Wie: J en ik
Waar: Bij J thuis
Wat: LSD (2 zegels, waarvan 1 hoog gedoseerde) en XTC (0,5 rode Superman)
Een week van tevoren hadden L en J het erover om weer een keer samen te trippen en ik had ook zin om weer een keer mee te doen. Toen de dag aangebroken was zat ik te twijfelen of ik wel mee zou doen, omdat ik de avond ervoor bij een andere vriend pep op had en daarna teveel alcohol en me daardoor brak voelde. Uiteindelijk besloot ik om toch mee te doen, omdat ik toch wel veel zin in de trip had en ik had genoeg vertrouwen dat ik een trip aan zou kunnen. Ik was blij dat ik de trip door liet gaan, ik had de trip van mijn leven. Zo heftig, zo intens, zo geweldig.
![:hearteyes:]()
Het is alleen wel wat lastig om de trip in woorden uit te leggen.
Rond 20:30 kwam ik aan bij J en wij namen vrijwel gelijk ieder een zegel in. L was er niet, J zei dat hij die avond zijn vriendin op bezoek had. We hadden hardstyle op staan en J had de tv op zijn computer aangesloten en had daar een visualizer op staan. J zei dat hij wilde candyflippen en van plan was om rond 22:00 de XTC bij te nemen, omdat ik me vrij brak voelde zei ik dat ik nog wel zou kijken wat ik zou doen. Rond 21:15 zei J dat het effect een beetje tegen viel. Hij had eerst hoog gedoseerde Heroes of Marvel blotters, maar die waren inmiddels bijna op, waardoor we Shiva blotters hadden genomen, die hij nog wel had liggen. Ik had al eerder een paar keer getript met Shiva blotters en zei dat die trips vrij licht waren, dus dat die gewoon lager gedoseerd waren dan de Heroes of Marvel blotters. Ook aan de smaak konden we merken dat de Shiva blotters lager gedoseerd waren, omdat die een aanzienlijk minder sterke smaak hadden. J zei dat hij nog twee Heroes of Marvel zegels had liggen en stelde voor om die bij te nemen. We hadden het erover dat geadviseerd wordt om anderhalf uur te wachten voor een extra dosering, maar we waren er vrij zeker van dat we toch niet genoeg zouden voelen, dus we namen ongeveer tussen 21:15 en 21:30 een zegel bij. Ik proefde gelijk dat die zegel aanzienlijk sterker smaakte. J zat op te scheppen dat hij een keer een hele hoge dosis LSD had ingenomen en ik zei dat mij dat ook wel wat leek om een keer te doen, een uitspraak waar ik later op de avond weer aan terug moest denken (kijk uit met wat je wenst).
Rond 22:00 sloeg de tweede zegel goed in en werd ik diep in de trip gelanceerd. Vanaf dit moment verdween ieder besef van tijd bij mij. Mijn zicht begon te vervormen, het werd kleurrijk en 'vloeibaar'. Ik voelde me lichamelijk wat ongemakkelijk, iets wat tot nu toe meestal gebeurde bij die sterke zegels, maar deze keer was het nog iets erger. Ik voelde me warm en koud tegelijk en een beetje misselijk. Gelukkig bleef dit gevoel niet zo lang aanhouden. De visuals werden steeds chaotischer en levendiger, het duurde niet lang totdat het niet echt meer uit maakte of ik mijn ogen open of dicht hield. Ik zag van alles om me heen gebeuren. J zei dat L even langs zou komen voordat zijn vriendin er was. Ik zei dat ik dat prima vond, het is altijd gezellig met L erbij. Meestal vind ik het leuk om af en toe wat te spelen met mijn mobiel, ook deze keer deed ik dat, maar ik hield er vrij snel mee op, omdat ik merkte dat ik er niet echt interesse in had en mijn mobiel leek een vreemd ding te zijn waarbij ik niet goed wist wat ik er mee aan moest. L kwam binnen en J en L gingen wat praten, ik was vrij stil, omdat ik tijdens diepe trips wat teruggetrokken raak. Het was alsof er een afstand tussen mijn en de anderen was, alsof ik op een andere plek was. Ik voelde me verbonden met het hele universum. Ik had het idee dat ik mijn geest overal naartoe kon verplaatsen en de geheimen van het universum kon ontrafelen. Ik zag een soort van patroon van stippen op mijn handen en armen zag er wel grappig uit.
J zette een DVD van Herman Finkers op. Die voorstelling had best wel een grappig effect, ik zag Herman Finkers steeds van vorm veranderen, soms werd hij jonger, dan weer ouder. Het was ook alsof het geluid van zijn stem het enige was wat mij met de echte wereld verbond. Ik merkte dat ik tijdens mijn trip zo af en toe beelden op pikte en dat die steeds herhaald werden, samen met wat willekeurige delen van herinneringen, erg apart, maar wel grappig. Herman Finkers begon een aparte vorm aan te nemen, hij wel een soort van zwevend lamakop met een bisschopsmijter op en grote uitgestoken tong. Dit gedaante zou mij vanaf dit moment met enige regelmaat bezoeken tijdens de trip. Ik praatte even met J en zag dat hij er als een soort duiveltje uit zag, hij had een soort van duivelse grijns, gespleten tong en rode strepen op zijn gezicht. Ik vond hem er niet echt bedreigend uit zien, maar keek toch liever niet te lang naar hem. L zag er ook anders uit, hij had een soort van giraffekop. Normaal vind ik het tijdens een trip wel leuk om af en toe even mijn mobiel erbij te pakken en te filmen of een spelletje te spelen, maar toen ik deze keer mijn mobiel pakte leek het een onwerkelijk ding met vreemde tekens erop, dus ik legde mijn mobiel maar weer weg. J zette Herman Finkers weer af en de muziek weer aan. L ging al redelijk snel weer weg, hij zei dat zijn vriendin waarschijnlijk snel zou komen. Nadat L weg was bleef ik nog vrij lang het idee hebben dat hij nog steeds naast mij zat op de bank, als ik vooruit keek zag ik hem in mijn ooghoek, maar als ik naast me keek vervaagde hij.
