn hoofd werd steeds vervelender en ik kreeg ook een zere nek van het kussen en het bewegen. Alleen die pijn in mijn nek was heel vervelend, heel overweldigend. Het voelde alsof er iets wilde uitbreken, alsof mijn nek naar buiten stulpte, heel beangstigend. Gelukkig had mijn vriend goed door wat er aan de hand was en toen ik aan zijn arm aan het trekken was legde hij zijn arm onder mijn nek en dat controleerde het gevoel van dat mijn nek ervandoor wilde wel genoeg.

Omdat mijn vriend en ik allebei naakt waren denk ik dat ik ook opgewonden werd want ik kreeg allemaal golven van opwinding over mijn heen. Op een gegeven moment zat ik de hele tijd in zijn borsthaar te kroelen, t was zo heerlijk zacht en fijn en ik werd er zo vreselijk opgewonden van :') Het gevoel down there was ook super overweldigend, toen ik op een gegeven moment met mijn benen tegen elkaar lag voelde het alsof ik klaar kwam, maar niet op een fijne manier, maar op de OMG het is teveel en het is niet meer leuk-manier. Dus daar werd ik bang van.

Ik werd bang van veel dingen, kort gezegd. Ik werd bang van het vreemde nare gevoel in mijn hoofd, dat met vlagen op kwam. Ik werd bang van de pijn in mijn nek. Op een gegeven moment had ik pijn in mijn buik en daar werd ik ook bang van. Tot ik er achter kwam dat ik eigenlijk naar de wc moest en dat was een heel avontuur, want mijn benen waren van rubber. Ik had fases waarin ik me aardig kon bewegen en fases waarin ik totaal niet meer wist hoe dat moest. Dus mijn vriend heeft me uit bed gehesen, met 1 arm om zijn nek naar de wc gesleept en toen ik eenmaal in de koude hal was kon ik zelf wel weer het een en ander. Ik werd daar heel melig van overigens, want hij bleef voor me staan terwijl ik op de wc zat (ik bedoel, ik zou er maar afvallen, weet ik veel :P) en toen vond ik het vet grappig dat hij een piemel heeft :') En het was nog grappiger als zijn piemel bewoog :') Tjonge heb ik me daar kapot gelachen zeg op de wc xD

Anyway, toen was het tijd om terug te gaan naar de warme slaapkamer. Daar heb ik me nog een tijdje vrolijk gevoeld, tot ik weer onderuit geschoven was omdat ik weer in een ik weet niet hoe ik me moet bewegen fase zat. Maar elke keer als ik lag dacht ik dat ik verlamd was en dan raakte ik half in paniek dat mijn vriend me weer rechtop moest hijsen tegen het kussen aan.

Later zakte ik ook echt helemaal weg, gevoelens van angst, opwinding, verbazing en ik-hou-zoveel-van-jou wisselden elkaar af en mijn vriend moest me heel veel sturen (naar eigen zeggen). Ik kan me alleen nog maar herinneren dat ik twee keer huilend in zijn armen kroop terwijl ik klaagde "ik wil het niet meer, dit doe ik nooit meer", dat volgens mij te maken had met dat gevoel in mijn hoofd.

Ohja: ik had op een gegeven moment oorlog met mijn ademhaling en daar werd ik ook bang van. Elke keer het gevoel dat iemand mijn keel dichtkneep en alles xD

Toen het wat uit begon te werken werd ik wel weer vrolijk en alles en ook weer vréselijk opgewonden van mijn vriend. Toen hebben we echt nog de heerlijkste seks ever gehad en toen viel hij als een blok in slaap :') Ik kon niet slapen though, het was bij mij nog niet helemaal uitgewerkt, mijn hoofd begon weer heen en weer te gaan en voor mijn gevoel heb ik úren wakker gelegen voor ik in slaap viel.

En mijn vriend? Die heeft niet echt getript uiteindelijk. Hij is alleen maar de hele tijd rete-geil geweest vertelde hij :')

Al met al weet ik niet of ik het nog een keer zou doen. Ik heb me echt vrolijk gevoeld maar het grootste deel van de tijd was ik echt bang. De golven van random angst waren niet zo erg, ik wist dat dat door de drugs kwam maar met het ademgedeelte was ik echt op de rand van paniek soms. Ik vraag me ook af hoe ik zo'n relatieve bad trip kon krijgen terwijl ik me die dag aardig goed voelde. Maar ik ben nog steeds wel nieuwsgierig naar hoe een trip nog "anders" kan gaan zegmaar. Maar ik heb wel genoeg (te veel?) getypt dus ik hou er mee op.

