Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2-CB, Lachgas combi, Dafuq is going on?!

Eerste keer 2-CB, Lachgas combi, Dafuq is going on?!

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
r
rsdf430Lid
01-01-2024, 00:00
#1
SmartieAndMe zei:
rsdf430 zei:
Dat is dus 'de spreiding', die je iemand best kan vertellen.
Klik om te vergroten...

Dat is dus niet de spreiding, de spreiding is de hoogste en de laagste waarde van één batch.
Klik om te vergroten...

Nee, alle batches worden meegenomen in de spreiding. Waar denk je dat de recente spreidingen van 150-200 mg vandaan komen? Omdat producenten hun eerste batch rond de 200 leggen en in latere batches zakken naar ongeveer 150mg. Allemaal worden ze bij het TC als dezelfde pil gezien en dus omdat logo en kleur plus afmetingen hetzelfde zijn, dus wordt de spreiding zo groot. Ik weet niet of je op de hoogte bent met wat 'een batch' is. Een batch is niet 1 logo met bepaalde kleur van begin tot eind productie als je dat dacht.


SmartieAndMe zei:
rsdf430 zei:
En over die nagemaakte logo's, dat is echt niet met recentere pillen gebeurd.
Klik om te vergroten...

Kun je hier een bron van tonen? Het gebeurt namelijk regelmatig.
Klik om te vergroten...

Ben jij ze wel is tegengekomen dan? Nagemaakte pillen van de superman/android labs?
Vroeger waren logo's juist niet betrouwbaar, tegenwoordig pak je er 1 van 1 van de 2 labs en je zit wel goed. Ik heb ervaring met testen hoor, hoeft me niks uit te leggen daarover.

SmartieAndMe zei:
Dan weet je een beetje hoe het werkt en hoe klein de verschillen kunnen zijn.
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je met hoe klein de verschillen kunnen zijn. Natuurlijk kunnen er verschillen in afmeting zijn binnen 1 bepaald logo. Het is lastig voor zo'n lab om consistent te drukken en altijd dezelfde afmeting te hebben enzo, maar dat wil niet zeggen dat ze dan nagemaakt zijn en van een ander lab komen?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nogmaals, kun je met bronnen komen? Je spreekt namelijk niet de waarheid dus ik vraag me af waar je het vandaan hebt...

Een batch is 1 productieronde van begin tot eind.

Een tweede batch kan dus hetzelfde logo hebben, maar als ze met datzelfde logo een nieuwe zak met pillen maken kunnen ze besluiten die sterker of minder sterk te maken.

Het is vrijwel onmogelijk om binnen 1 batch alle pillen exact even sterk te maken. In de ene pil kan wat meer MDMA komen dan in de andere. Daarom is er een spreiding genoemd. Als je bij TC je pil laat testen krijg je te horen welke het is en wat de spreiding daarvan is. Zo weet je dat als je bijvoorbeeld 5 pillen uit 1 batch hebt, de ene iets sterker of minder sterk dan de ander kan zijn.

rsdf430 zei:
Omdat producenten hun eerste batch rond de 200 leggen en in latere batches zakken naar ongeveer 150mg. Allemaal worden ze bij het TC als dezelfde pil gezien en dus omdat logo en kleur plus afmetingen hetzelfde zijn, dus wordt de spreiding zo groot.
Klik om te vergroten...

Als ze het verschil niet kunnen herkennen tussen 2 batches kan de spreiding inderdaad groter worden, echter kunnen ze dat vaak wel. Bijvoorbeeld vanwege de kleur of spikkels erin of hoe stevig de pil is. Soms is de pil een fractie dunner of is de rand anders. Dan wordt het als een andere pil opgeslagen.
r
rsdf430Lid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
Nogmaals, kun je met bronnen komen? Je spreekt namelijk niet de waarheid dus ik vraag me af waar je het vandaan hebt...
Klik om te vergroten...

Dus jij wilt beweren dat er nu bijvoorbeeld nagemaakte rode supermans rond gaan?
Dat is gewoon niet zo, daar heb ik echt geen bronnen voor nodig. Als dat zo was was er al lang naar buiten gekomen dat er iemand flink fout was gegaan op die bepaalde pil, want ik denk niet dat er in een nagemaakte pil mdma gedaan wordt, maar een ander leuk goedje met wat nare bijwerkingen zoals pmma, mpcc.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
rsdf430 zei:
Dus jij wilt beweren dat er nu bijvoorbeeld nagemaakte rode supermans rond gaan?
Klik om te vergroten...