J werd gebeld. Het bleek S te zijn. J zei dat S een moeilijke periode had en vroeg of ik het goed vond als hij even langs zou komen. Ik zei dat ik dat geen probleem vond, S is wel vaker bij onze trips aanwezig geweest en zou niet schrikken als hij ons zo zou zien. Even later stond S bij J voor de deur. S ging naast mij zitten en vroeg hoe het met me ging. Ik was niet meer echt in staat om goed te communiceren, dus ik zei dit en hield het kort. S kreeg de aparte ´giraffekop´ die L eerder had. J zei dat het tijd werd voor de X en brak een rode Superman doormidden. Hij gaf een helft aan mij, maar ik kon de pil niet goed zien, hij werd gecamoufleerd door de patronen die ik op mijn hand zag. Ik bleef een tijdje naar mijn hand staren en probeerde de pil te ontdekken. Uiteindelijk lukte het me om hem een beetje te zien, waarop ik hem maar inslikte. S vroeg wat J en ik zagen. Ik zei dat ik van alles om me heen zag gebeuren en dat ik dat er af en toe beelden bleven hangen die samen met willekeurige herinneringen steeds weer herhaald werden. Verder kon ik het niet zo goed uitleggen. J stelde voor om de muziek even uit te zetten en weer even Herman Finkers op te zetten, omdat S dat leuker zou vinden. Ik had eigenlijk liever gehad dat de muziek op bleef staan, maar omdat S zich niet zo geweldig voelde en niet zo lang zou blijven zei dat ik het prima vond. S ging redelijk snel weer weg en we zetten de muziek weer aan, ik heb geen idee meer wat voor muziek.
Na enige tijd zei J dat hij de X al goed voelde, maar ik voelde nog niets en zei dat ook. Even later voelde ik de X wel een beetje, maar het gevoel bleef niet lang. Gedurende enkele uren voelde ik af en toe een golf van de X, maar de LSD domineerde en onderdrukte de X. Ik wist niet dat zoiets mogelijk was, maar de trip was zo sterk dat eigenlijk niets de trip kon verstoren. Ik merkte dat ik bijna complete controle over de trip had. Ik kon inzoomen op bepaalde visuals en zag dan nog veel meer details, ook kon ik uitzoomen en pauzeren. Zo zag ik bijvoorbeeld tussen de chaos twee mensen bezig met capoeira en toen ik daar verder op inzoomde zag ik kleine wezens op hun huis dansen.
Op een gegeven moment had ik het idee dat er een helikopter rond mijn hoofd vloog, ik hoorde het geratel van de wieken rond mijn hoofd draaien. Iets wat ik wel vaker heb als de trip op z'n retour is, net als enige bodyload (een beetje het gevoeld dat ik in elkaar gedrukt wordt er weer uitzet). Ondanks dat de trip over het hoogtepunt heen was, waren de visuals nog steeds zeer levendig en chaotisch. Ik wilde nog wel wat slaap hebben en niet de hele zondag in bed liggen, dus ging een beetje in de gaten houden wanneer ik het idee had dat ik in staat zou zijn om naar huis te fietsen. Uiteindelijk kon ik de klok weer een beetje ontcijferen en zag ik het ongeveer 4:00 was. Hoewel de trip nog lang niet voorbij was, wilde ik wel graag naar huis. Ik had het vertrouwen dat ik wel thuis zou kunnen komen. Ik kan me de weg naar huis niet meer herinneren, ik weet alleen nog dat ik gelijk naar bed ging toen ik thuis kwam en daar nog een tijdje ging natripppen totdat ik in slaap viel.
Deze trip is de meest intense trip die ik met psychedelica heb meegemaakt. De trip was zo heftig dat het niet uit maakte of ik mijn ogen open of dicht hield. Ik verloor zo ongeveer alle grip op de werkelijkheid en het was alsof de anderen ergens ver weg waren. In het eerste gedeelte van de trip had ik het idee dat ik met het hele universum verbonden was en in het tweede gedeelte kon ik lekker genieten en had ik veel controle. Het is moeilijk om alles wat ik meemaakte in woorden te beschrijven, dus ik hoop dat het zo een beetje over komt. Na deze trip is LSD mijn favoriet geworden, naast MXE. Ik vind het jammer dat ik weinig van de X heb meegekregen, maar uiteindelijk maakt het mij niet zoveel uit, de trip was onvergetelijk.