Samenvatting:
Bang, vrolijk, bang, verdrietig, bang, geil, vrolijk, bang, bang, geil, bang, vrolijk, seks, bang, wakker liggen slapen. En veel te lange opbouw- en afbouw fases, ws omdat ik die 2 capsules niet tegelijk heb genomen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een goed tripreport! En compliment dat je zo voorzichtig te werk bent gegaan door eerst de ene en pas 1.5 uur later de ander te nemen! Helaas lees ik hier vaak reports of verhalen van mensen die het niet zo nauw nemen met de veiligheid, compliment! Jammer dat het toch tegenviel! Behalve de zeer goede seks dan, dat was natuurlijk top. :)
V
Vlindertje91Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey Universal*flow,

Dat was ook het aparte, ik ben normaal helemaal niet zo bang voor dingen. En ik was ook niet bang om de capsules te nemen. Ik ben er nieuwsgierig en met een open geest ingestapt zegmaar, daarom begrijp ik ook eigenlijk niet waarom het dan "fout" ging. Ik wil het ook niet echt een volledige bad trip noemen, omdat ik ook goede momenten heb gehad en nooit helemaal mijn gezonde verstand ben kwijtgeraakt enzo. Maar ik heb ook gelezen hier op het forum dat er heel veel mensen slecht gaan op LSA dus misschien is dat het gewoon?

Zou het ook kunnen dat mijn vriend niet zo erg getript heeft omdat hij de hele tijd met mij bezig was? Dat door zijn bezorgdheid voor mij de drugs bijna geen effect had op hem?

Het sturen van mijn vriend vond ik op veel momenten ook echt irritant trouwens, dat hij elke keer zei "het gaat vanzelf over, laat het over je heen komen etc". Dan dacht ik elke keer van "hou je mond vent, ik weet dat het overgaat :')" alleen ik kon het niet tegen hem zeggen want ik kon niet zo goed praten :P

@Dunnetjes: ik denk wel dat ik veel langere opbouw en afbouw fases heb gehad door de tweede zo laat te nemen, heb heel lange fases in het begin en aan het eind gehad dat ik me niet echt lekker voelde maar ook niet echt tripte. Dus de volgende keer gaan ze allebei tegelijk achterover denk ik. Kortere opbouw en afbouw fases zijn dan alleen maar beter volgens mij.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Vlindertje :P

Mag ik jou één ding aanraden?
Ik zou voor de truffels gaan volgende keer.
Neem dit niet in meerdere keren en neem zeker niet meer dan een halve portie.
Dan raadt ik je ook nog de Rainbow shit aan, weet de naam niet precies meer, maar iets met Rainbow, een niet te sterke iig ;P

De reden waarom ik dit aanraadt is, omdat het niet alleen een hallucinerend effect heeft, maar ook gewoon een lekker gevoel geeft ofzo. Het verandert ook je stemming dus en laat je niet alleen rare dingen zien of meemaken. Dit gevoel kan verschillen van een soort energiek achtig gevoel, maar ook tot een luiheid gevoel. Geef hier gewoon lekker aan toe, maar een beetje actie ondernemen, als een dvd-speler aansluiten kan ook heel leuk uitpakken xD (te raar verhaal)

En vooral belangrijk: wees geïnteresseerd in wat je meemaakt en geniet ervan!
Ik heb me zo kunnen verwonderen over wat een stofje in je hersenen doet en hoe dat invloed heeft op je staat van bewustzijn.
Heb me bijvoorbeeld ongelofelijk verwonderd over het gevoel dat je lichaam niet echt van jou is, maar er gewoon zit. Heel raar gevoel (zal jij wss niet krijgen). Of om met je gedachten een muur te laten vervormen... Maar het zijn gewoon interessante en leuke dingen om mee te maken, met truffels.

Ook was het echt facking vet als de patroontjes op de muur, op de dubstep muziek gingen dansen.
Een lachkick is overigens ook zeker niet uit te sluiten.

Bij een halve portie valt dit alles heel erg mee, miss wil je juist tijdens de trip meer, maar een halve portie is beter voor de eerste keer. Heb ik ook gedaan en geen spijt.