Geen idee, heb de laatste tijd niet meer op het TC gezeten. Er zijn ongetwijfeld meerdere batches van dezelfde producent en het lijkt me ook niet onwaarschijnlijk dat andere producenten deze ook maken. Als iedereen zo positief is over rode supermans, dan betekent dat dat ze makkelijk verkopen. Andere producenten spelen daarop in door ook rode supermans te maken bijvoorbeeld. Meeliften op het succes dus

Het feit dat meerdere producenten dezelfde logo's gebruiken, betekent niet direct dat je er fout op gaat. Het namaken van een logo is wat anders dan rommel verkopen en het hoeft dus niet te betekenen dat er mCPP in zit (wat overigens nog weinig voorkomt de laatste tijd).

En met dat je niet de waarheid spreekt, doelde ik voornamelijk op de spreiding.

Lees hier bijvoorbeeld maar eens:
http://www.novadic-kentron.nl/default.aspx?DocumentID=4a543413-9641-4e63-9f77-c78cf046675a

Daarnaast hebben we nog steeds te maken met een grote spreiding in de dosering van bepaalde partijen pillen. Dit betekent dat er van een zelfde partij pillen zijn getest met uiteenlopende doseringen.
Klik om te vergroten...
f
flankzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo beste mensen!

Samen met 3 personen R, V en K heb ik 2-CB gebruikt gisteren. R & K zijn dames en V net als ik een man. R & K zijn beide rond de 1,60 en V is boven de 2 meter. Ik ben zelf 1,81.

R was de enige die het al een paar keer vaker had gedaan, de rest deed het voor het eerst.

Wat?: Witte nijntjes (13mg)
Hoeveel?: R en V deden beide 2, K & Ik anderhalf.
Waar?: Bij mij thuis

23:45
Na een paar patronen lachgas was het dan eindelijk tijd om ''next level'' te gaan met de witte nijntjes. Geproost met elkaar en gedropt, muziek stond op standje willekeurig met onder andere psytrance, house, dance, hardstyle en hardcore. Ook hadden we die visualisaties van windows media player op de tv gezet door middel van een HDMI verbinding. Nu maar afwachten!

00:05
R en V begonnen hem al te voelen, ze zagen posters op en neer gaan en de koffiekopjes schoven heen en weer, ook werden de kleuren intenser en dan weer minder... De kamer leefde gewoon, het golfde

00:15
Nu begon ik deze dingen zelf ook te zien. De hele kamer was van water leek het wel, het was net alsof de muren, tv en eigenlijk alles waar je naar keek op een laag water dreef. Ik hoorde op zich geen verandering in de muziek wat bij XTC wel gebeurd, het was puur tintelingen en visuals.

00:30
Het hele tijdsbesef was weg en ik leefde echt gewoon van moment naar moment, vrij onrustige houding hadden R & ik. V was veel rustiger en lag heerlijk te spacen. K had een broodje gegeten rond 10 uur dus bij haar kickte het nog niet echt in. Volgens mij gingen we rond deze tijd naar buiten... en buiten was me een partij apart! Alles golfde, het was een soort van ''Limitless'' ervaring, zoals ze dat hebben gefilmd als die hoofdpersoon zeer ver kijkt, zo was het beeld bij mij ook een beetje alleen golfde alles heen en weer ook. We besloten een rondje te wandelen en kwamen op een gegeven moment aan bij een brug. We durfden er eerst niet overheen, want we liepen toch wel aardig gammel omdat het heel vreemd was want je liep echt op een golvende wereld. Uiteindelijk toch maar snel overheen gelopen en toen stonden we in een parkje. We keken omhoog naar de sterren en bij mij knipperden de sterren en verschoven ze, interessant! :mrgreen: . R & V besloten op de grond te gaan liggen en ze vonden dat een hele ervaring, het was net alsof ze het heelal in getrokken werden zeiden ze. K begon de eerste golfjes te zien en ik had het te koud om op de grond te gaan liggen maar ik was echt overal naar aan het turen.
Op een gegeven moment kwam het gesprek op basketbal om een of andere reden, en ik zag opeens een heus basketbalveld om me heen. 2x knipperen met de ogen en de hallucinatie was weer weg. We besloten door te lopen. De hele reis leek opgedeeld te zijn in hoofdstukken. R begon dit heel droog levels te noemen. Alles wat er gebeurde begon ze te vertellen; bijv.: ''Hee een bank!'' *Gaat er op zitten* ''Wow, next level shit!'' :openmouth: En zo ging het de hele avond door en iedereen snapte het ook uiteindelijk dat ze het levels noemde, en door de woorden ''Next Level'' werd er natuurlijk heel wat afgelachen. Super droog natuurlijk maar oke :wave:

