Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZomertrip 2013, uitgelopen tot een probleemavond..

Zomertrip 2013, uitgelopen tot een probleemavond..

28 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZERO- zei:
Ik heb deze al een tijdje terug gelezen maar blijkbaar nog niet gereageerd. Dit wou ik nog zeggen: het lijkt me écht één van de naarste en engste dingen om een vriend of vriendin op te moeten laten halen door de ambulance, door drugs, omdat je dan zelf er onder invloed naast staat (maar geldt natuurlijk dat als er een ambulance moet komen er altijd iets mis is.. dus eigenlijk wil je dat in geen enkele situatie!) en het lijkt me echt zo naar om te zien. Het idee dat ik zou moet bellen voor m'n beste vriendinnetje, getsie! :(
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal! Dit is tot nu toe een van de naarste dingen die ik ooit heb moeten doen, maar het moest gebeuren! Wie weet wat er was gebeurt als ik dit niet had gedaan..

De avond speelt af en toe nog steeds in mijn hoofd.. Had het veel liever anders zien aflopen.

Gelukkig waren de ambulancebroeders heel professioneel en trokken ze er weinig van aan dat we allemaal flink onder invloed waren. Ook ben ik blij dat de politie verder geen vragen heeft gesteld. :wink:

Bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Dernael. :stoned:
b
bruuk83Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel heftig verhaal, dank voor het delen. Wat ik me afvroeg, hebben de broeders in het ziekenhuis er nog wat over gezegd of alleen verzorgd? Kon het op de 1 of andere manier niet zijn dat ie teveel heeft binnengekregen? Ik heb geen ervaring met lsd maar had ooit op tv iets gezien over dat je bij een lsd toxicatie ook niet meer goed kan lopen, omdat je hersenen de signalen niet meer goed doorzenden enzo. Nou weet ik wel weer waarom ik LSD niett zou doen, ik zou nooit het risico op zo'n bad trip als J beschrijft meer willen hebben. Heb 1 keer een nare K-Hole ervaring gehad (per ongeluk, wilde ik niet eens), en dat komt er een beetje bij in de buurt qua bijna doodervaring. Tot een half jaar daarna vond ik dat een traumatische ervaring als ik er aan terug dacht, maar dit....pfffft. Hoe is het nu met J? Heeft hij er nog langere termijn last van gehad? Fijn leesbare report trouwens!
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie en je lovende woorden.

Ik denk dat ik weet over welk tv-programma je het hebt. Drugs-Inc: Hallucinogens, of niet?

In die aflevering zie je inderdaad een agent die een LSD-lab binnenviel, nadat hij zich net geschoren had. Daardoor had hij kleine openingen in zijn huid gemaakt, waar vervolgens de LSD die in het lab in de lucht hing zijn lichaam binnen kwam.
Hij had er inderdaad nare gevolgen aan over gehouden, zoals het niet meer correct kunnen besturen van zijn lichaam.

Maar deze agent had veeeeel meer binnen gekregen dan J in dit geval.

Gelukkig is J helemaal hersteld, nog erg vlot ook.


Nogmaals bedankt!
Dernael. :stoned:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb niet in je mooie en leerzame verhaal kunnen lezen of J ook al eerder LSD of dergelijke middelen had gebruikt, zoals dat wel bij jullie het geval was.
Het ziet er naar uit dat je echt top LSD hebt gekocht en die kan soms bijzonder heavy uitvallen, vooral bij mensen die nog nooit eerder hebben getript. Heb zelf eens iets soort gelijks gehad, zat met een goede vriend, beiden al vaker getript toen, in een kamer met een kaars op tafel. Dacht mijn vriend opeens dat hij in brand stond. Was een heel gedoe om hem weer rustig te krijgen. Gekke was dat ik 7 paper trips op had en hij eetje. Maar naarmate zijn bad trip vorderde des te nuchterder werd ik, heel raar.