Heeeeeeeeelll veel plezier :wink:

Groeten Ruben
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb zelf geen ervaring met LSA dus ik kan het niet zeggen.
Voor een kort moment dacht ik dat het je karakter is om overal bang voor te zijn, vandaar mijn vraag. Je kent die meiden (of jongens) wel die altijd overal bang voor zijn :grin:

Dat je vriend niet zo getript heeft omdat hij zich zorgen maakte, dat kan goed kunnen. Ik heb ook wel eens gehad dat mijn trip een soort van naar de achtergrond was, omdat ik voor een vriendin moest zorgen.

Ik zal zeggen, neem de volgende keer wat truffels oid. Dat gaat vast een stuk beter. En misschien ook een goed idee om iets te ondernemen, probeer samen een spelletje te spelen of te schilderen of dansen. zoiets :wink:

Have fun!!
V
Vlindertje91Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb al bedacht dat ik de volgende keer de Lion King ga kijken. Ik denk dat ik dan héél hard ga huilen als Mufasa doodgaat maar dat maakt het alleen maar intenser dan. Truffels heb ik ook vanuit meerdere hoeken aangeraden gekregen, ik denk dat dat de volgende gaat zijn.

En idd ik ken meer van die mensen die overal bang van zijn (met schoonzusje naar de halloween fright nights, de héééle avond lachen om haar overdreven reacties :') ) maar zo ben ik zelf dus niet.

Schilderen gaat een slecht idee zijn denk ik. Ik denk dat de volgende morgen álles onder de verf zit dan :') Dat zal wel super mooi zijn in de trip maar de dag daarop ben ik daar dan niet zo blij meer mee denk ik :P

Tis wel apart trouwens, ik had juist alles rustig gehouden om zo min mogelijk prikkels te krijgen, omdat je daar ook van kunt schrikken ofzo, maar dat is in dit geval dus niet goed uitgepakt. Mede daarom was ik zo op mijn lijf gefocust denk ik.
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vlindertje91 zei:
Ik heb al bedacht dat ik de volgende keer de Lion King ga kijken. Ik denk dat ik dan héél hard ga huilen als Mufasa doodgaat maar dat maakt het alleen maar intenser dan. Truffels heb ik ook vanuit meerdere hoeken aangeraden gekregen, ik denk dat dat de volgende gaat zijn.

En idd ik ken meer van die mensen die overal bang van zijn (met schoonzusje naar de halloween fright nights, de héééle avond lachen om haar overdreven reacties :') ) maar zo ben ik zelf dus niet.

Schilderen gaat een slecht idee zijn denk ik. Ik denk dat de volgende morgen álles onder de verf zit dan :') Dat zal wel super mooi zijn in de trip maar de dag daarop ben ik daar dan niet zo blij meer mee denk ik :P

Tis wel apart trouwens, ik had juist alles rustig gehouden om zo min mogelijk prikkels te krijgen, omdat je daar ook van kunt schrikken ofzo, maar dat is in dit geval dus niet goed uitgepakt. Mede daarom was ik zo op mijn lijf gefocust denk ik.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad, omdat je niks te doen hebt, kun je niet anders dan nadenken en dan kan je in paniek raken. Ik zelf moet er ook niet aan denken een film te kijken als ik trip, beetje zonde van mijn trip (ik heb sowieso geen tv in mijn huis)
Wat ik vaak doe als ik thuis trip, is een wandeling maken met mijn mede tripper. In mijn straat zijn meerdere speeltuintjes, dat is dan zooo super leuk!! en als je dan snachts of vroeg in de ochtend een wandeling maakt, kom je niemand tegen. en je hoeft niet ver, je kan op elk gewenst moment weer naar huis.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#8
universal*flow zei:
Ja inderdaad, omdat je niks te doen hebt, kun je niet anders dan nadenken en dan kan je in paniek raken. Ik zelf moet er ook niet aan denken een film te kijken als ik trip, beetje zonde van mijn trip (ik heb sowieso geen tv in mijn huis)
Wat ik vaak doe als ik thuis trip, is een wandeling maken met mijn mede tripper. In mijn straat zijn meerdere speeltuintjes, dat is dan zooo super leuk!! en als je dan snachts of vroeg in de ochtend een wandeling maakt, kom je niemand tegen. en je hoeft niet ver, je kan op elk gewenst moment weer naar huis.
Klik om te vergroten...