Op een gegeven moment kwamen er 2 meiden voorbij fietsen die heel luid zo'n zwijmelnummer aan het zingen waren, zou de titel even niet weten, maar ze zongen; ''AAAANDDD IIIIIIIIIIIHIIIIIAAAIIII WIIILLL ALWAYS LOOOOVEEE YOOUUUUUUUUOOOOOHHHH ANNDDD IIIII ...!'' ze kwamen vervolgens de hoek om op de fiets (vanaf nu zagen we ze ook echt) en ze gingen gewoon door met het zingen... Nou zo waus en gek als we waren zongen we met volle borst mee, ''AAAANNNDDDD IIIIIIIIHIIIIIIAAAAAII WIIILLL ALWAYSSS LOOOOVEEE YOOOOUUUUUUUUUOOOOOOOHHHHHHH...'' Vervolgens kwamen er overal mensen vandaan leek het wel, maar volgens mij uiteindelijk ook weer niet want toen we dichterbij kwamen was er wel een feestje maar iedereen was daar binnen ofzo, er gebeurde buiten verder vrij weinig. Ik heb nog steeds geen idee of er nou allemaal mensen naar buiten kwamen kijken onder het zingen of dat het gewoon in m'n mind speelde. Zeer vreemd haha.

Verderop zagen we in de verte een flatgebouw met licht (op zich heel interessant) en de spoorbomen gingen ook dicht in de verte, het viel me op en ik zeg jongens kijk! komt een trein aan check die lichtjes dan! Eerste wat R uitkraampt: ''Wow, Next level, Trein!'' :wave: En uiteindelijk waren we nog te ongeduldig om te wachten op dat we de trein zelf zagen, want onrustig waren we op zich wel en voor mijn gevoel waren we allen best hard aan het praten.

Orientatie was wat moeilijker met deze shit op, maar uiteindelijk kwamen we weer bij mijn huis uit. Eenmaal binnen was K dan ook echt goed aan het spacen, maar het werd haar een beetje te veel eventjes. Vervolgens was wel alles chill. We zetten vooral hardstyle aftermovies op en yearmovies. Vervolgens nog de eindshow van Defqon 2012 (want daar waren we alledrie geweest, V niet) gekeken. Bij mij zakte de drug al wel wat af, maar V vond een manier om het helemaal aan te wakkeren, lachgas. Ik heb dit zelf maar 1x gedaan, want het leek me niet super verstandig, maar V en R deden wat meer patronen. ''Dit is echt de next van de next level!'' (driemaal raden wie dat soort onzin weer uitkraamde :P ).

Maar het was wel echt de next level, door het lachgas werden de patronen weer sterker, want je hersenen krijgen natuurlijk minder lucht binnen. De tintelingen waren super veel intenser dan wanneer je het nuchter doet en de lach hield ook tot 4x langer aan. Qua tintelingen was dit dan toch wel het toppunt van wat ik ooit aan drugs heb gehad. Het getintel was zo intens fijn, echt een aanrader als je zelf op 2-CB (of ik denk ook wel gewoon met XTC) gaat spacen.

tijdsbesef was helemaal weg en kan er dus ook niet echt tijden bij benoemen, maar

3:30
Bij mij was het in principe wel klaar, voelde me wel fijn en soms kwam de space beetje terug nog, maar vooral leeg was ik ook wel. Ik stak een joint op om te kijken hoe dat dan samen ging, maar ik werd vooral stoned en verder geen gekke dingen.

Uiteindelijk gaan slapen rond een uur of half 6, in de tussentijd een beetje nagepraat en youtube filmpjes gekeken...

Vandaag nergens last van, alleen een beetje moe. Vanavond vol gas door naar een Hardstyle feest!

Conclusie; 2-CB is leuk, maar neem het niet als je slecht bent in mindset veranderen. Dan zou je wel eens zwaar bad kunnen gaan. Ik ben erachter dat ik de euforische oppeppende middelen liever heb dan de psychedelische middelen. Heb liever overal controle over en dat ik de hele avond compleet uit m'n dak ga, dan dat ik vreemde visuals zie en eigenlijk niet zo heel veel meer energie heb, maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk.

Dit was het tripreport. Ik hoop dat je genoten hebt!

Met veel wause groetjes,

Flankz + matties
M
MoonjammerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aardig report!

