#1
Wie: J en ik
Waar: Bij J thuis
Wat: LSD (2 Shiva zegels)
Doordat ik een wat moeilijke periode had, had ik enige tijd geen tripmiddelen meer genomen. De laatste trips voor mijn tijdelijke stop hadden ook al wat duistere kantjes. Daarnaast wilde ik sowieso even een pauze houden wat drugs betreft. Uiteindelijk waren mijn problemen weer grotendeels opgelost en begon het toch weer een beetje te kriebelen. Op een dag stelde J voor om weer een keer samen te trippen en ik had daar ondertussen wel weer zin in. Het is uiteindelijk een geslaagde trip geworden en was blij dat we weer een oud en vertrouwd tripavondje hadden.
Ik had de LSD thuis liggen en J wilde eerst nog even langs de coffeeshop om wat wiet te halen, dus hij stelde voor dat hij eerst bij mij langs zou komen om vast een zegeltje onder de tong te leggen en dan langs de shop te gaan. Ik had niet zo'n zin om naar de shop te gaan, dus zei dat ik naar hem toe zou komen als hij weer terug was. Rond 20:00 legden J en ik allebei een zegeltje onder de tong. J vertrok naar de coffeeshop en ik ging wat gamen. Rond 20:45 liet J weten dat hij thuis was. Ik vertrok en voelde ondertussen dat Lucy actief begon te worden. Het schoot me te binnen dat het koningsdag was en omdat ik geen zin had om tijdens een (beginnende) trip langs groepen feestvierders te fietsen besloot ik om het centrum te mijden en een omweg te nemen naar J toe. De trip zat nog in de beginfase, dus ik merkte nog niet veel, maar ik voelde me al wel een beetje vaag en mijn zicht was een klein beetje vervormd. De rit ging zonder problemen, maar ik moest wel een paar keer even goed kijken, omdat ik niet alles heel goed kon overzien.
Iets voor 21:00 kwam ik bij J aan. Ik zei dat de trip bij mij al lichtjes begonnen was, hij zei dat dit bij hem ook al het geval was. J zette muziek van Shpongle op en zette een visualizer op. Hij had zijn tv op de pc aangesloten samen met twee beeldschermen, wat wel een mooi spektakel gaf. We besloten een tweede zegel onder de tong te leggen. We zaten wat te praten over diverse zaken en ik voelde me ondertussen langzaam aan dieper wegzakken in de trip. Ik pakte mijn mobiel om even wat te gamen, ik vind spellen er altijd erg mooi uit zien tijdens een trip.
Ik weet niet meer precies hoe laat het was, ik geloof zo rond 21:45-22:00, dat het mij op viel dat ik weer het vertrouwde 'vloeibare' zicht had wat ik nog goed kende van vorige trips. Ik zat nu dus echt in de trip.
Ik haalde mijn mobiel weer tevoorschijn en zag dat deze weer de typische LSD-graphics had. Ik zei tegen J dat ik het grappig vind dat het scherm er bij iedere trip altijd weer vrijwel hetzelfde wazige graphics heeft, het voelt ondertussen ook wel vertrouwd. Ik voelde me lekker ontspannen door de muziek van Shpongle en besloot mijn schoenen uit te doen en mezelf tussen een paar kussens te installeren op het liggedeelte van J's bank. Ik sloot mijn ogen en zag mezelf wegzweven door de magische wereld van Lucy. Wat ik zo aan psychedelica waardeer is dat het altijd weer een grote verrassing is wat er gaat gebeuren, de ene keer is het een grote chaos en deze keer was het juist heel sereen. Om ongeveer 23:00 zette J Kayla Scintilla op. Die muziek is vergelijkbaar met Shpongle, dus ik bleef nog fijn door zweven.
Ik kan me niet meer zoveel details herinneren van de trip. Ik weet dat ik vooral lekker op de bank lag met mijn ogen dicht en ik mezelf door een magische en vredige wereld zag zweven. Ondertussen waren J en ik tussendoor ook nog wat aan het praten over diverse dingen. Rond 2:30 werd er aangebeld, het was G, een vriend van J, met nog een paar mensen. Ik had daar eigenlijk niet zo'n zin in, maar J had ze inmiddels al binnengelaten. G kende ik al een beetje, de andere twee niet, dus we stelden ons aan elkaar voor. G en z'n maten vonden het wel grappig om J en mij in deze staat te zien. Op zich viel G en een van z'n vrienden wel mee, maar eentje was best wel druk en irritant. Het verstoorde mijn trip, niet dat ik bad ging, maar ik raakte het gevoel een beetje kwijt. Ik zat nog wel aardig in de trip, maar die werd wat levenloos. J zat zich ook een beetje te ergeren en begon ze een beetje ertoe aan te zetten dat ze weer weg zouden gaan. Gelukkig waren ze binnen een halfuur weer weg.