Het is inderdaad altijd zaak om allemaal in een goede bui te zijn, en tevens ook dat men redelijk stevig in zijn schoenen staat. Is iemand nogal gestresst of heeft hij vervelende dingen meegemaakt, dan kan hij/zij beter even niet trippen, ookal voelt hij/zij zich goed op dat moment. En, was misschien ook raadzaam geweest om de LSD eerst even op sterkte te testen, alvorens het ook aan J te geven, ervan uit gaande dat hij nog niet eerder had getript.
Maar snap het hele verhaal, J kwam er opeens later bij, en dan wil je hem niet weigeren, dus snap t wel...

Wel vreemd vind ik zijn ervaring, ben nogal down to earth, dus heb wat moeite met dat hij werkelijk door vele levens heen moest worstelen tijdens zijn trip. Net zolang tot hij iets had opgelost. Sluit wel mooi aan bij reincarnatie, en dat hele idee over het doel van ons leven en waarom wij hier zijn. Wie weet werkt t echt zo, en heeft hij ineens vele levens in slechts een korte tijd kunnen doorlopen. Dat zou wel erg mooi zijn, alhoewel we nooit zullen weten hoe verschrikkelijk het voor hem was. Hij had waarschijnlijk liever niet al die levens geleefd in een korte tijd, maar er echt mensen levens over gedaan.

Al met al, boeiend verhaal!
Bedankt voor het delen!
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de reacties,

Leveldesigner, Aan het begin van mijn bericht is te lezen dat mijn eerste goede, sterke LSD ervaring samen met J was. Dit is echter al wel meerdere jaren geleden en sindsdien heeft J geen psychedelische middelen meer genuttigd. Dus het was voor hem wel erg lang geleden.

Achteraf was het inderdaad echt super dom om J mee te laten doen, maarja, van je fouten leer je. :wink:

Ik ben zelf nog nooit bad gegaan, op welke psychedelische middelen dan ook. Ik voel me nooit echt ongemakkelijk wanneer ik aan het trippen ben, eerder alsof ik thuis ben gekomen van een lange reis. Hopelijk blijft dit ook zo. :wink:

Groetjes,
Dernael. :stoned:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sorry, heb daar dan klaar blijkelijk totaal overheen gelezen, dat je t jaren geleden ook eens met J gebruikt hebt. Maar, daarna had hij t dus niet meer gedaan.
Maar goed, zoals je zegt, van je fouten leert men, :)

En snap precies wat je bedoelt, voor mij is LSD of soort gelijke middelen ook altijd een soort van thuiskomen, haha.
Helaas ben ik lang aan heroine verslaafd geweest, en had LSD gebruiken dan geen zin. Want samen met heroine of methadon, ed werkt LSD gewoon amper. Heel raar maar waar, zelfs de sterkste LSD doet t dan maar voor 2% ofzo!
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik begrijp uit je berichtje dat het je gelukt is ermee te stoppen, echt super! Hou dat vast en geniet lekker af en toe van een psychedelische trip. :wink:

Groetjes,

Dernael. :stoned:
s
skahttLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een vriend van mij had hetzelfde. in het begin ging het goed maar na 2-3 uur begon hij dingen te herhalen die hij eerder op de avond had gezegd, begon in het rond te rennen en willekeurige dingen te schreeuwen(cijfers, kleuren,namen). nadat hij een sloot in was gevallen en wij met 3 man hem eruit moesten trekken hebben we ook maar besloten een ambulance te bellen, maar die zeiden dat ze niet konden komen omdat er een ouder/verzorger moest bellen. na een heel gedoe toch maar besloten zijn moeder te bellen en een ambulance laten komen, maar mocht ook niet mee in de ambulance omdat hij ''agressief'' zou zijn. uiteindelijk meegenomen in een politie bus en heeft de trip verder moeten uitzitten in een cel. geen nare gevolgen gelukkig, hij weet er zelf helemaal niks meer. misschien een beetje off-topic maar ik heb nog nooit een report gelezen waarbij er het soortgelijke gebeurde en moest het even delen.

p.s. geweldig report en ben blij dat alles uiteindelijk goed is afgelopen :)
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor je berichtje.

Ik had niet verwacht snel van iemand met een vergelijkbare situatie te horen. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."