Ik zie verschillende dosissen van de nijntjes rondgaan. Kan er misschien ook aangeraken en testen is voor mij niet zo evident (België). Waren die van jouw ook getest of heeft je dealer verteld hoeveel er in zat?
r
r0mmelp0tLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zie verschillende dosissen van de nijntjes rondgaan.
Klik om te vergroten...
nijntjes zullen 10 tot 12 mg bevatten. verschillende test resultaten met deze resultaten gehoord :).
Natuurlijk is testen het slimst
r
rsdf430Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zijn ook nijntjes getest op 8mg, maar dealers doen je graag geloven dat er meer in zit. Vind het wel tijd worden voor nieuwe 2c-b pillen eigenlijk, nijntjes zijn er alweer best lang. Hoewel de 3d hartjes ook nog wel te krijgen zijn. Krijg zin om het weer een keer te doen door je report.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leuk report :)

nijntjes zullen 10 tot 12 mg bevatten.
Klik om te vergroten...

Zucht, hou hier toch eens mee op. Het is dom om op internet te gaan zeggen wat in andermans pilletje zit, kan alleen maar gevaarlijke situaties opleveren aangezien hetzelfde logo verschillende doses kan bevatten...
r
rsdf430Lid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
Leuk report :)

nijntjes zullen 10 tot 12 mg bevatten.
Klik om te vergroten...

Zucht, hou hier toch eens mee op. Het is dom om op internet te gaan zeggen wat in andermans pilletje zit, kan alleen maar gevaarlijke situaties opleveren aangezien hetzelfde logo verschillende doses kan bevatten...
Klik om te vergroten...

Je kan iemand toch de spreiding geven die bekend is. Wat diegene daarmee doet moet ie zelf weten. Neemt niet weg dat testen sowieso het veiligst is natuurlijk.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
rsdf430 zei:
Je kan iemand toch de spreiding geven die bekend is. Wat diegene daarmee doet moet ie zelf weten. Neemt niet weg dat testen sowieso het veiligst is natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Nee. Er zijn zo veel verschillende producenten die logo's namaken waardoor ze soms niet meer van de ander te onderscheiden zijn. Daarnaast maken producenten meerdere batches met vaak verschillende sterktes, maar hetzelfde logo.

De rode duifjes bijvoorbeeld, voor velen bekend. Daar zijn zo'n (uit mijn hoofd) 20 variaties van, die allemaal maar een heel klein beetje verschillen van uiterlijk. Soms een halve milimeter dikker, het staartje van de vogel net even iets rechter of krommer. Niemand ziet het verschil, tenzij je vergelijking hebt en ze onder een flink vergrootglas legt.

Zijn dus andere pillen maar lijken er wel op. Vertrouwen op een logootje is het domste wat je kunt doen, helaas doen veel mensen het wel
r
rsdf430Lid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
rsdf430 zei:
Je kan iemand toch de spreiding geven die bekend is. Wat diegene daarmee doet moet ie zelf weten. Neemt niet weg dat testen sowieso het veiligst is natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Daarnaast maken producenten meerdere batches met vaak verschillende sterktes, maar hetzelfde logo.
Klik om te vergroten...

Dat is dus 'de spreiding', die je iemand best kan vertellen. Zijn pilletjes zitten daar dan waarschijnlijk ergens tussen in. Maar aangezien de spreiding nogal hoog is de laatste tijd is het meer een richtlijn. Ik ontken ook niet dat het niet beter is om alsnog te testen. En over die nagemaakte logo's, dat is echt niet met recentere pillen gebeurd. Misschien in crisistijd ofzo. Duifjes zijn bijna antiek. Tegenwoordig weet iedereen wel wat er van de superman, nintendo en nu domino crew, en android, gele bullet, en nu bitcoin crew afkomt. Heb jij die nagemaakt gezien?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
rsdf430 zei:
Dat is dus 'de spreiding', die je iemand best kan vertellen.
Klik om te vergroten...

Dat is dus niet de spreiding, de spreiding is de hoogste en de laagste waarde van één batch.

In het testcentrum wordt elke pil heel nauwkeurig bekeken en daar wordt de waarde van opgeslagen. Zij kunnen de spreiding vertellen omdat ze meestal (Niet altijd!) kunnen herkennen bij welke batch een pil hoort. Dit omdat ze een grote database hebben en heel nauwkeurig kunnen kijken naar de verschillen van een pil.

rsdf430 zei:
En over die nagemaakte logo's, dat is echt niet met recentere pillen gebeurd.
Klik om te vergroten...

Kun je hier een bron van tonen? Het gebeurt namelijk regelmatig. Zoals ik zei, in de database van het testcentrum staan bijna alle variaties op pillen en sommige lijken heel veel op elkaar.

Ik zou zeggen ga eens naar het testspreekuur, je kunt dan meekijken hoe je pil (als het mee zit) herkend wordt. Dan weet je een beetje hoe het werkt en hoe klein de verschillen kunnen zijn.

Logo's waren vroeger betrouwbaar, tegenwoordig al jaren niet meer...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."