Precies wat hij zegt.
Ga wandelen :grin:
Het is echt zo leuk als je spaced. Ook het verder kunnen kijken dan vier muren, want je ziet met truffels zo veel meer ineens dan nuchter. En wss ga je de natuur meer waarderen ofzo. Een wandelingetje tijdens de trip is heerlijk en een bad trip is dan bijna uit te sluiten, als je samen wandelt.

Sterker nog, al mijn bad trips (waren d'r niet gigantisch veel maar genoeg om van te leren) waren alleen. Dit omdat ik dan in me gedachten verzeild raak en teveel kan letten op dingen die ik niet fijn vind voelen. Met vrienden samen ben je bezig met het gesprek en kan je lekker delen wat je voelt en voel je je gewoon veiliger.

Een film kijken zou ik niet doen, want dan kan je toch in je eigen gedachten verzeild raken.

Iets actief doen is echt het best. Lekker wandelen, misschien koken, een spelletje spelen, of gewoon lekker de hele avond lullen over bullshit of juist filosofische gesprekken.

Hoop dat je er wat aan hebt en waag het niet om ons niet te laten horen hoe het was! :P

:wave:
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Smoken zei:
universal*flow zei:
Ja inderdaad, omdat je niks te doen hebt, kun je niet anders dan nadenken en dan kan je in paniek raken. Ik zelf moet er ook niet aan denken een film te kijken als ik trip, beetje zonde van mijn trip (ik heb sowieso geen tv in mijn huis)
Wat ik vaak doe als ik thuis trip, is een wandeling maken met mijn mede tripper. In mijn straat zijn meerdere speeltuintjes, dat is dan zooo super leuk!! en als je dan snachts of vroeg in de ochtend een wandeling maakt, kom je niemand tegen. en je hoeft niet ver, je kan op elk gewenst moment weer naar huis.
Klik om te vergroten...

Precies wat hij zegt.
Klik om te vergroten...

Ik ben een vrouw :grin:
V
Vlindertje91Lid
01-01-2024, 00:00
#10
universal*flow zei:
Smoken zei:
Precies wat hij zegt.
Klik om te vergroten...

Ik ben een vrouw :grin:
Klik om te vergroten...
Hahaha Kan gebeuren :P

@Smoken: tuurlijk laat ik dat weten! :) T zal alleen nog wel ff duren. Deze week hertentamens, dan een dik werkstuk schrijven en dan tentamens :P Dus ergens na de tentamens op zijn vroegst (mei dus ofzo :P). Want school gaat voor!
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vlindertje91 zei:
universal*flow zei:
Smoken zei:
Precies wat hij zegt.
Klik om te vergroten...

Ik ben een vrouw :grin:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Haha, oké dan.
Echt raar dat ik niet weet met wie ik praat eigenlijk... Soms denk ik echt misschien ken ik iemand wel in real life whaha.

& Vlindertje, dat heeft natuurlijk voorrang. Succes met al je verslagen en tentamens en al die zooi. Ik ben me de laatste tijd ook weer krom aan het studeren....


Peace
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vlindertje91 zei:
Ohja: ik had op een gegeven moment oorlog met mijn ademhaling en daar werd ik ook bang van. Elke keer het gevoel dat iemand mijn keel dichtkneep en alles xD
Klik om te vergroten...

Goed rapport om te lezen. Je hebt geworsteld met je lichaam, dat herken ik wel. Ik verklaar het altijd maar dat ik weer mijn vertrouwen moet herwinnen in mijn eigen lichaam. Door een ander bewustzijn, ervaar ik het onderbewuste lichaam (para-sympatische deel) anders. Ik moet het vertrouwen hervinden in mijn autonome zenuwstelsel, zo verklaar ik het. Soms ben ik mij zo bewust van mijn ademhaling of hartslag, dan moet ik iets anders gaan doen en (bewust) vertrouwen op mijn lichaam.

Veel plezier in een volgende trip. :)
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed report, erg duidelijk.

Tijdens het lezen van je tripreport is er maar 1 vraag in mijn hoofd;
Ben jij normaal gesproken ook zo snel bang voor dingen?
Was je ook bang voor het nemen van de capsules?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."