Rond 3:30 vond ik het tijd om naar huis te gaan. De LSD was nog lang niet uitgewerkt, maar ik vond het ondertussen wel tijd om naar bed te gaan en de trip was niet echt meer lekker op gang gekomen, ook niet na het vertrek van G en z'n maten. Eenmaal buiten werd ik een beetje zenuwachtig, omdat het me te binnen schoot dat het nog wel eens redelijk druk zou kunnen zijn vanwege koningsdag. Ik probeerde mezelf zoveel mogelijk te kalmeren en zei tegen mezelf dat het allemaal wel goed zou komen. Onderweg zag ik iets over de weg bewegen een einde verderop en vroeg me af of het echt iets was of dat ik het me verbeeldde. Iets dichterbij gekomen zag ik dat het een groepje mensen was waarvan eentje wat over de weg zat te slingeren. Ik zat te twijfelen of ik een zijstraat in zou gaan en een andere route te nemen om dat groepje te omzeilen, maar ik besloot om rechtdoor te blijven fietsen met het idee dat ik beter gewoon normaal en zelfverzekerd door kon blijven gaan dan weg te vluchten. Zoals ik al verwachtte deed het groepje niets. Ik voelde het stimulerende effect van Lucy en trapte hard door om sneller thuis te zijn. Ik kwam nog een paar keer wat mensen tegen en voelde me daar ook wat zenuwachtig, ook omdat dat de situatie wat lastig in te schatten was doordat ik nog steeds redelijk diep in de trip zat. Eenmaal thuis voelde ik me opgelucht en werd het wat rustiger in mijn hoofd. Ik ging naar bed en bleef wat natrippen totdat ik in slaap viel.
Al met al was het weer een geslaagde trip, alleen jammer dat die vrienden van J even langskwamen. Maar aangezien J dat zelf ook niet zo waardeerde denk ik dat hij de volgende keer wel aan zal geven dat het niet goed uit komt als ze langskomen. Maar aangezien het toch al laat was, vond ik het niet zo'n ramp. Ik denk dat ik niet meer op een feestdag buitenshuis ga trippen, omdat het dan wat drukker is onderweg, wat ik niet zo fijn vind als ik nog in een trip zit. De trip kwam heel geleidelijk op en was sereen.
Waar: Bij J thuis
Wat: LSD (2 Shiva zegels)
Doordat ik een wat moeilijke periode had, had ik enige tijd geen tripmiddelen meer genomen. De laatste trips voor mijn tijdelijke stop hadden ook al wat duistere kantjes. Daarnaast wilde ik sowieso even een pauze houden wat drugs betreft. Uiteindelijk waren mijn problemen weer grotendeels opgelost en begon het toch weer een beetje te kriebelen. Op een dag stelde J voor om weer een keer samen te trippen en ik had daar ondertussen wel weer zin in. Het is uiteindelijk een geslaagde trip geworden en was blij dat we weer een oud en vertrouwd tripavondje hadden.
Ik had de LSD thuis liggen en J wilde eerst nog even langs de coffeeshop om wat wiet te halen, dus hij stelde voor dat hij eerst bij mij langs zou komen om vast een zegeltje onder de tong te leggen en dan langs de shop te gaan. Ik had niet zo'n zin om naar de shop te gaan, dus zei dat ik naar hem toe zou komen als hij weer terug was. Rond 20:00 legden J en ik allebei een zegeltje onder de tong. J vertrok naar de coffeeshop en ik ging wat gamen. Rond 20:45 liet J weten dat hij thuis was. Ik vertrok en voelde ondertussen dat Lucy actief begon te worden. Het schoot me te binnen dat het koningsdag was en omdat ik geen zin had om tijdens een (beginnende) trip langs groepen feestvierders te fietsen besloot ik om het centrum te mijden en een omweg te nemen naar J toe. De trip zat nog in de beginfase, dus ik merkte nog niet veel, maar ik voelde me al wel een beetje vaag en mijn zicht was een klein beetje vervormd. De rit ging zonder problemen, maar ik moest wel een paar keer even goed kijken, omdat ik niet alles heel goed kon overzien.
Iets voor 21:00 kwam ik bij J aan. Ik zei dat de trip bij mij al lichtjes begonnen was, hij zei dat dit bij hem ook al het geval was. J zette muziek van Shpongle op en zette een visualizer op. Hij had zijn tv op de pc aangesloten samen met twee beeldschermen, wat wel een mooi spektakel gaf. We besloten een tweede zegel onder de tong te leggen. We zaten wat te praten over diverse zaken en ik voelde me ondertussen langzaam aan dieper wegzakken in de trip. Ik pakte mijn mobiel om even wat te gamen, ik vind spellen er altijd erg mooi uit zien tijdens een trip.
Ik weet niet meer precies hoe laat het was, ik geloof zo rond 21:45-22:00, dat het mij op viel dat ik weer het vertrouwde 'vloeibare' zicht had wat ik nog goed kende van vorige trips. Ik zat nu dus echt in de trip.
Ik kan me niet meer zoveel details herinneren van de trip. Ik weet dat ik vooral lekker op de bank lag met mijn ogen dicht en ik mezelf door een magische en vredige wereld zag zweven. Ondertussen waren J en ik tussendoor ook nog wat aan het praten over diverse dingen. Rond 2:30 werd er aangebeld, het was G, een vriend van J, met nog een paar mensen. Ik had daar eigenlijk niet zo'n zin in, maar J had ze inmiddels al binnengelaten. G kende ik al een beetje, de andere twee niet, dus we stelden ons aan elkaar voor. G en z'n maten vonden het wel grappig om J en mij in deze staat te zien. Op zich viel G en een van z'n vrienden wel mee, maar eentje was best wel druk en irritant. Het verstoorde mijn trip, niet dat ik bad ging, maar ik raakte het gevoel een beetje kwijt. Ik zat nog wel aardig in de trip, maar die werd wat levenloos. J zat zich ook een beetje te ergeren en begon ze een beetje ertoe aan te zetten dat ze weer weg zouden gaan. Gelukkig waren ze binnen een halfuur weer weg.
Rond 3:30 vond ik het tijd om naar huis te gaan. De LSD was nog lang niet uitgewerkt, maar ik vond het ondertussen wel tijd om naar bed te gaan en de trip was niet echt meer lekker op gang gekomen, ook niet na het vertrek van G en z'n maten. Eenmaal buiten werd ik een beetje zenuwachtig, omdat het me te binnen schoot dat het nog wel eens redelijk druk zou kunnen zijn vanwege koningsdag. Ik probeerde mezelf zoveel mogelijk te kalmeren en zei tegen mezelf dat het allemaal wel goed zou komen. Onderweg zag ik iets over de weg bewegen een einde verderop en vroeg me af of het echt iets was of dat ik het me verbeeldde. Iets dichterbij gekomen zag ik dat het een groepje mensen was waarvan eentje wat over de weg zat te slingeren. Ik zat te twijfelen of ik een zijstraat in zou gaan en een andere route te nemen om dat groepje te omzeilen, maar ik besloot om rechtdoor te blijven fietsen met het idee dat ik beter gewoon normaal en zelfverzekerd door kon blijven gaan dan weg te vluchten. Zoals ik al verwachtte deed het groepje niets. Ik voelde het stimulerende effect van Lucy en trapte hard door om sneller thuis te zijn. Ik kwam nog een paar keer wat mensen tegen en voelde me daar ook wat zenuwachtig, ook omdat dat de situatie wat lastig in te schatten was doordat ik nog steeds redelijk diep in de trip zat. Eenmaal thuis voelde ik me opgelucht en werd het wat rustiger in mijn hoofd. Ik ging naar bed en bleef wat natrippen totdat ik in slaap viel.
Al met al was het weer een geslaagde trip, alleen jammer dat die vrienden van J even langskwamen. Maar aangezien J dat zelf ook niet zo waardeerde denk ik dat hij de volgende keer wel aan zal geven dat het niet goed uit komt als ze langskomen. Maar aangezien het toch al laat was, vond ik het niet zo'n ramp. Ik denk dat ik niet meer op een feestdag buitenshuis ga trippen, omdat het dan wat drukker is onderweg, wat ik niet zo fijn vind als ik nog in een trip zit. De trip kwam heel geleidelijk op en was sereen.